PDA

View Full Version : Opnemen zonder zorgen?



Callthetune
18 mei 2012, 20:47
Hallo iedereen,

Ik speel al een paar jaar gitaar maar ben nu pas het opnemen aan het ontdekken. Ik kon me wel al voorstellen dat er zoveel problemen bij zouden komen kijken. Ik ben amateurgitarist, zeker geen professional, maar de kwaliteit van opname waar ik me nu tevreden mee moet stellen is toch wel heel slecht.

Ik heb alleen mijn amp & pc-microfoon, that's it. Ik mag praktisch geen noot te luid spelen of het registreert een heel schel geluid. En ik probeer rock op te nemen, wat veel amp power vraagt.

Ik heb een Roland Cube20X amp waarmee ik ook via een instrument cable mee kan opnemen, blijkbaar. Nu vroeg ik me af wat ik daarvoor nodig heb, praktisch gezien? Lukt het om gewoon een V-amp 3 ofzo aan te sluiten op mijn amp en die via een USB kabel te verbinden met mijn pc? En wat met software? Sorry voor de newbievragen, dit is redelijk onbekend terrein maar ik ben wel enthousiast!

Thanks!
Groetjes

Callthetune
19 mei 2012, 10:51
Heb er zelf even naar geïnformeerd via een andere weg en blijkbaar lukt dat met een audio interface die je via USB kunt aansluiten op je pc? Iemand ervaring mee..? Zou zelfs beter zijn dan gewoon de interface aan te sluiten op je sound card?

Heb enkele budgetvriendelijke interfaces gevonden maar ik vraag me dan wel af wat voor kwaliteit je kunt verwachten? In ieder geval beter dan met een simpele laptopmicro neem ik aan :)

Grts

N.D.
19 mei 2012, 11:02
Een interface is je geluidskaart. Dus je gebruikt een interface om van een analoog (microfoon- of gitaarsignaal) naar een digitaal signaal te gaan (wat je dus weer via USB of Firewire je computer in stuurt). Omdat standaard geluidskaarten in 99,99% van de gevallen niet goed genoeg zijn om op te nemen koop je dus een interface zodat je goede kwaliteit hebt en geen last van vertraging van je geluid.