PDA

View Full Version : Volumeverlies



Flor
16 mei 2012, 16:18
hallo,
redelijk vervelend, vooral live:???:
Ik verlies soms (soms ook niet) een enorme hoeveelheid volume zonder enige denkbare reden.
volgorde pedals : gitaar-tuner-wah wah-Turboratt-BD-2 Monte Alums-TS9 -EHX BigMuff Tone wicker - delay - versterker.
We hebben reeds vanalles geprobeerd...en het blijkt onvindbaar.
Gitaren tiptop in orde (jv strat en fernandes revival tele), versterker Epiphone Blues Custom 3 jaar oud.
Misschien kan iemand een suggestie geven...ik moet zaterdag weer het podium op..
Tx

ellisvertellis
16 mei 2012, 16:26
Ik zeg maar wat: een van de speakers die slecht contact geeft en soms uitvalt?

Jedeel
16 mei 2012, 17:30
We hebben reeds van alles geprobeerd...en het blijkt onvindbaar.
Tx

Nu weet ik niet wat je onder "van alles" verstaat?
Dus misschien heb je de deduceeraanpak al wel geprobeerd.....
1. Gitaar => versterker
2. Gitaar => tuner => versterker
etc...etc.....
Steeds meer apparaten tussen gitaar en versterker opnemen net zolang tot je probleem optreed!

Maar dit ligt zo voor de hand, dat ik denk dat je dat al geprobeerd zal hebben.

Flor
17 mei 2012, 09:08
de deduceer aanpak heb ik al uitgetest, en heb ook gemerkt dat bij de effecten die niet true bypass zijn, er volumeverlies ontstaat, maar dit is constant (en was dus vroeger ook zo). Dit zou dan ook constant moeten zijn. Als we bv repeteren of live spelen...is er soms na een uurtje spelen, plots een enorme dip in het volume en dan komt dit weer goed na enkele seconden (20 seconden duren natuurlijk een eeuwigheid als je midden in een nummer zit)
En inderdaad, misschien wel een probleem met een speakeraansluiting. Ik laat de versterker eens nakijken..en ik huur voor zaterdag maar best een versterker. Tx

DemolitionColorScheme
17 mei 2012, 10:02
Heb ik ook eens gehad met m'n versterkers (Fender Twin Reverb en Koch Powertone). Mijn advies: even je amp laten nachecken. Grote kans dat dat het is.

lennytien
22 mei 2012, 07:48
Ik heb dit ook weleens gehad. Grote paniek, dacht dat mijn versterker dood ging. Uiteindelijk was het een stervende batterij in een pedaal dat niet true bypass was.

techfrenk
22 mei 2012, 11:33
Dit heb ik live ook wel eens.. zeer vervelend. Weet ook nog steedsn iet waar het aan zou kunnen liggen...
Ik denk zelf aan mijn buizen amp, en dan vooral de buizen... maar dat denk ik, en kan het ook niet onderbouwen...