PDA

View Full Version : blogging for pickups by Seymour Duncan



Orpheo
22 mei 2012, 01:42
Ik krijg net een mailtje, of ik in het team wil zitten dat blogt over pickups, wiring en gitaren, voor Seymour Duncan en 'the community'. Uhm...HELL YEAH!

Kortom, ik ga mijn ervaringen met bedradingen, tone, pickups en pickupmods op 'papier' zetten, en als ik per maand genoeg schrijf, blijf ik in het team, en als het goed genoeg is, krijg ik pickups. :mmmm: Ik krijg geloof ik de eerste sowieso, als ik genoeg schrijf, en ik wil de blues saraceno pickup. Die ga ik dan in een LP standard, LP custom en een strat proberen. :cheerup: En daarover schrijven, natuurlijk!

bass blom
22 mei 2012, 02:06
whoeii, vet man :cheerup:

Fiendish
22 mei 2012, 03:53
Zijn we eindelijk van je af !
:seriousf:

Nee, geintje Orph, ik zeg vette shit, kun je eindelijk op een écht productieve manier (naast 't modden van pickups voor jezelf en anderen) je kennis van die pickups gebruiken, en dan ook nog kans maken om er gratis een paar nieuwe bij te krijgen.
Ik denk dat er zat mensen jaloers op je zullen zijn

macwilliams
22 mei 2012, 07:08
Gefeliciteerd man :ok:

budje
22 mei 2012, 07:52
sounds like fun!

Orpheo
22 mei 2012, 10:28
zeker fun! :D Ik denk dat ik ga beginnen met een vierluik over bedrading en gitaarelectronica.

Wat is een condensator?
Waarom de DC-weerstand je niks zegt over een element.
waarom inductie zoveel zegt over een element.
x Redenen waarom Seymour Duncan de 59/custom hybrid als productiemodel opgenomen heeft.

Ik krijg geloof ik nu sowieso een pickup, en ik wil de PATB3, het blues saraceno model. Als ik nog een maand langer mag pennen (en dan ga ik pickups 'ontleden'; magneet, spoel, polepieces, pickupmods, maar ik schrijf alles in een klap en stuur alles in een keer door, lekker makkelijk, ghehe) wil ik de screamin demon. ik voel hybrids aankomen!!! :D

Nagramoth
22 mei 2012, 12:10
Als een vis in het water...

Het is je gegund! :ok:

Mitch
22 mei 2012, 12:37
Dus hetzelfde als wat je hier doet, maar dat je er dan het juiste publiek en een pickup voor krijgt in plaats van ergernis door een niet luisterende meute? Positieve ontwikkeling.

Kakihara
22 mei 2012, 12:39
Moet je je beperken tot SD's of komen andere merken ook aan bod?

Orpheo
22 mei 2012, 12:54
ik kan in algemene termen praten over pickups, maar praten over bijvoorbeeld de superdistortion zal niet gewaardeerd worden. het is immers een showcase/promo voor duncan ;)

Tabula Rasa
22 mei 2012, 12:56
ik kan in algemene termen praten over pickups, maar praten over bijvoorbeeld de superdistortion zal niet gewaardeerd worden. het is immers een showcase/promo voor duncan ;)

Dus eigenlijk alleen maar zwammen in de richting die ze willen hebben?

Orpheo
22 mei 2012, 13:31
nee ik mag kritisch zijn, zolang ik maar niet grof doe (lastig voor mij ;) ) en zolang ik het maar niet over andere merken heb. logisch, heeft te maken met intellectueel eigendom.

JeroenSchaaf
22 mei 2012, 13:36
Nice Orpheo!

RoelTM
22 mei 2012, 15:01
Gefeliciteerd Orpheo, klink ook erg interessant waar je allemaal over wil schrijven. Dit komt op de SD site te staan neem ik aan?

pinchaholic
22 mei 2012, 21:25
Awesome!

Er is een groot tekort aan unieke user-generated expert content op het internet, daarom driewerf hulde.

Ik lees jouw posts en bevindingen met dezelfde pret als dat jij ze schrijft.:)

guitarkid
23 mei 2012, 13:02
Mooi man! Maar hoe komen ze bij jou? Of leest Seymour stiekem mee op dit forum via Google translate? ;)

Hendriks
23 mei 2012, 13:07
Ik denk dat orpheo op nog wat fora actief is en zich zo in de kijker heeft gespeeld.

Mooi man :ok:

Sinner1980
23 mei 2012, 13:54
Cool man! Succes!! Kun je straks mooi mn antiquities in mn strat zetten, goed leermoment! 😜

Orpheo
23 mei 2012, 20:44
De blogs komen inderdaad op duncan's site.

Ik kreeg de vraag van het bedrijf of ik wilde solliciteren naar die positie, Omdat ik op het duncanforum nogal pittig kan reageren mbt tot eigenlijk alles. Deed ik, waarop ze blijkbaar positief gestemd waren... Hierop vroegen ze dus nog een keer of ik wat voor ze wil doen. Beetje van mezelf en een beetje vzn maggi zeg maar ;).

@sinner1980 je bent welkom, dat weet je. ik ga wat technischer en dieper in de stof duiken dan anderen. Zie er de lol niet van in om een bekende gitarist te interviewen. Ik moet dan mijn vragenlijstje opsturen en krijg dat dan later terug.

Orpheo
29 juni 2012, 02:00
Zo, ik heb mijn vier artikelen ingeleverd. De onderwerpen:

Pickuphoogte en polepieces. wat ze doen en hoe je je tone ermee kunt aanpassen en waarom het handig is ermee te spelen eer je nieuwe pickups gaat kopen.

Waxpotting. waarom, en waarom misschien juist niet.

Impedantie, inductie, weerstand. waarom weerstand geen goede indicator is voor het geluid van je pickup en wat dan beter is.

Hals pickups, brug pickups: hoax, of een werkelijk verschil?




Onderwerp nummer 5 gaat mijn take worden op chambering. waarom het in mijn idee niet bevorderlijk voor de sustain is.

onderwerp nummer 6 gaat over mijn ideale 3 humbucker setup en bedrading

onderwerp nummer 7 gaat over mijn crimsons.

onderwerp 8 is nog een blanco verhaal.

onderwerp 9 is dus de review van het element dat ik krijg. ik wil heel, heel graag het blues saraceno element. Lekker in m'n charvel!

Verder, en sommigen weten dat al, ben ik benaderd om te gaan werken voor een pickupboer uit de USA. Ben nu bezig om stukken te schrijven voor de CEO. Hij is enthousiast, maar wil dat ik iets meer anekdotischer schrijf.

JGD
3 juli 2012, 13:33
jee, wat gaaf allemaal zeg!
cool man, echt heel vet.

ps, als je dan toch zo'n mega Duncan kenner bent:
ik heb ooit overwogen de Pearly Gate in de brug positie te nemen.
Hij zou lekker rauw & bluesy zijn en ik vind idd Billy Gibbons geluid erg mooi, maar:
kan hij ook metal aan? (ja, ik weet al welke pickups allemaal speciaal voor metal zijn)
anders ga ik hem op termijn toch niet zo waarderen. (en je test hem niet "zomaar effe" ergens

Orpheo
3 juli 2012, 14:02
Hangt af van welke soort metal je wilt. Slayer? Nee. Iron maiden, steel panther, motley crue? 110% ja. Te gekke sound. In de duncan lineup zijn de maar 4 pups toegespitst op metal. Invader, dimetime, distortion en patb2.

YannickH
3 juli 2012, 15:07
echt knap man! gefeliciteerd! doe maar goed je best:ok:

Coolguy
3 juli 2012, 15:21
Wanneer kunnen we de verslagen lezen?
Ik ben benieuwd.

SD is in mijn ogen synoniem met keiharde rock & glam metal - iets waarin ze echt uitblinken.
Voor echte metal schoten ze (naar mijn bescheiden/beschijtte mening) een beetje te kort.

Alhoewel een SH5 in een poplar body wel pure trash is! :crazyhappy:

Orpheo
3 juli 2012, 17:53
De invader, patb2, blackouts en dimetime doen t anders behoooorlijk goed voor metal. En voor blues en jazz zijn een zat pickups die daarin uitblinken. De seth, bijvoorbeeld.

De verslagen staan binnen 2 weken online.

jimihattricks
3 juli 2012, 18:28
Eerst waren het enkel je gitaren om jaloers op te zijn, nu ook dit nog.
Ik.ben benieuwd hoe er op je blogs gereageerd gaat worden. In ieder geval heel cool allemaal. Veel succes gewenst!

Orpheo
3 juli 2012, 19:52
Godver mijn reet doet pijn van de veren die ze erin steken. Ze willen heel graag dat ik aan blijf. Wieh!

bass blom
3 juli 2012, 19:55
goed man :cheerup:

Orpheo
3 juli 2012, 20:00
Oh nee ik heb een fout gemaakt. Ik krijg geen pickup van seymour duncan!









Ik krijg een set!

Blues saraceno en george lynch, dus. Patb3 en screamin demon. Wat moet ik dan vragen volgende maand??:(

allochthomas
3 juli 2012, 20:05
sd invader!

Fiendish
3 juli 2012, 20:07
Inderdaad, een Invader, en dan aan mij of thomas geven :seriousf:

Kakihara
3 juli 2012, 20:08
Oh nee ik heb een fout gemaakt. Ik krijg geen pickup van seymour duncan!









Ik krijg een set!

Blues saraceno en george lynch, dus. Patb3 en screamin demon. Wat moet ik dan vragen volgende maand??:(

Zephyr Silver ? :D

Jasper.
3 juli 2012, 20:17
Vraag maar een blackout set, en als je ze niks aan vind stuur je ze maar naar mij :p

Orpheo
3 juli 2012, 20:22
Zephyrs... misschien. Das dan drie maanden pennen. Blackouts, totaal mijn ding niet. Invader heb ik al.

Ik heb de rest al... en ik mot geen singlecoils.

bass blom
3 juli 2012, 20:28
Zephyrs... misschien. Das dan drie maanden pennen. Blackouts, totaal mijn ding niet. Invader heb ik al.

Ik heb de rest al... en ik mot geen singlecoils.

huh? en je was pas jaloers op mijn nieuwe P90 les paul :dontgeti:

Orpheo
3 juli 2012, 20:33
Nog steeds bas, maar ik heb geen gitaar waar t in past

allochthomas
3 juli 2012, 20:36
Ik heb een bas arme strat waar hij in kan. Ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe hij zich gedraagd met een single channel amp voor niet metal doeleinden.

Orpheo
3 juli 2012, 20:44
De invader? Je krijgt er verdomd veel laag mee en het wordt strak, maar niet ala de screamin demon, patb2 of de distortion die zijn messcherp strak. De invader is als een bijl. En zoveel output... zoveel output...

Fiendish
3 juli 2012, 20:47
Zeg Orph, dit weet jij vast wel; hoe vergelijkbaar is een Invader eigenlijk met een Warpig, qua output ?

Orpheo
3 juli 2012, 21:19
Hij is hotter maar door de polepieces, die meer midlaag benadrukken in tegenstelling tot de staafschroefjes met hex kop van de warpig die juist upper mids benadrukken. Upper mids hoor je beter dan lower mids, vandaar dat ze even hot aanvoelen.

Fiendish
3 juli 2012, 21:48
Hmm, dat word dan toch een Invader, was op zoek naar iets heel hots met veel mid laag, en ik kan goedkoop een Warpig van iemand overnemen...
Maar veel midhoog is niet wat ik zoek.
Dank voor de korte, duidelijke uitleg :ok:

Orpheo
3 juli 2012, 23:01
vraag de dikke ceramische magneet, verander 'm voor eenalnico 8, of verander de polepieces. hij is sowieso dikker in tone dan de JB of de distortion oid. de invader is gewoon zieklijk dik.

allochthomas
3 juli 2012, 23:07
De invader? Je krijgt er verdomd veel laag mee en het wordt strak, maar niet ala de screamin demon, patb2 of de distortion die zijn messcherp strak. De invader is als een bijl. En zoveel output... zoveel output...
Vertel mij eens iets wat ik niet op 20 andere websites kan lezen:). Probleem wat ik heb is dat elke soundclip die ik kan vinden enorm veel gain heeft. Ben gewoon benieuwd hoe deze pickup de pre-amp van een single channel amp op zijn donder geeft en hij hij zich verhoud ten opzichten van meer "traditionelere" pickups voor bijvoorbeeld rock en blues. Werkt hij ook goed buiten zijn conformt zone of is het gewoon een passief alternatief voor de actieve pickups om je high gain amp strakker aan te trekken

Orpheo
3 juli 2012, 23:10
hoe hij de preamp aan pakt? valt eigenlijk reuze mee. niet anders dan de JB of de superdistortion. je krijgt niet zozeer ziek veel gain, als wel dat ie de boel zo lekker dicht smeert en 'compressed'. snap je een beeeetje wat ik bedoel of is t gewoon vaag? :P

Orpheo
3 juli 2012, 23:12
mbt dat laatste: hij kan maar 1 ding: brullen. niet scheuren, niet zingen, gewoon brullen. 80ies metal is echt zijn terrein.

allochthomas
3 juli 2012, 23:17
Zou wel een leuk topic voor je blog zijn: pickups gebruiken voor genre's waar ze normaal nooit voor worden gebruikt.

Dus jij zegt dat ik met een invader niet per definitie niet meer gain uit mijn amp zal halen tov andere pickups? Dat het gaan brullen weet ik denk ik wel zeker met mijn setup, vraag is of mijn greenbacks dat overleven:D

interessander
3 juli 2012, 23:23
Dat alleen maar brullen en flink compressen herken ik ook in mijn ervaring met de Dimarzio X2N, niet dat ik hem een op een vergelijk met de Invader , maar een dergelijk karakter spreekt me niet zo aan. Je leest wel verhalen dat die X2N dan weer verassend goed clean klinkt als je hem split, maar dat heb ik niet getest.

nickofzo
3 juli 2012, 23:31
als ik jou was Orpheo, zou ik een kringspiervergroting nemen. Ik wil je een veer in de reet douwen maar die zit al vol.

Maar even serieus, erg stoer dat je dit doet. Zijn er ook plannen om je nog meer erbij te betrekken?

allochthomas
3 juli 2012, 23:32
Ik wel wel de d-activator x heel even gehad in mijn ibanez s2170 voordat ik hem verkocht, is volegsn mij het iets tammere broertje van de x2n. Klonk clean inderdaad verrassend goed voor zo'n high output pickup.

Reden van deze vragen is dat ik op zoek ben naar een balls to the walls pickup om de pre-amp van de c-type flink op zijn flinker te geven. Geen metal distortion ofzo maar egwoon een knetter harde rock sound en ik ben niet bang om naar wat minder orthodoxe pickups te kijken voor dat soort dingen. Probleem is dat als de pickup niet goed wilt samen werken met mijn strat de c-type dat onmiddelijk op pikt.

interessander
3 juli 2012, 23:53
Dan zou je een Bill Lawrence L-500 ook eens kunnen overwegen, flinke ouput maar niet alleen maar voor metal, en een stuk veelzijdiger dan een X2N naar mijn mening, ik heb een oude L-500 in mijn Ibanez Destroyer en dat is een fijne match.

Over pickups voor andere genres gebruiken gesproken, de X2N zie je ook vaak bij een electrische saz, waarom zou dat zijn?

Orpheo
4 juli 2012, 01:21
Goed idde. Ik van daar naar kijken als vervolg op een blog dat ik al gemaakt heb (pickups gebruiken voor een andere stijl dan waar ze voor ontworpen zijn, en waarom t wel of niet kan werken en waar je op niet letfen.

Ik ben gevraagd of ik bij ze wil werken. Een 'at home' job. Is dat voldoende bij betrekken? ;) ze konden geen mensen in de usa vinden die t werk konden doen. T hangt ervan af of mijn stijl aansluit bij wat ze willen (website herschrijven) en of t kan qua tijden (tech support via email).

De x2n en invader lijken op elkaat. X2n iets meer bite. Split is Te gek. In hybrid met in met hex polepieces is t een waanzinnige brulboei. Kim Holland op dreef is niks vergeleken bij zijn squeel.

Het probleem met meer output uit je pup is met als met snelheid. Je moet meer moeite doen voor steeds weer dat beetje harder. De invader is niet veel hotter dan de jb, maar heeft wel 3 ceramischd magneten nodig ipv 1x alnico5 voor die kleine push.zie ook de distortion, x2n, dimetime, etc etc.

interessander
4 juli 2012, 01:48
Mijn probleem met de X2N was dat hij gewoon te vlak klonk, ik wil nog wel harder kunnen gaan met verschil in picking attack, met de X2N had ik het gevoel dat je constant aan de limiet zit, en dan is de feel een beetje weg, zou ook gewoon een slechte combi met de basswood body van mijn RG kunnen zijn waar hij in zat. De L-500 doet dat al beter en de HB-L van Gibson/Bill Lawrence in mijn Gibson V-90 is wat dat betreft mijn huidige favoriet.

In mijn andere RG heb ik een PAF pro waar ik een beetje een haat liefde verhouding heb, qua definitie in de high mids heel fijn maar soms ook erg nasaal met high gain.

Orpheo
4 juli 2012, 08:59
Dat de x2n zo saai klinkt komt door die supersymmetrische spoelen. Maak een een hybrid van en dat ding komt tot leven. Ik ga vanavond een invader x2n hybrid maken. Magneten zijn bij beide gelijk, ik van alleen de baseplate veranderen dus 2 hybrids, een brass en een nickel silver baseplate. Verschiklen checken.

Ook van ik een superdistortion/duncan distortion hybrid maken.

Ik heb dan nog een jb over. Ach, mijn avond zal wel weer vol zitten

Oh, jb alnico8! Maar waar moet ie in?

Heren, het is officieel. Ik heb meee pickups dan gitaren.

pietrka
4 juli 2012, 14:16
Ha! Ik heb nog een superdistortion DP100 en een D-activator DP220. Hoe zou dat klinken als ik die samensmelt:punk:

allochthomas
4 juli 2012, 14:30
Als die x2n/invader hybrid werkt wil ik hem best wel eens uit testen in mijn strat.

Jasper.
4 juli 2012, 14:42
Die X2N/invader lijkt me ook erg interessant ja.



Heren, het is officieel. Ik heb meee pickups dan gitaren.

Ik ook hoor! In elke gitaar zitten er minstens 2 :D

Orpheo
4 juli 2012, 14:47
De d activator is niet lekker uit elkaar Te trekken omdat dat ding voor epoxy zit. Als t je lukt krijg je een wat vlakkere jb/superD hybrid.

@thomas ik ga de 2 maken. Je bent welkom ik Te testen.

HaroldA
4 juli 2012, 14:48
Waxpotting. waarom, en waarom misschien juist niet.

Is die al gepubliceerd?

Orpheo
4 juli 2012, 14:48
Meer pickups dan pickupcavities, nou goed? ;)

allochthomas
4 juli 2012, 15:09
@Orpheo: awsome! Hoop stiekem dat het een beetje een tone zone on steriods is, zeker de bottom end van die strat kan een flinke schop omhoog gebruiken zonder al het hoog weg te moffelen.

Orpheo
4 juli 2012, 15:23
Dan moet je eens mijn tonezone+ proberen... hot, maar strakkee, wat opener en Meer hoog.

Orpheo
4 juli 2012, 15:54
En dat is nummer 1!!

http://www.seymourduncan.com/blog/the-tone-garage/tone-tweaking-your-guitar-with-a-
screwdriver/

nickofzo
4 juli 2012, 17:05
Erg duidelijk en net stuk man, moet vanavond alleen nog even de 2e helft lezen ;)

Coolguy
4 juli 2012, 17:08
En dat is nummer 1!!

http://www.seymourduncan.com/blog/the-tone-garage/tone-tweaking-your-guitar-with-a-
screwdriver/

Bam! Komt er later nog een wat meer praktijkgerichte blog over dit onderwerp?

Orpheo
4 juli 2012, 17:18
Wat bedoel je met praktijk gericht? :)

interessander
4 juli 2012, 17:24
Leuk eerste stukje Orpheo!

Misschien lees ik er overheen maar er staat niet een kort maar krachtige zin in over het verschil in effect van het verlagen van de voorste of achterste rij polepieces, er staat wel in dat de oplettende lezer deze conclusie zelf kan trekken, dus ik zal wel niet al te oplettend zijn ;)

Orpheo
4 juli 2012, 17:38
Bij pickups als de superdistortion bedoel je? Daar hebben die rijen polepiece een andere functie, en dat is Te lastig om uit Te leggen. Komt licht aan bod, in heel platte bewoording, in een ander blog.

Simpel gezegd veranderen de polepieces de inductie dus de treble respons. Anders dan bij anderen. Maar dat kon de niet in. Te lastig, Te weinig woorden beschikbaar.

Tankman
4 juli 2012, 17:40
Tof stukje, Orpheo. Goed geschreven en weer wat bijgeleerd!

interessander
4 juli 2012, 18:04
Bij pickups als de superdistortion bedoel je? Daar hebben die rijen polepiece een andere functie, en dat is Te lastig om uit Te leggen. Komt licht aan bod, in heel platte bewoording, in een ander blog.

Simpel gezegd veranderen de polepieces de inductie dus de treble respons. Anders dan bij anderen. Maar dat kon de niet in. Te lastig, Te weinig woorden beschikbaar.

Ik bedoel niet een bepaald element hoor, als zal het bij assymetrische elemten natuurlijk weer een ander verhaal zijn.
Voorbeeld: als ik bij een brugelement de achterste rij polepieces omhoog schroef (dus het dichtste bij de brug) wat verandert er dan aan de sound, en wat is daar anders aan dan het omhoog schroeven van de voorste rij polepieces, dichter bij de hals.
Voor mijn gevoel zal de achterste rij meer de nadruk op bite en treble dan de voorste, maar dat gegeven kon ik dus niet herleiden uit dit stukje.

Orpheo
4 juli 2012, 18:23
Ja dat zou je denken. Maae omdat dat nogal controversieel is, en ik dat niet denk, heb ik dat in t midden laten liggen. Met de info die in mn stuk staat moet de lezer zijn eigen conclusies kunnen trekken. Pickups met 2 rijen verstelbare polepieces zijn namelijk niet zo heel gewoon.

zeppo
4 juli 2012, 19:42
goede avatar!

/edit: ik lees trouwens niets over het mogelijke verlies aan sustain wanneer je de pickup, en daarmee het magnetisch veld dichter bij de snaren brengt. Een sterker magnetisch veld zal het vrije trillen van de snaren eerder afzwakken dan een zwak magnetisch veld. Met een verlies van sustain tot gevolg.
Wat is jouw puristisch standpunt in deze ...?

Orpheo
4 juli 2012, 20:35
Is ontiegelijke bullshit en zit tussen de oren. De snaar heeft bij lange na geen genoeg massa, en dus trillingsenergie om beinvloed Te worden.

Ook dat wilde ik er niet in omdat ik daar later wat over van schrijven, met formules enzo. Wil eerst conservatief doen in mijn pickups Te vangen hahahaha

zeppo
4 juli 2012, 20:44
Is ontiegelijke bullshit en zit tussen de oren.

dat idee heb ik ook wel eens ....

caliban
4 juli 2012, 22:47
Echt goed bezig Orpheo, deftig onderbouwde informatie over gear is erg kostbaar!

Orpheo
5 juli 2012, 00:27
Ik heb de x2n invader hybrids af. De invader heeft dikkere en langere magneten! Wist ik niet.

Nu nog de jb / superdistortion hybrid. Maar ik ben moe. Morgen weer een dag.ik van nog wat restjes opmaken, zoals de bluesbucker/baker act hybrid.wordt vast niks.

De jb/SD gaat in de brug van een LP, en de tweede in een strat. De invader x2n in een flattop lp. De tweede houd ik even apart voor later. Als allochthomas m niet wilt bedenk ik de wat sappigs voor. Hij ziet de mega badass uit.kan niet wachten ik Te testen!

Wat me ook opviel. Invader was superdik in de was, de x2n wat minder. Invader polepieces zijn verdomd kort. Écht heel kort. Heel interessant.

Ben echt zo benieuwd naar deze 2.

allochthomas
5 juli 2012, 01:35
Ik wil dat bastaard kind zeker wel testen:D. Ik heb nog een 500k pot liggen en een strat die zo uit elkaar kan. Probleem is wel dat ik tot 1 augustus op vakantie ben dus ik geen tijd heb om te testen:(.

Orpheo
5 juli 2012, 04:44
Ik van over anderhalve week ook weg tot begin augustus. No harm done! Pickup loopt niet weg.

Orpheo
5 juli 2012, 17:15
Hybrids zijn af. Wat een bruut geluid! Laag is zo strak en log, mid knalt eruit. Denk dat de invader x2n populair gaat worden.

allochthomas
5 juli 2012, 17:24
Ik ben benieuwd want dat zou de voornaamste issue wat ik heb met de invader oplossen. Ben benieuwd hoe hij zal reageren op mijn bas arme strat die heel erg aanwezig is in het mid hoog.

Orpheo
5 juli 2012, 17:56
Afhankelijk van de orientatie van de invader spoel, midhoog aanwezig maar niet maar, en waanzinnig veel laag. Knetterstrak.

Orpheo
5 juli 2012, 20:29
Super distortion jb hybrid is zo ziek. Heel hot, heel open. Waanzinnig. Mixt te gek met de alnico 2 pro!

De jb doet t te gek in m'n charvel, samen met de a2pro bridge in de neck.

Alle andere dimarzios die ik heb heb ik in m'n warmoth strat gepropt, die ene met 3 humbuckers en met de kahler.

Heb dus vier gitaren verbouwd. Alles werkt, en ik ben gek op mijn 5150.

Orpheo
11 juli 2012, 00:40
http://www.seymourduncan.com/blog/the-tone-garage/help-i-have-a-microphone-in-my-guitar/#more-6928

Artikel 2!

HaroldA
11 juli 2012, 00:59
http://www.seymourduncan.com/blog/the-tone-garage/help-i-have-a-microphone-in-my-guitar/#more-6928

Nice!

Pure was (paraffine?) of een mix met bijenwas?

Orpheo
11 juli 2012, 01:03
Ik doe altijd pure parafine. Heb ooit in iemands pickup schimmel gezien. Zat in de bijenwas zelf en groeide, met de bijenwas als voedingsbron. Tijdens de groei werden alle windingen kapot gedrukt. Dat wil ik gaarne vermijden.

Ik krijg dus van engels sprekende mensen dus nog steeds de vraag, ondanks dat ze t artikel gelezen hebben,wat Waxpotten is... het staat er toch...???

HaroldA
11 juli 2012, 01:05
Ik krijg dus van engels sprekende mensen dus nog steeds de vraag, ondanks dat ze t artikel gelezen hebben,wat Waxpotten is... het staat er toch...???

Tsja: "You can try to wax pot the pickup yourself."


PS: "Orpheo is a long-time member of the Seymour Duncan forum with an intereset in the technical side ..."

Orpheo
11 juli 2012, 09:07
Moet nog aangepast worden.

Ik ga een rij artikelen maken voor homebrew mods, waaronder wax potting. Niet alles in 1 keer

HaroldA
11 juli 2012, 10:44
Ik ga een rij artikelen maken voor homebrew mods, waaronder wax potting. Niet alles in 1 keer

Nice! Ik moet nog gaan waxpotten ... Ga je ook de "oven methode" behandelen? ;)

Orpheo
11 juli 2012, 15:29
Ik heb even geen idee wat je bedoeld met de oven methode. Roasted maple oid?

HaroldA
11 juli 2012, 15:30
Ik heb even geen idee wat je bedoeld met de oven methode. Roasted maple oid?

Oven op ~65'C ipv een pannetje "Bain-marie" of een echte waxpot.

Orpheo
18 juli 2012, 12:51
http://www.seymourduncan.com/blog/the-tone-garage/neck-versus-bridge-pickups-differences-or-a-hoax/ artikel drie.

@haralda: ja, ik ga beide methoden aantippen, maar slechts de bain marie methode beschrijven. die is het meest foolproof, en je kan het beste de boel controleren daarmee.

muffstuff
18 juli 2012, 15:24
Ik lees je artikelen met veel plezier. Vooral dit soort 'urban legends' vind ik erg interessant om te lezen. Je bent een soort van van pickup myth buster aan het worden;)

Orpheo
18 juli 2012, 15:30
Ik lees je artikelen met veel plezier. Vooral dit soort 'urban legends' vind ik erg interessant om te lezen. Je bent een soort van van pickup myth buster aan het worden;)

haha thanks! ik heb nog zoveel meer in de pijpleiding. ik ga vandaag weer 2 artikelen eruit pompen. een antwoord op het preciese WAAROM een 250k anders klinkt dan een 500k in de volume en tone pots, evenals een artikel over stratwiring en een artikel over 3 humbucker les paul wirings (veeeeel tekenwerk!) en ook een artikel over de reden van chambering en wat chambering mogelijkerwijs met je tone doet. ook een artikel over custombuild guitars, en een artikel over hybrid pickups en magswapping.

oh, en ook nog 2 artikelen 'by request'. wil ik nog even niks over verklappen :)

Orpheo
18 juli 2012, 15:33
en volgende week komt mijn artikel over impedantie en draaddikten en 'hot' online!

En m'n pickups zijn gisteren binnengekomen. ik zit nu in het buitenland, dus testen kan nog niet. is niet erg ;) komt wel goed :D