PDA

View Full Version : Nieuwe Bassversterker voor optredens



ArcticBass
19 mei 2012, 19:23
Ik zoek dus een nieuwe combo-bassversterker van minimaal 150/ 200 W ( voor optredens dus). Kan iemand me een amp aanraden?
We spelen genre Indi-rock (arctic monkeys, franz ferdinand,...) maar ik weet niet precies of je hiervoor beter af bent met een 10, 12, 15 of 18 "?

greetz,
-

loveu2man
19 mei 2012, 20:29
Wat is je budget?

Ik vind zelf de Hartke Kickbacks wel fijn met 15 inch of 12 inch.
Niet te lomp, dus makkelijk mee te sjouwen.
Verder komt er voldoende geluid uit, zowel kwa volume als kwaliteit.
Op marktplaats zou je rond de 200-300 euro wel iets leuks moeten kunnen vinden.
Ik denk dat voor jouw muzieksmaak 15 inch misschien net iets te 'bol' klinkt.
Maar dat zul je gewoon zelf moeten testen.

ArcticBass
19 mei 2012, 20:49
budget is toch wel een 800 euro in totaal, ik zie dat de Hartke 120W is. Lijkt me wel wat weinig.

Ijselrobo 07
19 mei 2012, 21:03
Hartke maakt wel goede spullen.. het beste vind ik de combinatie top met 4x10" cab. Heb dat al een aantal keer mogen tillen en dat valt reuze mee kwa gewicht.

Ook leuk zijn de marshall MB Serie versterkers. Heb zelf de 30 watt versie en had de 2x10" combo. Zijn/waren allebei erg lekker en niet te zwaar/duur.
Zeker een aanrader!

ArcticBass
19 mei 2012, 21:12
Hartke maakt wel goede spullen.. het beste vind ik de combinatie top met 4x10" cab. Heb dat al een aantal keer mogen tillen en dat valt reuze mee kwa gewicht.

Ook leuk zijn de marshall MB Serie versterkers. Heb zelf de 30 watt versie en had de 2x10" combo. Zijn/waren allebei erg lekker en niet te zwaar/duur.
Zeker een aanrader!

Damn Die HyDrive 5410C (Ik vermoed dat je deze bedoelt) ziet er goed uit, erg goede speakers , 250 watt :p
Prijs is net binnen het budget (880 euro )
Ook enorm licht...

loveu2man
19 mei 2012, 23:08
Hm, misschien is 120 watt toch wel net iets te weinig.

Ik heb zelf de Hartke LH-500 top, daar ben ik erg tevreden over.
Erg simpele toonregeling.
De rest dat ik nodig zou mogen hebben (zoals af en toe wat distortion) haal ik uit pedaaltjes.
Deze zou ik zeker aanraden als je besluit toch voor top en kast apart te gaan.
Als je goed zoekt hou je nog zo'n 550-600 euro over voor een kast.
Ik ga er nou trouwens van uit dat je ook tweedehands gaat kijken.

Daaronder heb ik een Ashdown 4x10 cab.
De reden dat ik voor een Ashdown cab ging en niet voor een Hartke cab was van financiële aard.
Met een budget van 800 euro zou ik lekker voor een Hartke kast gaan.
Die Hartke Hydrive moet je dus echt proberen (en al het andere dat je tegen komt)!

Mr.Fingers
20 mei 2012, 00:02
Ashdown ABM300 met ABM410 cab. klaar

Tankman
20 mei 2012, 00:06
Probeer ook eens de nieuwe TC Electronic BG250. Ik heb die even kort getest, maar was wel onder de indruk. Hij heeft ook een digitale eindtrap, dus weegt helemaal niks.