PDA

View Full Version : Alvast mijn excuses voor het topic



Theije
10 juni 2003, 20:00
Ja sorry alvast voor weer een noob vraag over welk gitaar te kopen.

Nou ja het bekende verhaal, ik speel electrisch en wil er graag een akoestische bij om af en toe stukjes op te pingelen.
Nou heb ik er verder weinig verstand van dus ik heb geen technische eisen dat laat ik aan jullie over.
Wel heb ik wat estetische eisen, ik heb het liefst een cutaway en dan ook nog het liefst zwart maar das niet echt een zware eis.
Verder uiteraard het bekende 'het mag niet al te duur worden' gedeelte :)

Aanbevelingen? voor een redelijke akoestische gitaar, cutaway model.

bert k
10 juni 2003, 20:06
Ja, haha, bert gaat weer ff reclame maken :D koop een Lakewood. www.lakewood.de prijzen vanaf €1000,- en je speelt IEDEREEN weg...
(zoek ff in Sounds, vrolijk mineur stukje, dan kan je de mijne horen)

Theije
10 juni 2003, 20:58
€1000!!!??? dat noem ik niet goedkoop Bert

Al zou ik met zo'n M-32 CP wel een gelukkig man zijn :D

bert k
10 juni 2003, 21:33
Was ik al bang voor, je had geen budget genoemd. :-? o ja, toch wel Maar iets realistischer, het inmiddels bekende rijtje: Seagull en Simon&Patrick, beide uit de Godin fabrieken, verder Crafter, Cort, en vooral Fürch, uit Tjechië. Lees ook topic "Gitaar (Ak.) gezocht, prijsklasse 500 - 800 euro" eens door, daar staan veel goede tips in.
(M32 C, kost ongeveer 2000, en ik heb hem!!! Ik ben een arm maar gelukkig mens :-D :-D :-D )

guitarmusicman
11 juni 2003, 22:11
wat is je budget dan...ongeveer

Alfred Jodokus
12 juni 2003, 11:00
Theije,

Kijk eens op Feedback.nl daar staan leuke gitaren. Ze hebben een Ibanez AW100 te koop en dat is een hele beste gitaar voor EUR 279,-- daar kan je echt geen beul aan vallen. Alleen moet je een beetje uitkijken met die Dean modellen.

Suc6 Fred

Anavrin
12 juni 2003, 14:38
in de folder van Rockpalace stond laatst van Tanglewood de odyssey serie
TMO 07 = €239
TMO 10 = €298
TMO 12 = €259 (12 snarig)
TMO B2 = €289 (ac bas)
Dit leek mij qua prijs iig wel meevallen, maar ik heb er niet op gespeeld, dus ik weet niet hoe dit merk kwalitatief is. Deze modellen zijn allemaal semi-acoustic, dus er zit al een element in. Voor meer info check ff
www.tanglewoodguitars.co.uk
als je kijkt, zie je dat je bijna overal alleen het pondenteken door het euro teken hoeft te vervangen voor de prijs in Nederland.

alexgit
12 juni 2003, 21:44
Ik heb een RichWood voor 360 euro en die bevalt me erg goed, misschien ook een idee?

Theije
14 juni 2003, 19:40
Ik vind die Dean modellen anders wel vet!
Ik heb een zwak voor cutaway modellen, zonder cutaway vind ik akoestische gitaren er altijd vrij lomp uit zien.

Het liefst zou ik een cutaway thinbody kopen maarja die zijn wel vrij prijzig.

Toaster
14 juni 2003, 21:33
Een vriend van mij heeft een keer een ak. gitaar bij Waveworld gekocht voor 50 euro :D das echt geen geld. Klonk voor de prijs echt wel goed haha. Ik geloof een nashville ofzo.

Cort vind ik wel goed. Zijn niet zo heel duur en klinken goed.

Sorry ik bedoelde crafter... geloof ik. alweer een tijd geleden dat ik er zo één in mijn handen heb gehad.