PDA

View Full Version : Blind Willy Mc Tell .....



Input79
18 mei 2012, 11:25
Op aanvraag een track van normale lengte....


http://soundcloud.com/dieter-van-betsbrugge/blind-willy-mc-tell

Wat primitief misschien, maar het gaat me vooral om het plezier van iets op te nemen, muziek spelen en het delen met anderen...

Laat de bemerkingen maar komen...

bass blom
18 mei 2012, 11:28
grappig wel met die drummer die in een ander zaaltje lijkt te zitten :D

Duhsjaak
18 mei 2012, 18:32
Hi
Eens met Bass.
Je hebt indie. Je hebt shoe gaze. En de overtreffende trap daarvan qua introvert spelen/verlegen muziek maken is dit.
Ik vind het wel geinig. Moet niet de hele avond zo doorgaan, maar ik geloof absoluut in de geldigheid hiervan. Dit heeft zeker een publiek.

Google 'Ricky Koole' en je zult zien wie de vent van Ricky heeft geattendeerd op 'Pearls before swine'. Tijdens een theatertour. Of Thomas Rapp (oprichter van Pearls before swine) met zijn onafscheidelijke dame. Gedurende een aantal jaar in Amsterdam gewoond en met enige regelmaat podia bevolkt. Als Thomas Rapp al vanaf 1967 zijn brood hiermee kan verdienen, kun jij dat ook.

Als de donder een fraaie setlist bij elkaar sprokkelen en contact leggen met Lucky Fonz III. En zijn advies vragen.

En als tegen-medicijn ga ik vanavond naar de Ill Skill Squad met band om helemaal me suf te laten beuken.
Morgen luister ik hier weer naar. Heel fijn.

Gewetensvraag: Vind je het zelf ook niet beter om een liedje de tijd te gunnen zich te ontwikkelen? Zeker als je niet direct in de rampestamp festival hoek zit? Ikzelf vind het een verademing. Geen stukkies van 1 minuut meer hè? OK!

Vriendelijkegroet, Gus

Han S
18 mei 2012, 19:07
Ik vind dit erg goed hoor. De mix kan idd een stuk beter, zo vind ik de solo gitaar onder de zang veel te hard en hij lijkt daarom ook teveel te doen. Maar de muziek en de stem vind ik prima. Zit de drummer in een ander gebouw?

Input79
19 mei 2012, 12:17
Tof tof
Al die leuke reacties!

Wat de drummer betreft...
dat is gewoon een midi keyboard
maar wat bedoel je met een ander gebouw?
galm? te zacht? off-tempo?....

Het is inderdaad leuker om een volledig nummer te laten horen en te beluisteren...
hoewel dit ook niet echt gerijpt heeft.
elk spoor is door mezelf ingespeeld en ieder spoor maar 1 keer
dus in principe kan ik bepaalde stukken nog perfect overdoen en opnieuw inspelen,
maar ik vind de foutjes ook wel hun charme hebben
en daarbij heb ik verdomd weinig tijd... ;)

Harald
19 mei 2012, 12:26
Ikkeniesnappedoen, hoor helemaal geen drums. Op zich niet erg. Hier zou een jazz georienteerde drummer bij mogen, dan zou het (nog meer) een behoorlijke Pentangle achtige vibe hebben. De bluezy elektrische gitaarfills, clean uiteraard dragen daar ook aan bij. En dan nog een 'hupsche' zangeres erbij voor de balans, en een asbak met ingebouwde rookmachine (aangezien roken niet meer mag op de podia) en glas wijn op de versterkers :)

Input79
24 mei 2012, 20:12
Het glas wijn stond op de versterker hoor. ;-)
Zijn er nog die de drum niet horen ? En wat bedoelen jullie nu met 'stond hij in een andere zaal'? Nogmaals bedankt voor de leuke feedback, werkt zeker motiverend om nog meer te doen.
Groeten

Input79
29 mei 2012, 14:11
update..
baslijn bijgespeeld.

http://soundcloud.com/dieter-van-betsbrugge/blind-willy-mc-tell-ii