PDA

View Full Version : Gebruik van 2 pre-amps is schadelijk?



Sandman
13 januari 2002, 14:00
Ik heb een Marshall V80 en een digitech rp200. Dit is het "probleem":
gitaar --> digitech --> marshall
In deze lijn zitten 2 voorversterkers, nl in de digitech en de marshall. Beide kan ik niet uit zetten. Kan wel de effectsreturn gebruiken, dan is probleem opgelost. Alleen dan vind ik het geluid minder, dan als ik beide voorversterkers gebruik, maar dat is denk een kwestie van stellen en veel geduld.

Terug naar de vraag. Ik weet dat een voorversterker een klein signaal verwacht, maar nu dus een hoge ontvangt vanwege de digitechvoorversterker. Ik gebruik dus eigenlijk al een 1/2 jaar twee voorversterkers. Kan dit problemen/schade opleveren aan mijn marshall? Zo ja, zal dat dan alleen aan mijn marshall voorversterker zijn? Of ook aan de eindversterker en/of speaker?

Groeten Niels

taylor
13 januari 2002, 14:30
nee kan geen kwaad

taylor
13 januari 2002, 14:31
alleen in de send/return moet je effecten gebruiken als chorus delay enzo geen distortions die moet je voor in prikken.

Sandman
13 januari 2002, 15:38
Mijn huidige set-up onderkent dat Taylor, nl: gitaar --> digitech --> fx return on amp
digitech: comp -> wah/whammy -> Amp modeling -> EQ -> cabinet/mic emulator -> noise gate -> fx -> delay -> reverb

Dan zou je als het goed is, de theorie goed toepassen.

Maarre dus geen schade aan de voorversterker. Dat hogere signaal kan hij dus gewoon hebben. OK dan, dank voor de reply

taylor
13 januari 2002, 19:43
ja kunt de distortion wel in de send/return prikken dat kan ook geen kwaad tis alleen het klint nergens naar dus wah,dist,comp,eq,ect prik je voorin.

ik gebruik zelf altijd alles voorin(gewoon input) ook delay noem het maar op.

anoniem
21 januari 2002, 19:34
je kunt ook nog via schakelkastjes van bijv. NOBELS je preamp's naast elkaar zetten. dan kun je via die schakelkastjes( zit gewoon een voetschakelaar op) kiezen via welke preamp je gitaarsignaal loopt, dus zonder dat de een het geluid van de ander beinvloed. via een ander schakelkastje van hetzelfde merk kun je dan je signaal na de preamp's weer oppakken en laten samenvoegen naar de ingang van je eindversterker. Op deze manier kun je meerdere preamps gebruiken zonder dat ze elkaar beinvloeden qua geluid, en heb je maar 1 eindversterker en 1 speakerkast nodig.
Misschien ook een idee? Groet, Roger.