PDA

View Full Version : Goede beginners gitaar



Niels1998
16 mei 2012, 20:56
Hallo,
Ik speel nu een tijdje akoestische en wil graag een leuke elektrische gitaar der bij hebben.
Mijn budget ligt tussen de 300 en de 350 euro.
Ik zat te denken aan de Epiphone G-310 BK, wat is jullie ervaring hier mee?

MVG
Niels

Niels1998
16 mei 2012, 20:59
Mijn muzieksmaak/wat ik wil gaan spelen is Punkpop (Simple plan, Sum 41 en blink-182)

Napoje
16 mei 2012, 21:47
Waarom komt iedereen toch altijd bij die goedkopere craphiphones uit. Mij een raadsel. Voor je geld kan je echt veel betere sjit krijgen dan die reserve gibsons. koop een 2e hands PRS SE ofzo. Een miljoen x beter

<gibson fanboys, kom d'r maar in>

The Unforgiven
16 mei 2012, 22:13
Waarom komt iedereen toch altijd bij die goedkopere craphiphones uit. Mij een raadsel. Voor je geld kan je echt veel betere sjit krijgen dan die reserve gibsons. koop een 2e hands PRS SE ofzo. Een miljoen x beter

<gibson fanboys, kom d'r maar in>

Wat een onzin zeg, Epiphone maakt voor het geld gewoon heel aardige gitaren. Zeker voor een beginner zijn ze goed te doen. Ik heb onderandere een Tokai LS2 en een Hamer Vector (beide veel duurder dan mijn Epiphone) en die doet echt niet zo veel onder voor mijn Chinese Standard Les Paul.

frekie
17 mei 2012, 11:01
Hier zijn al veel topics over, even zoeken. Wmb Yamaha Pacifica of Cort G serie powerstrat op een Roland of Vox modelling amp.

Luca P
17 mei 2012, 11:55
Een gitaar is goed als jij hem goed vind spelen en klinken. Neem iemand mee die ervaring heeft en kan zien of hij ook goed in elkaar zit. Als beginner weet je niet waar je moet beginnen en iedereen weet het beter.
Ik had als beginner, 33 jaar geleden haha, een Eko gitaar. Mijn leeftijd genoten verklaarde me voor gek, zo'n stom ding, maar hij lag als gegoten in mijn handen en ik heb er goed op leren spelen. En nu, vele jaren later ben ik bijna beroemd!
Hahaha

Niels1998
19 mei 2012, 19:00
Bedankt voor de reacties, een tweede hands Yamaha pacifica heb ik ook al gespot... maar men hard is gestolen door een Epiphone Tom Delonge Signature, een beetje boven men butget, maar ik vind hem prechtig. Is dit een gitaar waar een beginner zich enkele tijd mee voord kan??

Niels1998
20 mei 2012, 15:35
Een (Tweede hands) Yamaha pacifica 112JMX met een (nieuwe) Roland micro cube is dit een goed beginners setje?

Nobler
21 mei 2012, 17:34
Yamaha Pacifica of Epi Tom Delonge kunnen prima gitaren zijn, maar ik zou een beginnersgitaar wel nieuw kopen (je weet namelijk nog niet wat de vorige eigenaar er eventueel aan heeft verklooid), en of de Epi Delonge je meer dan enkele jaren zal blijven boeien kunnen wij bij gebrek aan werkende glazen bollen niet zeggen.

Persoonlijk adviseer ik altijd wel voor een gerenommeerd merk te kiezen (en met Squier Bullet of Epiphone Junior van rond de 100 euro kun je dan nauwelijks een buil vallen), en niet meer geld uit te geven dan nodig is. Over een paar jaar wil je namelijk toch iets anders en verdien je wat je nu méér uitgeeft niet terug. Ga ook niet upgraden met andere elementen en zo. Je hoort het als beginner niet of nauwelijks en ook die investering verdien je bij verkoop niet terug. Bewaar alles wat je overhoudt voor je volgende gitaar, als je meer kennis hebt opgedaan en je zeker weet dat je electrisch blijft spelen.

Wat versterker betreft is een Roland Cube een prima keus, maar zou ik niet de micro nemen, maar een gewone Cube van 15-30 watt.

Fiendish
21 mei 2012, 17:56
Die Pacifica is prima, die microcube is wat minder... maar je kunt altijd nog een andere amp nemen.

@ Nobler : Een Squier Bullet en Epiphone Junior noemen, en het dan hebben over een 'gerenommeerd merk' in dezelfde zin.... Ik zou gaan lachen als het niet zo triest was.
Je noemt echt de goedkoopste rotzooi die je van beide merken kunt vinden, en dan heb je het over een 'gerenommeerd merk'...
:stop:

Niels1998
22 mei 2012, 18:09
Die tweede hands Pacifica komt bij een goede winkel vandaan en die hebben me ook een andere versterker laten horen, een ibanez, en ik denk dat ik op men gevoel die koop, hat past gewoon helemaal

Niels1998
9 juni 2012, 13:18
Ik heb inmidels toch een wat andere gitaar gekocht ( een Yamaha AE 500) gekocht, maar dan zonder versterker.
Ik heb op marktplaats deze ( http://link.marktplaats.nl/564608341 ) gezien, is dit een beetje goede versterker, voor die prijs??

allochthomas
9 juni 2012, 13:29
Nee, doe jezelf een plezier en koop gewoon een roland cube.

CrossroadsJM
9 juni 2012, 16:51
Epiphone les paul standard (plus) of de gewone. Zijn hele goede gitaren. Er zitten genoeg volume en distortion knoppen op om zowel clean,classic rock tone als met een metal tone zelfs te spelen. Prima,prima gitaren.
+ Een Yamaha Pacifica is ook een goede beginnersgitaar,maar de epiphone les paul heeft nog een warmere klank en veel meer opties.

gerte1991
29 juni 2012, 14:14
Zoiezo epiphone! (heel misschien een squier?)

Fiendish
29 juni 2012, 14:34
Leer eens lezen kutjes, OP heeft intussen al een gitaar gekocht...

gerte1991
29 juni 2012, 14:35
oh whaha, ik denk ik reageer ook eens ergens op, is t ook niet goed whaha!!
sorry!!:ok:

Kakihara
29 juni 2012, 19:44
Epiphone les paul standard (plus) of de gewone. Zijn hele goede gitaren. Er zitten genoeg volume en distortion knoppen op om zowel clean,classic rock tone als met een metal tone zelfs te spelen. Prima,prima gitaren.
+ Een Yamaha Pacifica is ook een goede beginnersgitaar,maar de epiphone les paul heeft nog een warmere klank en veel meer opties.

Ik wens de draadjesbeginner veel plezier met zijn aankoop, en daar zal het naar alle waarschijnlijkheid niet aan mankeren.
Ik ben wel benieuwd naar die distortionknoppen uit het gequote gedeelte. Daar had ik toch wel graag een woordje uitleg over gehad.

zeppo
29 juni 2012, 23:20
Ik wens de draadjesbeginner veel plezier met zijn aankoop, en daar zal het naar alle waarschijnlijkheid niet aan mankeren.
Ik ben wel benieuwd naar die distortionknoppen uit het gequote gedeelte. Daar had ik toch wel graag een woordje uitleg over gehad.
Ken je toch wel, dat was die super-special edition met ook tonechambers in de topkam, en een ingebouwde Digitech <nog-wat>.
Toch?

Gear Slut
30 juni 2012, 17:18
Heb je al eens gedacht aan Ibanez? Die maken bang for buck! Heb zelf een vijfsnarige bas van dit merk en dat is geen verkeerd ding voor 330 euro die die moest kosten. Ibanez zit in de Hi-gain metal markt.
Aan de micro-cube zul je je geen buil vallen maar denk ook eens aan een MarshallMG15, die gaat wat harder.

Fiendish
1 juli 2012, 04:00
denk ook eens aan een MarshallMG15, want er staat Marshall op dus moet het wel goed zijn

Fixed (want alleen iemand die absoluut toondoof is zou een MG aanraden, of iemand die er domweg vanuit gaat dat het goed is omdat het van Marshall is).
Leer overigens ook eens lezen, TS heeft allang een gitaar gekocht...

freakystyle
1 juli 2012, 06:24
Ja harder is beter.. vooral als beginner, daar wordt iedereen blij van.. ;-)