PDA

View Full Version : Marshall Versterker



BramT
21 mei 2012, 11:19
Heren,

Er zijn natuurlijk al genoeg topics gestart over versterkers, dus vandaar dat er nog wel eentje bij kan ;-)

Graag een kort en bondig advies. Ik wil een versterker kopen van max 100W. Ik heb al een grote kast staan met een JCM900 voor het harde werk.

Het kleine versterkertje wil ik graag gaan gebruiken voor clean en om samen met wat vrienden te spelen.

Ik wil max. zo'n €300,- hier voor uitgeven. Hebben jullie een goede Marshall versterker die de job goed aan kan.

Ik hoor het graag .

Groet
Bram

smullie
21 mei 2012, 11:30
Heren,

Er zijn natuurlijk al genoeg topics gestart over versterkers, dus vandaar dat er nog wel eentje bij kan ;-)

Graag een kort en bondig advies. Ik wil een versterker kopen van max 100W. Ik heb al een grote kast staan met een JCM900 voor het harde werk.

Het kleine versterkertje wil ik graag gaan gebruiken voor clean en om samen met wat vrienden te spelen.

Ik wil max. zo'n €300,- hier voor uitgeven. Hebben jullie een goede Marshall versterker die de job goed aan kan.

Ik hoor het graag .

Groet
Bram

Die begrijp ik niet helemaal. Je hebt al een Marshall van 100W (neem ik aan, want als je JCM900 50W is is je verhaal nog minder logisch) en je zoekt naar een Marshall van max 100W om met vrienden samen te spelen. Kan je dan niet beter een klein cabje (112) erbij kopen en je JCM erop aansluiten?

Och zal wel aan mij liggen. ;)

Voor 300€: een Valvestate combo?

Thiez
21 mei 2012, 11:34
ik zou eens kijken naar de blackstar venue series. Leuke combootjes, keuze uit verschillende wattages (20,40, 60 en 100 geloof ik) die heel veelzijdig in te stellen zijn en prima klinken naar mijn mening.

BramT
21 mei 2012, 11:37
ey Smullie,

JCM900 is inderdaad 100W met een 4x 12 JCM 900 Lead 1960 Cabinet. Ik heb ooit een Peavey Bandit 112, back in tha days. Waar de lucht nog schoon was en de sex nog vies. Zoiets wil ik weer aanschaffen. Maar dan liever iets met buizen. En ben fan geworden van de Marshall versterkers.

Dus graag jullie advies

smullie
21 mei 2012, 11:45
ey Smullie,

JCM900 is inderdaad 100W met een 4x 12 JCM 900 Lead 1960 Cabinet. Ik heb ooit een Peavey Bandit 112, back in tha days. Waar de lucht nog schoon was en de sex nog vies. Zoiets wil ik weer aanschaffen. Maar dan liever iets met buizen. En ben fan geworden van de Marshall versterkers.

Dus graag jullie advies
Aha, dat bedoel je. Nu mag je 100W buizen niet vergelijken met 100W transistor. Dan zal je met 20W meer dan toekomen en zou ik zelfs eens een 5W buizenampje bekijken... Ga bijvoorbeeld eens de 5W Class 5 Marshall testen... Klinkt heel weinig vermogen, maar is toch al heel snel heel luid als je gewoon met wat vrienden aan het jammen bent... Ik zou je echter ook aanraden om eens naar modeling versterkers te kijken als je die toch "erbij" koopt, naast je JCM900... Er zijn hier een paar heel ervaren gitaristen, die verder best wel wat beter materiaal gewend zijn, die zeer te spreken zijn over de Fender Mustang serie.
Bekijk het allemaal even zou ik zeggen. Youtube is, naast google en de politie, je beste vriend... ;)

big dooley
21 mei 2012, 12:02
class 5 of een valvestate... met iets meer budget heb je een DSL401 of DSL201 en dat zou mijn keuze zijn

big dooley
21 mei 2012, 12:09
herstel:
http://link.marktplaats.nl/554442594
:)

smullie
21 mei 2012, 12:12
herstel:
http://link.marktplaats.nl/554442594
:)
Of je vergeet wat ik zei en je twijfelt niet over deze advertentie... ;)

BramT
21 mei 2012, 12:20
Of je vergeet wat ik zei en je twijfelt niet over deze advertentie... ;)

Is dat zo'n goede versterker? Ik weet niet echt het verschil tussen een buizen en transistor. Buis is warmer en voller wat betreft het geluid. Transistor is kunstmatig.

big dooley
21 mei 2012, 12:24
300 is wel een erg schappelijke prijs voor een 401... ik zou het zeker overwegen... weet niet of het in de buurt voor je is?

BramT
21 mei 2012, 12:27
Niet echt in de buurt. Woon zelf in Maarssen

big dooley
21 mei 2012, 12:46
tja, het voldoet aan de kriteria... marshall, klein, volledig buizen, binnen het budget... en je hebt met de 401 3 kanalen: clean, od1 en od2... ook niet onbelangrijk: de gebruikte eindbuizen (EL84) zijn niet al te duur...

Thiez
21 mei 2012, 14:17
Ik zeg: doen

Mr.Fingers
21 mei 2012, 14:38
Dikke +1 voor de Class5. Instant marshallsound (ook de smerige leadklank) zonder dat je de muur eruit blaast en de buurman depressief maakt!

smullie
21 mei 2012, 15:01
Is dat zo'n goede versterker? Ik weet niet echt het verschil tussen een buizen en transistor. Buis is warmer en voller wat betreft het geluid. Transistor is kunstmatig.

Het is in elk geval een goede versterker. 40W buizen is anderzijds echt wel LUID. Er staat wel een volumeknop op, maar ik vraag me af of het verschil met je 100W Marshall uiteindelijk groot genoeg zal zijn voor je om toch niet terug altijd naar die 100W terug te grijpen...

Ga eens naar een winkel en probeer eens een hoop uit, van modeling over 5W buizen tot 40W buizen... Draai die 5W eens open en stel je de vraag of dat niet luid genoeg is voor je bedoelingen...