PDA

View Full Version : Ginkgo hout



patrick40348
17 mei 2012, 10:37
Goedemorgen,

Een vriend van mij heeft gister aan me gevraagd of ik een goedkope jazzmaster beter zou willen maken. Hij wil daarbij ook dat ik er een sunburst op maak, en hem een beetje relic. Ik ben alleen een beetje bang voor de houtsoort, en of dat wel mooi word als ik hem strip, en je dus de nerf ziet. Het is namelijk een Jack and Danny JM10 met een Ginko body.

Heeft iemand hier enige ervaring mee? Is het een mooie houtsoort? Hoe is de toon?

Ik hoor het graag.

barno
17 mei 2012, 11:12
ginko, iets Aziatisch dat zo te zien qua nerf wat zit tussen esdoorn en essen. De kans dat de body uit meer dan twee stukken bestaat is tamelijk groot bij budgetgitaren. Voor een klassieke sunburst heb je liefst een body met twee goed gelijmde helften (of uit één stuk) en een niet te felle tekening.
Let wel, bij dat soort gitaren heb je onder de laklaag vaak nog een knoertdikke vuller/sealer laag die er erg moeilijk afgaat.

Menk
17 mei 2012, 12:14
Ik heb me laten vertellen dat de ginkgo een van de oudste boomsoorten is... Bijzonder sterk. (Er is een heuse studentenopstand geweest toen er in Gent een moest wijken voor een betonnen platform. Het gevolg is dat die beton er wel ligt, maar met een groot gat in het midden waar de boom doorsteekt.)

Ik zag al mensen eten van de vruchten, die schijnen het best te zijn als ze lichtjes rot zijn. Maar zij liever dan ik. Die vruchten stinken onwaarschijnlijk naar rotte eieren.

Wel coole eigenschappen voor een gitaar als je 't mij vraagt.

K

snaarplukker
17 mei 2012, 13:35
Een sunburst kan je op elke body aanbrengen ongeacht uit hoeveel delen die bestaat.

Rock Bottom
17 mei 2012, 13:47
Een sunburst kan je op elke body aanbrengen ongeacht uit hoeveel delen die bestaat.

Maar of het mooi is als het midden er uit ziet als een hakblok van de ikea is een ander verhaal.