PDA

View Full Version : Gallien Krueger 250ml



frekie
22 mei 2012, 11:11
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Amps/GK250ml.jpg

Net gescoord: Gallien Krueger 250 ML. Ampje ter grootte van een schoenendoos, weegt toch nog 10 kg. Stereo eindtrap, 2X50 W. 2 6,5 inch speakertjes. Clean kanaal A met comp.(-ression?) en gain knop. Kanaal B met gain. 4 delige actieve EQ. Ingebouwde stereo effecten chorus en echo. Achterop 2 speaker outputs, direct out XLR, effect send/return en stereo aux in/out.

Mee gehad naar het oefenhok. Hij klinkt wat dozig maar een fikse dot laag erin draaien helpt. Hij was te horen tegen een Marshall halfstack en een dikke Trace baskast. Al mis je natuurlijk de echte luchtverplaatsing van een grote kast met 12 inch speakers. Kanaal A is klinisch, warm jazz geluid vergeet het maar. Misschien iets voor 80s new wave gitaristen, chorus erop. Kanaal B was een totale verrassing. Dit is zeker op een externe kast het beste overstuurde gitaargeluid wat ik in de afgelopen 30 jaar uit een transistor amp heb horen komen. Strak, smeuig, veel sustain, niet korrelig. Zelfs beter dan sommige buizenbakken die ik heb gehad. Zeker beter dan alle digitale modelling die ik heb gehoord.

De effectloop is mono maar er is een truc mogelijk. Send mono naar de Alesis Quadraverb. Stereo out vd Quadra met een Y kabeltje naar stereo jack in de Aux ingang. Galm op 100% zetten, droog geluid op 0. Galm erin draaien met de output pot vd Quadra. Dan heb je wel degelijk je effecten stereo en dat is te horen ook zelfs op de interne speakertjes. Zeer fraai.

Opletten: de mijne had volgens de verkopers nieuwe foamranden op de speakertjes, ze zagen er iig perfect uit. Die foamranden willen nog wel eens vergaan na langere tijd. Verder een super bouwkwaliteit, hij is van plaatstaal, nog geen krakende potmeter na pakweg 25 jaar. Ze waren destijds duur en zijn nu dus zeldzaam. Worden niet meer gemaakt, ik zoek nog naar een footswitch.