PDA

View Full Version : Ervaringen met Orange Thunder series????



Marc Oblivian
21 mei 2012, 16:32
Ik ben van het weekend tijdens een weekendje weg even bij Feedback in Apeldoorn wezen kijken.
Even een aantal versterkers getest, waaronder de nieuwe Powerball, de JCM 800 KK en een 30 watt head van Orange...de Thunder.
Van de laatste dacht ik eerst dat het om dezelfde serie gaat als de Thunderverb, maar dat bleek dus iets anders te zijn.
Het gaat om een vrij nieuwe serie van Orange. Vrij no nonsense amp, met een clean kanaal en een drive Kanaal en een minimum aan knoppen.

Ik was eigenlijk zeer aangenaam verrast door de Orange. Mooi vol en behoorlijk dynamisch cleankanaal en een erg goed drivekanaal met behoorlijk wat gain aan boord.
Ik vond hem zelfs zo goed dat ik overweeg zo'n topje aan te schaffen.
Wat speurwerk op internet leverde echter op dat er ook nog een 100 watt versie is, de (surprise) Thunder 100. Deze heeft EL34 buizen ipv EL84 bij de 30 watter. Ook is de 100 watter niet geheel klasse A.
Ik ga ze wel even uitproberen naast elkaar, maar toch alvast de volgende vragen:

Heeft iemand al een Orange Thunder en deze al live gebruikt?
Heeft iemand de 100 en de 30 watter al naast elkaar gehoord? Veel klankverschil?
Ik zit te twijfelen of de 30 watter voldoende is in mijn band (drummer mept toch erg hard). Iemand ervaringen met 30 watters in een harde band?
Allright...shoot!

Sinner1980
21 mei 2012, 16:45
Ik was zeer te spreken over de thunder, prikt goed door de mix en vreet pedalen, prima.
Door narigheid met kwaliteit vd amp heb ik m niet gehouden, binnen afzienbare tijd had ik er problemen mee met als resultaat een retourtje Thomann

humbucker
21 mei 2012, 17:13
Ik heb een AC30 combo en ik heb absoluut niet het gevoel dat ik power te kort kom. Integendeel! Met m'n AC15 had ik dat wel, en die gaat absoluut niet zacht om het zo maar even uit te drukken...

Mr. Dynamite
21 mei 2012, 19:17
Band maat heeft een Rocker 30, die is naar mijn smaak precies goed.
Je kunt hem lekker open draaien, bijna tot het punt dat ie niet echt meer harder gaat maar meer verzadigd.

Dat is trouwens in het oefenhok, live spelen we meestal zachter en dan houd het wel over.
Clean is geen wonder, maar denk ook niet dat dat je eerste prioriteit is.

Marc Oblivian
21 mei 2012, 23:53
Thnks! Ik had ook het idee dat die Thunder behoorlijk wat power heeft. Ik ga de 30 en de 100 watt sowieso naast elkaar testen. Ik neem dan mijn huidige top ook mee, zodat ik kan vergelijken en ook kan zien of de Thunder 30 het geluidsniveau van mijn oefenruimte instellingen op mijn eiegn amp aankan.
Ik denk het wel hoor.

Ik vind het eigenlijk wel een pluspunt dat mooie cleane kanaal. Fijn dat hij ook goed reageert op pedalen: ik zit niet alleen maar in harde bands, hahaha!
De betrouwbaarheid zal ik wel streng in de gaten houden mocht ik hem kopen. Ah well....eerst uitvoerig testen en vergelijken: ook leuk!!

Brum
22 mei 2012, 12:56
Ik heb mij al vaker lovend geuit over de TH30. Ik vind het qua prijs-kwaliteit verhouding echt gruwelijk goeie versterkers en doen absoluut niet onder voor duurdere versterkers. Het clean is fijn, de scheur nog fijner, ik vond 'm echt te gek!

Qua volume, ik heb ze nog niet live meegemaakt, maar in bandverband gaan ze gegarandeerd zonder moeite mee, geen probleem. Ik heb het ding flink mogen openschroeven in een gitaarzaak en kwam nog niet tot de helft van wat ik normaal gesproken in bandverband zou gebruiken. Voordeel is dat ie ook terug te zetten is van 30 watt, naar 15 watt, naar 7 watt, dus ook goed bruikbaar voor thuis en klonk ook gewoon goed op laag volume.

Deze serie is overigens niet zo nieuw meer hoor, die is toch al zeker een jaartje of twee oud.

muziekschuur
22 mei 2012, 13:01
Bang for buck..... En direct een klassieker als je hem koopt...

Marc Oblivian
23 mei 2012, 11:32
Bang for buck..... En direct een klassieker als je hem koopt...

Zeker als ik hem koop, heheh....

iWishmaster
23 mei 2012, 11:51
Wat speurwerk op internet leverde echter op dat er ook nog een 100 watt versie is, de (surprise) Thunder 100. Deze heeft EL34 buizen ipv EL84 bij de 30 watter. Ook is de 100 watter niet geheel klasse A.

Even een kleine kanttekening: de 30 watter is gewoon klasse AB, net als de 100 watter. Een VOX ac30 (en ac15) en eigenlijk 99% van alle buizenamps met 2 of meer output tubes op de markt zijn gewoon klasse AB, ondanks dat de fabrikant nog wel eens klasse A wil roepen.

Brum
23 mei 2012, 12:28
In dit geval roept de fabrikant wel gewoon klasse A hoor. ;)

Marc Oblivian
23 mei 2012, 14:15
Ja, daar zijn ze vrij duidelijk over.....