PDA

View Full Version : Raven Guitars



vincentvdlocht
10 juni 2003, 19:43
Heeft een van jullie wel es gehoord van Raven Guitars.

kijk maar es op www.ravenguitar.com, En geef jullie mening van deze schoonheden.

green_day
10 juni 2003, 19:57
zo dit zijn best leuke gitaren, wel een aardige variatie aan gitaren (hoewel meeste superstrats zijn, waar ik niet echt fan van ben) die PRS achtigen zijn ook wel leuk.. hoewel die ene bolt-on neck heeft (wat bij die gitaren eigelijk set neck moet zijn). Is dat eigelijk carved body of gewoon flat.
Ik vind eigelijk alleen die hollowbody er een beetje buiten staan. Die kleur en top zijn trouwens wel grappig.
Ik weet niet wat de kwaliteit van deze gitaren is, maar die prijzen zijn best aardig

BLOK182
10 juni 2003, 20:07
wel leuk, mja, het zijn een beetje de kopieen van de bekende merken he, niet echt iets heel bijzonders.

vincentvdlocht
11 juni 2003, 12:36
De gitaren zien er goed uit, en zo ver je kunt zien zijn van goed hout gemaakt.... Maar hoeveel zouden jullie voor deze gitaren over hebben?

Sicky61
11 juni 2003, 12:47
:o die kan je op de kermis winnen......lelijk :-(

vincentvdlocht
11 juni 2003, 12:52
:o die kan je op de kermis winnen......lelijk :-(

Als je weet waar, laat dan ff weten....
Vind je ze allemaal lelijk of alleen degene die je op de voorpagina ziet staan.

Of ben je gewoon met het verkeerde bed uit been gestapt?!??! :-?

Sicky61
11 juni 2003, 13:06
heb ze allemaal bekeken,en vond ze ALLEMAAL lelijk.Ik hou niet van parelemoer en tigerstripes en bindingen en glimmerige kleurige lak.BAH :evil: DACHT TROUWENS DAT JE MENINGEN WILDE LEZEN..........ZEKER ALLEEN POSITIEVE DAN :-D

vincentvdlocht
11 juni 2003, 13:19
Nou, die paarse die op de voorkant staat lijkt ook op een speelgoed gitaar, vandaar. Maar 'k ben gewoon benieuwd of het hout vap bijv. de RP-450 goed is. want (als je van Quilted houdt) ziet het we wel uit als een goed stuk hout.

Zo zijn er nog veel meer merken.... Maar alleen in de states en niet in nederland. anders had ik al een flinke verzameling gehad waarschijnlijk.

Ibanez RuleZ
11 juni 2003, 13:31
RP 350
6 String Guitar
Features:
* Mahogany Body
* Quilted Flame or Ash Top
* Set Neck
* Die Casting Machine Heads
* 2-Humbucker Style Pickups
* Rosewood Fingerboard
* Tune-O-Matic Style Stop Bridge
* Gold Hardware
* 24 Frets
* Bell Type Knobs
* Bolt on Neck
* 24 3/4" scale
List Price $689.00

hehe, wat is het nou? een set neck, of een bolt on? lekkere site heb je dan :p

Harrald

vincentvdlocht
11 juni 2003, 13:36
zover als ik heb kunnen lezen op harmony-central zijn de RP-350/450 allemaal set neck, maar wel typisch ja. Had ik nog niet gezien

Mitch
11 juni 2003, 19:44
De gitaren zien er goed uit, en zo ver je kunt zien zijn van goed hout gemaakt.... Maar hoeveel zouden jullie voor deze gitaren over hebben?

Mag ik deze plaatsen op www.lachvandedag.nl ? :D

Kun jij zien of er een lagje fineer of echt een top van een centimeter dik op zit ? En dan: op iedere gitaar zit weer een ander stukkie geplakt en voor de foto gebruiken ze alleen een goed geslaagd exemplaar. En of het hout een beetje klinkt is helemaal een verhaal apart....


Dit zijn gewone, gemiddeld geprijsde, aardig uitziende gitaren. Weer eens wat anders dan het Squier/Epiphone geweld, maar niet bij voorbaat interessanter in zijn klasse dan bijv. een Wolfgang of zo.

Die opmerking onderaan bij de gitaren: Raven guitars exclusively use a "no-name pick-up brand" is wel erg triest ! :-?

No sir, thank you very much :stop:

vincentvdlocht
23 juni 2003, 19:18
Zo, hij is binnen. Mn Raven gitaar. 'k had op het internet gezocht naar reviews en deze waren niet slecht.
Dus voor een paar horderd Euro heb ik er eentje over laten komen.
Ok. ze spelen niet zoals mn PRS Custom 24, maar voor het geld zijn het erg goede gitaren. Als iemand ook geinteresseerd is, moeten ze maar ff laten weten, dan kunnen ze die van mij uitproberen.

Mithrandir
23 juni 2003, 19:22
Waarom koop je zoiets als je een PRS Custom 24 hebt? Is dat weer zo'n ziekelijke neiging tot alles kopen met 6 snaren?

En welke is het eigenlijk geworden?

iam
23 juni 2003, 20:11
Zo, hij is binnen. Mn Raven gitaar. 'k had op het internet gezocht naar reviews en deze waren niet slecht.
Dus voor een paar horderd Euro heb ik er eentje over laten komen.
Ok. ze spelen niet zoals mn PRS Custom 24, maar voor het geld zijn het erg goede gitaren. Als iemand ook geinteresseerd is, moeten ze maar ff laten weten, dan kunnen ze die van mij uitproberen.

over laten komen van waar?
voor een paar honderd euro een gitaar?

vincentvdlocht
24 juni 2003, 01:06
het is de rp-450 (hollowbody copy). De redene dat ik voor deze gitaar gekozen heb is, dat ik op zoek was naar een hollowbody, als 2de gitaar (ander geluid) maar geen 4000 a 5000 Euro wilde uitgeven.

Als je ze wil bestellen of een keer wil kijken moet je het maar zeggen. 'k heb contacten met een van de officiele resellers in de states. in Europa zijn er namelijk geen resellers/importeurs zover ik heb kunnen vinden

musicmaniac
24 juni 2003, 05:23
Ik vind ze errug mooi...

CHMC
24 juni 2003, 07:25
Foto's?

En wat was de prijs? :D

vincentvdlocht
24 juni 2003, 08:12
'k zal vandaag even foto's maken, maar voor de prijs moet ik wachten op mn banlafschrift. 'k weet niet helemaal hoe de koers was.

Als richtprijs, wat minder dan 500 Euro. Incl. koffer, transport, btw, en invoerbelasting

Diedo
24 juni 2003, 09:11
misschien wordt dit nu opeens wel een mooi alternatief voor die mislukte Agile inkoop actie??? :lol:

Diedo

vincentvdlocht
24 juni 2003, 09:15
'k ben em wel es tegen gekomen die agile threads, maar dat is uiteindelijk niks meer geworden? eigenlijk wel jammer.

CHMC
24 juni 2003, 16:14
I stated it ;)

Nee, ik heb eerder Dillion en Raven in de Agilethreads genoemd; ze verschepen namelijk WEL naar NL ;)

Ik zou graag een Dillion of een Raven willen hebben hoor, no prob ;)

Alleen het geld hè....Koop eerst een Ibanez S470 of S470DX met de ZR Trem, en dan ruil ik mijn Epi misschien wel in voor een SZ320: Kan namelijk niet kiezen tussen de S en de SZ :)

Mzzls ;)

CHMC

vincentvdlocht
24 juni 2003, 16:19
geld blijft een probleem.

die Ibanezes zijn ook wel leuke gitaren. Raven guitars zijn redelijk eenvoudig te bestellen. Het scheelt dat ik nu iemand ken daar, die ze kan leveren. Handelt wat makkelijker.

Vincent