PDA

View Full Version : Pink Project presents 'Floyd's Dark Sides' 01-09-2012



The Unforgiven
19 mei 2012, 16:47
Iemand anders die hiernaar toe gaat in Ahoy?
Schijnt een hele goede coverband te zijn, en aangezien mijn vader en ik groot Pink Floyd liefhebbers zijn heb ik maar twee kaartjes voor zijn verjaardag gegeven.

yavin
19 mei 2012, 20:49
Ze doen het goed hoor... Heb ze een paar keer gezien op diverse locaties.

Mocht je nog eens de kans hebben om 'the Australian Pink Floyd Show' te zien, ga daar dan zeer zeker naar toe. Die gasten zijn op dit moment de beste Floyd Cover Band die je kunt vinden.

vpilot
20 mei 2012, 11:33
Ik heb Pink Project gezien op het omniversum film festival in Den Haag een paar jaar terug, dat was echt een geweldige ervaring. Heel goeie band, zeker een aanrader.

belfrink
30 mei 2012, 10:35
Ik heb ze vorig jaar gezien in Sneek, echt fantastisch ! Aanrader :D

harrie-beton
30 mei 2012, 10:47
pink project lijkt me niet dezelfde coverband dan de pink floyd project coverband die je in Sneek gezien hebt.
Dit is de Friese: http://www.pinkfloydproject.nl/

Dit is de andere: http://www.pinkproject.nl (http://www.pinkproject.nl/#Startpagina)

E-J
30 mei 2012, 15:37
Ik heb Pink Project enige jaren geleden gezien. Zij lijken qua composities meer de versie Roger Waters te preferen. Heb me goed vermaakt maar ik vind The Pink Floyd Sound nog net dat tikkie authentieker. Die zijn ook qua gear identiek aan de Floyd.

Wat me opvalt is het grote aantal professionele Nederlandse Pink Floyd tribute bands... het zijn er volgens mij er meer dan 10.. ongelofelijk.

Van andere bekende '70s bands zie je dan weer geen (goede) tributebands.. tijd om er zelf ééntje op te zetten dunkt me ;)

apekop
31 mei 2012, 02:01
Wat me opvalt is het grote aantal professionele Nederlandse Pink Floyd tribute bands... het zijn er volgens mij er meer dan 10.. ongelofelijk.

Van andere bekende '70s bands zie je dan weer geen (goede) tributebands.. tijd om er zelf ééntje op te zetten dunkt me ;)

Medunkt dat er toch genoeg 70's band tributes bands zijn. Het is een ware rage geworden.
Ik heb al verschillende Floyd Tribute bands gezien, waaronder ook The PF Project en PF sound. Ze waren zeker niet slecht, maar ik vond het allemaal net niet. Maar dat geld voor bijna alle tribute bands, het blijven toch veredelde coverbands natuurlijk. Zelf vind ik het jammer dat zalen soms meer tribute bands programmeren dan bands met eigen werk. Ook vind het raar dat grotere festivals als Bospop tribute bands gaan programmeren. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten. Maar dat is een andere discussie.

belfrink
3 juni 2012, 23:38
pink project lijkt me niet dezelfde coverband dan de pink floyd project coverband die je in Sneek gezien hebt.
Dit is de Friese: http://www.pinkfloydproject.nl/

Dit is de andere: http://www.pinkproject.nl (http://www.pinkproject.nl/#Startpagina)

Is dezelfde als in Sneek, ze maakten toen al bekent dat ze in tour gingen doen en oa in Ahoy gingen spelen :)

Rizz
4 juni 2012, 08:08
Pink Project is zo'n beetje de grootste in Nederland. De show in september is een jubileumshow van 20? jaar PP.
Het is idd een beetje Roger Waters georienteerd, de zanger doet een griezelig goede imitatie.. Ik vind het niet erg, want hoewel David Gilmour 1 van mijn gitaarhelden is, vind ik zijn solocarriere bagger en van Roger heb ik zo'n beetje alles wat er legaal uit is..

W.b. The australian PF show, deze hebben zelfs op de verjaardag van David Gilmour gespeeld, dat moet toch wat zeggen.. Toch vond ik de kaartjes van dit jaar weer net te prijzig en het was bovendien vrij snel uitverkocht..

Stratman70
4 juni 2012, 17:52
Ik heb een paar maanden geleden Pink Project live in Ahoy gezien. Ik vond het muzikaal echt heel goed, maar dan heb je dus een lichtshow van heb ik jou daar in huis gehaald en zetten ze één of andere snurker achter de knoppen die om de paar minuten even een ander knopje indrukt. Ik vond dat zo erg!!! Die lichtshow maakte het vrij saai, terwijl het toch echt niet aan de apparatuur en capaciteiten van de lichtshow lag. Was echt beschamend en dat maakte de show ook best wat saai eerlijk gezegd! Het flitste letterlijk en figuurlijk van geen kanten! Echt zonde van zo'n dure show!

Rizz
4 juni 2012, 18:03
Heb ze gezien in Alphen in het theater.. Dat was me nog niet opgevallen en aangezien ik zit, gaat het mij vooral om de muziek. Ze doen het goed, al kan ik me er niet overheen zetten dat ik Gilmour mis in het geheel.. De gitarist is fantastich, maar Ik ben al jaren fan van PF en wat dat betreft ben ik een purist.. Ik merk steeds meer en meer dat, voor mij iig, zijn gitaarspel dat is wat PF groot heeft gemaakt.. (en de genius Waters, natuurlijk, red.) Terwijl het eigenlijk niet de gekozen richting was die Roger en kornuiten zonder Gilmour zouden hebben gevolgd en hoe groot zouden ze zijn geworden, dan?

En nu zijn er talloze tribute bands, die het goed doen, maar het net niet zijn!

Comfortably Daniel
5 juni 2012, 12:45
Heb ook al meerdere Pink Floyd tributes gezien...paar nederlandse, een italiaanse en een engelse. Ze hebben allemaal iets wat goed is.
Pink Project pakt het in mijn ogen nog het beste aan...goeie sound en een eigen draai eraan. Heb zelf de show in Ahoy niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen...maar bijvoorbeeld de The Wall show die ze hebben gedaan, inclusief muur, was toch wel erg goed neergezet.

Ben het er wel mee eens dat er een hoop tribute bands zijn die het maar "zo zo" doen en eigenlijk meer de naam gebruiken om optredens te krijgen. Ik zie dan liever een goeie coverband die van alles wat doet.

DBS
6 juli 2012, 00:39
Persoonlijk vind ik Brit Floyd (http://www.youtube.com/watch?v=PqF14IhZR00)toch wel één van de betere die Floyd coveren, meer souplesse en muzikaal meer een machine. Ik heb meerdere malen PP gezien in het omniversum, delft, zuiderpark en laatst in Ahoy, alleen die laatste heb ik maar voor 3 kwart gezien. We zijn met de staart tussen de benen naar huis gegaan, slecht geluid en ze konden ons niet amuseren en/ of boeien. Nu wil ik PP niet afkraken want de jongens staan er toch maar (wie zijn droom is dat niet?) en hebben alles uit de kast gehaald om het te doen slagen. Overigens oefenen ze in de ruimte naast ons en willen geen mot met de heren haha.. Ik zie PP als een goede band voor een leuke avond voor niet al teveel geld, maar zie ze dan liever in een schouwburg of de kleinere zaal waar ze meer tot hun recht komen. Alleen hoop ik dat ze ooit wat meer verrassende nummers ten gehore zullen brengen. Nogmaals, dit is mijn persoonlijke opvatting en ervaring van PP en heb innig respect voor wat ze bereikt hebben.

apekop
6 juli 2012, 11:03
Ik heb het al een keer gezegd, maar ik heb toch een beetje een dubbel gevoel bij dit soort bands. Van de ene kant heb ik respect voor een band als Brit Floyd omdat ze het aardig benaderen en spelen. Maar ik krijg er geen kick van, ik mis de soul van de echte Floyd. Als ik een paar tonen van de echte Floyd hoor krijg ik dat wel. Bij de Tribute bands is het toch altijd net niet. Hoe goed ze het ook doen het wordt nooit zo goed als het origineel.
Het blijft een raar fenomeen die hele tribute hype.

DBS
6 juli 2012, 13:39
Het 'orgineel' is natuurlijk altijd het beste en niet te evenaren, alleen zie ik Floyd nooit meer de buhne bestijgen en zullen we het met hooguit een gastoptreden van Gilmour bij Waters moeten houden. Persoonlijk vind ik het wel heel fijn om toch de muziek van 30/ 40 jaar geleden van 'tribute' bands te mogen ervaren. Je instelling moet ook niet zijn dat je het exacte spel kan/ mag verwachten op zo'n avond. Ik stap altijd met weinig verwachtingen de zaal binnen, op die manier valt het meestal reuze mee. Zo'n 'tribute' ervaar ik toch meer als een gezellige avond en de herinneringen aan 'den goede oude tijd' en valt ook eigenlijk niet te vergelijken met het origineel.

Maar tegenwoordig zijn er best wel wat undergrounds bands waar de invloeden van Floyd duidelijk hoorbaar zijn. Op dit moment trekt NoSound (http://www.youtube.com/watch?v=skT4AOcSrwE&feature=list_other&playnext=1&list=ALHTd1VmZQRNpcDUxmbzlM1FpYcaPIqJ2N) mijn aandacht en Steve Wilson's No Man (http://www.youtube.com/watch?v=PkDOXuGtB_o)31 augustus in de Boerderij :cooler:

Rizz
6 juli 2012, 14:27
Maar zelfs dat is ook niet meer wat het geweest is.. Hoezeer Waters ook op de laatste tijd met "de band" ook liep te vitten, zijn eigen ding komt ook niet heel erg naar voren tijdens zijn eigen shows.. Als ik naar Roger ga, wil ik Roger horen, zijn muziek.. En ja, ik weet dat heel veel door hem gescrhreven is, maar hij heeft ook 4 studio-albums en nog wat losse projecten, dus materiaal genoeg, zouk zeggen.. Pros en Cons integraal live, zoals DSOM ofzo, zou ik erg leuk vinden...

DBS
6 juli 2012, 14:56
DSOM heeft hij integraal gedaan op het Arrow Classic Rock festival een aantal jaren geleden. Maar ik geef je gelijk Rizz.. het kan geen kwaad om Pros, Final Cut en/ of Chaos een keer live te mogen zien.. The Wall kennen we nu wel haha.. Maar ben uberhaupt al blij dat hij de draad weer heeft opgepakt en concerten geeft.

E-J
6 juli 2012, 17:44
Waters heeft een aantal keer aangegeven dat dit wel eens zijn laatste tour kan zijn... ik heb het gevoel dat 'ie er gelijk in kan hebben. De beste man loopt tenslotte tegen de 70. Ik denk niet dat 'ie nog een tour gaat doen. Een nieuw album ook niet. Desondanks heb ik veel bewondering voor The Wall tour, het ziet er fantastisch uit en eindelijk klinkt en speelt Dave Kilminster overtuigend. Daar Waters en Gilmour maar zelden toeren en nauwelijks Nederland aan doen, heeft een tribute band zeker waarde als men de muziek nog eens wilt horen. Ik heb er geen problemen mee, zolang men maar niet er in letterlijke zin teveel op wilt lijken.. ik heb eens een PF tribute band gezien (ik geloof Italiaanse) waarbij de leden exact dezelfde kleren en kapsels van de 'Pulse' tour hadden.

Rizz
6 juli 2012, 18:03
ik heb eens een PF tribute band gezien (ik geloof Italiaanse) waarbij de leden exact dezelfde kleren en kapsels van de 'Pulse' tour hadden.

Hadden ze zich allemaal kaalgeschoren of grijs laten verven?? :D :seriousf: