PDA

View Full Version : Till the end of time - Generate



pasqual
21 mei 2012, 22:50
Ons laatste eigen nummer voor het eerst live. Niet vlekkeloos maar denkelijk wel de moeite waard om hier te laten horen: http://www.youtube.com/watch?v=IHsuGogHPA0&feature=plcp

In ieder geval bedankt voor het luisteren!

Duhsjaak
22 mei 2012, 19:27
Hi
Nee, niet vlekkeloos. Maar wie zit daarop te wachten? Ik zeker niet.
Ik vind vlekkeloos zwaar overschat.
Frank Zappa repareerde alleen de ècht zware uitglijers op zijn live opnames. Maar we zijn de laatste tijd zo vreselijk gewend geraakt aan al die gepimpte tracks, dat een track au naturel ineens als slordig wordt gezien.

Ik vond het zeker de moeite waard. Lekker stukkie muziek> En als je de gitarist bent (afgezien van het gebruik van je jankzwengel - ik ben zo vrij daar een vraagteken bij te plaatsen) zou ik je graag een extra pluim geven. Mean snarenspul!

Kom maar op met de rest van die opnames.
Vriendelijke groet, Gus

nak
22 mei 2012, 19:44
Leuk stukkie muziek Pasqual. Ondanks de opname kwaliteit een mooi gitaargeluid.
Ben wel zeer gecharmeerd van de twin solo met de toetsenist, Dream Theater deed dat vroeger ook veel, nu helaas niet meer zo.
Zo tussen de 3:40/3:50 vond ik je gitaarspel iets te gehaast maar wel een hele fijne melodie.

pasqual
22 mei 2012, 21:31
Bedankt mannen! Jankzwengel als in tremelo, I presume? Ik heb afgelopen zondag even een paar minuutjes op een PRS achtig gitaartje gespeeld zonder tremelo maar ik kwam er achter dat ik geen gitaar meer wil zonder zo'n ding! Ik gebruik 'm dan ook regelmatig, had ie maar geen tremelo moeten worden;). @Nak: inderdaad een lekker stuk met z'n tweeën, geeft iets meer variatie aan het lied. En van dat gehaast dat klopt. Ik sta met enige regelmaat op het podium sinds ik 18 ben ( ben nu 40 ) maar schijnbaar moet ik nog steeds gespannen zijn tijdens optredens en dat wil wel eens resulteren in slordigheden en geen rust hebben op dit soort momenten. Dit zal ook wel niet zo maar veranderen. Ik denk te veel tijdens het spelen.....

The Lo Lands
22 mei 2012, 21:37
Erg mooi nummer Pasqual! De zang is prettig om naar te luisteren en overall klinkt de band goed in balans. En je gitaargeluid is echt fraai, transparant en rond met een duidelijke toets. Leuke band heb je man, is toch wel iets wat ik soms mis als zolderkamergitarist ;) En dat het niet vlekkeloos zou zijn is absoluut niet belangrijk. Ik heb er van genoten!

pasqual
22 mei 2012, 22:07
@The Lo Lands: dankjewel, mooie complimenten. Misschien word het voor jouw ook eens tijd om van die zolderkamer af te komen met je muziek? Je hebt in ieder geval genoeg repertoire onderhand wat het aanhoren waard is.

The Lo Lands
22 mei 2012, 22:33
@The Lo Lands: dankjewel, mooie complimenten. Misschien word het voor jouw ook eens tijd om van die zolderkamer af te komen met je muziek? Je hebt in ieder geval genoeg repertoire onderhand wat het aanhoren waard is.
Je zal er ook aardig wat tijd en energie in gestoken hebben, en dat hoor je gewoon terug. Ik vind je sound echt mooi!

En die zolderkamer, het is een veilige haven waar ik veel van mijn creativiteit kwijt kan. Ik heb inderdaad genoeg repertoire liggen maar gek genoeg zou ik niet alles met een band willen spelen. Ik kijk zo nu en dan op muzikantenbanken en speel soms met vrienden maar een complete band vinden wil nog niet echt lukken of zo. Eén van mijn vervelendste eigenschappen is dat ik ongeduldig ben. Ik heb een hekel aan luie muzikanten die met hun praatjes al in Paradiso staan maar inhoudelijk er weinig voor willen doen, en die zijn er dus genoeg :seriousf: Vaak denk ik dat ik beter met professionals kan gaan spelen alleen die doen het voor de centen en ik voor mijn plezier. Hmmmm? Ik val dus een beetje tussen de wal en het schip. Misschien mag het nog eens gebeuren en daarom zeg ik ook tegen een hoop muzikanten met een leuke band 'koester de muzikale momenten want voor dat je het weet kan het zo maar voorbij zijn!'.

pasqual
22 mei 2012, 22:58
Die sound zit natuurlijk ook voor een gedeelte in de vingers, zo speel ik nu eenmaal. Maar de versterker zal ook z'n aandeel hebben en de speakers ( Peavey Valveking 212 met 2x Eminence The Governor ) en de gebruikte elementen ( Tonerider Pure Vintage ). Ik had in deze gitaar eens een ander setje geprobeerd, ook Tonerider maar dan de Classic Blues, die weer te vergelijken zijn met de Fender TexMex elementen. Na één repetitie ( eigenlijk al na 2 nummers ) had ik al door dat de Pure Vintage set weer terug moest. Véél meer bite en transparantie. Ik had nooit gedacht dat 2 setjes zo enorm verschillend konden zijn!
Verder moet ik toegeven dat de peavey op het clean kanaal pas mooi wordt nadat je er een leuke compressor voor zet en een delaytje. Zonder die 2 klinkt ie erg kil. Gain kanaal is zeer mooi. Van mij mocht er nog iets meer mid in maar dat kan ook dmv een eq pedaaltje.

Wat jouw ongeduld betreft, dat herken ik wel. Naast deze band was ik een jaar geleden gestart met een Pink Floyd cover band ( daar waren er nog niet genoeg van....;) ) en ik ergerde mij dood aan de luiigheid van de tweede gitarist en de toetsenist. Iedere repetitie weer: druk met dit, dat etc...... Begin dan geen band! Ik heb het ook druk! Maar met repetities om de 3 á 4 weken moet er toch wel een uurtje tijd zijn om je partij uit te zoeken? Nee dus...
Maar je moet gewoon tegen de juiste personen aanlopen. Komt wel een keer op z'n pootjes terecht. En meerdere personen betekent ook andere inzichten en ideeën....

The Lo Lands
23 mei 2012, 07:36
Die sound zit natuurlijk ook voor een gedeelte in de vingers, zo speel ik nu eenmaal.

Maar je moet gewoon tegen de juiste personen aanlopen. Komt wel een keer op z'n pootjes terecht. En meerdere personen betekent ook andere inzichten en ideeën....Voor je sound zeker! Vaak meer dan we ons misschien beseffen. Maar een set met knappe spullen doet ook een hoop goed :-) Met elementen heb ik eigelijk nog niet veel geëxperimenteerd.

En laten we het hopen Pasqual. Tot die tijd blijf ik werken aan nieuwe nummers en mijn geluid :-)

Riky
24 mei 2012, 15:51
Lekker hoor! Je sound past erg goed bij de band en je speelt goed.

Jullie zanger mag wel werken aan zijn praatjes. Je wilt mensen op wat voor manier dan ook raken met je muziek. Het laatste lickje meteen vergelijken met de koffie tijd tune kan ik daarom niet zo goed begrijpen.
Maar goed dat is even een tip;)

Verder heb ik echt wel genoten van het nummer hoor!

pasqual
24 mei 2012, 21:29
Bedankt Riky,
Tja, onze zanger is inderdaad niet zo'n showman....zoals eigenlijk niemand in de band:cooler: Dat koffietijd grapje is eigenlijk een beetje mijn eigen schuld omdat ik dat deuntje erachteraan speelde wat er eigenlijk niet bijhoort...;)

Riky
24 mei 2012, 21:34
Achja als de sfeer gemoedelijk is kan het wel, maar was beter geweest even te wachten en dan een leuke opmerking te maken:)
Maar iets wat wij ook moeten leren. Waarschijnlijk valt het daarom op;)

pasqual
24 mei 2012, 22:23
Achja als de sfeer gemoedelijk is kan het wel, maar was beter geweest even te wachten en dan een leuke opmerking te maken:)
Maar iets wat wij ook moeten leren. Waarschijnlijk valt het daarom op;)

Ik zie wel eens video's terug van optredens waar ik mijzelf een "grappige" opmerking hoor maken waar ik achteraf dan van denk: "hmmm, in mijn hoofd klonk het toch leuker...;)
Zal wel een beetje komen door de adrenaline of spanning denk ik.