PDA

View Full Version : true bypass loop switcher maken



rickhempe
18 mei 2012, 00:17
hey peeps, ik heb even een vraagje,

kan iemand deze afbeelding goedkeuren? ik wil mijn modulations met een voetpedaal met een true bypass kunnen omzeilen.

http://www.odoo.nl/bypasslooper.jpg

er zit alleen 1 maar aan. als ik alle 3 loops aan heb staan heb ik dus 10x5=50 meter kabel lopen (8x vanaf de jack's, 1x ground en 1x +9V stroom voor de leds), krijg ik daarmee niet te veel signaal verlies? zelfs dan beperk ik mijzelf tot ongeveer 4 meter afstand van mijn amp, ook niet altijd even handig maar goed, kan een leuk experiment worden

ik wil de effecten namelijk bij mijn amp houden als dat gaat, en de loop switches onder mijn voet, naast de switches van mijn amp en bv mijn wah. de reden waarom ik dit wil doen is omdat ik het nou eenmaal lelijk vind om meerdere, verschillende switches per rack element naar voren te leiden. ik wil 1 10 aderige kabel die alles beheert.

ideas anyone?

TimS
18 mei 2012, 03:17
Ik ben niet zo'n expert, maar het lijkt me dat het op die manier niet gaat lukken. Kan je niet beter met relais werken?

rickhempe
18 mei 2012, 12:58
had ik vannacht in bed inderdaad lopen bedenken. Beter dan schaapjes tellen :-)

Ik ga dalijk ook even bij de regenboog (electronica speciaalzaak in sittard en heerlen) kijken naar de mogelijkheden

Ik zal straks laten weten wat de oplossing is geworden, wellicht handig voor komende bouwers!

obiwanjacobi
18 mei 2012, 12:58
Ik hoor al het verschil tussen een kabel van 2m en van 6m. Gegarandeerd dat je het gaat horen. Meestal kan je dit soort systemen beter opzetten met een signaal spanning die op afstand wordt bediend en die indirect vlakbij de bron de signalen schakelen. Je zou idd (goede) relais kunnen nemen. Voordeel is ook dat je met signaal spanning wel hele grote afstanden kan afleggen.

Er zijn tegenwoordig foot controllers die met een CAT5 netwerk kabel werken. Dit is ideaal voor grote podea...