PDA

View Full Version : Gitaar erbij, toch maar op zoek..



RoelSmoel
19 mei 2012, 21:56
Ik ben liever niet meer van de "ik zoek iets, en roep allemaal maar wat, dan ga ik er uiteindelijk vandoor met iets waar ik maanden geleden al mijn zinnen op zette"-topics.
Ja, doodsimpel, ik zoek iets erbij met een vaste brug, liefst met humbuckers, maakt niet veel uit wat voor vorm het is, zolang het maar enigszins fatsoenlijk speelt.. Ik moet een beetje wegkomen met mijn Foo Fighters, en spul dat daar in de buurt zit, laten we zeggen rock-hard rock, de gitaar moet met oversturing wel vet klinken, clean is het probleem niet, dat speel ik toch bijna nooit.
Ik heb geen maximaal aantal frets waar ik mee moet spelen, geen behoefte aan een Custom Shop van weet ik hoeveel geld..
Hals niet te dun, maar ook niet overdreven dik, en dat moet dan voor zo'n 800 euro te krijgen zijn, misschien iets meer, misschien iets minder.
Moet ik dan toch voor een Gibson LP 50's Tribute gaan, de 70's afwachten en voor een Firebird, of gewoon doodsimpel een Staggje kopen en daar nieuwe elementen in meppen, en dan hopen dat het ooit veel beter gaat klinken?
Ik ben ten einde raad, en zoek me dan ook al maanden suf naar een gitaar die mij ligt.
Vaak zal ik zelf gezegd hebben: ga uitproberen! Maar bij mij is het inmiddels op een punt dat ik niet stad en land af kan reizen voor een enkele gitaar uit te kunnen proberen, en zit er zelfs zwaar aan te denken om via Thomann wat aan te schaffen en dat binnen aanzienlijke tijd terug te sturen als het me niet bevalt..

Iemand die dit herkent, en daar een oplossing voor heeft gevonden? (gitaar kopen, duh..) En dit eventueel met mij wil delen?

pasqual
19 mei 2012, 22:20
Je wil dit waarschijnlijk niet horen maar ga lekker een dagje naar Keulen en probeer daar gewoon een stuk of 15 verschillende gitaren uit en maak een keuze. We kunnen wel allemaal iets gaan roepen maar als je zo'n ding niet vastpakt en voelt en hoort heb je er weinig aan.

Veel succes!

Venlonaer
19 mei 2012, 23:07
PRS SE Singlecut

Henri H
19 mei 2012, 23:16
Ik zou uitgaan van wat je eerste ingeving is.
Is dat een LP, een PRS, of een Gretsch, maakt niet uit, en ga dan op zoek naar iets wat je aanspreekt.
Marktplaats, Thomann, maakt ook niet uit, hoewel MP prijstechnisch interessanter is wellicht.
Zo'n Dave Grohl Gibson misschien:

http://www.guitarfact.com/graphics/gibsonDG335.jpg

Jasper.
19 mei 2012, 23:22
Wat in mij opkomt is een leuk Les Paultje. Ik heb een studio faded en die zou wel eens aan je eisen kunnen voldoen. Maarja, wie ben ik. Gewoon lekker eens testen.

loveu2man
19 mei 2012, 23:32
Het eerste waar ik aan dacht was ook een prs se.
Misschien een custom, misschien een singlecut.
Welke ik het mooiste vind is de prs se singlecut korina.
Ik heb deze ooit van marktplaats geplukt voor 300 euro (dat was een goede deal) en dat is een DIJK van een gitaar (hoewel het bijna niets weegt)!
Voor 300-400 moet dit zeker te doen zijn (hoger dan 400 zou ik niet gaan).

RoelSmoel
19 mei 2012, 23:37
Ik kijk even rond.
Ik heb afgelopen week een PRS SE 245 en Singlecut vast gehad, ik was toch maar gecharmeerd van de SE 245.
Zo'n Dave Grohl signature gaat inmiddels voor minimaal 12000 dollar op ebay, niet te doen.
Ik heb inmiddels een Gibson Firebird Studio (met 2 humbuckers) op marktplaats ontdekt, ik wacht rustig af.

Het gaat me er overigens niet om dat ik precies dezelfde gitaar wil als mijn "held", maar zo'n Firebird kriebelt al zeker 4 jaar.

Maar uiteindelijk moet er toch iets komen waar ik lang mee moet doen (wat ik overigens al doe met mijn EVH).

interessander
19 mei 2012, 23:44
Ik heb sowieso nog nooit een nieuwe gitaar gekocht maar bij een dergelijke GAS aanval zonder direct doelwit begin ik altijd een marktplaats/ebay zoektocht. Eventueel een paar rss feeds voor bepaalde modellen en je komt vanzelf wat leuks tegen, met geluk een beetje in de buurt zelfs. Uiteindelijk heb ik mijn laatst gekochte gitaar via ebay uit de US gehaald, maar ik had ook geluk aangezien ik de enige bieder was voor een goede prijs.

loveu2man
19 mei 2012, 23:44
Van de SE 245 hoor ik goede verhalen ja, zelf echter nooit in handen gehad.
Die kom je trouwens tweedehands ook nog niet zo vaak tegen.
Maar als je er geen problemen mee hebt deze nieuw aan te schaffen, is die gitaar ook zeker een optie.

Maar als je die firebird studio echt wilt, moet je ook niet te rustig af wachten.
Dalijk is ie weg (ik spreek uit ervaring).

RoelSmoel
19 mei 2012, 23:47
Ik heb al gemaild, verkoper gaat er niet direct op in omdat hij pas sinds vanavond op marktplaats staat, daarom wacht ik rustig af:)
Ik ben toch al een dikke week of 2 elke dag marktplaats aan het bekijken op diverse zoekbegrippen (Gibson, Firebird, PRS Tremonti), dus ik hoop op een ontknoping. Haha.

mountainman
19 mei 2012, 23:51
Zo'n Dave Grohl signature gaat inmiddels voor minimaal 12000 dollar op ebay, niet te doen.
Nou... slechts 7900 euro hier (http://www.ebay.nl/itm/Gibson-DG-335-Dave-Grohl-Inspired-By-Custom-Shop-Model-Trini-Lopez-Collectable-/270959606586). En de verkoper zit gewoon in Apeldoorn. Maar goed, nog steeds iets boven je budget denk ik.

RoelSmoel
19 mei 2012, 23:56
Nou... slechts 7900 euro hier (http://www.ebay.nl/itm/Gibson-DG-335-Dave-Grohl-Inspired-By-Custom-Shop-Model-Trini-Lopez-Collectable-/270959606586). En de verkoper zit gewoon in Apeldoorn. Maar goed, nog steeds iets boven je budget denk ik.

Die stond eerst voor zo'n 12000 op ebay, kon hem alleen niet meer vinden.
Is inderdaad ver boven mijn budget, mocht ik de loterij winnen, is het een overweging waard....

Tankman
20 mei 2012, 00:02
Roel, uit de categore ES modellen, probeer ook eens een Hagstrom viking Deluxe. Gaan voor €750,-. Pat Smear speelt al jaren op Hagstrom. Het zijn echt zalige gitaren.

RoelSmoel
20 mei 2012, 00:04
Hagström heb ik wel eens op gespeeld (zowel semi-hollow als Les Paul-achtige), was zeker niets mis mee!
Wordt tijd dat ik echt eens een ritje Musicstore ga plannen, als het niks wordt met die Firebird.. Maar dat is dan weer een kwestie van tijd.

Mr. Dynamite
20 mei 2012, 00:12
Vind het een opening van niks, weetje hoeveel gitaren daar aan voldoen.
En dat uitproberen en weer terug sturen gaat hem natuurlijk niet worden..

Gewoon een dagje naar een willekeurige zaak, hoeft niet eens in duitsland te zijn.
Daar pak je gewoon een heel stel gitaren in de hand, en merk je wel of ze je liggen.
Een firebird heeft bijvoorbeeld een heel andere feel dan es, of les paul.
De nek is voor je gevoel een stuk langer, en dat geeft een heel andere feeling.

Eerste wat bij mij te binnen schiet is een ES model, en daar gooi je dan gewoon de pups van grohl in.
Heb je een kekke gitaar, en vult ook mooi de rest van je gitaren aan :ok:
Check maar eens de midtown serie van gibson, leuke dingen lijken me dat.

B-stone
20 mei 2012, 00:16
Vind het een opening van niks, weetje hoeveel gitaren daar aan voldoen.


Dat realiseerde ik mij net ook :)

maar roel? Als jij enorme gas hebt op een firebird, dan moet je gewoon voor een firebird gaan. Misschien zelfs een epiphone? zodat het wat minder zonde is om die humbucker proof te maken. Die studios vind ik eigenlijk geen firebirds, maarja het gaat erom wat jij wilt...
die 50's les pauls vind je tegenwoordig regelmatig op mp, en deze lijken mij nog het beste te voldoen aan jouw ruime criterium :D

groetjes Bram

Mitch
20 mei 2012, 00:20
Ik zou ook voor semihollow gaan in dezen, da's tenminste een echte aanvulling. Maar het is een lastig budget waar je mee zit, precies tussen hoog en laag in. Ik heb daar ook lang in gezocht en ook hoog, maar kwam uiteindelijk met meer succes in de lagere regionen terecht :chicken: Serieus, ouwer Japans en Koreaans maar gek genoeg ook moderner Chinees is bepaald niet verkeer 'voor erbij' in een lagere prijsklasse dan ca. 800E.
De goedkope PRS'en zijn degelijk maar saai, wat dat betreft zijn Hagstroms nog interessanter al moet je die echt nieuw online kopen met terugstuur garantie. Mocht -ie je niet bevallen, de tweedehands waarde/gemak van doorverkopen is niet al te best.

RoelSmoel
20 mei 2012, 00:29
Ik neem het tot me, en laat het me even rustig bezinken.
Het fijne aan de terugstuurregeling van Thomann/Musicstore vind ik dat je een tijdje de gitaar op je eigen spul kunt uitproberen, en in een winkel slechts over enkele versterkers, en dan klinkt het nog anders, of een bepaalde "druk" die er op je ligt.
Buiten dat ik vanaf donderdag eeuwig vakantie heb, en rustig de tijd heb, buiten mijn vele werken om dan..

Aan het eind van de zomer sowieso een HNGD, maar welke, dat is nog de vraag.

Dennis_Ajax
20 mei 2012, 00:32
60's LP neck, niet te dik maar ook niet zo smal als een Strat neck. Erg fijn iig. LP Studio 60's tribute moet vast ergens te vinden zijn in Duitsland

Henri H
20 mei 2012, 01:29
Oeps, ik had me niet gerealiseerd dat die gitaren zo duur waren. :o
Zo zat ik onlangs die Paul Gilbert Gitaar 's te checken, ook al zo belachelijk duur!


.....
Check maar eens de midtown serie van gibson, leuke dingen lijken me dat.Die lijkt me ook wel geinig, maar hoe zit het ook alweer met een evt. refret? :dontgeti:

Luke-wannabe
20 mei 2012, 02:02
Jaaa dit schiet niet op joh Roel. Je moet gewoon elke week bij een andere gitaarboer langs gaan en 'ns wat uit het rek trekken. De gitaar die je niet meer weg kan leggen (om eerlijke redenen!) koop je. Dit is gedoemd te mislukken!

RoelSmoel
20 mei 2012, 02:17
Hehe. Als ik eens per week tijd heb, is het veel. Maar ik ga het in ieder geval proberen.. Komt nog een PRS Tremonti SE binnen, binnenkort, die ga ik zeker testen.
Komt goed.

The Unforgiven
20 mei 2012, 03:44
Een Tokai Love Rock of Reborn Old proberen? Ik heb een Reborn Old ls92 en ik ben zeer te spreken erover...

Tankman
20 mei 2012, 11:52
Hehe. Als ik eens per week tijd heb, is het veel. Maar ik ga het in ieder geval proberen.. Komt nog een PRS Tremonti SE binnen, binnenkort, die ga ik zeker testen.
Komt goed.

Topgitaar!...zodra je de pickups vervangt. JB & 59 met chrome kapjes maken de looks ook stukken beter. De hals een beetje opschuren om de lak wat gladder te maken is ook een aanrader.

Napoje
21 mei 2012, 14:02
epiphone explorer korina (natural)

Betere elementen erin zetten en je hebt een pracht van een rocker voor nog geen €400, en heel erg dave grol. In mijn beleving klinkt korina ongeveer als mahonie maar dan net even wat "muzikaler". Vooral met distortion erg fijn.

http://o0-infinite-0o.com/joey/wp-content/uploads/2010/09/Dave_grohl1.jpg

humbucker
21 mei 2012, 15:00
Ik zou zeker Hagström checken, andere gitarist in de band speelt op zo'n hollowbody en dat klinkt absoluut NIET verkeerd!

tidalwave_sideburns
21 mei 2012, 17:22
Misschien zo'n Gretsch CVT, nieuwe serie?

http://gretschguitars.com/products/index.php?partno=2514030506

Scheurbak pur sang, nog goedkoop ook, weer eens wat anders.

RoelSmoel
21 mei 2012, 21:19
Misschien had ik voor dat ik het topic opende op marktplaats moeten kijken, en niet vlak na..
Ik wacht even het Firebird-verhaal af, mocht dat op niets uitlopen doe ik wat meer met de adviezen in dit topic!

Nouja, even dubbel dan.. Mijn excuses, maar tussendoor toch bedankt!

RoelSmoel
24 mei 2012, 21:36
Weer even een update..
Ik ga zondag die Gibson Firebird Studio van marktplaats halen, eind goed, al goed, zullen we maar zeggen..