PDA

View Full Version : Nieuwe Fender versterker kopen, maar welke?



gitaargod
18 mei 2012, 09:45
Beste mensen,

Mijn vorige topic nodigt schijnbaar niet uit om te reageren, daarom stel ik nu de vraag op een andere manier.

Ik wil niet de allerbeste versterker die Fender ooit heeft gemaakt, dan kom ik hoogstwaarschijnlijk zeker bij de oudjes terecht, maar ik wil naar mijn wensen een goede keus maken uit de "nieuwere" modellen (de laatste 25 jaar).

Ik twijfel tussen:
vibroverb (1990 - 1995), vibrolux custom (die met ruis), super sonic (60 watt) of een super reverb reissue series.

Mijn voorkeur is:
veel clean (6L6), weinig bijgeluiden/ruis, reverb en vibrato niet noodzakelijk, tenminste 2 x 10" speakers, bias trimpot moet aanwezig zijn, 2 kanalen niet nodig, niet te zwaar (liever 20 dan 30 kg), Fender voicing (Mark Knopfler sound, Strat heb ik al), mag een printplaatje zijn, niet duurder dan 1800 Euro.

Ik wil graag een beetje voorbereid naar een winkel gaan en daarom is jullie advies van harte welkom.

Bedankt!

bass blom
18 mei 2012, 09:47
ik snap niet dat een gitaargod met die vraag moet komen :D

jutter
18 mei 2012, 09:49
ik snap niet dat een gitaargod met die vraag moet komen :D

Ik denk dat hij 'het Licht' heeft gezien :D

bass blom
18 mei 2012, 10:00
moet de deluxe reverb niet ook in het rijtje?

en deze staat al lang bij mijn bewaarde advertenties..

http://link.marktplaats.nl/513053195

arjanb01
18 mei 2012, 10:02
Ik zeg test de volgende amps:
- fender supersonic, modern maar heeft verschillende voicings onder andere een vintage mode. En heeft aan boord een erg mark I achtig scheurkanaal, erg lekkere ampjes schijnen dit te zijn. Je hebt een 22 watt versie en een 60 watter.
- fender hotrod deville (1x12, 2x12), moderner gevoiced dan andere fender amps, laag volume klinkt ie top, alleen wil hij schril worden op hoger volume, 60 watt
- fender blues deluxe, 1x12 40 watt, lekker versterkertje, erg bluesrock georienteerd qua voicing en zeer compact
- fender deluxe reverb (1x12, 22 watt kilo of 15), blackface sound mijn absolute favoriet. Moet je alleen zorgen dat je de brightcap uitschakeld en misschien andere speakers erinknallen, jensens ofzo. Er staat genoeg over goeie mods over op internet. Met een fulltone ocd of ander goed drive pedaal prima set up. Vreet pedalen als een dolle vind ik.
- fender twin reverb (bakbeest maar absoluut veelzijdig en vreet pedalen als een malle, nadeel: gewicht is belachelijk, kilo of 40 !). Deze klinkt wat 'groter' dan de deluxe reverb. Zelfde voicing vind ik. Dus als je op echt grote podia speelt, dan is deze zeker aan te raden !

Van je budget hou je dan ook nog geld over, voordeeltje of niet ? Kan je je vrouw of vriendin ook nog een bosje bloemen geven als goedmakertje voor je GAS -:)

Pepe
18 mei 2012, 10:10
Dat is de andere kant van "liever 20 dan 30 kilo" Bass :D

Voor veel clean vallen de vibro's sowieso al af, dan blijven die ander 2 over. Beide Fender voicing maar modern vs classic voicing.

bass blom
18 mei 2012, 10:14
Dat is de andere kant van "liever 20 dan 30 kilo" Bass :D

Voor veel clean vallen de vibro's sowieso al af, dan blijven die ander 2 over. Beide Fender voicing maar modern vs classic voicing.

een beetje kilo's moet voor een gitaargod geen punt zijn :D

als ik geld zat had stond dat ding al lang niet meer op MP :p

Pepe
18 mei 2012, 10:22
Maar wat moet je met al die watts? Of zijn er Woodstock plannen? :gitarist:

bass blom
18 mei 2012, 10:27
Maar wat moet je met al die watts? Of zijn er Woodstock plannen? :gitarist:

we hebben hier om de hoek jaarlijks het dicky woodstock festival ja, met t rubber deur de blubber.

ik zou dat ding gewoon wel eens willen horen, sweet memories aan mijn dual showman heewl vroegah :mmmm:

muziekschuur
18 mei 2012, 10:51
Bas, Een Fender Twin heb ik al. Ik wil nog een Supersix.... Moah... Misschien is een Quad ook lekker...

Aan de OP. Is een Blues junior niets? Dan heb je 15 watt... Lijkt me genoeg. Microfoon ervoor en voila. Ikzelf zou dan een extentie cabinetje laten maken dan heb je 2x10 en dat is zat.... Je hebt dan iets eerder vervorming. En uiteindelijk is dat wat iedereen wil...

Ik kwam deze Bedrock tegen;
http://muziek.marktplaats.nl/instrumenten-toebehoren/553079038-bedrock-1000-serie-2x12-combo-6l6.html

Die zou je direct moeten halen voor dat geld.... Vind je nooit meer..

ellisvertellis
18 mei 2012, 11:10
Mijn voorkeur is:
veel clean (6L6), weinig bijgeluiden/ruis, reverb en vibrato niet noodzakelijk, tenminste 2 x 10" speakers, bias trimpot moet aanwezig zijn, 2 kanalen niet nodig, niet te zwaar (liever 20 dan 30 kg), Fender voicing (Mark Knopfler sound, Strat heb ik al), mag een printplaatje zijn, niet duurder dan 1800 Euro.

Ok, je wil een Fender. Voor zoveel geld zou ik echter een Fender style amp kopen van een goeie ampbouwer. Er zijn er genoeg! Helemaal naar jouw wensen en vaak een pak degelijker dan een moderne Fender amp! Maar goed, je wil een Fender...

Dan zeg ik: '65 Deluxe Reverb!

Mr.Fingers
18 mei 2012, 11:36
Ik zeg: Fender Super Six Reverb... Puur om de gyrospractors te steunen!

(maar ik zou ook eigenlijk gaan voor de 65DR)

guitarguru
18 mei 2012, 11:37
Voor precies 1800 zeg ik: probeer eens een Tone King Imperial uit (Mark Knopfler). Schitterend (Fender Blackface en Tweed) clean met hemelse veergalm en dito vibrato. De 1x12 combo weegt ook nog eens slechts 17 kilo. Clean vermogen zat, ondanks de 2 6v6 eindpitjes.

gitaargod
18 mei 2012, 11:57
Toneking is mooi voor 6V6, maar ik wil graag (nog) meer headroom, maar ook weer geen twin, maar wel fender twang

jacky
18 mei 2012, 12:53
Als reverb eb trem niet belangrijk zijn pak dan ook eens een bassman 4 x 10 hoop cleane headroom en prima met pedaaltjes

Pepe
18 mei 2012, 13:00
Bij Fender is het vrij overzichtelijk. De amps dan, de hecktiek maken ze meer dan goed bij de gitaren.
Bij 6l6 kies je voor 6l6 duet of kwartet. De duet combo's met minstens 2x10 zijn op een hand te tellen: de Supers,de pro's, de vibro's en hotrods, afgezien van een verdwaalde Fender 30/75 of Bassman. Vergeet ik nog wat?

Als je aan de goede kant van de 20 kilo wil blijven dan wordt het een vibro nog wat (even aangenomen dat je geen hotrod bedoelt) en anders is alles fair game.

gitaargod
18 mei 2012, 21:56
Bij Fender is het vrij overzichtelijk. De amps dan, de hecktiek maken ze meer dan goed bij de gitaren.
Bij 6l6 kies je voor 6l6 duet of kwartet. De duet combo's met minstens 2x10 zijn op een hand te tellen: de Supers,de pro's, de vibro's en hotrods, afgezien van een verdwaalde Fender 30/75 of Bassman. Vergeet ik nog wat?

Als je aan de goede kant van de 20 kilo wil blijven dan wordt het een vibro nog wat (even aangenomen dat je geen hotrod bedoelt) en anders is alles fair game.

Ik twijfel tussen een een vibrolux custom, een vibroverb en een super reverb. (allen reissues)

Super reverb heb ik al vaker geprobeerd en vind de sound prachtig, maar het gewicht staat me tegen. De vibrolux is handzaam, klink wat compacter en heeft enorm veel ruis. De Vibroverb ken ik niet, maar ik lees of heel positieve berichten of heel negatieve berichten over deze combo.

Robin...
19 mei 2012, 01:46
Ik heb thuis een super sonic 60 watter en ben er echt blij mee! Probeer alles uit en dan kom je vanzelf achter welke versterkers bij je pas. De super sonic kan bij optredens makkelijk presteren en je kan verschillende scheur geluiden maken met een overdrive omdat het 2 1/2 kanalen heeft. Ook heeft hij een effect loop wat handig is. Als je net zoals mij niet zo van effecten houd kan je het als boost gebruiken voor irritante drummer/bassiste die te hard staan. Blues rock speel je er makkelijk op met veel power. Ik heb er zelf al srv en vooral John Mayer in kunnen vinden kwa toon er zit waarschijnlijk nog meer in.

Probeer vooral veel uit en beperk je niet op 1 merk. Misschien is een Fender niks voor je en houd je meer van Orange of Marshall wel je dat nu nog niet weet.

Pepe
19 mei 2012, 02:49
Tis wat je wil natuurlijk. Supersonic is nieuw, makkelijk te krijgen, best wat gewicht en veel prima sounds. Voor hetzelfde geld kan je een silverface vibrolux scoren. Wat lastiger te krijgen, wat lichter van gewicht en heeft basicly maar 1 sound. Dat is dan wel een wereldsound.

gitaargod
19 mei 2012, 12:14
Voor precies 1800 zeg ik: probeer eens een Tone King Imperial uit (Mark Knopfler). Schitterend (Fender Blackface en Tweed) clean met hemelse veergalm en dito vibrato. De 1x12 combo weegt ook nog eens slechts 17 kilo. Clean vermogen zat, ondanks de 2 6v6 eindpitjes.

Nog even gekeken naar Tone King Imperial. Ja, bijna overtuigend, Mark Knopfler speelt er (nu) ook mee, vroeger niet en toen had hij een lekkere sound! Als ik naar de sound samples luister hoor ik altijd een randje, nooit helemaal clean, is dit dan toch de beperking van een 6V6? En heel vreemd vind ik dat vaak gezegd wordt point to point (handwired), maar ik heb foto's gezien van amp van binnen en zie dan soms 1 grote printplaat. Wat moet dat? En hoe zit dat met dat power.... dingetje van 750 Euro?? Gaat de versterker zonder dat ding te hard voor thuis??

Dit wordt allemaal een beetje kostbaar en dan kan ik net zo goed een Vibrolux blackface/silverface kopen, maar heb dan geen garantie en sterft dat ding volgende week een onnatuurlijke dood! Moeilijke, moeilijk, moeilijk!

guitarguru
19 mei 2012, 12:25
Nog even gekeken naar Tone King Imperial. Ja, bijna overtuigend, Mark Knopfler speelt er (nu) ook mee, vroeger niet en toen had hij een lekkere sound! Als ik naar de sound samples luister hoor ik altijd een randje, nooit helemaal clean, is dit dan toch de beperking van een 6V6? En heel vreemd vind ik dat vaak gezegd wordt point to point (handwired), maar ik heb foto's gezien van amp van binnen en zie dan soms 1 grote printplaat. Wat moet dat? En hoe zit dat met dat power.... dingetje van 750 Euro?? Gaat de versterker zonder dat ding te hard voor thuis??

Dit wordt allemaal een beetje kostbaar en dan kan ik net zo goed een Vibrolux blackface/silverface kopen, maar heb dan geen garantie en sterft dat ding volgende week een onnatuurlijke dood! Moeilijke, moeilijk, moeilijk!

Had je deze site al bekeken? http://www.toneking.com/products/imperial/index.html

Ik speel zelf veel clean, en dat blijft ie ook in bandverband, met best luide drummer. Hij is niet point to point, uiteraard wel handwired op een goede printplaat. Hij kan huiskamerzacht, en blijft dan natuurlijk clean. De amp heeft geen mastervolume, dus als je wilt scheuren, moet ie echt heeel hard. Daar is zo'n power attenuator handig voor. Volume open en attenuator laag voor scheuren voor thuisgebruik, of kleinere gelegenheden. Ik gebruik gewoon een paar pedalen voor mijn overdrive behoeften.

ateng
19 mei 2012, 12:28
Pfff... ga gewoon wat versterkers testen want het zit uiteindelijk toch in je vingers. Hoe de ene een versterker beleefd zal jij weer anders beleven... en je oortjes zullen het toch anders horen dan wat anderen van een versterker vinden.

gitaargod
19 mei 2012, 12:58
Had je deze site al bekeken? http://www.toneking.com/products/imperial/index.html

Ik speel zelf veel clean, en dat blijft ie ook in bandverband, met best luide drummer. Hij is niet point to point, uiteraard wel handwired op een goede printplaat. Hij kan huiskamerzacht, en blijft dan natuurlijk clean. De amp heeft geen mastervolume, dus als je wilt scheuren, moet ie echt heeel hard. Daar is zo'n power attenuator handig voor. Volume open en attenuator laag voor scheuren voor thuisgebruik, of kleinere gelegenheden. Ik gebruik gewoon een paar pedalen voor mijn overdrive behoeften.

De soundsample van toneking had ik al gehoord, dat is dus met een randje, maar ja de volume staat ook op 8! Zou je kunnen funken met zo'n amp, dus funkyakkoorden spelen die glashelder blijven op een beetje volume (small gigs).

Welke kleur zou je moeten nemen???? Ik heb een zachtblauwe en een een zachtrode gitaar, toch maar de zwart/wit versie??

gitaargod
19 mei 2012, 13:01
Pfff... ga gewoon wat versterkers testen want het zit uiteindelijk toch in je vingers. Hoe de ene een versterker beleefd zal jij weer anders beleven... en je oortjes zullen het toch anders horen dan wat anderen van een versterker vinden.

Het probleem is dat veel winkels ver weg zijn en dan ook maar weinig van alles hebben. Music Store Köln heeft veel Fender, maar geen Tone King en is ook een pokkeneind rijden. Of toch maar naar Rotterdam, maar ik heb zo'n hekel aan Nederlandse verstopte snelwegen en ook weer een eind rijden.

guitarguru
19 mei 2012, 13:46
De soundsample van toneking had ik al gehoord, dat is dus met een randje, maar ja de volume staat ook op 8! Zou je kunnen funken met zo'n amp, dus funkyakkoorden spelen die glashelder blijven op een beetje volume (small gigs).

Welke kleur zou je moeten nemen???? Ik heb een zachtblauwe en een een zachtrode gitaar, toch maar de zwart/wit versie??

Dat funken is geen probleem inderdaad. Heb zelf het volume in de band tussen 2 en 3. Ik heb zelf een zwart/witte, erg mooi!

Ik heb hem gekocht bij vd Haar in IJsselstein. Max guitars in Den-Haag heeft hem ook. In welk deel van het land woon je dan?

gitaargod
19 mei 2012, 14:18
Dat funken is geen probleem inderdaad. Heb zelf het volume in de band tussen 2 en 3. Ik heb zelf een zwart/witte, erg mooi!

Ik heb hem gekocht bij vd Haar in IJsselstein. Max guitars in Den-Haag heeft hem ook. In welk deel van het land woon je dan?

In het oosten, in de buurt van Enschede. Precies tussen Rotterdam en Keulen in. Nu zag ik dat Max Guitar Nijmegen hem ook heeft, is misschien iets dichter bij. Ik wist trouwens niet dat in Nijmegen een Max Guitar zat. In het oosten heb je jammer genoeg weinig echte grote zaken met veel voorraad. Als nu Enschede, Hengelo en Almelo de handen in 1 slaan dan zouden een mooie Mega Music Store kunnen neerzetten met 10000 gitaarversterkers en kunnen concurreren met de vaak goedkopere internet musicstores in Duitsland. Bij een versterker als Tone King zal het wel niet veel uitmaken, maar dan zouden ze in ieder geval dit soort versterkers kunnen aanbieden.

E-J
19 mei 2012, 14:26
De Tone King lijkt mij ook een prima kandidaat. Je kunt ook kijken naar een Silverface Fender Vibrolux Reverb zoals Kim Wilson op dit forum. Voor de rest zou ik niet 1-2-3 wat weten. Je zou bij andere kleine (lokale) bouwers kunnen kijken maar je zit dan met het probleem dat je niet kunt testen of bij verkoop er gigantisch op achteruit gaat.

LGK
19 mei 2012, 14:56
Zo'n tone king, klinkt dat een beetje zoals een Fender?

allochthomas
19 mei 2012, 15:04
Klinkt inderdaad als een fender. Heb zelf ook even een toneking geprobeerd bij max guitars in denhaag(erg leuke en prettige zaak) en het was absoluut niet mijn ding. Misschien ook eens naar 65 amps kijken, erg leuk spul

guitarguru
19 mei 2012, 15:26
Klinkt inderdaad als een fender. Heb zelf ook even een toneking geprobeerd bij max guitars in denhaag(erg leuke en prettige zaak) en het was absoluut niet mijn ding. Misschien ook eens naar 65 amps kijken, erg leuk spul

Weet je zo nog wat je niet lekker vond aan de Toneking?

arjanb01
19 mei 2012, 15:42
Als je toch geld zat hebt heb ik nog wel een tip voor de TS: Two rock amps. Vind ikzelf lekkerder klinken dan die tone kings, schelle bakken zijn het. Two rock zeker checken, zijn ook verkrijgbaar bij Max en vd Haar. Succes !

allochthomas
19 mei 2012, 15:51
Weet je zo nog wat je niet lekker vond aan de Toneking?
Schelle(imo) en te cleane bak Ik kan mij goed voorstellen dat prima uit de voeten kan met die amp als je op zoek ben naar een helder sprankelende clean sound maar ik speel liever clean met een vies randje

gitaargod
19 mei 2012, 16:23
Ik vind het echt moeilijk een serieuze voorselectie te maken van wat ik zou moeten proberen. Het is dat mijn rug niet meer wil, anders zou ik denk toch voor een Fender Super Reverb reissue gaan, die vind ik gewoon mooi klinken, ook als is het een reissue. Ik heb geen geld zat, 1800 is echt wel een grens, two rock zit geloof ik daar boven. Een two rock lijkt toch niet op Fender? In hoeverre lijkt een Hook op Fender? Ik heb niet zoveel met schel, dat wil ik ook niet, maar wel sprankelend helder, met een wat dikke toon. De combinatie van BF en TT bij de Toneking lijkt me interessant. Een supersonic head 60 met een 2x10 cab alnico (2x30 watt) lijkt me ook wel wat, of is dit een totale mismatch??

stikel
19 mei 2012, 16:39
In het oosten, in de buurt van Enschede.

Tone Kings zijn in de buurt http://www.guitar.nl/

gitaargod
19 mei 2012, 16:59
Tone Kings zijn in de buurt http://www.guitar.nl/

Tja, de site laat een foto zien van een Imperial, verder niets. Vele sites van muziekwinkels hebben hier een handje van, dat kan beter. Ik ken de winkel, ik ben er twee keer geweest, 1 keer met iemand die populair is, toen werd ik (via hem) snel en "goed" geholpen en kreeg ik ook een royale korting. De 2de keer ging ik alleen, ik werd niet geholpen, ik stelde vragen waarop ik zo goed als geen antwoord kreeg, ik voelde me zeer onprettig en heb de 2000 Euro die ik toen bij me had een dag later bij Musik Produktiv uitgegeven aan een mooie CS Strat die ik eigenlijk niet wilde kopen, maar waar ik toch heel blij mee ben.
Guitar Center Wierden, nein nein nein!

muziekschuur
19 mei 2012, 17:34
Je kan een Fender Super reverb nemen en dan het chassis uitbouwen. En dan 2 2x10 cabs bouwen en een head. Dan kun je op kleine dingen die 2x10 meenemen en bij grote dingen de tweede 2x10 ook...

Bij Ceriatone kun je een complete Superreverb chassis kopen voor 700 dollar... Dus incl. verzenden zeg maar 700 euro. En dan via de diverse aanbieders een mooie top kopen met bijpassende 2x10 cabinetten zou ik zeggen...

Of je neemt een Ceriatone met behuizing en neemt er een leeg 4x10 cabinet bij, en die vul je dan met neodynium 10 inches. Of 3x10 inch.. Is een stuk lichter met dezelfde sound...

http://www.ceriatone.com/productSubPages/AC5F4Super/AC5F4SuperComplete.htm

Dit kan ook via.... Hmmm wie zat er nou in Zwartewaal...
http://www.vernetamps.com

Fireburst
19 mei 2012, 17:41
Je kan een Fender Super reverb nemen en dan het chassis uitbouwen. En dan 2 2x10 cabs bouwen en een head. Dan kun je op kleine dingen die 2x10 meenemen en bij grote dingen de tweede 2x10 ook...

Super reverb + http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p1987_TTC-Headshell-Fender-Super-Reverb-Style.html

Klaar.

muziekschuur
19 mei 2012, 17:49
En twee van deze;
http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p3367_TTC-American-Series-2x10.html

Mooie Webers of Jensen's erin.... Eh...voila...

Jensen 10 inch; 89 euro p/st.
http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p3560_Jensen-Neodym-10--100-Watt-8-Ohm.html

gitaargod
19 mei 2012, 20:55
Ondanks ik nogal twijfelachtig was over de Tone King Imperial denk ik dat het er toch steeds meer op gaat lijken dat ik in eerste instantie ga voor deze amp. Ik moet ook aan mij rug denken en het geld heb ik er voor. Weet iemand waar je de speaker mee kunt vergelijken, het lijkt me in ieder geval ceramisch, toch? Hoewel een Alnico ook mooi was geweest. Maar ja, wat klinkt dat klinkt. Weet iemand hoe dat zit met huisregels in de winkels en dit soort combo's, heeft half Nederland het "in voorraad" combootje vrij netjes gezegd "al ingespeeld"? Of krijg je zo'n ding nieuw uit/in doos?

Pepe
20 mei 2012, 02:29
Hoe exclusiever, hoe minder kans dat ze daar een hoop van op de plank hebben liggen. De tone king is er in meerdere kleuren, die zullen zie niet allemaal in de winkel hebben staan.

gitaargod
20 mei 2012, 10:39
Hoe exclusiever, hoe minder kans dat ze daar een hoop van op de plank hebben liggen. De tone king is er in meerdere kleuren, die zullen zie niet allemaal in de winkel hebben staan.

Dat vind ik dan weer jammer, veel geld neerleggen voor een versterker die onder het stof zit en al bijna aan nieuwe buizen toe is. Hoe zit dat met die buizen trouwens? Ik lees cathode bias, is dat hetzelfde als fixed bias? Gewoon er in proppen wat er in zat en het werkt wel?

guitarguru
20 mei 2012, 11:19
Ik moet wel toegeven dat ik de brightcaps voor beide kanalen zelf heb disabled. Ook ik vond de versterker eerst veel te schel op lagere volumes, waar die dingen dus ook voor bedoeld zijn. Het niet doffer worden bij terugschroeven van je volume. Een treble bleed dus zoals je ook vaak op gitaren toepast. Maar zonder die caps is ie nu veel beter in te stellen. De treble en tone knoppen kan ik nu echt gebruiken, waar ik ze voorheen dicht had staan. Dit gegeven zal je dan wel weer verder aan het twijfelen brengen, sorry :hide:

Pepe
20 mei 2012, 12:41
Het is niet zozeer het doffer worden van het signaal bij terugschroeven, het is meer de perceptie van doffer worden compenseren. Dat verwijderen zie ik bij een hoop amps gebeuren; Voxen, Fenders, Matchless.. het is smaakgebonden en doet niks af van de kwaliteit van de amp zelf.

gitaargod
20 mei 2012, 17:48
Ik moet wel toegeven dat ik de brightcaps voor beide kanalen zelf heb disabled. Ook ik vond de versterker eerst veel te schel op lagere volumes, waar die dingen dus ook voor bedoeld zijn. Het niet doffer worden bij terugschroeven van je volume. Een treble bleed dus zoals je ook vaak op gitaren toepast. Maar zonder die caps is ie nu veel beter in te stellen. De treble en tone knoppen kan ik nu echt gebruiken, waar ik ze voorheen dicht had staan. Dit gegeven zal je dan wel weer verder aan het twijfelen brengen, sorry :hide:

Hoe doe je dat? Waar zitten die dingetjes? Gewoon er tussenuit knippen?

guitarguru
20 mei 2012, 19:07
Hoe doe je dat? Waar zitten die dingetjes? Gewoon er tussenuit knippen?

Ja, heb een foto van internet geplukt waar ze netjes op zijn aangegeven op de PCB, en toen 1 pootje los geknipt. Kan zo weer vastgesoldeerd worden als dat moet.

gitaargod
20 mei 2012, 19:48
Ja, heb een foto van internet geplukt waar ze netjes op zijn aangegeven op de PCB, en toen 1 pootje los geknipt. Kan zo weer vastgesoldeerd worden als dat moet.

Oh geweldig, kun je die foto laten zien? Ik heb nog steeds oren naar die Tone King, mocht hij op laag volume te schel zijn, dan kan ik dit ook doen.

guitarguru
20 mei 2012, 20:13
Oh geweldig, kun je die foto laten zien? Ik heb nog steeds oren naar die Tone King, mocht hij op laag volume te schel zijn, dan kan ik dit ook doen.

Hier is ie: Het rondje met het vraagteken niks mee doen. Alleen 1 pootje doorknippen van de andere twee omcirkelde condensatortjes.

http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/ToneKIngguts001.jpg

gitaargod
20 mei 2012, 20:56
Hier is ie: Het rondje met het vraagteken niks mee doen. Alleen 1 pootje doorknippen van de andere twee omcirkelde condensatortjes.

http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/ToneKIngguts001.jpg

Hartstikke bedankt, super attent van je!

De vraag van de cathode bias is nog onbeantwoord, weet jij toevallig wat dat precies inhoudt?

guitarguru
20 mei 2012, 22:00
Hartstikke bedankt, super attent van je!

De vraag van de cathode bias is nog onbeantwoord, weet jij toevallig wat dat precies inhoudt?

Cathode bias houdt volgens de Toneking handleiding in, dat je er gewoon 2 6v6'jes in kunt stoppen zonder opnieuw de bias af te hoeven stellen.

gitaargod
20 mei 2012, 22:10
Cathode bias houdt volgens de Toneking handleiding in, dat je er gewoon 2 6v6'jes in kunt stoppen zonder opnieuw de bias af te hoeven stellen.

Mooi bedankt, dat dacht ik al.

Ik heb een tweede hands gevonden, wel met een kleine deukje aan de achterkant, zwart/wit 1 jaar oud, 1500 Euro, misschien dat hij nog met de prijs omlaag wil. Ik ben benieuwd.

guitarguru
21 mei 2012, 05:59
1200-1300 moet in deze tijd zeker gaan lukken.

gitaargod
1 juni 2012, 16:15
Jawel, ik heb een Tone King Imperial!

Echter ging het niet zonder slag of stoot. De eerste had een rammel, hoogstwaarschijnlijk had het iets te maken met de eindbuizen. Als ik er tegen aan tikte hield het gerammel even op. Er zaten JJ's in, een beetje vreemd. Mark Bartel schrijft in de handleiding dat dit merk buizen juist niet goed passen bij de voicing van deze versterker. De tweede is perfect, geen gerammel/gerinkel. De buizen zijn nu zoals beschreven in de handleiding, de output tubes is nu een setje 6V6EH. Ook is de sound is nu vele malen beter, mooie compressie, romige toon en met z'n 14 kg een genot voor mijn rug.

guitarguru
1 juni 2012, 16:35
Hee gefeliciteerd met de Imperial! Er horen inderdaad van fabriek af EH buizen in te zitten. Vind je de stock uitvoering niet te schel/dun? Met wat voor gitaar speel je erover? Lekker licht ampje he........ 14 kilo.........mwa, kilootje of 16/17 geloof ik.
(misschien nieuw HNAD topic met uitgebreide review..?)

gitaargod
2 juni 2012, 12:27
Hee gefeliciteerd met de Imperial! Er horen inderdaad van fabriek af EH buizen in te zitten. Vind je de stock uitvoering niet te schel/dun? Met wat voor gitaar speel je erover? Lekker licht ampje he........ 14 kilo.........mwa, kilootje of 16/17 geloof ik.
(misschien nieuw HNAD topic met uitgebreide review..?)

Even geen tijd voor een uitgebreide review, moet de versterker ook eens buiten de deur testen, voorlopig lukt dat niet, dus dat komt wel later.

De amp lijkt even scherp/schel, maar als je de toon erbij draait (kanaal 2), eigenlijk zoals beschreven in de manual, volume op 2 of 3, treble op 3, bass op 7, dan is het juist lekker. Met een stratje op het tussenstandje en je voelt je Mark Knopfler. Kanaal 1 is, zoals Mark Bartel ook schrijft, beter met overdrive pedalen. Kanaal 2 is te glazig daarvoor. Bij kanaal 1 gebruik in een Xotic-RC om op lager volume wat bij te sturen in gain en tone. Het gewicht maakt het ideaal om er thuis mee rond te sjouwen, bijna te vergelijken met een blues junior qua formaat en gewicht, net wat meer volume en gewicht, en honderd keer meer sound. Een beetje 3 in 1, Fender Blackface, Fender Tweed en jaren 70 Marshall low gain. Ik ben benieuwd hoe deze doet in een bandsituatie, maar in bandjes spelen wil ik eigenlijk net meer. Het zal vast en zeker niet de beste amp zijn op aarde, maar voor mij op dit moment de beste keus qua gewicht, sound, degelijkheid, service en prijs. De Service is echt super, Mark Bartel beantwoord elke mail binnen no time. Bij een amp, made in China, moet ik nog maar eens zien of je de directeur of bouwer een email kunt sturen, in het Engels en binnen een aantal uren een bruikbaar antwoord krijgt. Vaak moet je dan naar de winkel en krijg je te maken met lulverhalen en langdurige tragedie.