PDA

View Full Version : Vintage Ibanez SG



SvenRBradley
16 mei 2012, 23:33
Ik ben hier nog vrij nieuw op het forum dus mijn excuses alvast als ik misschien dingen vraag die dan al wel heel vaak langsgekomen zijn.

Ik ben een specifieke gitaar tegengekomen die mij heel erg bevalt; namelijk deze:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/560553445-ibanez-sg-custom-vintage.html

Kan iemand mij hier misschien vertellen of deze prijs ongeveer klopt? Ikzelf ben al op zoek gegaan op internet maar kan eigenlijk niet veel vinden over deze Ibanez SG, behalve dan dat hij inderdaad uit 1976 komt. Maar is deze prijs redelijk?

Oranjeaap
16 mei 2012, 23:52
Ziet er goed uit. Over de waarde heb ik geen idee maar ik denk zo dat het een redelijke prijs is.

geert1976
17 mei 2012, 01:53
Gezien de huidige markt, vind ik een Ibanez SG, met een geschroefde hals voor E 400,00 aan de hoge kant.
Ik denk dat je eerder moet denken aan E 300,00.

Voor E 400,00 a E 450,00 heb je al een 2e hands Gibson SG Faded of SG Special en dan heb je wel een betere gitaar.

Neem ook in ogenschouw dat SG modellen, met een geschroefde hals ook erg kwetsbaar zijn.

SvenRBradley
17 mei 2012, 07:53
Bedankt voor de reacties.

Ik ben zelf al in het bezit van een Gibson SG Standard. Ik zocht er nog een leuk gitaartje bij en ik vond deze SG er wel erg sexy uitzien en ben ook wel benieuwd naar de sound. De grootste reden dat ik zelf ook twijfelde was door de bolt-on neck. Maar als de gitaar inderdaad niet zoveel waard is zal ik deze dan maar laten schieten.:stop:

frekie
17 mei 2012, 11:00
Het is wel een SG/LP custom kopie en die zie je minder vaak. Ik heb wel eens een Epiphone SG/LPC vastgehouden, 3 humbuckers, viel me erg mee. Voor de creditcrisis werden Ibbie LP kopietjes erg gehypt maar de markt is ingezakt.