PDA

View Full Version : Ook even voorstellen



Mrmilksop
17 mei 2012, 18:41
Hallo Allemaal

Mijn naam is Marcel Buitenhuis 27 jaar en woonachtig op de veluwe

Ooit heel lang geleden op de basisschool 1.5 jaar gitaar les gehad (akoestisch)

Vanaf kleins af aan al groot ik mag wel zeggen heel groot fan geweest (en nog steeds uiteraard) van Dire Straits
De band en Mark hebben voor mij veel in mijn leven betekend (lievelingsmuziek van mijn vader die veel te jong is overleden, ik was 5)

Ik heb altijd gezegd ik ga geen gitaar spelen want ik ben iemand die net zo goed wil worden als ....
En dat gaat me toch niet lukken en wil ik ook zeker niet want er is maar 1 MK

Vorig jaar oktober na 13 jaar nadenken ongeveer een tattoo laten zetten
Zie hieronder
http://1.media.hyves-static.net/1420743752/6/4jA9/2/img1420743752.jpeg

Nu een aantal maanden later en veel over nagedacht te hebben toch besloten van ja .... als je een Les Paul op je arm hebt moet je ook eigenlijk wel een beetje gitaar kunnen spelen

Afijn zo gezegd zo gedaan.
Ik heb mezelf 2 gitaren aangeschaft (kon het niet laten)
Een squier strat
en een Ibanez AFS 75 td

Versterkertje erbij afijn je kent het wel...
Ik moet zeggen ik weet echt helemaal niks meer van die 1.5 jaar gitaar les haha
Maar nu sinds een paar dagen dus een beetje aan het oefenen ....
Akkoorden leren ... proberen over te pakken (blijft lastig in het begin) en zere vingertoppen.

Mijn vraag is nu eigenlijk
Aangezien ik mezelf dus zie als een complete beginner en ik nu dus bezig ben met akkoorden
Is dat eigenlijk hetgeen je het eerste moet leren?

Ik wil dus uiteindelijk een BEETJE naar de stijl van Mark toe dus het fingerpicking of hoe je het ook wilt noemen
Is het dan van belang dat je alle akkoorden uit je kop kent en ze lekker makkelijk en snel over kunt pakken
Barre akkoorden erbij etc?

Of moet je compleet ergens anders mee beginnen wil je een beetje in de fingerpicking style komen?

Hierbij me voorgesteld te hebben hoop ik veel te mogen leren en lezen op dit forum en namens iedereen die dit leest en/of er op reageert alvast bedankt!

bass blom
17 mei 2012, 18:49
cool story bro!

akkoorden, ja prima om te beginnen.
en weten waar je welke noten kunt pakken, ook niet onhandig.

het is tegenwoordig met google en youtube een pak makkelijker :D

Mrmilksop
17 mei 2012, 18:59
Nou inderdaad
Ik ga ook geen les nemen als je al het lesmateriaal gratis kan terug vinden op het www

Inderdaad akkoorden leren en zelf uitvogelen de noten etc als je dat onder de knie hebt kan je vast zelf ook wel experimenteren met dingen

D-air
18 mei 2012, 13:30
Hey welkom man! vette tattoo trouwens! Ik ben ook maar kort geleden begonnen en ben ook met akkoordenbezig. Ik ben met de akkoorden A, D en E begonnen. Bij deze akkoorden is de wijsvinger een soort van leader (blijft ongeveer op dezelfde plek) waarbij je het overpakken goed kunt leren. Ik doe deze nu ongeveer een week en krijg ze nu pas zuiver van klank. Het overpakken blijft lastig.. maar ja, wat wil je ook na 1 week. dat zal nog wel even duren haha. En oja,, zere vingers zeker. de puntjes zijn zo goed als verdoofd.

Als de vingers wat soepeler worden zal het wel over gaan hoop ik. Succes man!

Rizz
21 mei 2012, 01:38
Nou inderdaad
Ik ga ook geen les nemen als je al het lesmateriaal gratis kan terug vinden op het www

Inderdaad akkoorden leren en zelf uitvogelen de noten etc als je dat onder de knie hebt kan je vast zelf ook wel experimenteren met dingen

Hoi en welkom!

Top dat je het weer opgepakt hebt en nog wel om zo'n bijzondere reden.. Ik kan me geen beter eerbetoon aan je vader bedenken!

Over het lessen, ik heb het ook nooit gedaan en ben een heel eind gekomen.. Er zit maar 1 maar aan... Les van een goede gitaarleraar kan je sneller een richting in helpen.. Het is absoluut goed om eerst zelf akkoordjes te leren en jezelf op een bepaald niveau te brengen.. Techniek is iets wat je zeker zelf kan leren, maar ik denk dat je dat sneller leert van een goede leraar..

Ik ga zelf ook op les eind dit jaar, omdat ik vastgelopen ben en nieuwe technieken wil leren. Dat heeft deels met motivatie te maken, maar deels ook aan gebrek aan kennis..

Dat gezegd hebbende, heel veel plezier op dit forum en maak jezelf, maar vooral ook je vader trots!

Groeten,

Richie