PDA

View Full Version : Welke lijm...??? Titebond of...???



RatiuG
18 mei 2012, 16:31
Na enige tijd zoeken in de fora heb ik helaas nog niet t antwoord gevonden dat ik zoek. Namelijk...: Welke lijm te gebruiken om bv een hals (elektrisch) te lijmen....???

Titebond is denk de meest gebruikte als ik het zo zie,maar zijn er ook mensen met andere ervaringen met bv een Bison houtlijm....??? :???:

jan jansen
18 mei 2012, 16:48
witte houtlijm van de aldi of de action voldoet prima. Lijm maar eens 2 stukken onder druk aan elkaar en probeer het te breken....

RatiuG
18 mei 2012, 21:30
witte houtlijm van de aldi of de action voldoet prima. Lijm maar eens 2 stukken onder druk aan elkaar en probeer het te breken....

Thanks JJ... Zekerheid voor alles,geen zin om straks 2 delen in mijn handen te hebben zodra ik de snaren ga opspannen...!!!

barno
18 mei 2012, 21:39
vaak witte houtlijm gebruikt maar sinds ik titebond heb, no way back. is gewoon beter, vloeit beter uit enz en minder elastisch na droging.

RatiuG
18 mei 2012, 22:02
vaak witte houtlijm gebruikt maar sinds ik titebond heb, no way back. is gewoon beter, vloeit beter uit enz en minder elastisch na droging.

Toch maar effe een flesje bestellen dan denk ik... thnks barno... :satisfie:

jan jansen
18 mei 2012, 22:05
vaak witte houtlijm gebruikt maar sinds ik titebond heb, no way back. is gewoon beter, vloeit beter uit enz en minder elastisch na droging.

dat is dus gevoelsmatig...maar zegt niks over wat beter is.....

oigun
18 mei 2012, 22:44
Ik gebruik ook titebond is toch wel de standaard, voor een halsverbinding gebruik ik warme huidenlijm maar titebond kan daar ook.
Voor verbindingen die onder spanning staan vind ik witte houtlijm minder geschikt, heb jaren lang soelen gerepareerd en verbindingen gelijmd met witte lijm waren op den duur toch zwakker dan bv huidenlijm.

st.robot
18 mei 2012, 22:52
ik gebruik altijd witte bison houtlijm. 1 maal een zwaar probleem mee gehad... de lijm was al te oud ( te lang opengestaan of zoiets)

dit was het resultaat:

http://i697.photobucket.com/albums/vv335/st-robot/DSCN1238-1.jpg

sindsdien nooit problemen mee gehad ofzo

grtz

Rob Groen
17 juli 2012, 20:53
Heb ook wel eens Bison houtlijm gebruikt, maar dat droogt donker op.
Had een paar dunne laminaatjes langs elkaar gelijmt, sapupira en purple heart, maar overal zat een zwart streepje tussen, met Titebond heb ik dat niet.
Een maat vond het wel mooi, een streepje, maar ik zei dat als ik een streepje wil, ik er wel een stukje fineer tussen lijm.
Voor mij alleen Titbond, gheghe.