PDA

View Full Version : Fender buizen versterker suist?



dj0knuf
19 mei 2012, 13:18
Halloa,

Heb sinds kort een Fender Blues Deluxe overgekocht van iemand.
Alleen bij bepaalde tonen suist hij. Hij zoemt niet maar echt een suis.....

Ligt dit aan de buizen die vervangen moeten worden, of is het iets in de speaker?

Hieronder heb ik het geluid opgenomen, vooral aan het einde is het goed te horen.
http://soundcloud.com/dj0knuf/suis

Iemand bekend met dit probleem?

bass blom
19 mei 2012, 13:22
ghost notes.. ik geloof dat je dan ergens half dooie condensatoren hebt..

dj0knuf
19 mei 2012, 13:33
meeeh ;( Gaat dit duur worden? haha. Hoe kan ik zien welke condensatoren erin moeten, op google vind ik niets en op site van fender staat het ook niet

bass blom
19 mei 2012, 13:41
kan ook buizen zijn, weet ik niet zeker meer.
zoeken op; ghost notes tube amp.
of wachten tot cluseau of 1 van de andere buizen helden er bij komt.

dj0knuf
19 mei 2012, 13:43
aah oke, dan wacht ik nog even rustig af. Alvast bedankt :)

guitarguru
19 mei 2012, 13:52
Heb het ook wel eens gehad. Was een microfonisch voorversterker buisje. Kun je met b.v. een potlood even tegen de preamp buisjes aantikken, als ie aan staat. Je hoort dan snel genoeg welke niet okay is. Die dan vervangen. Zijn de kosten niet.

dj0knuf
19 mei 2012, 14:46
Hoe moet ik dit horen dan?

cluseau
19 mei 2012, 14:46
Dit zijn eigenlijk geen ghostnote's. Je amp is instabiel en neigt naar oscilleren. Kan een buis zijn maar ook ontkoppeling van de voeding. Ook een verandering in de tegenkoppeling kan dit veroorzaken. Niet eenvoudig op te lossen zonder hem in blote billen op de operatietafel te hebben. Je kan proberen om wat prebuisjes te vervangen, kost je de kop niet toch?

dj0knuf
19 mei 2012, 16:40
Bedankt, dan ga ik eerst dat maar doen idd. Deze mochten volgens mij toch al wel vervangen worden.