PDA

View Full Version : Bouwpakket kopen of niet.



panzer-whisky
21 mei 2012, 22:28
Hallo ,

Ik was vanplan om zelf een gitaar te bouwen maar nu ik hoor dat dat best wel lastig is wil ik wel een bouwpakket kopen.
Ik heb hier een site waar verschillende op staan :
http://www.hjmusic.nl/shop/7041/Bouwpaketten.php
Ik vind alleen de 'explorer' en de 'warlock' mooi

zijn er mensen die opmerkingen of ervaring heeft met deze bouwpakketen ?
ik hoor het graag

Gr Floris \m/

Mr.Fingers
21 mei 2012, 22:31
Zonde van het gekapte hout, de tijd, de moeite, de grondstoffen,... Zelfs al zet je ze perfect in elkaar, het zal nog steeds maar een crapgitaar zijn die het niveau van de gemiddelde stagg niet zal overstijgen...

Hendriks
21 mei 2012, 22:42
Zonde van het gekapte hout, de tijd, de moeite, de grondstoffen,... Zelfs al zet je ze perfect in elkaar, het zal nog steeds maar een crapgitaar zijn die het niveau van de gemiddelde stagg niet zal overstijgen...

En toch kan ik het aanraden om het wel te doen . Ik heb zelf eens een Saga SG gebouwd en het resultaat was zeer acceptabel , natuurlijk geen topgitaar ,maar leuk voor een beginner.
Nog belangrijker , je leert hoe een gitaar inelkaar zit en hoe het werkt , zodat je in de toekomst veel meer zelf aan je gitaren kunt werken.

Napoje
21 mei 2012, 23:27
Probleem is die pakketten vaak van "basswood" of Linde in goed nederlands zijn. Naar mijn mening geen geweldig toonhout (ibanez en Musicman denken daar heel anders over gezien sommige achterlijk duur geprijsde signature gitaren) al neem ik aan dat je er metal ermee gaat beuken, dan klinkt het meestal wel goed. Maar clean? brrr. Weinig midden. Daarbij is het behoorlijk zacht hout dat snel beschadigd.

freakystyle
21 mei 2012, 23:51
Lindehout kan prima klinken hoor. Ook clean. Neem bijvoorbeeld de wat oudere japanse fenders. Topgitaren, maar wel van lindehout. Ik denk dat je het verschil alleen hoort als je ze naast elkaar hoort.