PDA

View Full Version : Timo Somers - Jij (Instrumental voor Zylver)



TimoSomers
17 mei 2012, 16:09
Hey iedereen!

Hier de laatste track van het aankomende Zylver album: Jij
Een instrumental geschreven door mij. Het nummer is heel speciaal voor me en ben dan ook erg vereerd dat hij op deze cd mag verschijnen.
Ik ben erg(!) benieuwd wat jullie er van vinden!

Linkje:

http://soundcloud.com/timosomers/zylver-jij-instrumental

Veel luisterplezier!

Thiez
17 mei 2012, 16:42
Zeer netjes timo! Klinkt echt heel lekker. Goed sfeertje erin en niet overdone.

hugo123
17 mei 2012, 17:14
Klinkt goed, man! Ik heb een vraag, volgens mij hoor je het in deze intro ook een beetje, in a little lulleaby sowieso maar hoe die je die hoge, reverse achtig klinkende tonen? Dit heb ik vaker gehoord maar vroeg me altijd af hoe ze het doen?

Henri H
17 mei 2012, 17:33
Lekker nummertje, wel een beetje druk "gefröbel" hier en daar.
Lijkt me een lekkere CD om in de auto te luisteren.

bass blom
17 mei 2012, 18:03
ja super timo :cheerup:

ook goedgekeurd door mijn grote broer joe :D

doe je dit op die mooie lelijke nieuwe groene tele?

nak
17 mei 2012, 20:05
Mooi nummer met rustig en ruig werk.
Vind je gitaarspel zeer knap en ik durf bijna te zeggen dat ik je eruit kan pikken, dwz dat je een herkenbare eigen stijl hebt.
Sommige stukken vindt ik zelf ook wat te druk maar geeft wel contrast.
Waar ik niet zo weg van ben is het gitaargeluid op de ruigere stukken, waar het volume los gaat.
Het is ietwat 'smerig', vreemde bijtonen. Bij het rustige klinkt het wel prima. Speel je alles op het neck element?
desalnietteplus, 'mooi doan' zoals ze hier zeggen, waar een compliment zo wordt uitgesproken.

pasqual
17 mei 2012, 23:32
Lekker Timo. Het "ietwat smerig" waar Nak het over heeft vind ik juist weer erg geslaagd. Noem het "bite" voor mijn part. Een heerlijke sound. Trouwens, ik ben het wel met Nak eens dat je sound herkenbaar begint te worden, wat weer een positieve ontwikkeling is.

TimoSomers
18 mei 2012, 14:04
Thanks iedereen!!!!


@Hugo: Met reverse delays en space echo's enzo. In guitar rig (en Axe FX enzo) zitten wel redelijke presets om zoiets te doen. Hoe je het live moet doen heb ik geen idee van haha.

@Bass: Thanks! Neen dit is een stratje!

@Nak: Thanks man!!! Ik vind zelf dat smerige wel erg lekker en het zaakje wat ballen geven, maar ik ben me er van bewust dat dit heel smaak gebonden is (zie pasqual :p )

Dit is trouwens al een jaar oude take, en HELEMAAL in 1 take! Daarom issie ook zo bijzonder in mijn oren, dit was de eerste, laatste en enige take. Alleen het 'refrein' stond vast qua melodie, de rest helemaal niet.

Riky
18 mei 2012, 14:33
Knap nummer! Goed behoud en versterking van de emotie in de spel. Je begint echt steeds volwassener te klinken. De sound is mooi bij rustige stukken. Bij het echte scheur werk mist het ballen en klinkt het wat blikkerig vind ik. Verder erg mooie opname waar je echt oprecht trots op mag zijn! Eentje waar je over 10,20 jaar met gepaste trots naar mag terug luisteren.

Liquid_Metal
18 mei 2012, 14:43
Thanks iedereen!!!!


@Hugo: Met reverse delays en space echo's enzo. In guitar rig (en Axe FX enzo) zitten wel redelijke presets om zoiets te doen. Hoe je het live moet doen heb ik geen idee van haha.

Delay die gefeedbacked wordt door een octaver (+1 of +2), waardoor elke repeat een octaaf hoger wordt. Afmaken met een of twee lange reverbs.
Klinkt goed, Timo!

hole
18 mei 2012, 16:08
In guitar rig (en Axe FX enzo) zitten wel redelijke presets om zoiets te doen. Hoe je het live moet doen heb ik geen idee van haha.

@
AxeFX in de loop :D

TimoSomers
19 mei 2012, 10:44
Thanks!

@Hole: Duur grapje voor een reverse delaytje, maar kan wel inderdaad :D. In Zweden in de studio van Rammstein producer jacob hellner gebruikten ze de AxeFX alleen als tubescreamer en noisegate, ik zei toen al : most expensive tubescreamer in the world :D.

EBOUE
19 mei 2012, 10:59
Ik luister hem voor de tweede keer nu in twee dagen. Intro mooi, maar fx werk kan nog wel minder. Het stukje heeft het niet nodig, misschien dat het meer op de achtergrond juist interessanter wordt. Hoe het couplet begint is niet heel krachtig qua melodie, wat ik wel zeer goed vindt is het melodieuze aspect van het punt op 2 minuten. Dat kan je ter plekke meezingen en je wordt er blij van. Daarna bouwt het op zich mooi op, maar er wordt net wat teveel gespeeld. Volgens mij kan je met een beetje 'less' nog veel 'more' eruit halen. Nu ik vandaag lees dat er bepaalde dingen nog niet vast stonden, herken ik dat: je hebt dan nog niet een fase waarbij je kunt strepen en net wat teveel geneigd bent om het toch nog wat vol te spelen. De stop in het tweede deel heeft een gaaf effect: dik sologeluid, maar eventjes niks.. daarna zijn het wel heel veel noten.. knap gedaan in totaal, maar niet vrij van kritiek. Ik zie op je avatar van soundcloud een stratafbeelding staan.. hoor ik niet direct overal terug, veel getweaked ? heb je het daar wel alle tracks op gespeeld?

TimoSomers
20 mei 2012, 14:19
Thanks voor de kritiek!

Uiteraard had het nummer nog veel meer opbouw kunnen hebben enzo met voorgeschreven melodieen en alles. Ik vond alleen bij deze juist de vibe zo goed omdat niks vast stond en hij daardoor wel heel organisch lijkt(/is). Het snelle is voor mij ook een uiting van emotie, dus ik vind niet perse dat ik op het eind te veel doe. Maar, als ik hem helemaal van voor naar achter afgeschreven had had ik het waarschijnlijk inderdaad meer opgebouwd.
Bedoel je de tracks op dit nummer, of m'n andere 'tracks' op soundcloud?
Op dit nummer is alles gespeeld op een strat (is ook wel te horen denk ik?).

TimoSomers
21 mei 2012, 08:38
Om 12u gaat ie offline :D.

Check https://www.facebook.com/pages/Zylver/164666776979702
Voor informatie over de release.