PDA

View Full Version : Metallica baggersound



helleke
10 juni 2003, 19:21
Jongens, t moet me ff van het hart , en zal er best wel wat commentaar op krijgen,maar ik vind het geluid van de nieuwe Metallica gewoon keihard K*T!!! Wat een baggergeluid zeg!
Vooral de drums klinken zo ongewoon slecht! Die snare lijkt wel een leeg blik erwtensoep :(
Als je met zo'n geluid in de 80's aankwam werd je finaal afgekraakt maar nu Metallica t doet is t ineens wel goed.
Ook het gitaargeluid ben k niet over te spreken.Als je ziet wat voor gear dat ze hebben en dan zoiets op cd durven zetten.....
Ben ik de enige die dit vindt?Denk t niet en zelfs een die-hard Metallica fan,moet toch ook teleurgesteld zijn met dit resultaat?
De nummers op zich zijn best aardig.Moet er wel aan wennen,maar voor mij heeft Metallica totaal afgedaan.Sorry :D
Ik zet weer lekker Master of Puppets op.........

Negative K3 fan
10 juni 2003, 19:25
ik heb alleen st anger en frantic gehoord en mijn conclusies:

- de bass drum (in de coupletten van st agner) klinkt echt goed!

maar dat was al het positieve

- de snare klinkt \kut maar dat is overbbodig om te zeggen :D
- de gitaar komt helemaal niet/nauwelijks door de mix heen, erg jammer
- de zang is ook heel erg niet metallicaans opgenomen

BLOK182
10 juni 2003, 19:59
Gitaar komt hiero heel aardig door de mix, en ik vind de gitaarsound erg lekker.

strakke joekel
11 juni 2003, 10:24
helemaal mee eens helleke

als die hard fan heb ik deze cd lekker in de winkel laten liggen
metallica kon bij mij weinig fout doen,maar deze keer is het ze toch gelukt

wietse
11 juni 2003, 10:33
klinkt echt nergens naar wat ze nu maken, voor mij persoonlijk houdt het op na het black album van ze heb load nog wel gekocht maar die viel me ook al vies tegen.
maar mischien komen ze wel weer terug bij hun bron (hoop het) heeft U2 ook gedaan namelijk na jaren van experimenteren en die hebben er succes mee.

Elaine
11 juni 2003, 10:52
klinkt echt nergens naar wat ze nu maken, voor mij persoonlijk houdt het op na het black album van ze heb load nog wel gekocht maar die viel me ook al vies tegen.
maar mischien komen ze wel weer terug bij hun bron (hoop het) heeft U2 ook gedaan namelijk na jaren van experimenteren en die hebben er succes mee.


ja maar ik denk niet dat metallica daar veel succes mee zou hebben....
dat wil nu niemand meer horen en ze moeten natuurlijk wel blijven verdienen

wietse
11 juni 2003, 11:32
ik wil het wel horen en met mij denk nog veel anderen.

Elaine
11 juni 2003, 11:38
ja ok ik ook wel maar ik denk dat de meederheid van het cdkopend publiek toch liever dit heeft, dus hebben wij pech

Sjaak
11 juni 2003, 16:04
helemaal mee eens helleke

als die hard fan heb ik deze cd lekker in de winkel laten liggen
metallica kon bij mij weinig fout doen,maar deze keer is het ze toch gelukt

Had Metallica ook niet een plaatje met Ja rule op genomen??

ach ja, na dik 23 jaar (geloof ik) wil je als band ook weer iets anders. Maar voor wat ik tot nu toe gehoord heb ben ik best tevreden. Het klinkt anders maar toch Metallica, het is in iedergeval weer beter en agressiever dan dat van Load en re-Load. Speedmetal maken kunnen ze beter dan Springsteen-rock

helleke
11 juni 2003, 16:20
Ik geef je helemaal gelijk met Load en Re-load,maar ik denk dat ze met deze cd minder succes zullen hebben dan ze denken/hopen.
Ze zijn best laat begonnen met het schrijven van de nummers en krijg een beetje het idee dat ze toen probeerden om een flink graantje mee te pikken van het succes van de toen populaire Nu-Metal. Echter, iedereen zat te wachten op weer eens een ouderwets hard Metallica-album dus misschien heb ik het wel helemaal fout. :-?

Zhou
11 juni 2003, 18:35
Die snare klinkt juist vet!

Lacrimosa
11 juni 2003, 20:09
Die snare klinkt juist vet!

:???: ........ :lol: ....... :-?

Ibanez
11 juni 2003, 20:25
helemaal mee eens helleke

als die hard fan heb ik deze cd lekker in de winkel laten liggen
metallica kon bij mij weinig fout doen,maar deze keer is het ze toch gelukt

Had Metallica ook niet een plaatje met Ja rule op genomen??

Nee dit is echt onzin, iedereen begrijpt het verkeerd. Metallica had wat shit opgenomen en de platenmaatschappij van ja rule vroeg of ze wat shit muziek van metallica mochten gebruiken voor een nummer van ja rule dus metallica vond het wel goed....

delphiro
11 juni 2003, 21:47
metallica heeft helemaal geen slecht geluid nodig om slecht te zijn.. 8-)

het is ook de meest waardeloze band omdat ze als eersten de ruildiensten Napster aan gingen vallen omdat ze zoveel 'gepiraat' werden.. foute lui

Zhou
11 juni 2003, 23:30
Wat is daar nou slecht aan? Ik kan het heel goed begrijpen dat je zelf wilt beslissen over wat er met jouw eigendommen gebeurd en dat je daar moeite voor doet. 't is echt bullshit om te zeggen dat ze nu al miljoenen hebben en heus dit wel kunnen toelaten, dat is hun keuze.

daarnaast heeft hun muziek volgens mij niks met hun standpunt tegenover een of ander internet bedrijfje te maken.
en als je metallica dan zo slecht vind, dan vind je 't toch neit erg dat je ze toen niet meer kon downloaden? of wel soms?

ook zou je het misschien fijn vinden als je een eigen bandje had, en je cd's werden verkocht op de legale manier en niet alleen op i-net, heb je er ook nog wat aan.

maarrr das mijn mening



metallica heeft helemaal geen slecht geluid nodig om slecht te zijn.. 8-)

het is ook de meest waardeloze band omdat ze als eersten de ruildiensten Napster aan gingen vallen omdat ze zoveel 'gepiraat' werden.. foute lui

Marshallover
12 juni 2003, 07:45
Wat ik veel erger vindt, is dat er totaal geen solo's in zitten volgens de krant..... 8-)

delphiro
12 juni 2003, 07:51
Wat is daar nou slecht aan?

ze hebben zich gigantisch voor het karretje van de platenmaatschappijen laten spannen terwijl die juist vreselijk fout waren. Een LP kostte 25 gulden en een CD 40 (hoppa 75% prijsverhoging!!!) onder het mom van.. die worden als het een succes wordt ook 25 gulden. De CD is een succes geworden en de prijs is nog *nooit* onder de 40 gulden gezakt (en dat verhaal geldt trouwens voor de hele wereld). Vind je het gek dat mensen downloaden en bovendien worden echte goede albums daarna alsnog gekocht (zo werkt het bij mij in ieder geval wel). Neem een voorbeeld aan de mensen / bands die mp3's ter beschikking stellen en het positief benaderen of die niet zo commercieel ingesteld zijn (bv. Radiohead)

Mede daarom vind ik Metallica bagger (verder kan ik niet tegen mensen die boos moeten kijken omdat anders de muziek niet serieus genomen kan worden).

oh ja, en mocht dit nog niet aanslaan dan moet je je bedenken wat de platenmaatschappij al meer bereikt hebben.. heb je Micro$oft windows je x86 PC? Grote kans dat je bij je volgende upgrade een Fritz chip aan boord hebt (ook wel bekend als Palladium of TCPA) waarmee je het afspelen van mp3's wel kunt vergeten mits je je royalties hebt betaald. Niks meer eigen CD met favorieten bakken al heb je alle CD's zelf gekocht om over privacy maar te zwijgen. Mede mogelijk gemaakt door Metallica.

alhambra
12 juni 2003, 09:20
Wat is daar nou slecht aan?

ze hebben zich gigantisch voor het karretje van de platenmaatschappijen laten spannen terwijl die juist vreselijk fout waren. Een LP kostte 25 gulden en een CD 40 (hoppa 75% prijsverhoging!!!) onder het mom van.. die worden als het een succes wordt ook 25 gulden. De CD is een succes geworden en de prijs is nog *nooit* onder de 40 gulden gezakt (en dat verhaal geldt trouwens voor de hele wereld). Vind je het gek dat mensen downloaden en bovendien worden echte goede albums daarna alsnog gekocht (zo werkt het bij mij in ieder geval wel). Neem een voorbeeld aan de mensen / bands die mp3's ter beschikking stellen en het positief benaderen of die niet zo commercieel ingesteld zijn (bv. Radiohead)

Mede daarom vind ik Metallica bagger (verder kan ik niet tegen mensen die boos moeten kijken omdat anders de muziek niet serieus genomen kan worden).

oh ja, en mocht dit nog niet aanslaan dan moet je je bedenken wat de platenmaatschappij al meer bereikt hebben.. heb je Micro$oft windows je x86 PC? Grote kans dat je bij je volgende upgrade een Fritz chip aan boord hebt (ook wel bekend als Palladium of TCPA) waarmee je het afspelen van mp3's wel kunt vergeten mits je je royalties hebt betaald. Niks meer eigen CD met favorieten bakken al heb je alle CD's zelf gekocht om over privacy maar te zwijgen. Mede mogelijk gemaakt door Metallica.

Leuk ze proberen weer is iets om het tegen te gaan, ben erg benieuwd hoelang deze truc weer werk :-D :-D :-D

Mithrandir
12 juni 2003, 09:47
Wat is daar nou slecht aan?

ze hebben zich gigantisch voor het karretje van de platenmaatschappijen laten spannen terwijl die juist vreselijk fout waren. Een LP kostte 25 gulden en een CD 40 (hoppa 75% prijsverhoging!!!) onder het mom van.. die worden als het een succes wordt ook 25 gulden. De CD is een succes geworden en de prijs is nog *nooit* onder de 40 gulden gezakt (en dat verhaal geldt trouwens voor de hele wereld). Vind je het gek dat mensen downloaden en bovendien worden echte goede albums daarna alsnog gekocht (zo werkt het bij mij in ieder geval wel). Neem een voorbeeld aan de mensen / bands die mp3's ter beschikking stellen en het positief benaderen of die niet zo commercieel ingesteld zijn (bv. Radiohead)

Mede daarom vind ik Metallica bagger (verder kan ik niet tegen mensen die boos moeten kijken omdat anders de muziek niet serieus genomen kan worden).

oh ja, en mocht dit nog niet aanslaan dan moet je je bedenken wat de platenmaatschappij al meer bereikt hebben.. heb je Micro$oft windows je x86 PC? Grote kans dat je bij je volgende upgrade een Fritz chip aan boord hebt (ook wel bekend als Palladium of TCPA) waarmee je het afspelen van mp3's wel kunt vergeten mits je je royalties hebt betaald. Niks meer eigen CD met favorieten bakken al heb je alle CD's zelf gekocht om over privacy maar te zwijgen. Mede mogelijk gemaakt door Metallica.

Sorry, dit is vreselijk off topic :D

Verdraai je dit verhaal nou niet een beetje naar het typisch ongenuanceerde beeld van een Linux gebruiker en dus Microsoft hater?

Ik weet nog niet zoveel van Palladium (Next Generation Secure Computing Base is de nieuwe naam) , maar volgens mij is het hoofddoel niet het tegengaan van MP3 gebruik op een persoonlijke PC, integendeel, dat blijft gewoon mogelijk (als we Microsoft moeten geloven ). De kracht ligt hem meer in het aan kunnen geven of je alleen bepaalde "signed" applicaties wilt kunnen draaien op je pc (server).

De vraag is wel of Microsoft zich echt wel richten op het beveiligingsaspect, het hoofddoel van NGSCB, of dat ze toch de technologie gaan gebruiken om restricties op te leggen in de vorm van het niet kunnen afspelen van bepaalde media etc... Maar wat hebben ze daar mee te winnen? Veel thuisgebruikers zullen dit niet op prijs stellen en op zoek gaan naar andere alternatieven (linux, lindows :-?) en dat is natuurlijk Bills Worst Nightmare.

Vooralsnog denk ik dus dat het zo'n vaart niet zal lopen met wat jij schetst en dat we gewoon nog onze Metallica mp3'tjes kunnen blijven afspelen.

JV
12 juni 2003, 10:53
ik vind het gewoon een heerlijk album en heerlijk geluid ook. gewoon lekker beuken, geen gezeik, keihard zetten en bangen met je hoofd ;)

delphiro
12 juni 2003, 12:30
Verdraai je dit verhaal nou niet een beetje naar het typisch ongenuanceerde beeld van een Linux gebruiker en dus Microsoft hater

[nog ff VERY offtopic]
ik ben geen M$ hater.. het staat ook nog op mijn PC en het werkt prima voor de spelletjes en Delphi. De reden waarom ik linux gebruik is omdat het a) gratis is en b) perfect is als ontwikkelings- en experimenteer omgeving. Maar onderschat TCPA niet, het principe kan goed zijn maar als Walt Disney en Micro$oft zich ermee bemoeien kan het niet anders dan dat er zakelijke kanten mee gemoeid zijn.

ff een paar mogelijke scenarios;
documenten kunnen met tcpa verboden worden. Stel dat regering X het ergens niet mee eens is dan kan het met tcpa voorkomen worden dat je het leest of ze kunnen bijhouden wie het leest (met TCPA is je PC is immers uniek te identificeren) (leuke manier van censuur die Bush ongetwijfeld goed zou kunnen gebruiken in de Irak -waar zijn de wapens?- affaire)

vrije software kan uitsterven omdat de ontwikkelaars ineens moeten zorgen voor een TCPA licentie en dat kost geld en dat willen de meeste hobby-ontwikkelaars niet. Uitdunning van vrije software -> wil je nog wat dan moet je het maar kopen of TCPA uitzetten en dan niet in staat zijn TCPA applicaties te kunnen gebruiken (dus geen Word / Excel / Outlook etc. etc.)

Computervirussen zullen er niet door uitsterven.. geen garantie dat spam uitsterft (gewoon versturen met een TCPA PC) juist die argumenten die je van voorstanders hoort.

Met TCPA moet geld verdient worden en zoals er tot nu toe geld verdient wordt moet je maar niet van een voor de consument gunstige afloop uitgaan.
[/offtopic]

marc_o
15 juni 2003, 14:56
ik vind het meesterlijk, de muziek doet wat de titel zegt, rauw en recht voor je kloten!
Let maar op, dit wordt een nieuwe standard. Ben allang blij dat ze niet meer van die Reloadbagger maken...

E.Smit
15 juni 2003, 18:51
Op st. Anger staat anders niet zo goed nummer op dan The Memory remains op Re-load.

gerjo1980
18 juni 2003, 13:20
Was afgelopen zondag op Fields of Rock en vond het wel grappig dat er voornamelijk alleen maar oude nummers werden gespeeld. Daar reageerde het publiek ook het meest op (als ze al reageerden :wink: ).

Nieuwe metallica geluid vind idd het NIEUWE metallica geluid en niet te vergelijken met cd's tot aan the black album. Daarom ga ik ook niet zeggen of ik ze slechter vind dan vroeger. Ik vind ze anders en dit geluid wat ze nu produceren, vind ik niet goed.

ibbie
18 juni 2003, 21:43
Jongens, t moet me ff van het hart , en zal er best wel wat commentaar op krijgen,maar ik vind het geluid van de nieuwe Metallica gewoon keihard K*T!!! Wat een baggergeluid zeg!
Vooral de drums klinken zo ongewoon slecht! Die snare lijkt wel een leeg blik erwtensoep :(
Als je met zo'n geluid in de 80's aankwam werd je finaal afgekraakt maar nu Metallica t doet is t ineens wel goed.
Ook het gitaargeluid ben k niet over te spreken.Als je ziet wat voor gear dat ze hebben en dan zoiets op cd durven zetten.....
Ben ik de enige die dit vindt?Denk t niet en zelfs een die-hard Metallica fan,moet toch ook teleurgesteld zijn met dit resultaat?
De nummers op zich zijn best aardig.Moet er wel aan wennen,maar voor mij heeft Metallica totaal afgedaan.Sorry :D
Ik zet weer lekker Master of Puppets op.........



neej eigelijk heb je wel gelijk, de snare is gewoon een snare zonder snare
en het geluid is een beetje met zn tijd meegegaan en dat is wel jammer....
maar METALLICA is gewoon the BEST

badly ignored
19 juli 2003, 22:22
ik vind metallica erg goed en st anger ook alleen jammmer dat ze met dt napster zo comercieel moesten zijn alleen was dat vooral Lar$

slayurrr
21 juli 2003, 16:07
ik vond St. Anger in het begin ook niet lekker klinken maar ik bleef gewoon door luisteren en het begon steeds lekkerder te klinken.
er zitten wel vage stukkies tussen in de songs en ik had ook liever net zo'n album zoals de oudere cd's maarja, st anger is best wel leuk als je het een tijdje luisterd vind ik. 8-)

Negative K3 fan
21 juli 2003, 17:21
http://www.guitar.com/cda/discuss/img/m3064114-5846.jpg

Kramerman
2 augustus 2003, 22:34
ik ga met met Helleke's eerste post: metallica klinkt niet meer zoals zou moeten, en ik zat de eerste 6 liedjes ook te zoeken naar een mooie solo van Kirk en ik gaf het daarna op, Lars drumt wel mooi maar die snare klinkt veel te droog en te hol , maar na een tijd went het wel...

geef mij toch maar die goeie kill 'em all

NeeraDJ
4 augustus 2003, 00:53
ik vind metallica erg goed en st anger ook alleen jammmer dat ze met dt napster zo comercieel moesten zijn alleen was dat vooral Lar$

Volgens mij was dat zelfs 100% Lars, hij is namelijk als enige op de anti-napster reclame te zien. Het was trouwens niet alleen Metallica (Lars) die Napster tegen ging, maar wij gitaristen moeten natuurlijk weer degenen het dichtste bij onze muziek de schuld geven :x

Ik heb het al in een andere topic gezegd, dat dat baggere geluid dat je af en toe op St. Anger hoort te danken is aan ome Bob. Metallica heeft namelijk inderdaad top-notch (oftewel onwijs goeie) gear, maar Bob wilde zooo graag dat Metallica als een garage band moest klinken en alles spontaan moest gebeuren (hoewel veel gitaar takes niet gebruikt mochten worden).

Metallica achieved the primitive sound and schizophrenic vibe of St. Anger by combining old recording technology with cutting-edge editing software. While Rock had previously rigged Lars' kit with multiple modern microphones and dampened the bass drum with pillows, spending as much as a week perfecting a snare sound, this time Rock spent five minutes setting up the drums and recorded the rest of the band with a combination of cheap PA mics and vintage microphones.

Read all about it at: http://www.musicfanclubs.org/metallica/news_archive/2003/june/14a.htm

Kitaarhiero
4 augustus 2003, 12:47
klinkt echt nergens naar wat ze nu maken, voor mij persoonlijk houdt het op na het black album van ze heb load nog wel gekocht maar die viel me ook al vies tegen.
maar mischien komen ze wel weer terug bij hun bron (hoop het) heeft U2 ook gedaan namelijk na jaren van experimenteren en die hebben er succes mee.

Metallica zegt nu toch in veel interviews dat ze terug naar de bron zijn gegaan? of ben ik dyslecties?
dus...

BBL
8 augustus 2003, 00:50
ik vond St. Anger in het begin ook niet lekker klinken maar ik bleef gewoon door luisteren en het begon steeds lekkerder te klinken.
er zitten wel vage stukkies tussen in de songs en ik had ook liever net zo'n album zoals de oudere cd's maarja, st anger is best wel leuk als je het een tijdje luisterd vind ik. 8-)

hadden mijn woorden kunnen zijn :P

vulvasonic
8 augustus 2003, 01:09
Ik wist het nog niet, maar het schijnt, althans dat is wat ik hier zo nu en dan lees, dat er een periode moet zijn geweest dat Metallica wel goed klonk (ooit).

Heb ik al die jaren alleen maar de verkeerde platen van ze gehoord?
In mijn oren had Metallica altijd al een kutgeluid. :o

lord bean
8 augustus 2003, 15:45
Ik wist het nog niet, maar het schijnt, althans dat is wat ik hier zo nu en dan lees, dat er een periode moet zijn geweest dat Metallica wel goed klonk (ooit).

Heb ik al die jaren alleen maar de verkeerde platen van ze gehoord?
In mijn oren had Metallica altijd al een kutgeluid. :o

Inderdaad, Koop "ride the lightning" en Master of puppets maar.. Dat is gewoon metal van de bovenste plank en niet te vergelijken met wat ze de afgelopen 10 jaar hebben uitgebraakt