PDA

View Full Version : Probleem vibrato op Fender Tremolux



JaKemp
17 mei 2012, 20:57
Zoals jullie kunnen lezen heb ik een probleem met de vibrato op mijn '64 Fender Tremolux blackface.

Ik heb sinds gisteren een nieuw pedaaltje gekocht bij TAD, dat normaal standaard bij deze versterkers zat, om eindelijk de vibrato van mijn Tremolux eens te testen (zonder dit pedaaltje geen vibrato!).
Nu merkte ik dat de vibrato enkel werkt als de 'intensity' knop tussen stand 9 en 10 blijft. Dus ik hoor helemaal niets van vibrato tot ik aan 9 kom en dan komt het er opeens door. Met de speed knop scheelt helemaal niets.

Weten jullie wat de oorzaak hiervan is, ik dacht (nogal wiedes) aan een kapotte potmeter. Is dit makkelijk zelf te vervangen? Ik heb nog nooit een versterker open gehad dus ben niet echt een elektronicus!

Oplossing lijkt me dus om haar eens om groot onderhoud te sturen bij een technieker: iemand idee waar ik dat kan doen in regio Leuven?


Alvast bedankt!

cluseau
17 mei 2012, 22:36
Oplossing lijkt me dus om haar eens om groot onderhoud te sturen bij een technieker: iemand idee waar ik dat kan doen in regio Leuven?

Je kan op z'n minst even de buisjes proberen maar wat ook veel voorkomt is de optocoupler. Scoop erbij om daar zekerheid over te krijgen. Neem ff contact op met Yves Pexters in Tongeren.