PDA

View Full Version : Orange!



sunday violence
10 juni 2003, 18:41
kan iemand mij vertellen hoe een orange speelt, en zijn er hier mensen die er een hebben, want ik zit een beetje te zoeken naar een nieuwe versterker en orange wordt echt overal de hemel ingeprezen!
wat is er zo goed aan?

een 4x12"orange cabinet weegt trouwens 50 kg :o

Matje
10 juni 2003, 19:27
een 4x12"orange cabinet weegt trouwens 50 kg :o

is niet zo gek voor een cab toch?

Wilson
10 juni 2003, 19:37
waarom zouden ze er wieletjes onder doen??

Mitch
10 juni 2003, 19:46
Als je van klasse A bakken houdt is het een leuk ding.
Mijn smaak is 't niet. :wink:

sunday violence
10 juni 2003, 21:09
ooh is dat normaal, ik ben alleen mijn 25 kg 4x12" marshall cab gewend

UncomfortableDotOrg
10 juni 2003, 21:10
wat is het verschil tussen klass a en b enzovoorts dan eigenlijk?

hoe klinken verschillende klasses enzo?

oranges lijken me ook ruig, ik weet niet hoe ze spelen, maar ze zien er zo enorm cool uit!!

Mitch
10 juni 2003, 22:32
Ja, J-Lo ziet er ook cool uit, maar meer dan een jaar blijft ze nooit getrouwd, zal dus ook wel erg ruig zijn :D

Klasse A of AB (meest voorkomend) is een andere manier van de eindbuizen belasten. Het hele technische verhaal moet je van een ander horen, maar qua sound is het wel anders. Voor klasse A wordt veelal de EL84 als eindbuis gebruikt en voor A/B EL34, 6L6 etc.
Archetypen zijn: VOX AC30 (kl. A EL84), Marshall JCM (kl. A/B EL34), Fenders (kl. A/B 6L6).
Van alle varianten zijn liefhebbers, dat zal duidelijk zijn.
:)

iam
11 juni 2003, 11:47
off topic

is het dan ook zo dat hummies beste klinken over een klasse A (EL34 dus)
en singies best over klasse A/B (6l6 bv)

X-Pensive Wino
11 juni 2003, 12:49
Pas gelden bij wave world in rijswijk geweest ,is geloof ik dealer van orange.toen speelde ik over een orange weenie welke meer maar had 1 kanaal en hoe harder je hem zette des te meer vervormde die . zat helemaal geen verkeert geluid in.was er best verbaasd over.
tis ook al een merk wat al heel wat jaartjes bestaat in engeland wordt je er mee doodgegooid ,maar ik zou zekers is wat uit proberen succes :) :) :) :)

sunday violence
11 juni 2003, 13:33
ja, maar ze zijn zo fucking duur! wel supermooi overigens.

moet je kijken wat ze hier allemaal hebben!!

http://www.musik-service.de/Gitarren/gtAmps.htm

X-Pensive Wino
11 juni 2003, 13:41
Sunday ,wat is ongeveer je budget voor een versterker ,en wat voor muziek stijl speel je ??
ik persoonlijk vindt de prijs klasse nog wel gaan tis een rib uit je lijf maar toch :-D :-D
ben een echte Boogie fan (en dan vooral Mark IV) :D dat vindt ik vrij prijzig :D :D

sunday violence
11 juni 2003, 13:54
nou ik wil mijn marshall avt150H + cab. inruilen, ik hoop daar ongeveer 1200 euro voor te vangen. en dan heb ik nog 1500 over dus maximaal 2700 euro. Ik speel in 2 bandjes, de ene is (punk)rock en de andere spelen we covers van oa ac/dc, ozzy, guns n roses, hardrock dus.

op een mesa boogie heb ik nog nooit gespeeld en dat wil ik graag zo houden, dan hou ik voorlopig ook nog geld over voor andere dingen :-D

ik wil niet weer een marshall trouwens, ik wil graag iets wat niet iedereen heeft

Engl, Hughes&Kettner, Peavey 5150II, Orange..
prio nummer 1 is dat ie lekker scheurt en dat het een buizenversterker is

iam
12 juni 2003, 09:33
http://www.muziekhandel-jukebox.nl/aanbiedingen.phtml

hier staat een orange voor 1299, valt wel mee denk ik...

X-Pensive Wino
12 juni 2003, 11:21
voor 2700 euro kan je een leuk versterkertje kopen :D
ik zou die orange gewoon gaan proberen neem je ,je gitaar mee paar van je pedaaltjes die je vaak gebruik ff aansluiten en testen maar.
tis volgens mij ook wel een geschikte versterker voor een beetje hardrock.
laat het maar weten als je hem heb getest ben heeeel benieuwd :lol: :lol: succes

BluesJR
13 juni 2003, 00:35
De Orange AD30 heeft gewoon heel erg zijn eigen karaktertje, dus daar moet je wel voor open staan als je hem gaat testen. Distortion pedalen enzo vond ik maar met mate okeej. Het is gewoon de dynamiek en het eigen karakter wat de versterker bijzonder maakt. Ik denk dat je zeker moet wennen aan de dynamiek als je van een AVT afkomt. Let op dat je dat wel meeneemt in je eindconclusie over de versterker.

Ibanez RuleZ
13 juni 2003, 10:18
grapje zeker, die 1200 voor avt150 met cab? je kan jcm900 halfstacks kopen voor 1000 euro!

als je er 8 of 900 voor vangt mag je je handen in elkaar knijpen en ben je spekkoper!

Harrald

wietse
13 juni 2003, 10:21
nee geen grapje orange is duurder en een jcm 900 is ook niet alles liever een jcm 800, als het dan toch marshall moet zijn.

shredneck
13 juni 2003, 10:50
nou ik wil mijn marshall avt150H + cab. inruilen, ik hoop daar ongeveer 1200 euro voor te vangen. en dan heb ik nog 1500 over dus maximaal 2700 euro. Ik speel in 2 bandjes, de ene is (punk)rock en de andere spelen we covers van oa ac/dc, ozzy, guns n roses, hardrock dus.

op een mesa boogie heb ik nog nooit gespeeld en dat wil ik graag zo houden, dan hou ik voorlopig ook nog geld over voor andere dingen :-D

ik wil niet weer een marshall trouwens, ik wil graag iets wat niet iedereen heeft

Engl, Hughes&Kettner, Peavey 5150II, Orange..
prio nummer 1 is dat ie lekker scheurt en dat het een buizenversterker is

Ja,maar jij hebt het over een marshalltransistorbak waar je nog 1200 euro voor wil hebben,hehe,dat gaat je never nooit lukken op de 2e handsmarkt, en al helemaal niet als inruil.

sunday violence
17 juni 2003, 13:20
wedden!!
ten eerste is de nieuwprijs 3200 gulden, ten tweede ziet ie er nog helemaal perfect uit, en ten 3de ruil ik m in bij de winkel waar ik m heb gekocht en koop ik daar dus ook mn nieuwe versterker (op bestelling) en dan zijn ze nooit zo zuinig met kortingen.


avt150H kost 780 euro nieuw
4x12" 1960 A 300W kost 700 euro

is bijna 1500 euro

shredneck
17 juni 2003, 13:36
No offense, maar het is erg veel geld. Ik kan je op een blaadje geven dat men dat niet neer gaat tellen voor je (transistor)amp. Zo heb ik een 5150 top te koop, met mooie flightcase erbij.....daar krijg ik ,als ik mazzel heb de helft van de nieuwprijs voor terug.....en dat is dan iig nog een buizenbak.

Het is triest,maar transistorbakken kelderen over het algemeen nog harder in prijs.

rockaphilly
20 juni 2003, 09:27
een 4x12"orange cabinet weegt trouwens 50 kg

ja, dit komt doordat er celestion vintage 30 speakers worden gebruikt..die hebben van die huge magneten erop zitten, vandaar dat gewicht..en dik hout... :P