PDA

View Full Version : op een top spelen door een combo? kan dit?



pims
20 mei 2012, 19:50
goedenavond,

Ik ben van plan om binnenkort een andere versterker aan te gaan schaffen, een toppie. Nu heb ik een marshall class 5 staan, kan ik mijn top over die marshall laten gaan of moet ik echt een cabinet kopen? ik heb hier geen verstand van. Is het mogelijk met een beetje knippen en plakken in de marshall? of is dat onmogelijk? Ik hoor het graag.

Greetz!

refused199
20 mei 2012, 20:13
Jahoor, dan moet je even een schakelbare input tussen je speaker en amp zetten.

bass blom
20 mei 2012, 20:15
met een beetje knippen en plakken is het mogelijk ja, alleen moet die top niet te zwaar zijn van vermogen.
ik weet niet wat voor speaker er in die class 5 zit.

pims
20 mei 2012, 20:58
@bass blom er zit een 10inch celestion custom in (15watt), wat zou je allemaal aan moeten passen om het werkend te krijgen?

Groeten,
Pim

bass blom
20 mei 2012, 21:03
@bass blom er zit een 10inch celestion custom in (15watt), wat zou je allemaal aan moeten passen om het werkend te krijgen?

Groeten,
Pim

als die 'binnendoor' aangesloten zit moet je een externe (schakelende) aansluiting fixen.

als hij met een jack aangesloten zit kun je in principe een jack verlengsnoer gebruiken, jack in uit top, speaker jack in de contrajack van het verlengsnoer.gang

en de top die je er op gaat zetten mag dan zeker niet meer dan 15 watt zijn.

en het ohmage van die 10 inch, ook iets om op te letten.

pims
20 mei 2012, 21:10
als die 'binnendoor' aangesloten zit moet je een externe (schakelende) aansluiting fixen.

als hij met een jack aangesloten zit kun je in principe een jack verlengsnoer gebruiken, jack in uit top, speaker jack in de contrajack van het verlengsnoer.gang

en de top die je er op gaat zetten mag dan zeker niet meer dan 15 watt zijn.

en het ohmage van die 10 inch, ook iets om op te letten.

Ik heb net even gekeken en hij is binnendoor aangesloten en het is een 16 ohms speaker, dan ga ik denk ik maar aan de slag met een schakelende aansluiting, altijd leuk een beetje knutselen, Bedankt voor je info!

bass blom
20 mei 2012, 21:21
ok, opletten dus dat je topje (ook) een 16 ohm uitgang heeft.

pims
20 mei 2012, 21:23
ja, die heeft een 4,8,16 uigang, het is een 10 watter dus dat zit ook wel knor.