PDA

View Full Version : Hoe drijf je handel via de post???



Pöl
10 juni 2003, 18:04
Hi, stel dat ik een bas wou kopen via de post.
Hoe gaat dit dan concreet in zijn werk voor betalingen??
Hoe krijg ik zekerheid dat ik iets terugkrijg als ik geld stort?

Hebben jullie hier ervaring mee?

Let me know...

telecastermaster
10 juni 2003, 18:58
Waar ga je 'm kopen? Bij een winkel of particulier? Via Ebay of iemand van marktplaats.nl?

Winkels zijn betrouwbaar. Voor Ebay veilingen kun je afgaan op de reputatie van de verkoper door te kijken of ie negatieve feedback heeft gekregen van eerdere transacties. Bij een particulier van internet, tja........Homo homini lupus (De mens is een menselijke wolf - Hobbes)

Bates15
10 juni 2003, 19:14
Heb net voor het eerst een bestelling gedaan dus geen ervaring....http://www.smilies.nl/muziek/musicband.gif

Pöl
10 juni 2003, 19:34
't zou bij een particulier zijn...

Laus
10 juni 2003, 21:29
eerst betalen. dan moet de verkoper opsturen. anders storneren. simpel. eventueel onder rembours bij de postbode maar da kost extra.

iglo
10 juni 2003, 21:44
ik zou als het om een particulier gaat ALTIJD zelf gaan ophalen...
1) als je van te voren stort, en eris wat kan je naar je geld fluiten
2) rembours is ook geen optie, want je betaalt bij leveren, maar teruggeven kan niet (je kan de zending weigeren, maar niet eerst kijken en dan pas weigeren)
3) als je iets echt wil hebben, kunnen die paar pleuro's voor een trein kaartje er ook af...

De Teng
10 juni 2003, 21:54
Ik heb nog nooit met particulieren en opsturen problemen gehad. Vaak wordt het met bezorging gewoon geregeld, of ze komen langs of met de post. Tot nu toe gaat alles zijn gangetje. Je merkt ook vanzelf wel of ze serieus zijn. Vraag wel ff tel.nr. dat je kunt bellen, is iets verplichtender voor het gevoel.

AllodoX
11 juni 2003, 08:00
Yep.. je hebt 4 methoden

- Paypal
- Bank / Giro
- Boter bij de vis
- Rembours

Ik ga zelf -IMMER- voor handje kontantje a.k.a. boter bij de vis. Ik heb een keer iets gekocht dat beschadigd aankwam. De verzender zei dat het onbeschadigd verzonden was, en de PTT wist van niets.

Ik ga tegenwoordig altijd het voorwerp ZELF ophalen en geef het geld ook pas als ik ZELF gezien heb dat het voorwep onbeschadigd is ( tenzij de verkoper van te voren aangaf dat er beschadiging aan zat ofcourse ).

Rhinus
11 juni 2003, 11:24
Ik heb mijn basgitaar en mijn versterker beide gekocht via I-net. Gewoon ergens afspreken, inspecteren (liever zelfs luisteren, spreek in een gitaarwinkel af ofzo) en dan betalen. Dat werkt perfect. :)

AllodoX
11 juni 2003, 11:48
En altijd met z'n 2en gaan ;)

Men weet dat als je voor 200 euro een versterker gaat kopen, dat je dan ook 200 euro op zak hebt, en niet iedereen is zuivere koffie.

Ruud
11 juni 2003, 12:28
Heb ook geregeld pedaaltjes via internet gekocht.. gewoon uitgebreid informeren vantevoren en wel doen alsof je langs wilt komen.. (dan laten ze toch eerder weten als ze troep hebben).. heb je tevens een reden om uitgebreid naar adresgegevens te vragen.. Als je die hebt en een garantie dat het product goed is.. dan maak ik mijn geld wel over.. daar vertrouw ik de mensheid wel op.. en tis altijd nog goed gegaan..
Mochten ze echt troep opsturen, dan kun je ze altijd nog opzoeken... 8-) :evil:

Maarja, dan hebben we het over pedaaltjes van 60-80 euro.. en niet over basgitaren en versterkers, die zou ik altijd persoonlijk gaan kijken..daar kun je je zo op verkijken, vooral als je het model eigenlijk niet kent... het onderhandelt trouwens ook makkelijker over een lagere prijs.. dus die reiskosten heb je er zo uit.

Heb mijn versterker ook uit Heerlen gevist (3,5 uur met trein)..

bassopotmus
11 juni 2003, 12:34
dude..welke versterker heb je uit Heerlen gevist??
Mijne?? :razz:

Of gewoon uit een winkel?(hoop niet voor bij Arons)

Ruud
11 juni 2003, 13:08
Mijn warwick Quad VI in flightcase.. particulier, via een hardstikke geschikte kerel.. echt nooit spijt van gehad...
is alleen wel een kuteind weg, dat heerlen.. 3,5 uur vanaf deventer met de trein.. en dan 3x overstappen met gitaar + zware versterkertop in flightcase + 30 graden overdag... haha, kun je toch beter de postbode laten sjouwen en je brievenbus vergroten :razz:

maarja, zover vanuit het oooost'n moek eigenlijk ook niet zeuren.

bassopotmus
11 juni 2003, 19:14
zo te horen was het t waard..

Pöl
11 juni 2003, 21:34
Bedankt voor de tips jongens,

de deal gaat uiteindelijk toch niet door...