PDA

View Full Version : Problemen Randall RG100ES



TheYoungMetalAttack
20 mei 2012, 21:54
Ik heb sinds kort een oude Randall RG100ES met bijpassend jaguar cabinet, klinkt érg goed!

Ik heb echter 2 problemen:
Als ik een pedaal voor de versterker zet (tussen gitaar en versterker), komt er een gigantisch geknars/ratel uit de versterker. Ik heb meerdere kabels en pedal geprobeerd, en bij elke is het hetzelfde.

2e probleem is dat als ik iets in de effect loop wil zetten, er een gigantisch luide toon uit de versterker komt als ik de return jack wil inpluggen. Ookal staat al het volume en de masters dicht.

Wie weet hier raad mee?

TheYoungMetalAttack
22 mei 2012, 00:15
Kom op mensen,..

cluseau
22 mei 2012, 08:11
Wie weet hier raad mee?

Weet er wel raad mee hoor maar je woont een beetje ver weg :makeup:

TheYoungMetalAttack
22 mei 2012, 13:51
Heb je enig idee wat het is?

cluseau
22 mei 2012, 13:59
Heb je enig idee wat het is?

Begin eens met de send/return jack's schoon te maken. Ik twijfel daar ook wel weer aan omdat je direct via de input ook al problemen hebt. Ik zou het hele zaakje even op de bank moeten hebben maarja, de afstand he! Er is vast wel iemand bij jouw in de omgeving.

TheYoungMetalAttack
22 mei 2012, 14:10
Oke jack's schoonmaken ga ik doen. En dat geknars dat ik hoor als ik een pedaal voor de versterker aansluit, weet je misschien hoe dat kan komen?

cluseau
22 mei 2012, 14:11
Oke jack's schoonmaken ga ik doen. En dat geknars dat ik hoor als ik een pedaal voor de versterker aansluit, weet je misschien hoe dat kan komen?

Geen idee, misschien kun je een soundsample maken?

Jasper.
22 mei 2012, 15:36
Heb je met de pedaaltjes het ook al geprobeerd met een batterij? Misschien dat dat aan de voeding ligt?
Geen idee hoor of het kan helpen, maar dat is nog relatief makkelijk te proberen.

cluseau
22 mei 2012, 16:15
Een vette groundloop zoui idd kunnen maar het lijkt me dat die dan een constante brom veroorzaakt.

JGD
22 mei 2012, 16:37
Ik heb sinds kort een oude Randall RG100ES met bijpassend jaguar cabinet, klinkt érg goed!




Randall RG100 en Jaguar speakers.....
ik denk voorzichtig: Pantera?

hole
22 mei 2012, 16:58
Randall RG100 en Jaguar speakers.....
ik denk voorzichtig: Pantera?

Is het dan juist niet wenselijk dat er een ongelofelijke takke herrie uit die versterker komt?

JGD
22 mei 2012, 17:10
Is het dan juist niet wenselijk dat er een ongelofelijke takke herrie uit die versterker komt?

lame..........

TheYoungMetalAttack
23 mei 2012, 18:56
Haha ja, idd pantera..

Maargoed, ik ga geluidssamples maken.
Ik heb het ook geprobeerd met een pedaal op batterij, precies hetzelfde.

Het lijkt net alsof de versterker het binnenkomende signaal dan niet meer aan kan. Als ik de output van een pedaal heel erg laag zet, of alles met eq op het pedaal weg haal, verminderd het gekraak. Ik denk dat er binnen in iets versleten is waar het signaal binnenkomt.