PDA

View Full Version : gitaar van plus-minus 1000€



SonicDeafMonkey
10 juni 2003, 20:27
wie weet er nog een leuk gitaartje rond die prijs? ik dacht zelf aan een

PRS Tremonti SE
Gibson LP Studio (eentje die niet te duur is)
JEM (2e hands)

(ik heb e trouwens niet zo op 7 snaren met die JEM)

Ic3gl0vE
10 juni 2003, 20:49
wees eens duidelijk

stijl?
tremelo of niet?
single coils of humbuckers of allebei?
dikke of dunne hals?
van wat voor geluid hou je?

green_day
10 juni 2003, 20:58
wie weet er nog een leuk gitaartje rond die prijs? ik dacht zelf aan een

PRS Tremonti SE
Gibson LP Studio (eentje die niet te duur is)
JEM (2e hands)

(ik heb e trouwens niet zo op 7 snaren met die JEM)

ik weet niet wat jij speelt, maar in je profiel staat dat je een squier tom delonge hebt.. dan neem ik aan dat je punkrock speelt of iets in die richting. Ik denk dat je voor 1000 euro tweedehands wel een mooie SG special kan scoren. Is lekker voor de hardere stijlen

SonicDeafMonkey
10 juni 2003, 21:15
ja dat profiel is een beetje oud, maar ik hou niet van die ibbie trems (dus eigenlijk stom van me dat ik de jem in et lijstje heb gezet) de PU's maken neit zo heel veel uit, maar ik zou gaan voor humuckers OF hums en singles.

liever een beetje dikke hals

Ic3gl0vE
10 juni 2003, 21:17
pu's maken je niet uit en je wilt een dikke hals...
neem een epi les paul, kost iets van 500 euro.



...als de pu's je toch niet uitmaken....

SonicDeafMonkey
10 juni 2003, 21:24
beetje foute post die vorige, ik had het over die post van wat voor PU's ik wilde, zo van: hums of single coils.. de pick ups moeten natuurlijk wel goed klinken :oops:

green_day
10 juni 2003, 21:27
pu's maken je niet uit en je wilt een dikke hals...
neem een epi les paul, kost iets van 500 euro.



...als de pu's je toch niet uitmaken....

neh ik denk niet dat je voor een epi moet gaan als je al een squier hebt staan.. ga dan voor die tweedehands gibson sg special.. daar heb je veeeeelll meer plezier aan dan aan een epiphone

SonicDeafMonkey
10 juni 2003, 21:41
ik heb me profiel ff geupdate, dat was namelijk redelijk oud...

ik heb nu dus een ibanez s370 staan. en een goeie versterker. dus geen EPI's of Squiers :P

De Teng
10 juni 2003, 21:55
Ik zou geen epi kopen, meesta slecht spul. Tweedehands zijn voor 1000 euro's genoeg mooie dingen te koop, dus gewoon goed zoeken.

Chezzy
10 juni 2003, 22:16
Ik zou geen epi kopen, meesta slecht spul. Tweedehands zijn voor 1000 euro's genoeg mooie dingen te koop, dus gewoon goed zoeken.
Epi slecht spul?!
Trouwens no way dat je een nieuwe Studio hebt voor €1000. Denk maar eerder aan 1300+...

SonicDeafMonkey
10 juni 2003, 22:20
plus minus stond toch in de topic naam.. maar iemand ervaring met de Gibson studio of de PRS tremonti?

Ibanez RuleZ
11 juni 2003, 00:32
ik had een studio. mooie gitaar, weinig op af te dingen, behalve dat ik me scheel ergerde aan de bespeelbaarheid. de neck was een knuppel en de hoge frets zijn niet te berijken. ok dit komt door de vorm (die ik wel mooi vind). zitten gewoon 2 gibson hummies op.

gitaar klinkt vet vind ik, clean dik en warm en overstuurd gewoon mooi vet, alhoewel hij door de hoeveelheid bas erg donker klinkt, zeker in vergelijk met mijn lindenhouten ibanez, die toch wel een stukkie strakker klinkt!

maar het is wel een mooie gitaar! ik weet niet hoe die tremonti speelt, maar ik denk dat ie minder is dan een tweedehands LP studio!

harrald

Kasper
11 juni 2003, 02:26
Aaaaaaah, ik vroeg me dit ook altijd af. Ben al een tijdje aan het rondkijken voor een gitaar, maar weet nog niet echt welke richting uit moet gaan. Mijn eerste gedacht was een LP (wil er zowiezo ooit één bezitten, maar er is ook zoiets als 'budget') maar ik wil toch een gitaar hebben waar ik een goeie bespeelbaarheid op heb.
Ik kan moeilijk een LP huren voor een maand of zo en daarna pas beslissen of ik er ooit aan zou wennen of niet, aan die 'knuppel' bij een LP. Daarom ben ik voor het moment een Ibanez rgt42 aan het overwegen. Enige waar ik niet van opgewonden geraak, is de kleur waarin deze te verkrijgen is. :-(

michielv
11 juni 2003, 08:10
SonicDeafMonkey, als je evt geinteresseerd bent: ik heb nog een The Heritage Firebird staan met Seymour Duncans (hummers), Schaller hardware, scheurt als een beest, in vrijwel nieuwstaat. Dikke hals (vind ik ook lekker spelen). Met originele koffer natuurlijk. En voor behoorlijk minder dan die 1000 euro.

mail maar als je eens een proefritje wilt maken ...

Lacrymosa
11 juni 2003, 08:50
Wat je het beste kan doen is vaststellen wat voor geluid je wil hebben.
Aan de hand van deze omschrijving kies je je houtsoorten uit (het belangrijkste)

Een LP is bijv: Mohony body met esdoorn (maple) top en een mahony hals

een strat: Alder of Ash (Elzen of Essen) body met een Esdoorn (maple) hals

Dan moet je vast gaan stellen wat je aan het basis geluid van je gitaar wil toeveogen met elementen.
Dus wil je humbuckers, P90's, reguliere single coils, mini humbuckers, single coil size humbuckers, actieve elektronica etc.

en dan ga je naar de feedback of iedere andere muziek handel en je test gewoon iedere gitaar uit die aan de eerder gedfineerde specificaties voldoet.

CheerS!!

De Teng
11 juni 2003, 09:12
Trouwens no way dat je een nieuwe Studio hebt voor €1000. Denk maar eerder aan 1300+...

Dat staat er toch ook niet? Ik heb zelf aan den lijve ondervonden dat epi's zeker wel kut kunnen zijn (uiteraard niet allemaal) dus enigszins gegrond is die uitspraak van me wel. Het was de Sheraton II (ES 335 model), een heel erg mooie gitaar om te zien, maar daar bleef het bij. Sustain had ie nog nooit van gehoord, dooie punten op de hals en nog slechte afwerking ook.... krijg je van bestellen met je geile kop uit een folder. Stom Stom Stom.

Maiden Michiel
11 juni 2003, 10:04
RG 2550

Chezzy
11 juni 2003, 11:00
Trouwens no way dat je een nieuwe Studio hebt voor €1000. Denk maar eerder aan 1300+...

Dat staat er toch ook niet? Ik heb zelf aan den lijve ondervonden dat epi's zeker wel kut kunnen zijn (uiteraard niet allemaal) dus enigszins gegrond is die uitspraak van me wel. Het was de Sheraton II (ES 335 model), een heel erg mooie gitaar om te zien, maar daar bleef het bij. Sustain had ie nog nooit van gehoord, dooie punten op de hals en nog slechte afwerking ook.... krijg je van bestellen met je geile kop uit een folder. Stom Stom Stom.
Hij zegt dat z'n budget €1000 is... Dan ga ik er niet vanuit dat hij €300-400 extra wil betalen voor een kofferloze gitaar (zit alleen een gigbag bij).

En tja die 'Epi's zijn kut' opmerking zijn slaat dus nergens op. Dat is het zelfde als ik een domme gitarist tegen kom en daar uit concludeer dat alle gitaristen dom zijn.
Er kan altijd wel een slecht exemplaar tussen zitten. Dat is ook zo bij Gibson, Fender etc.

Lacrymosa
11 juni 2003, 11:21
Epiphone is gewoon wel slecht

alleen de elite series zijn goed, en de archtops zijn ook van goede kwaliteit, maar een Epiphone LP of SG is gewoon kut

Ik zeg trouwens niet dat Epi gitaren een slechte kwaliteit/Prijs verhouding hebben.

CheerS!!

Nicci
11 juni 2003, 13:55
Epiphone is gewoon wel slecht

alleen de elite series zijn goed, en de archtops zijn ook van goede kwaliteit, maar een Epiphone LP of SG is gewoon kut

CheerS!!

kijk, daar houd ik nu van. een mening die hout snijdt. goed beargumenteerd. "het is gewoon kut".
grappig ook hoe druk gitaristen (naar mijn ervaring geen erg goede gitaristen) zich kunnen maken over hoe slecht een gitaar wel niet kan zijn.
hoe heb jij trouwens zo snel bepaald dat de elites wel goed zijn? liggen amper in de winkel.

Nicci
11 juni 2003, 13:59
Even over die PRS Tremonti: ik bespeel op dit moment voornamelijk de Santana SE. Verbazend goede gitaar. Speelt erg fijn. mooi afgwerkt. Ik ben wel bezig de elementen te vervangen. niet dat ze niet goed klinken, maar ze zijn redelijk microphonisch. niet handig. ik zou de tremonti zeker proberen. ik kon voor de 800 euro geen betere / fijnere gitaar vinden dan de Santana SE van mij.

De Teng
11 juni 2003, 14:11
Ik snap niet helemaal hoe je er nou bij komt op op zo'n LP door te gaan discussieren, maar ik heb toch ook nooit gezegd dat je dat ervoor kunt kopen? Ook heb ik nooit gezegd dat 'een epi gewoon kut is'. Wel goed lezen a.u.b. ;)

Gewoon goed zoeken, vind ik en geen epi kopen, of het moet al echt goed treffen. Veel muziekzaken hebben die zooi niet voor niks niet in de winkel staan, terwijl er goedkopere merken zijn die betere waar voor hun geld leveren. Epi staat er best wel om bekend matige kwaliteit te leveren. Ik ken er een aantal meer die het merk niet meer willen bespelen.

Idd, zo'n budget van PRS is wel netjes voor dat geld, maar sustain vond ik niet echt erg ok. Nieuwe elementen zullen aardig wat oplossen. Tribute series van G&L zijn ook interessant voor dat geld, al heb ik ze nooit bespeeld. Als G&L claimt dat het echt goed is en je in recensies leest dat het bijna niet van de USA serie te onderscheiden is, dan zou ik er voor gaan.

Maiden Michiel
11 juni 2003, 14:12
Doe er 500 euro boevenop en koop een RG3120!!

SonicDeafMonkey
11 juni 2003, 14:18
wat ik zelf dacht was om de PRS tremonti te nemen en er nieuwe elementen in te gooien. volges mij is er helemaal niks mis met de koreaanse PRS sen.. op die ibanez floyd rose heb ik t niet zo (half uur bezig met stemmen/snaar vervangen) en al helemaal omdat ik de trem op mijn S nooit gebruik

Nicci
11 juni 2003, 14:20
ik zou niet op voorhand de elementen vervangen. wellicht bevallen ze je.

Lacrymosa
11 juni 2003, 15:32
Epiphone is gewoon wel slecht

alleen de elite series zijn goed, en de archtops zijn ook van goede kwaliteit, maar een Epiphone LP of SG is gewoon kut

CheerS!!

kijk, daar houd ik nu van. een mening die hout snijdt. goed beargumenteerd. "het is gewoon kut".
grappig ook hoe druk gitaristen (naar mijn ervaring geen erg goede gitaristen) zich kunnen maken over hoe slecht een gitaar wel niet kan zijn.
hoe heb jij trouwens zo snel bepaald dat de elites wel goed zijn? liggen amper in de winkel.


als je ook maar even de moeite had genomen om de zoekfunctie te gebruiken dan kom je er snel achter dat er al zon 100 topics aan Epiphone zijn gewijd, en daar staan genoeg argumenten in.

en ik wil niet al te arrogant overkomen, maaruh, slecht???? ik?????
ik wil niet zeggen dak een 2de petrucci ben, maaruh........laat de mensen van de meeting hun oordeel maar vellen. :wink: :wink: :wink: :-D

CheerS!!

Nicci
11 juni 2003, 15:41
Epiphone is gewoon wel slecht

alleen de elite series zijn goed, en de archtops zijn ook van goede kwaliteit, maar een Epiphone LP of SG is gewoon kut

CheerS!!

kijk, daar houd ik nu van. een mening die hout snijdt. goed beargumenteerd. "het is gewoon kut".
grappig ook hoe druk gitaristen (naar mijn ervaring geen erg goede gitaristen) zich kunnen maken over hoe slecht een gitaar wel niet kan zijn.
hoe heb jij trouwens zo snel bepaald dat de elites wel goed zijn? liggen amper in de winkel.

als je ook maar even de moeite had genomen om de zoekfunctie te gebruiken dan kom je er snel achter dat er al zon 100 topics aan Epiphone zijn gewijd, en daar staan genoeg argumenten in.

en ik wil niet al te arrogant overkomen, maaruh, slecht???? ik?????
ik wil niet zeggen dak een 2de petrucci ben, maaruh........laat de mensen van de meeting hun oordeel maar vellen. :wink: :wink: :wink: :-D

CheerS!!

grappig. je bevestigt precies wat ik zeg. iedereen lult iedereen maar na. typisch gitaristen. even een paar gemeenplaatsen:

- buizen is beter dan transistor
- epiphone is slecht
- analoog is beter dan digitaal
- line6 = nooit en te nimmer 'the real thing"
- als het uit amerika komt is het per definitie beter
- Gibson is de gitaar die iedereen wil ook al heeft niemand er 1 bespeeld
- je moet de elementen uit een goedkopere gitaar direkt vervangen, want dat kan nooit goed zijn
- alles wat oud is, is beter. een Fender uit 63 is per definitie beter dan een fender uit 2003

Lacrymosa
11 juni 2003, 15:48
uit gepubert?
ok

Buizen zijn 9 van de 10 keer beter dan digitaal, transistor is over het algemeen geaccepteerd, niet zo goed als digitaal of buizen, dit zeg ik omdat ik van alles wat heb/gehad

Epiphone's zijn gitaren die gewoon niet goed in mekaar zitten, ze worden gemaakt van afval hout, op een epi les paul zit niet eens een Esdoorn top, die op een echte les paul hoort.

Verder heb ik op aardig wat verschillende gitaren gespeeld (soms tot ergernis van de heren bij rock palace)
dus ik denk dat ik een aardig oordeel kan geven.

en waarom denk je dat vooroordelen de wereld in sluipen, omdat ze vaak genoeg waar zijn.

en het is zeke rniet zo dat iedere gitarist met de andere mee lult, als je wat langer op dit forum zal zitten, zul je vanzelf merken wie de gene zijn die meelullen, en wie de gene zijn die er echt iets over te zeggen hebben.

ik zeg dit niet als een aanval tegen jou, maar tegen de lading nieuwe mensen (die ik sinds een week of wat op et forum zie)

dit forum is bedoelt om gitaren te bespreken en niet om dit soort dingen uit te vechten, dus dit zal het laatste zijn wat ik er over ga zeggen.

CheerS!!

Nicci
11 juni 2003, 15:54
uitgepuberd?

beter. ik laat het even bij het misverstand dat leeft onder gitaristen dat buizen beter zouden zijn dan digitaal of SS. hoezo beter? minder storingen? gaan ze langer mee? niets van dat alles. waarschijnlijk bedoel je mooier, maar dat is ook wel een complex onderscheid. mooier. beter.

dus . . . . probeer nu eens je eigen smaak buiten een discussie te laten en het te hebben over echte kwaliteitskenmerken van instrumenten of versterkers of snaren . . . . .

oh ja. . . . dan zal het vooroordeel dat zwarten crimineel zijn dus ook wel waar zijn.

Lacrymosa
11 juni 2003, 15:59
ik kan je nu een heel verhaal gaan ophangen over de klank karakteristiek van buizen ten op zichte van een transistor en een theoretisch verhaal over het menselijk gehoor.......maar 1 ding lijkt me vrij duidelijk, waarom willen merken als Line6, boss, Digitech een buizensound digitaal simuleren, omdat buizen voor gitaar het beste klinken........

en als je ook maar even de moeite had genomen om de zoekfunctie er op na te slaan, dan was je er vanzelf achter gekomen dat epiphone inferieure gitaren zijn.

CheerS!!

Nicci
11 juni 2003, 16:05
wat heb je toch met die zoekfunctie? ik hoef me niet te laten vertellen wat wel en geen goede gitaar is. ik speel al zo'n 20 jaar en weet zo langzamerhand wel het onderscheid.

ok. ik probeer het nog 1 keer: 'beter' kun je pas vaststellen nadat je een aantal kwaliteitskenmerken hebt vastgesteld. jij hebt het steeds over mooier. en waarom vertel je niet wat meer over klankkarakteristiek van buizenversterkers?
hoe dan ook: de klank kan alleen maar met 'mooier' te maken hebben. ik bespeel een JC120 en een Mesa Studio. ze zijn anders maar beide erg mooi. ze doen beide al een jaar of 15 hun werk, dus goede versterkers zijn het wel.

vincentvdlocht
11 juni 2003, 16:06
Volgens mij hebben jullie beiden wel gelijk...

epiphone gitaren zijn over het algemeen qualitatief mindere instrumenten.
"k heb er zelf ook eentje gehad, maar deze viel op zich best mee. Waarschijnlijk een goede plank.

En verder versterkers... tja buizen/solid-state/hybride keuze zat. maar om te zeggen dat de ene beter is dan de andere, kan je nooit over 1 kam scheren. Alleen al de toepassing maakt al veer verschil uit. Nog niet te spreken over de smaak en de eisen die iemand stelt aan een versterker. Je zou ze niet te eten moeten geven die hun buizen amp hebben verkocht omdat ie niet te tillen was.......

Nicci
11 juni 2003, 16:08
Volgens mij hebben jullie beiden wel gelijk...



erg lief van je, maar als ik jouw post lees, dan heb ik helaas gelijk.

Lacrymosa
11 juni 2003, 16:12
ok, jij heb gelijk................................

CheerS!!

(btw. Slotje, en excuses voor het vervuilen van deze post)

Nicci
11 juni 2003, 16:14
ok, jij heb gelijk................................

CheerS!!

(btw. Slotje, en excuses voor het vervuilen van deze post)

jammer. weer iemand van weinig overtuigingskracht.

The_Cure
11 juni 2003, 16:30
Het ging hier toch over iemand die voor +- 1000€ een gitaar wilde kopen?


@topic-starter; luister gewoon naar de adviezen die men hier zegt, er zitten echt wel slimme mensen met veel kennis van zaken hier, maar laat je niet blind leiden door dat soort adviezen. Het beste wat je kan doen is gewoon zelf gaan testen met de adviezen op zak en koop wat jij het lekkerste vind spelen/klinken...

Bins
11 juni 2003, 16:40
Yup, gewoon alle gitaren van +/- 1000 eur pakken bij de feedback en allemaal uitproberen. Prrobeer ook wat duurdere shit uit, want die zou je dan evt 2e hands kunnen zoeken.

1000 eur is toch geen kattepis, dus als ik jou was zou ik het echt niet erg vinden om een paar dagen gitaren te testen.

De Teng
11 juni 2003, 16:41
Haal gewoon even de dingen uit dit forum uit die je aanspreken en vraag het een en ander na in de muziekwinkel. Dan ben je er snel genoeg achter. :)

Ic3gl0vE
11 juni 2003, 16:42
wat heb je toch met die zoekfunctie? ik hoef me niet te laten vertellen wat wel en geen goede gitaar is. ik speel al zo'n 20 jaar en weet zo langzamerhand wel het onderscheid.

een paar weken terug waren het er nog 18 dacht ik :???: :???:



Hey Vincent vd Locht! Leuk om jou hier te zien. Ik ben die jongen die toen die Attax100 van je heeft overgekocht! Ben er nog altijd erg tevreden mee

Nicci
11 juni 2003, 16:44
een paar weken terug waren het er nog 18 dacht ik :???: :???:



zo'n 20. psies. 8-) hoezo?

Ic3gl0vE
11 juni 2003, 16:46
pnou ik dacht dat je laatst in een ander topic tegen negk3fan zei dat je 18 jaar speelde en dat negk3fan daarom z'n bek moest houden tegen jou (zo zei je het niet letterlijk, maar het kwam erop neer).

ik zal het wel fout hebben

Nicci
11 juni 2003, 16:49
vreemd dat dat zo overkwam. idereen mag zeggen wat hij wil. ik hoef echter niet alles serieus te nemen (voorzichtig geschat hoef je 80% van wat hier gezegd wordt niet serieus te nemen).
ik zie overigens niet wat dat hier mee te maken heeft.

De Teng
11 juni 2003, 16:58
In het algemeen, vind ik? Je moet gewoon een beetje je gemak houden en niet zoals velen hier op veel dingen geflipt gaan reageren. Nergens voor nodig en vaak ook nog op onwaarheden gebaseerd, zo pak je de slimmeren er zo uit. (dus ook de iets dommeren)

Maiden Michiel
11 juni 2003, 17:56
Feedback zuigt (qua gitaren dan)

Ic3gl0vE
11 juni 2003, 18:08
vreemd dat dat zo overkwam. idereen mag zeggen wat hij wil. ik hoef echter niet alles serieus te nemen (voorzichtig geschat hoef je 80% van wat hier gezegd wordt niet serieus te nemen).
ik zie overigens niet wat dat hier mee te maken heeft.


Ach misschien had je ook wel gelijk hoor. Negk3fan lult vaak over dingen waar hij totaal geen verstand van heeft en als je dan geïrriteerd bent mag je dat best uiten :)

"Lennart, bek houwe" zei men altijd in de chat :)

Maar laten we weer on-topic gaan. Anders is het vervelend voor de topicstarter

Nicci
11 juni 2003, 18:11
ok. 8-)

iam
11 juni 2003, 18:39
HIER ZOU EEN CHAT WEL HANDIG ZIJN!!!!
of op zn minst toch priveberichten...

SonicDeafMonkey
13 juni 2003, 21:39
en wat als ik nou een PRS CE24 uit amerika bestel (elderly).. dat is toch wel duurder dan 1000€ maar met zoiets kan ik lven, hoe veel zouden de import etc. kosteb worden? ik snap ook niet warom deze gitaar daar zo goedkoop is. bij musik produktif kost ie iets van 3500€... maarja, zou dit een goed idee zijn?

Anders Destium
13 juni 2003, 23:08
Bij alles uit Amerika kun je beter nog even wachten schijnt (het wordt nóg aantrekkelijker). Je moet wel rekenen op 22,2% belasting bij de grens.