PDA

View Full Version : Whales of Ignorance - Is there anybody?



Megadeth22
22 mei 2012, 08:59
http://soundcloud.com/whales-of-ignorance/mm5


1 van de twee opgenomen nummers om te kijken wat mensen vinden van de Whales; alle instrumenten opgenomen met niet meer dan twee microfoons, hopelijk kunnen we iemand regelen die de mix nog iets beter tot zijn recht kan laten komen!

Duhsjaak
22 mei 2012, 18:17
Hi
Hé wat leuk dat je weer wat hebt gepost.
En op het gevaar af dat je denkt dat ik je in de maling neem: Zowel op koptelefoon als op speakers vind ik de bas aan de zachte kant.

Daarmee hebben we de tekortkomingen wel een beetje gehad.

Het geluid vind ik heel transparant en helemaal niet verkeerd voor een layman's recording. Het liedje deugt, de uitvoering klopt. Ik heb ervan genoten!

Dus kom maar op met nummer twee. Ik ben er klaar voor.
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
22 mei 2012, 21:45
Zoals hierboven: liedje deugt, geluid is redelijk in balans. Behalve dat de basgitaar iets "body" mist. Hij is wel aanwezig maar op zo'n manier dat je 'm past opmerkt als je 'm uit zou zetten, snappie? De drums mogen wel iets harder en helderder in de mix ( of duidelijker... ).
Een jaar of 10 geleden had je nog 2meter sessies van Jan Douwe Kroeske. Dit nummer zou daarin niet misstaan hebben.:ok:

beruk
22 mei 2012, 22:17
Dus kom maar op met nummer twee. Ik ben er klaar voor.

Zelfde hier, lekker hoor! Kan zo mee met de huidige folk revival (Laura Marling, Mumford&Sons)
Beetje dreigender is nog leuker. Doe mij een fijne murder ballad!
Ter inspiratie:

http://www.youtube.com/watch?v=6-J9DQNHEvs

Megadeth22
22 mei 2012, 23:28
Hee, bedankt :)
De mix-opmerkingen kunnen kloppen, ik heb dit zelf gemixt maar heb daar eigenlijk nog te weinig kennis van om het degelijk te kunnen. Er is ook een 2e nummer dat op die soundcloud staat, genaamd Flowers. Dat nummer is door de gitarist geschreven (en later ingevuld door de rest), dit nummer hierboven is gemaakt door de zangeres. De twee verschillen nog al, dus misschien grappig om die ook te luisteren mocht je geinteresseerd zijn :)
Een soort van murder ballad zou misschien eraan kunnen komen, ik sta bijna op het moment op mijn bas in te ruilen om banjo in een nummer mee te spelen!

Duhsjaak
23 mei 2012, 03:47
Zelfde hier, lekker hoor! Kan zo mee met de huidige folk revival (Laura Marling, Mumford&Sons)
Beetje dreigender is nog leuker. Doe mij een fijne murder ballad!
Ter inspiratie:
................

Hi
Ter inspiratie. Als je dan toch een murderballad doet, doe het dan eens flink over the top. Met knipoog.

Bijvoorbeeld:
'Alle begin is moeilijk', zei de seriemoordenaar. Lachen!

Morgen luister ik even naar nummer 2.
Ik heb er al zin in, maar slaap is iets groter dan nieuwsgierigheid.

De family-clan is goed bezig!
Vriendelijke groet, Gus