PDA

View Full Version : Zelf effect loop maken



davidof
18 mei 2012, 23:56
Beste

Is het mogelijk om zelf een effect loop te maken bij een amp zoals de Marshall MG15CD die ik hier heb staan? Wellicht wel, maar heeft iemand een idee hoe?

Groeten
David

allochthomas
19 mei 2012, 00:05
Waarom zou je dat willen?:???:

davidof
19 mei 2012, 00:35
Waarom zou je dat willen?:???:

Dezelfde reden als iedereen die een effect loop gebruikt?

vincedepooh
19 mei 2012, 14:33
Ja hier hetzelfde, ik heb een orange Tiny Terror en mis ook een effects loop. Ik heb het weleens voorbij zien komen op dit forum. Iemand had het laten doen. Ik zou het wel zelf willen doen, ben wel handig maar heb de ballen verstand van hoe het zou moeten. Ik kan mij herinneren dat er een buisje bij moest in de loop.

allochthomas
19 mei 2012, 14:43
we hebben het hier over een versterker die bestempeld wordt als 1 van de slechtste uit de marshall lijn, de TS is beter af om dat geld opzij te leggen voor een nieuwe amp.

caliban
20 mei 2012, 15:48
Even heel algemeen misschien, je zou in om het even welke versterker, gewoon door middel van twee jacks, een (weliswaar passieve) fxloop kunnen maken, een preamp uit en poweramp in dus eigenlijk (als ik me niet vergis werken enkele van de amps van het merk Krank met dit soort fxloop). Een 'goeie' fxloop daarentegen werkt met een buffer ervoor en een erachter. In dat geval komt er heel wat elektronica bij kijken. Voor een highend amp heel interessant, voor een mg niet. De eerste optie zou wel kunnen, maar ik heb geen benul of het in het geval van zo een mg kan en daarenboven nog zou werken.

Gebruik je de overdrive van de versterker zelf? Indien niet, gewoon delay/chorus/etc pedalen na overdrive-achtigen zetten.

davidof
20 mei 2012, 16:17
we hebben het hier over een versterker die bestempeld wordt als 1 van de slechtste uit de marshall lijn, de TS is beter af om dat geld opzij te leggen voor een nieuwe amp.

Ik heb het hier over een versterker waar ikzelf blij met ben, is dat niet voldoende? Ik heb al genoeg gelezen over de 'slechte' MG series om te weten dat iedereen ze kut vindt maar ik ben enorm blij dat ze bestaan, voor mijn budget heb ik geen betere aankoop kunnen maken. Ik heb ook een Marshall MG100 op repetitie staan die al zo'n 7 jaar meegaat en voor mij nog steeds 'aanvaardbaar' klinkt, ik heb nu eenmaal geen geld om een Mesa Boogie Dual Rectifier/Engl Powerball/Peavey Triple X/Marshall .. name it/.... te kopen, laat staan te onderhouden.

Ik heb al véél goede reacties gehad op mijn sound, van ervaren mensen tot mensen die geen fluit van muziek kennen (wat overigens geen verschil maakt, als iets klinkt, klinkt het). Zou een van bovenstaande amps beter klinken? Uiteraard, ik zou niet liever willen. Vanaf ik een deftig inkomen heb ga ik mij ook laten gaan en mij een lekkere stack aanschaffen.



Even heel algemeen misschien, je zou in om het even welke versterker, gewoon door middel van twee jacks, een (weliswaar passieve) fxloop kunnen maken, een preamp uit en poweramp in dus eigenlijk (als ik me niet vergis werken enkele van de amps van het merk Krank met dit soort fxloop). Een 'goeie' fxloop daarentegen werkt met een buffer ervoor en een erachter. In dat geval komt er heel wat elektronica bij kijken. Voor een highend amp heel interessant, voor een mg niet. De eerste optie zou wel kunnen, maar ik heb geen benul of het in het geval van zo een mg kan en daarenboven nog zou werken.

Gebruik je de overdrive van de versterker zelf? Indien niet, gewoon delay/chorus/etc pedalen na overdrive-achtigen zetten.


Ik gebruik inderdaad de overdrive van de versterker zelf, daarom de nood aan een loop ;). Anyway 'k heb al enige info gevonden, voor de geïnteresseerden: http://www.instructables.com/id/Add-an-effects-loop-to-your-amp/