PDA

View Full Version : EWOB festival, 3 dagen lang te Voorthuizen - 17, 18 en 19 mei 2012



Duhsjaak
16 mei 2012, 15:04
Hi
Mede GNner RB-1, die een verdraaid gemeen stukkie snarenspel te horen geeft nu en dan, is als medeplichtige betrokken bij het EWOB Festival. Op een heel andere plaats, met een ander doel, schrijft hij daar het volgende over:

-.-.-.-.-

EWOB festival, 3 dagen lang te Voorthuizen, 17,18 & 19 mei.

De enige keer (is wel genoeg, eigenlijk) dat ik op het podium sta is als mandolinespeler
in 1 nummer bij de Babes In The Grass, vrijdag, 17:00 uur.

Een uur later leid ik de workshop 'Omgaan met PA voor bluegrassmuzikanten'
Het meeste wat daar verteld wordt, geldt ook voor andere akoestische muziek.

Verder geef ik alle dagen een aantal uur les op banjo, mandoline, dobro en gitaar.
De tijden zijn afhankelijk van mijn andere activiteiten en de vraag op dat moment.

Alles is te vinden onder Festivalinfo

Het Trefpunt is een soort uit zijn krachten gegroeid buurthuis, compleet met theaterzaal, sportcomplex. enz.

De Tradeshow is altijd interessant, je vindt daar zaken die je niet in nederlandse winkels ziet...

-.-.-.-.-
Ikzelf neem de mandoline van mijn moeder mee (circa 1935 - die mandoline), want afgezien van de entertainment, hoop ik toch ook een kapot gegaan onderdeel te scoren voor als ie wordt opgeknapt.

Onthou: Bluegrass is belangrijk. Het gras is altijd blauwer bij de buren. Of in de woorden van Aphrodite's child:
The grass is no green.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
16 mei 2012, 17:04
Hi
Na twee uur kun je al niets meer editten als iets niet blijkt te werken?

Afijn, de link naar de EWOB site werk niet. Het zal de leeftijd zijn, mijn leeftijd wel te verstaan.

Hier dus alsnog de link. Kun je een beetje enthousiast worden op voorhand. Of misschien wel net zo enthousiast als ik.

http://www.ebma.nl/general/master.php

Geef ook even aandacht aan de kleine player aan de linker kant. Kun je vast wat voorpret hebben bij al die akoestische klanken.

En wie weet, zien we elkaar daar nog.....
Vriendelijke groet, Gus

RB-1
17 mei 2012, 00:16
Geef ook even aandacht aan de kleine player aan de linker kant. Kun je vast wat voorpret hebben bij al die akoestische klanken.

En wie weet, zien we elkaar daar nog....Dat laatste zeker. Hoe je mij vindt?
Kijk maar op de info-tafel. Bij de lesformulieren is er een gek die zowel op banjo, mando, dobro als gitaar lesgeeft.

Ik heb de huiskamer vol rotzooi staan die allemaal meemoet.
Ga nu m'n nest in, anders trek ik het niet tot morgen omstreeks deze tijd.

Die player (http://www.ebma.nl/_sitespecific/theme/general/musicplayer.php) is inderdaad interessant. Helemaal onderaan de playlist op nr. 48 staat het trio Skyland, waarin ik van 1996 tot 2006 gespeeld heb. Deze stijl is zelfs ouder dan bluegrass, alleen maar gitaar, banjo en drie stemmen.
Leadzanger en banjospeler op deze track is de helaas te vroeg overleden Theo Lissenberg, mijn vrouw Elly zingt de hoogste harmony en ik speel gitaar en zing de middelste stem die er halverwege het refrein inkomt en aan het eind onderop uitkomt.
De woorden zijn mooi maar bitterzoet, we denken nog vaak aan Theo...:(

RB-1
21 mei 2012, 16:14
Tja,

ik heb geen Gitaarnetter gezien.:(
Er heeft zich tenminste niemand als zodanig aan mij voorgesteld.:dontgeti:

Nu moet ik zeggen, dat ik het ook knap druk heb gehad.
27 lessen in 3 dagen is ook voor mij een record. Maar het was nodig....

Blij dat er zoveel belangstelling is voor het obscuurdere akoestische snarenspul.

Want fingerpicking gitaar, dat kan iedereen wel een beetje en wat akkoordjes ramme(le)n met een te dun plectrum gaat ook nog, maar daarbuiten gebeurt niet zo veel.
Helemaal al niet als het ineens geen zes snaren blijkt te hebben....;)


Als iemand graag een workshop wil organiseren over bluegrass- en daarvan afgeleid snarengedoe, dan ben ik beschikbaar.

Voor wie alsnog wat aan optredens wil zien:
Komend weekend, een klein uurtje over de oostgrens, in Greven aan de Ems een gratis buitenfestival 'Grevengrass (http://www.grevengrass.de/)', met o.a. de nederlandse band 'Lazy Tater'.
Op de maandag dan, iets dichter bij huis, het eendaagse Big Bear (http://www.strictlycountry.nl/productsag.html) festival in Zuidlaren.
Op 10 juni, de jaarlijkse 'landdag (http://www.boetndeure.nl/muzikale-landdag-2012.html)' (= buiten spelen op een open plek in het bos) van de stichting 'Boet'n Deure', boswachterij Odoorn, naast de uitkijktoren en het theehuis Poolshoogte.

Duhsjaak
24 mei 2012, 15:55
Hi
Zie deze nu pas. Heb je gisteren al een PMmetje gezonden.
Wij hadden last ven een dooie. Niet in onze familiekring, maar wel iemand die ik al vrijwel mijn hele leven ken. En het kind dat daarbij hoort, bij die dooie, ben ik dus vrijwel mijn hele leven mee bevriend.

Ik vond dus daar daar mijn loyaliteit lag. Ik snap dat het allemaal een beetje wonderlijk overkomt, maar wat je overkomt en hoe dat overkomt zijn verschillende dingen.
Hier voor de record dus nog even een ehm... uitleg.
Als wij beiden een beetje voorzichtig zijn met overstekende bussen (overstekend wild zie je wel waarschuwingsborden voor maar die bussen zijn echt gevaarlijker), dan zet ik mijn hoop op volgend jaar.
Vriendelijke groet, Gus

RB-1
24 mei 2012, 22:07
Ik zie nu net ook jouw pm.
Sh#t man, wat een ellende!:(
Ik zou in zo'n situatie ook alles uit mijn handen laten vallen en daar naar toe gaan, waar ik het meest nodig ben.
Daar moet iedereen maar begrip voor opbrengen. Van mij heb je dat in ieder geval.

Duhsjaak
31 mei 2012, 16:17
Hi
Voor mijn wat gespierd uitgevallen post heb ik me al verontschuldigd. Toch laat de gedachte aan blauw grass mij niet helemaal los.

Vooral niet, nu het meest favorietste nieuwsprogramma (het 8 uur Journaal - heb je ooit zo'n peperdure en inadequate show van 20 minuten gezien, waarbij werkelijk iedere dag dingen verkeerd worden ingestart etc. etc. etc) ook al aandacht geeft aan dat onderwerp.

Steeds meer sporten worden op blauwe velden gespeeld, dit ter bevordering van het contrast en dus de zichtbaarheid.

En zij eindigden met de vraag wanneer er op blauw gras zal worden gevoetbald.
Achteraf loop jij met je blauwe gras toch mooi voor!

Gat in de markt gevonden!
Vriendelijke groet, Gus

RB-1
1 juni 2012, 10:34
Vooral niet, nu het meest favorietste nieuwsprogramma (het 8 uur Journaal - heb je ooit zo'n peperdure en inadequate show van 20 minuten gezien, waarbij werkelijk iedere dag dingen verkeerd worden ingestart etc. etc. etc) ook al aandacht geeft aan dat onderwerp.Tja, men vond dat de kijkersgroep 'vergrijsde'.
Wat daarvan dan het probleem is kan men overigens niet uitleggen, wel dat het op een of andere manier niet schijnt te deugen.
En dat er daarom maatregelen moeten worden getroffen om dat deel van hun publiek weg te jagen.
Moet zeggen, men maakt goede vorderingen. Het is inderdaad nauwelijks meer te bekijken zonder aan het eind met een licht opgefokt gevoel en begeleidende tics te zitten.
Uitgesproken herrietunes en een oogverstuikende zenuwenvideoediting -met als toppunt allerlei, zijdelings in het beeld zijnde, niet terzake doende bewegende objecten- doen hun genadeloos effectieve werk.
En na afloop heb je daardoor geen idee meer waar het inhoudelijk over ging...
Ik dacht dat we al een journaal voor neuroten hadden, 60 seconden op Ned. 3. Hoeft men niets te missen van twitter, facebook en hoe al die zooi ook heten mag.
Laat mij dan op Ned. 1 naar 20 minuten echt nieuws kijken....
Het nadert het bedroevende niveau van het radionieuws bij die commerciele pulpzenders, waar achter gesproken woord altijd nog een of andere tune -die aan het geluid van een fabriekshal in vol bedrijf doet denken- schijnt te moeten meelopen.
Ik kan me niet voorstellen wat er mis is met een helder verhaal dat uitgesproken wordt door een stem die geen accent heeft.
Dat laatste komt de verstaanbaarheid ten goede, kan iedereen in het land het tenminste volgen, maar ook dat gaat achteruit.
We hebben net weer twee nieuwe nieuwslezeressen, een met een keel-r waardoor ik na 2 minuten luisteren al een spontane angina voel opkomen en een andere die van iedere v een f maakt, van iedere z een s en van iedere ei een ai.
Dan denk ik, 'die hoort op de Dappermarkt en niet achter een Journaaldesk'. En dat zeg ik als geboren Amsterdammer. Zo... dat is er uit. :seriousf:


Steeds meer sporten worden op blauwe velden gespeeld, dit ter bevordering van het contrast en dus de zichtbaarheid.Gek genoeg heb ik heb ik geen enkele problemen met het volgen van sport tegen de traditionele achtergrondkleuren, dus dit lijkt verdacht veel op een smoes om maar geld over de balk te kunnen smijten aan vernieuwing met als enig doel vernieuwing omdat dat nou eenmaal moet.
Gelukkig gaat mijn sport nog altijd over een harde, spiegelgladde, glimmend witte ondergrond. Het enige blauwe zijn de kussens die aan de binnenkant tegen de boarding staan, mocht iemand een foutje maken. Mijn link met Bluegrass hoor je hier: Shorttrack Shuffle (http://home.hccnet.nl/e.beurskens/Skyland/sound/Soundbite%20%27Shorttrack%20shuffle%27.mp3)
OK, als ik op het ijs sta heb je meer aan een kalender dan aan een stopwatch :seriousf:, maar ik rijd de gemiddelde nederlandse recreant nog steeds helemaal zoek.


En zij eindigden met de vraag wanneer er op blauw gras zal worden gevoetbald.
Achteraf loop jij met je blauwe gras toch mooi voor!Nou, zolang ze maar met hun voeten van mijn blauwe grass afblijven!
In mijn voortuintje - meer een groot uitgevallen plantenbak- staat een flinke pol Kentucky Bluegrass (Poa Pratensis)

RB-1
5 juni 2012, 23:32
Komende zondag, 10 juni, op het grote grasveld naast theehuis Poolshoogte, boswachterij Odoorn (http://maps.google.com/?ll=52.873741,6.815751&spn=0.006838,0.019119&t=h&z=16&iwloc=lyrftr:m,17495565497301969468,52.872756,6.81 6201), een hele dag Bluegrass en aanverwante muzieken.
Lekker low profile, zowel beginnende bands, maar ook verrassend goede -semi- profs.
Ik heb er geen optreden gepland staan, maar zal tussentijds met vrienden nog wel een snaartje plukken, ruimte genoeg.
Wellicht assisteren bij het geluid als beide technici even zelf het podium op moeten.

Ben je o.m. geinteresseerd in gitaarwerk dat net even anders is, dan zeker langskomen.

RB-1
6 juni 2012, 23:59
En vandaag kwam het ontnuchterende bericht:

Door het opbouwen en afbreken van een groot podium t.b.v. een klassiek festival, vorig weekend bij slecht weer, is het terrein dusdanig beschadigd dat er slechts een grote modderpoel van over is.

Kortom, onbruikbaar voor het komende weekend. En verplaatsen gaat niet, dus geen Boet'n Deure 2012...:(