PDA

View Full Version : Fender Vibroverb 63 RI Brownface



gitaargod
17 mei 2012, 17:46
Hallo even een aantal vragen over een Fender Vibroverb 63 RI Brownface. (1990 -1995)

- Wat zijn jullie ervaring mbt deze amps, geluid (mooi clean?), gewicht, spreiding (2x10), kwaliteit (storingen, ruis, etc..)
- wat mag zoiets kosten, als het er nog netjes uitziet?
- waar lijkt het op? Vibrolux, Super reverb?
- alle - en + zijn welkom!

Eko
18 mei 2012, 09:41
Ik heb er 1 gehad. Vergelijkbaar met de Vibrolux Reverb. 2 x 10 inch ,niet echt een regelrechte kopie is van het origineel , maar een redelijke reissue. Goed voor telecaster , qua gewicht zeer goed te doen. Luid genoeg voor optredens. Waarde op dit moment ca 1000,- mits in zeer goede ( originele ) staat en met toebehoren ( footswitch en hoes).
Kwaliteit is gewoon goed , geen bekende problemen. Zwakke plek zijn de speakers ( Oxfords ) die echt onder presteren. Daar is snel verbetering in te brengen , maar dat gaat ten koste van de originaliteit.

Pepe
18 mei 2012, 10:32
Ja, wat Eko zegt.. licht van gewicht en voldoende volume hoewel het bij standje drie al in de vervorming gaat. Geen Fender clean natuurlijk, meer swampy, wat lomer en zweteriger. Kan schel klinken als je overwound singlecoils gebruikt.
Fender heeft veel moeite gedaan bij deze amp de speaker goed te krijgen. Het was hun eerste reissue, ze waren nog ambitieus. Tegenwoordig nemen ze de moeite niet meer. Ik vond ze wel goed klinken voor hetgeen ze bedoeld waren.

De waarde... ik heb die van mij gekocht voor 650 en verkocht voor 750. Veel mailtjes van (mede) forummers die er 500 voor wilden geven. Geen tube rectifier.. bummer.. het geluid kon wel wat gecompliceerder vond ik, ik vind een oude deluxe interessanter klinken dus exit. Maar groovy, dat wel.