PDA

View Full Version : Panucci Sietze Bouma Signature



Panucci
19 mei 2012, 14:07
Hallo allemaal,

Sietze Bouma heeft een paar dagen terug zijn Panucci signature model opgehaald, om vandaag gelijk al lekker op een festival te staan blazen!

Sommigen hebben de foto's al op Facebook gezien, maar hier kan ik wat vertellen over the "making off".

Sietze wilde een Tele, maar wel net wat anders. Hij wilde de vorm iets ronder hebben. Dus ik heb de zijkanten afgevlakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BDAXXFL6-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-V4YLZI8P-D.jpg

En voor Sietze werkt de switch van een Les Paul prettiger dan die van een Tele, dus ik heb een toggle gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HIRULAVS-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ILUCQ3OC-D.jpg

Het hout is swamp ash. Omdat hij een licht transparante vintage white lak wilde, dan zie je swamp ash het mooist door de lak heenkomen.
Ik heb hem dus dun gelakt. Ook omdat dan de craquelee het beste naar voren komt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3L3747WE-D.jpg

Met een paar lichte beschadigingen krijgt zo'n gitaar toch al een beetje een ingespeeld gevoel. En hoeft Sietze zich niet meer te bekommeren om de eerste krasjes en butsen, die er toch wel in komen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VWRI3TOW-D.jpg

De slagplaat was nog best wel moeilijk kiezen, maar zelf vind ik red turtle erg mooi staan op vintage white.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XFRXHMHO-D.jpg

Hier nog een foto van de hele gitaar.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XGDNWA6K-D.jpg

Alle specs en de rest staat op mijn website: http://www.guitarlounge.nl/Sietze-Bouma-Signature.html

Sietze, enjoy playing!!!


groetjes Angelo

Ray_W
19 mei 2012, 16:53
MIJN INZIENS; (dus alles wat nu volgt is voor mijn VOLLE verantwoording!!!)

REKLAME REKLAME REKLAME

Ik zie jouw post niet als een "echt bouwverslag", bijdrage aan deze "community", lees doel o.a. ook kennis en ervaring uitwisseling!!!

Dus dit is geen bouwverslag, maar alleen een zelf ophemeling.
Gegeven dat de klant koning is en dat nu even door jou gedemonstreerd, dat JIJ kennelijk als enige dan ook die specifieke klant wensen kan / kon invullen.

Er zitten hier meer en betere professionele bouwers op dit forum, zonder namen te noemen, zij hebben vele malen meer posts achter hun naam staan waarbij zij niet schuwen hun kennis te delen met al die anderen (mindere-, gelijke- en beterebouwers) hier op dit leuke forum.

Dit ook nog zonder zich op de borst te slaan ozo goed te zijn, zonder te benoemen voor wie zij bouwen en zonder reclame voor zichzelf te moeten maken!
Ik neem aan dat die behoefte bij hun zich te moeten bewijzen op dit forum niet aan de orde is.

Is er geen ander forum waar jij jouw "talenten " kan demonstreren en reclame kan maken?

Vele anderen en ikzelf doen hier kennis op en delen hier onze kennis (velen waarschijnlijk net als ik, minder getalenteerde bouwers) delen onze fouten / missers / bloopers etc. maar wij posten het hier allen met heel veel plezier, zelf worden wij er beter van en een ander leert er ook nog eens van.


Ray.

PS -> niets ten nadele van Sietze Bouma, die staat hier echt buiten.

Pepe
19 mei 2012, 17:01
So... de toon is gezet.

Welkom trouwens Angelo.

oigun
19 mei 2012, 17:08
Rustig maar... Angelo kent de regels hier misschien nog niet, als je meteen gaat blaffen missen we misschien een leuk en behulpzaam forumlid!

Ray_W
19 mei 2012, 17:18
JA, de toon is gezet, als je het zo wilt opvatten.

Natuurlijk kent Angelo de spelregels, hij is niet helemaal achterlijk! Hij komt niet net uit de poppenkast van Jan Klaasen en Katrijntje gerold.

De toekomst zal uitwijzen hoe leuk en behulpzaam ons nieuwe forumlid wel niet zal blijken.
Lees even de 3 posts van Angelo (Panucci) na, ik zit er niet ver naast met 2 van de 3 reclame.

Als ik op andere tenen heb getrapt, mijn excuus, Sorry!


Ray.

Panucci
19 mei 2012, 17:24
Hi Eugen, dank je!
Het is inderdaad niet de bedoeling om te spammen.
Misschien zijn dit soort reacties wel de reden waarom ik tot nu toe zeer weinig heb gedaan op gitaarnet.
groetjes Angelo

stijnkenens
19 mei 2012, 17:28
Hey Angelo, het licht inderdaad gevoelig bij sommige leden, er zijn al topics gesloten omwille van die dingen.

@ Ray: de introductie post van panucci kan je moeilijk reclame noemen, je mag toch zeggen waar je vandaan komt en wat je doet...

Dit topic is inderdaad op de grens, en misschien erover, dat moeten de mods maar beslissen.

Ik zou liever een topic zien over de L5: hoe je dat hebt aangepakt, daar kan nog veel volk van leren ;)


Toch welkom !


s.

Pepe
19 mei 2012, 17:39
Ja.. dazzel ons met hoogstandjes. Dat afvlakken van randjes vind ik niet zo schokkend.

Ray_W
19 mei 2012, 17:42
.... Dit topic is inderdaad op de grens, en misschien erover, dat moeten de mods maar beslissen.

Ik zou liever een topic zien over de L5: hoe je dat hebt aangepakt, daar kan nog veel volk van leren ;)

s.

Mee eens Stijn, Het gaat hier vooral om het bouwen, hoe het wel of beter niet aan te pakken, materialen, bewerkingen etc. De rest, commercie ....... zit ik niet op te wachten.

@Oigun vooral van jou heb ik veel kunnen opsteken, zonder dat je reklame maakte.

Ray.

Ike57
19 mei 2012, 18:24
Wat direct een agressie richting een nieuw forumlid. Is dat nou nodig?

Dus, welkom op het forum Angelo! Ik ken je wel niet, maar uit reacties begrijp ik dat je een professioneel bouwer bent. Daar heb ik geen enkele moeite mee. Ik hoop op veel posts waarvan ik nog veel kan opsteken :ok:

Panucci
19 mei 2012, 18:34
Hi allemaal,

Ik heb Jan van Capellen al gevraagd om deze thread te verwijderen.
Als dit de toon is, dan hoeft het forum niet voor mij.
Ik had het bouwproces van mijn akoestische willen posten, en van alles over het winden van pickups.
Maar goed, hierbij laat ik het nu.
Degene die wat van me willen weten, ik sta altijd open voor vragen. Maar dit forum laat ik achter me.
Geen zin hier tijd in te steken.

groetjes Angelo

Panucci
19 mei 2012, 18:39
@ Stijn, sorry. Je weet me te vinden op Facebook. Ik ben bereid van alles uit te leggen over reparaties, bouwen etc.
't Is dat deze net af was voor Sietze en ik even moest leren hoe je foto's moet uploaden. Dus ik wilde niet meteen beginnen met een uitgebreid verhaal over bouwen, repareren, etc.
Maar zoals gezegd, de toon is gezet.

groetjes Angelo

pueblo
19 mei 2012, 18:42
...
wie is er nu niet blij als hij iets verwezenlijkt heeft...

Panucci: laat je niet doen, blijf op het forum en je zal merken dat het hier best gezellig kan zijn :)

Pepe
19 mei 2012, 18:46
Da's dan ook wel een beetje flauw hoor, 1 onhandige reactie van iemand die hier ook net rondloopt.

Panucci
19 mei 2012, 18:49
OK. Ik geef het nog een kans.
Op Stijn's verzoek een nieuw bericht over de reparatie van een L5.

Pepe
19 mei 2012, 18:51
;)....................

Ike57
19 mei 2012, 18:59
OK. Ik geef het nog een kans.
Op Stijn's verzoek een nieuw bericht over de reparatie van een L5.

That's the spirit. Je niet direct laten afschrikken door één negatieve reactie :ok:

Ray_W
19 mei 2012, 19:07
That's the spirit. Je niet direct laten afschrikken door één negatieve reactie :ok:

Sorry heren / dames, voor in jullie ogen mijn agressie / negatieve reaktie.

1ste post Panucci --> voorstelling (Stijn en waarschijnlijk anderen vergeven in ieder geval deel reclame)
2de post Panucci --> vraag Barno aangaande een electronica probleem, een k.u.t. antwoord gegeven, leek mij meer een mede forumlid ("concurent"?) niet uit de brand willen helpen, terwijl volgens mij de kennis aanwezig is.
3de post Panucci --> spam, spam. Nooit is deze goede man voornemens geweest
'high tech" of enige van zijn kennis met ons te delen, niet eens een schakeling / oplossing weggeven aan Barno zat er in.

4de tot aan laatste post --> verplaatsing in slachtoffer rol. daarom nooit eerder hier te hebben meegedaan? regels zijn regels te meer hij ondernemer is is het verstandig die te kennen.

Samenvatted vooral de 2de post deed het hem voor mij eigenlijk al, en voelde ik al aan wat er verder te verwachten was, nu 3 x strike = OUT!!!

Maar ik heb het gelukkig hier niet voor het zeggen en volgens mij hoef je er niet lang of kort voor rond lopen om kritiek te mogen hebben.

Ik stop verder met deze discussie, deze post verdiend hierom geen verdere reakties, en ga mij verder weer met positieve zaken bezig houden.

Ray.

Ike57
19 mei 2012, 19:30
Nou moet je toch echt ophouden Ray. Als je het niet met een post eens bent kun je op het driehoekje klikken en aangeven wat er volgens jou mis is.

Probeer hier niet zelf voor moderator te spelen, daar hebben we anderen voor die over het algemeen - gelukkig - weinig werk hebben in het zelfbouw deel van het forum.

Panucci
19 mei 2012, 19:43
De topic over de reparatie van de L5 (op verzoek van Stijn Kenens) heb ik in het gedeelte over Elektrische gitaren aangemaakt. Maar die is door de moderator prefentief dichtgegooid, omdat hij een bak stront aan negativiteit verwachtte.
Mijn insteek was, dat op ik gitaarnet mensen zou treffen met wie het leuk is om e.e.a. te delen over bouwen en repareren.
Die zitten er vast wel tussen, maar ik heb geen zin om tijd te steken in gezeik van een aantal mensen.
Dus wie wel op een positieve manier geinteresseerd is en dingen wilt uitwisselen.... Je weet me op Facebook te vinden.

groetjes Angelo

Kakihara
19 mei 2012, 19:46
Er is in het verleden al een discussie geweest over wat spam is in het zelfbouwgedeelte van het forum. Toen omdat een - door mij en vele anderen, in ieder geval - erg gewaardeerd lid per ongeluk in een post meldde dat de gitaar in opdracht van iemand anders werd gemaakt en dat topic op slot werd gegooid. Er is toen lang gediscussieerd geweest tussen de zelfbouwers (wij) en moderatoren, en wij vonden het zelfs moeten kunnen dat iemand als een van der Haar, de Gier of Zwier ook welkom zou moeten zijn als hij bouwprocessen plaatst. Ondertussen hebben wij van der Haar, de Gier of Zwier niet meer nodig (maar welkom zijn ze nog steeds!), wij hebben nu Oigun, Stijnkenens, barno (de Dumble van de gitaren!), Ike (onze eigenste Dan Erlewine), Spirit en nog veel, veel meer. Hell, we hebben zelfs iemand die wordt bedankt in Melvyn Hiscocks boek.
Mij interesseert het geen hol of iemand hier nu post uit commerciële overweging. De kans dat ze aan mij iets verdienen, is erg klein. Ik ben dus blij met elk informatief stukje tekst of mooie foto over hoe het allemaal in zijn werk gaat.
En ik vrees dat, door onmiddellijk SPAM! te roepen, er wel eens een heleboel leuk bouwvolk het forum links laat liggen en liever elders zijn kunsten toont. En ik zou dat heel erg jammer vinden...

Ike57
19 mei 2012, 19:56
De topic over de reparatie van de L5 (op verzoek van Stijn Kenens) heb ik in het gedeelte over Elektrische gitaren aangemaakt. Maar die is door de moderator prefentief dichtgegooid, omdat hij een bak stront aan negativiteit verwachtte.
Mijn insteek was, dat op ik gitaarnet mensen zou treffen met wie het leuk is om e.e.a. te delen over bouwen en repareren.
Die zitten er vast wel tussen, maar ik heb geen zin om tijd te steken in gezeik van een aantal mensen.
Dus wie wel op een positieve manier geinteresseerd is en dingen wilt uitwisselen.... Je weet me op Facebook te vinden.

groetjes Angelo

Jammer, ik zit niet op Facebook (en zal daar ook geen account aanmaken).

Zou het nou voldoening geven om een nieuwkomer op het forum op zo'n manier af te zeiken? Ik vraag het me af. :stop:



En ik vrees dat, door onmiddellijk SPAM! te roepen, er wel eens een heleboel leuk bouwvolk het forum links laat liggen en liever elders zijn kunsten toont. En ik zou dat heel erg jammer vinden...

+1

jutter
19 mei 2012, 19:59
Angelo, welkom! Ik hoop dat, ondanks je 'slechte' start door slechts 1 persoon, het hier enorm naar je zin gaat krijgen!

Ik denk dat het spammen wat een vaag gebied is. Mij is het wel opgevallen dat er de laatste tijd meer door de vingers wordt gezien. Waarvoor een staande ovatie!

oigun
19 mei 2012, 20:03
Kakihara:Ike (onze eigenste Dan Erlewine)

Hahahaha! Applausje voor IKE!!! schitterend!

pueblo
19 mei 2012, 20:18
Ik stop verder met deze discussie, deze post verdiend hierom geen verdere reakties, en ga mij verder weer met positieve zaken bezig houden.

Ray.

...
Ik kan me echt niet vinden in wat je zegt Ray...
serious...

Ike57
19 mei 2012, 20:20
Kakihara:Ike (onze eigenste Dan Erlewine)

Hahahaha! Applausje voor IKE!!! schitterend!

't Is teveel eer :seriousf:

Mitch
19 mei 2012, 20:22
Voortaan gewoon het modereren aan de moderators overlaten aan de moderators. Als iets tegen de regels is, dan rapporteer je dat. Verder geen gezeik op elkaar hier a.u.b.

Dimitri92
19 mei 2012, 20:49
Niets ten nadel van de mods(!) Maar zonde dat er niet eerder ingegrepen is.... ik heb heeule goeie dingen over Angelo gehoord... ik dacht even wat leuke/mooie dingen te gaan zien...... mooi verziekt ... Ik hoop niet dat ik de mods boos maak door hier te posten maar dit is nog een manier om hem misschien terug te krijgen op het forum ^^

Tabula Rasa
20 mei 2012, 09:02
Angelo, welkom, heb al genoeg via Facebook gezien, mooi spul.. Ik weet zeker dat je hier wta leuke kennis hebt om te delen.

Joris K.

loose-fur
20 mei 2012, 10:53
Mooi. En na alle onzin, nu iets over de gitaar zelf: Erg fraai ding!



Tee.

barno
20 mei 2012, 11:55
toch nog een keer off topic, maar wel plezant

in de categorie: wist je dat Dan Erlewine vroeger een fijne drummer had...


http://www.youtube.com/watch?v=ZhxTX7qZUAY&feature=share

arjanb01
20 mei 2012, 12:28
Welkom angelo, heb je site bekeken en je maakt echt mooie strats, op het niveau van een haar of rebelrelic strat, hulde! We kunnen trots zijn op onze gitaarbouwers in NL! Spelen de grote F dik naar huis!

D3nnis
20 mei 2012, 18:43
Er zitten hier meer en betere professionele bouwers op dit forum

Da's wel een leuke...wat maakt iemand een goede gitaarbouwer?


Ik vind trouwens een witte tele met zo'n rode turtle slagplaat wel chique, alleen voor mij schreeuwt het wel om goudkleurige hardware :-)

Javaca
21 mei 2012, 16:24
Goedemiddag allen,

Allereerst: WELKOM voor iedereen die hier op een positieve manier aan het forum bij wil dragen.

Omdat ik hier niet te veel woorden aan vuil wil maken en geen zin heb om te gaan klooien met PM's komt alles gewoon in deze post.
Op de vraag waar uw moderator zich dit weekend bevond: ik was op het CordeFactum-festival in Hingene, België en had daar geen beschikking over een internetverbinding.

Normaal gezien is zelfbouw een van de rustigste en meest gemoedelijke stukjes van het forum, de grootste mod-ingrepen bestaan uit het verwijderen van dubbelposts en -topics. De meeste mensen die zich met instrumentenbouw bezighouden en zich er voor interesseren zijn en/of gedragen zich volwassen. Veel leden komen hier al lang, maar in de afgelopen jaren is de populariteit van gitaarbouw en het aantal bouwers sterk gegroeid. Niet alleen op het forum, maar ook in Nederland en België. Toen ik er mee begon was er op het internet weinig te vinden, er waren wat lokale bouwers, voornamelijk autodidacten en traditioneel opgeleiden. Ze hadden onderling weinig contact (met uitzondering van wat kleine verenigingen) en zaten in een soort ivoren torentje waar ze hun geheimen in stand hielden. De afgelopen jaren is -mede dankzij fora, meetings, symposia en social media- het contact tussen bouwers sterk gegroeid. Men leert van elkaar, gitaarbouw leeft meer dan ooit te voren, meer dan ooit in de geschiedenis van de gitaar worden er ideeën en informatie uitgewisseld. Jong, oud, beginners en mensen met meer dan vijftig jaar ervaring, professionals en hobbyisten, kitbouwers en mensen die tot en met de mechanieken zelf maken, het ontmoet elkaar en helpt elkaar.

Inmiddels zijn er zoals gezegd een aantal mensen aanwezig die (een deel van) hun inkomen uit de gitaarbouw, reparatie of toelevering van onderdelen, plannen e.d. halen. Zoals bekend is het hier op het forum niet toegestaan reclame te maken anders dan via de betaalde advertenties op gitaarnet.nl en gitaarmarkt. De meeste mensen houden zich hier erg goed aan, een daargelaten enkeling uitgezonderd. Meestal is dan een pm van één van de mods, en het opschonen van een topic voldoende om het geheel weer in het gareel te krijgen. Ook blijkt de 'overtreder' het meestal niet met kwade opzet gedaan te hebben.
Als je een post ziet die niet aan de regels voldoet staat er een mooie knop 'rapporteren' naast. Klik die aan, en er gaat een berichtje naar de moderators en kunnen die actie ondernemen. Die knoppen zijn er niet voor niets. Het is voor de mods onmogelijk alle topics en posts 24/7 in de gaten te houden. Als je een probleem hebt met iemand of iemands gedrag los je dat op een nette, volwassen manier op, je hoeft niet hoog van de toren te gaan blazen en denken de boel recht te moeten zetten. Het enige 'rapporteer' berichtje wat ik over dit topic kreeg was van Pueblo (dank u daarvoor), en dat ging niet over de beginpost. Verder is het niet nodig namen te noemen en over en weer zwarte pieten toe te spelen, wie de schoen past trekke hem aan.

Als iemand wat te zagen wil hebben neemt hij maar een stuk hout.

Dit topic gaat dicht en ik hoop dat we allemaal verder kunnen gaan met waar we hier voor komen en wat ons samenbindt: de liefde voor de gitaar en haar bouw.