PDA

View Full Version : Machine Head



naamvergeten
20 mei 2012, 13:27
Machine Head is een Groove Metal band uit Amerika, hun meest recente album is Into The Locust (2011)

http://www.youtube.com/watch?v=2jGZJxnJk-4&ob=av2e

Machine Head heeft influences van bands als pantera, exhorder, alice in chains, slayer, testament, sepultura als je deze bands goed vind, vind je machine head waarschijnlijk ook goed


http://www.youtube.com/watch?v=ROm5ojKnXDI

el loco
20 mei 2012, 19:40
"Burn My Eyes" blijft een geniaal en destijds vernieuwend album en die draai ik dan ook nog regelmatig. Ook "The More Things Change..." is erg vet. De laatste 2 albums zijn niet mijn ding: teveel gepiel in te lange nummers, te weinig riffs en te weinig tempo. Live ook een aantal erg strakke shows van deze mannen mogen zien overigens! Typisch zo`n band die zich ontwikkeld, maar in een richting die niet de mijne is...

Aikara
21 mei 2012, 15:59
te weinig riffs

Ik verslikte me in m'n thee toen ik dit las....Te weinig riffs? Into the Locust en The Blackening zijn 1 grote riff orgie!

Ik vind hun laatste CD's (Into the locust, Blackening en Through the ashes of empires) fantastisch! Wil ze ook nog een keer live zien (tijdens een fatsoenlijke headlining-tour).

el loco
21 mei 2012, 23:00
Ik verslikte me in m'n thee toen ik dit las....Te weinig riffs? Into the Locust en The Blackening zijn 1 grote riff orgie!

The Blackening is één grote gitaarsolo bedoel je... Weinig échte riffs op dat album, iig geen Davidian of Blood for Blood riff als je begrijpt wat ik bedoel. Aesthatics of Hate komt er een klein beetje in de buurt, maar het is veel te lang allemaal naar mijn mening. Ach ja, smaken verschillen, geen probleem, goeie live band nog steeds btw!

naamvergeten
24 mei 2012, 09:25
Ik denk dat jij meer van de snellere riffs bent? In Into the Locust en Machine Head zitten meer melodische riffs dan van die slayer-achtige riffs

Rinze
24 mei 2012, 10:42
Ik ben ook afgehaakt na album 2. Ben idd ook meer van de Slayer-riffs. Zijn er ook andere dan? :???:

Malle Eppie
25 mei 2012, 14:27
Burn my eyes is een klassieker. Vind 'Davidian' een van de beste nummers, kan zo in het rijtje bij 'Angel of Death'. Ben ze na The Burning Red een beetje uit het oog verloren. Gingen ze een beetje te veel richting de nu-metal. Maar sinds The Blackening en Into the Locust zijn ze weer helemaal in the picture! En live zijn ze super!! 2 juni in Nijmegen weer!!!!

wireman
2 juni 2012, 01:05
+1.. hoewel ik the burning red nog te gek vond.. dat begin al.. we turn desire to fire.... fuck yeah!! Toen Logan Mader de band verliet vond ik het al rap minder worden.. Hoewel ik ook gehoord heb dat hij er weer bij zit?..

1e twee albums.. te gek!

Philippe
2 juni 2012, 12:26
Heb ze in 2009 twee keer als voorprogramma van Metallica gezien.
Bruut hoor. Na Machine Head was ik al kapot.

Liquid_Metal
3 juni 2012, 09:22
Wat een gezeik over die riffs. Ik vind het een ontzettend vette band; kan er vooral goed naar luisteren tijdens trainingen. Wat een monsterlijke zanger hebben ze ook!

AoDf
4 juni 2012, 16:28
+1.. hoewel ik the burning red nog te gek vond.. dat begin al.. we turn desire to fire.... fuck yeah!! Toen Logan Mader de band verliet vond ik het al rap minder worden.. Hoewel ik ook gehoord heb dat hij er weer bij zit?..
1e twee albums.. te gek!

Volgens mij zit Phil Demmel al weer langere tijd stevig in het zadel als leadgitarist bij Machine Head. Na Logan Mader hebben ze nog een tijdje Ahrue Luster gehad. Phil Demmel was volgens mij al gitarist samen met zanger/gitarist Robb Flynn in de band Vio-lence, pre-Machine Head bay area thrashmetal.

yhcmarc
23 september 2012, 22:36
Burn my eyes is wat mij betreft de enige Machine head plaat die er echt toe doet. Heb ze gelukkig nog gezien op hun eerste headline tour met Chris Kontos (die ik een veel gavere drummer vind dan die er nu bij zit) samen met Messhuggah en Mary beats jane in de paradiso, '94 ofzo ..

Malle Eppie
24 september 2012, 23:02
Heb ze toen ook gezien (en gesproken!) toen ze in het voorprogramma van SLAYER stonden (Divine Intervention tour '95?)! Errug gaaf! Na de show met Logan en Chris gesproken, was erg leuk. Toffe gasten ook.
Voor zover mij nu bekend doet Logan alleen maar producties in zijn eigen studio. Scheen dat hij toendertijds flink de weg kwijt was door geestveruimende middelen...

wireman
9 oktober 2012, 16:18
Misschien daarom ook wel dat ik laatst een cd heb gescoord van een band genaamd Medication getiteld´prins valium´.. opgericht door... jawel... Logan Mader.. ) vet plaatje overigens!! Die gozer van ugly kid joe op zang.. sebastian nogwat.. (bach?) wel een toffe plaat!

Rinze
9 oktober 2012, 16:32
Sebastian Bach? De gay bashende zangert van Skid Row?

wireman
9 oktober 2012, 16:34
Nee.. Ik heb het even opgezoekt.. Whitfield Crane van Ugly dick joe... da was m..

Rinze
9 oktober 2012, 17:14
Nee.. Ik heb het even opgezoekt.. Whitfield Crane van Ugly dick joe... da was m..


:seriousf: