PDA

View Full Version : Wat is een goeie 19" rack Delay?



JGD
16 mei 2012, 12:56
Hallo allemaal,

Ik heb nu een half 19" delay kastje van Boss/Roland.
Zeker op hoog volume geeft hij toch wat bij geluidjes.
Hij is Ok maar niet ideaal.

Ik zoek eigenlijk gewoon een echte goede Delay, rack format (iig geen pedaal).

't mag zeker wat kosten maar er zijn grenzen.
Een Eventide van 2700 gaat me wat te ver.

En, hoe zijn jullie ervaring an sich met multi-effect racks?
(maar dan heb ik ook weer een floorboard nodig denk ik....?)

Iemand tips?
Het hele 19" rack gebeuren is eigenlijk best wel onontgonnen terein voor me merk ik.

DemolitionColorScheme
16 mei 2012, 13:01
Wat is je budget? Je benodigdheden; analoog, digitaal, met of zonder modulatie, met of zonder filters? Wil je ook andere functies op je delay? Ping Pong? Panning? Tap delay (dus multiple taps), diffusion? De applicatie? Simpele delaytjes of complexe?

Als je wat concreter bent en ook je huidige setup kan toelichten (ik lees al dat je geen floorboard hebt, iets wat toch ècht wel nodig zal zijn als je een rack rig in elkaar aan het zetten bent), dan kunnen we je wat meer helpen. Ik lees bijv. ook dat je niet echt aan racks wilt beginnen, dan moet je dat dus ook niet doen en eventueel naar pedalen kijken.

Dus, meer info van de benodigdheden graag. :)

JGD
16 mei 2012, 13:10
budget:
laten we zeggen... tot 500

Technische specs: minder voorkeuren.
als hij maar donders zuiver delay't met ruime instellingen (dus van heel snel tot heeel langzaam)
Analoog of digitaal: weet ik niet, als hij in het hard (oefenruimte volume) maar zuiver blijft zonder bij-geluid.
De rest van de zaken die je noemt is allemaal optioneel. Gewoon, een goede delay.

Ik heb al flightcase dus ben zeker niet anti-rack.
Alleen nu heb ik een simpelweg Boss duo aan /uit pedaaltje en ik wil liever niet ECHT een groot floorboard met tig opties.
Ik wil simpelweg twee dingen bedien op de grond:
delay en noisegate.

onrust nv
16 mei 2012, 13:34
Ik zelf ben erg fan van de yamaha E1005 en de ibanez AD-202. Maar die zijn beide analoog, in de ART SGE zitten ook wel mooie delays(en meer) die's digitaal. Ibanez heeft ook digitale racks maar daar ben ik niet bekent mee. Maar voor 500euro zou'k voor de eventide delay gaan(tis geen rack), dan heb je een studio effect.

JGD
16 mei 2012, 14:18
nu mag het uiteraard ook onder de 500 liggen he :)

is analoog nu doorgaans echter, minder kil?

Aanvulling, na wat speurwerk:
goed = goed genoeg

hij hoeft niet tig ingangen te hebben en in de studio te gebruiken te zijn e ndoor te lussen en tralalalala.
gewoon, bruikbaar voor in mijn rack. footswitch dr in en hoepla.
niet tig 1000 opties, gewoon een goeie delay, geen fratsen

telecastermaster
16 mei 2012, 15:15
Als je 'm toevallig tegenkomt op Ebay: Rockman stereo Echo.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=aSY0uHl0zV0

JGD
16 mei 2012, 15:22
Naaa, ebay = doorgaans USA = weer converteren naar 230 v = weer 100 euro er bij op tellen.
en volgens mij gaat deze me ook niet langzaam genoeg.
thanx anyhow


zit nu eea te lezen over de Roland SDE 1000
klinkt als een goede delay die simpelweg doet wat hij moet doen zonder teveel fratsen

LordRiffenstein
16 mei 2012, 18:00
Tc Electronic D-Two. /end of thread

Dirk_Hendrik
16 mei 2012, 18:44
Tc Electronic D-Two. /end of thread


die is digitaal en heeft dus zo'n naar blikkerig digitaal geluid. Da's de schuld van de slechte AD/DA converters die zijn gebruikt. Die verkloten je klank volledig. Vroeger, toen de produktie van TC nog niet in Maliesie zat, gebruikten ze wel goede converters. Die klonken organisch en heel warm. Maar in Maleisie kun je die niet inbouwen. Dat kon alleen in het warme Denemarken.




Verzin je de knipoog smiley er zelf bij ? :)

DemolitionColorScheme
16 mei 2012, 19:15
zit nu eea te lezen over de Roland SDE 1000
klinkt als een goede delay die simpelweg doet wat hij moet doen zonder teveel fratsen
De SDE series is prima, ja.
Maar goed, nu weten we nogsteeds niet echt wat je nodig hebt.

Laten we wat verhelderen: analoge delays, daar ga je bij rack units niet een unit vinden die tap tempo heeft. Je moet dus elke keer manueel de delay tijd veranderen, dus je hebt maar 1 setting. Als ik kijk naar jouw benodigdheden, dan vallen die al af. Als je een wat donkere delay wilt, dan kun je kijken naar een Korg SDD-1000, die heeft een filter waarmee je de delay kunt verdonkeren èn heeft een tap tempo optie via de footswitch input aan de achterkant. Blijft, naar mijn mening, wel een van de beste simpele rack delays. Je hebt hierbij géén presets, maar als ik zie dat je geen MIDI controller wilt, dan heb je dat dus ook niet nodig.

peter_heijnen
16 mei 2012, 20:53
SDE1000 vind ik ook heel ok, en vlak ook de rocktron intellifex niet uit ook al is dat meer dan een simpele delay.

tnijland
17 mei 2012, 09:03
Waarom neem je niet een G-Sharp van TC Electronics. Is een mislukt concept van TC om de meest bruikbare pedaal effecten in een 19" rack te stoppen. Dan heb je dus zowel delay als reverb (maar ook compressor, chorus etc.) met simpele draaiknoppen. Goed is goed genoeg zoals je zelf zei. Je kunt ze soms nog wel eens vinden onder de 100 Euro...

JGD
17 mei 2012, 15:36
weet iemand of die SDE 1000 ook tot heel langzaam gaat, echt 1 a 2 seconden tussen de herhalingen?


denk overigens dat ik iig iets verder ben:
-simpel dus
-analoog
-tap functie hoeft niet; heb doorgaans 1 instelling
-geen hoger bedrag voor tig extra opties
gewoon: ik doe piep en de delay doet piep-piep

peter_heijnen
17 mei 2012, 16:27
In dat geval is een g sharp idd al meer dan voldoende en krijg je er desondanks het een en ander bij. Is alleen niet analoog, maar dat kun je ook echt beter vergeten aangezien meer dan 1000 ms en analoog niet echt samen gaan.

SDE1000 gaat volgens mij tot ca 750 ms max.

DemolitionColorScheme
18 mei 2012, 09:55
weet iemand of die SDE 1000 ook tot heel langzaam gaat, echt 1 a 2 seconden tussen de herhalingen?


denk overigens dat ik iig iets verder ben:
-simpel dus
-analoog
-tap functie hoeft niet; heb doorgaans 1 instelling
-geen hoger bedrag voor tig extra opties
gewoon: ik doe piep en de delay doet piep-piep
Kerel ... ik vraag me serieus af of je het verschil tussen analoog en digitaal weet. Een analoge delay van 1 seconde, laat staan 2 seconden, is zowat echt niet te doen. Er zijn maar weinig analoge delays die rond de 1 seconde liggen; de Moog delay is 1000ms en de Maxon AD-999 heeft 900ms.

Rack delays, analoog, hebben over het algemeen maar 300ms / 400ms. Je wilt 1 setting gebruiken? Is dat 1 korte of 1 lange? Bij korte delays kun je regelmatig nog iets afstellen op rond de 200ms en dat smelt dan wel in je spel, maar hoe langer de delay wordt, hoe ritmischer de applicatie wordt. Je kunt niet in elke song een 1000ms delay gebruiken, dat past niet.

Als ik zo je benodigdheden zie en het feit dat je geen rack systeem hebt, waarom pak je dan geen pedaal? Jouw benodigdheden zijn zo minimaal dat je daar met een rack unit niet veel winst gaat maken. Simpel = pedaal (vaak), complexer en uitgebreider = vaak rack. Pedalen kunnen prima in je setup werken, dus ik zou daar ook nog eens naar kijken. Dan heb je die nog voor je liggen op de grond ook.

De SDE-1000 gaat overigens tot de 1125ms max (met de double / 2x knop)

LordRiffenstein
18 mei 2012, 10:14
weet iemand of die SDE 1000 ook tot heel langzaam gaat, echt 1 a 2 seconden tussen de herhalingen?


denk overigens dat ik iig iets verder ben:
-simpel dus
-analoog
-tap functie hoeft niet; heb doorgaans 1 instelling
-geen hoger bedrag voor tig extra opties
gewoon: ik doe piep en de delay doet piep-piep

PCM41 of PCM42 of de SDE-330 maar ik ben nietr 100% zeker dat die analoog is.

Jimwoud
18 mei 2012, 10:44
Als je alleen een delay wilt gebruiken, is een pedaaltje(= meer keuze) met een schakelbare looper(relais) ook misschien wel wat.

peter_heijnen
18 mei 2012, 11:36
Wellicht dat ts een loop heeft die niet naar instr niveau kan worden geswitched?

peter_heijnen
18 mei 2012, 11:40
(met de double / 2x knop)
Die was ik idd even vergeten, is trouwens wel 1,5x ipv 2x.

muziekschuur
18 mei 2012, 11:53
http://www.youtube.com/watch?v=W2423oIVeH4&feature=related

muziekschuur
18 mei 2012, 12:08
http://www.youtube.com/watch?v=0INaX5s-FNI&feature=related

DemolitionColorScheme
18 mei 2012, 13:18
PCM41 of PCM42 of de SDE-330 maar ik ben nietr 100% zeker dat die analoog is.
Allen niet analoog.


Die was ik idd even vergeten, is trouwens wel 1,5x ipv 2x.
Er staat toch duidelijk "x2" op die knop. ;) Ik kan me niet herinneren of 'ie daadwerkelijk ook 2x doet, maar dat lijkt me wel, anders klopt de timing niet geheel als je iets verdubbeld.

peter_heijnen
19 mei 2012, 00:30
Er staat toch duidelijk "x2" op die knop.
Op de mijne duidelijk 1,5 herinner ik me nog ook al is het lang geleden. De x2 knop aan de voorkant is om van 375 naar 750 te gaan op stand normaal = 1x. Wil je naar 1125 moet je op de achterkant die 1,5 knop helemaal 'opendraaien'.

Heb het ook maar even gegoogeld, zie #18 op blz 5:

http://www.rolandce.com/mediafiles/manuals/SDE1000_nl.pdf

DemolitionColorScheme
19 mei 2012, 08:26
Op de mijne duidelijk 1,5 herinner ik me nog ook al is het lang geleden. De x2 knop aan de voorkant is om van 375 naar 750 te gaan op stand normaal = 1x. Wil je naar 1125 moet je op de achterkant die 1,5 knop helemaal 'opendraaien'.

Heb het ook maar even gegoogeld, zie #18 op blz 5:

http://www.rolandce.com/mediafiles/manuals/SDE1000_nl.pdf
Ah! Sorry, my bad. Ik heb nooit een SDE-1000 gehad en wist daar niet van. De SDE-2500 heeft dit, als ik me niet vergis, niet.

ateng
19 mei 2012, 12:48
Tc Electronic D-Two. /end of thread

Voor mij ook...

JGD
21 mei 2012, 15:08
Als ik zo je benodigdheden zie en het feit dat je geen rack systeem hebt, waarom pak je dan geen pedaal? Jouw benodigdheden zijn zo minimaal dat je daar met een rack unit niet veel winst gaat maken. Simpel = pedaal (vaak), complexer en uitgebreider = vaak rack. Pedalen kunnen prima in je setup werken, dus ik zou daar ook nog eens naar kijken. Dan heb je die nog voor je liggen op de grond ook.


waar haal je vandaan dat ik geen rack heb?

ik gebruik mijn delay niet minimaal, erg vaak juist.
elke tremolo squeel gaat hij aan en geloof me, da's vaak.

de reden waarom ik een goeie delay wil, is omdat je met pedalen of sowieso met mindere kwaliteit, bij-geluid krijgt.
niet op je slaapkamertje, in het echie, op volume standje hard.

dingen als de delay-time in hetzelfde nummer aan kunnen passen etc, heb ik niet nodig, dat gebruik ik niet.
dat doet niets af aan het feit dat ik vaak delay gebruik en gewoon een goede wil.
fratsen hoef ik niet, maar dat maakt nog niet dat ik dus maar een simpel pedaaltje wil.

ik heb nu de Boss/Roland RSD-10.
Die is an sich ook maar geeft dus bij-geluid.
Het cooel is wel dat hij tot 2000ms gaat.
Maar zoals gezegd, dat heb ik in de praktijk niet vaak nodig, maar vind het wel vet als hij het kan.
Ik vidn de basisfunctie van ee ndelay en de kwaliteit belangrijker dan allerlei bij-opties.

groovieguitarguus
22 mei 2012, 16:25
Waarom geen Lexicon...

Mpx G1 of G2 (volgens mij staat er op Marktplaats één voor € 350,-)....

Met de G2 kan je heeeeeeeeeeel veel!!!!

Peter Thiehuis (bekende Sessiegitarist) heeft mijn G2, 2 jaar geleden, overgenomen...

Succes...

DemolitionColorScheme
23 mei 2012, 09:59
waar haal je vandaan dat ik geen rack heb?
Hier:


Het hele 19" rack gebeuren is eigenlijk best wel onontgonnen terein voor me merk ik.


ik gebruik mijn delay niet minimaal, erg vaak juist.
elke tremolo squeel gaat hij aan en geloof me, da's vaak.

de reden waarom ik een goeie delay wil, is omdat je met pedalen of sowieso met mindere kwaliteit, bij-geluid krijgt.
niet op je slaapkamertje, in het echie, op volume standje hard.

dingen als de delay-time in hetzelfde nummer aan kunnen passen etc, heb ik niet nodig, dat gebruik ik niet.
dat doet niets af aan het feit dat ik vaak delay gebruik en gewoon een goede wil.
fratsen hoef ik niet, maar dat maakt nog niet dat ik dus maar een simpel pedaaltje wil.
Dus je past de delaytijd aan voordat je een nummer begint? Dat kan ook. Moet je zelf weten, natuurlijk. Je tempo intappen is iets wat live gewoon erg handig is, aangezien je waarschijnlijk niet met een clicktrack speelt. Je drummer speelt nooit geheel op hetzelfde tempo.

Betreffende pedalen: welke heb je dan geprobeerd dat je 'bijgeluiden' krijgt? En wat zijn voor jou bijgeluiden?
Je volume gaat overigens omhoog in de sectie van de power amp en stuurt niks harders naar je delay als je delay voor de amp staat of in de FX loop. Dus stage volume heeft niks te maken met bepaalde bijgeluiden in combinatie met je delay.

Je wilt geen modulatie (volgens mij), geen andere opties, maar gewoon een 'goede delay'? Dat is gewoon te vaag, sorry ... Je hebt nogsteeds niet ècht aangegeven welke klankkleur en opties je wilt. Èlke unit, zij het een degelijk pedaal of rack, kan een fatsoenlijke 'gewone delay' geven. Basisfuncties van een delay zijn: mix, time, feedback. Extra opties zijn een tone/filter control, modulatie en daarna krijg je dingen als diffusion/smear, panning, dynamics, etc.

Zover ik het nu zie wil je een delay die niet al te moeilijk is en teveel opties heeft en een vrij lange delay tijd heeft. De meeste moderne rack units èn ook pedalen hebben een erg lange delay tijd. Je hebt overigens tegenwoordig qualiteits pedalen die basically gewoon rack units zijn, maar dan in pedaalformat: Strymon TimeLine, Eventide TimeFactor. Zelfs kleintjes als de tc electronic Nova Delay zijn basically gewoon 'rack qualiteit'.

Heb je nu een rack setup of niet? Wil je een rack setup? Zo ja, ga voor een rack. Zo niet, ga dan voor een high end delay pedaal als je simpelweg iets van hogere qualiteit wilt maar niet wilt beginnen aan een (grote) rack setup.

JGD
23 mei 2012, 12:25
ik snap de verwarring omtrent het rack gebeuren.
ik heb al tijden een 6HE flightcase met bijv racktuner, rack amp en vooral Boss/Roland half 19" kastjes.
De echte effecten modules in 19" vorm zijn wat minder bekend voor me bedoel ik.

Met bijgeluid bedoel ik dat als je in het hard met een delay speelt, hoor je op de achtergrond van die gekke spacie geluiden.
Das gewoon een teken van net wat mindere kwaliteit.
Daar wil ik vanaf.

ik gebruik verdre de delay voor doorgaans 1 truck en ben dus niet afhankelijk van het aantal bpm's waar een drummer mee inzet; ik gebruik de delay niet ritmisch/in slagpartijen.
Het is echt voor de hoge metal-tremolo-squeels.

kijk hier maar eens:
http://www.youtube.com/watch?v=rgEVEj19M5Y
op bijv 1.07

Doe ik dat met mijn huidige delay, komt er een geluidje onder alsof er een schip met marsmannetje aan komt : )

DemolitionColorScheme
23 mei 2012, 13:12
ik snap de verwarring omtrent het rack gebeuren.
ik heb al tijden een 6HE flightcase met bijv racktuner, rack amp en vooral Boss/Roland half 19" kastjes.
De echte effecten modules in 19" vorm zijn wat minder bekend voor me bedoel ik.

Met bijgeluid bedoel ik dat als je in het hard met een delay speelt, hoor je op de achtergrond van die gekke spacie geluiden.
Das gewoon een teken van net wat mindere kwaliteit.
Daar wil ik vanaf.

ik gebruik verdre de delay voor doorgaans 1 truck en ben dus niet afhankelijk van het aantal bpm's waar een drummer mee inzet; ik gebruik de delay niet ritmisch/in slagpartijen.
Het is echt voor de hoge metal-tremolo-squeels.

kijk hier maar eens:
http://www.youtube.com/watch?v=rgEVEj19M5Y
op bijv 1.07

Doe ik dat met mijn huidige delay, komt er een geluidje onder alsof er een schip met marsmannetje aan komt : )
Tja, dat voorbeeld van Dime, kan goed zijn dat de delay die hij daar heeft in het nummer past en dat hij verschillende BPM presets heeft. Maar goed. Die cheape BOSS halve multi-FX dingen zijn ook niet je van het. Gewoon een random rack delay of pedaal kopen, zoveel heb je niet nodig en zoveel wil je niet, want ik hoor niks bijzonders in dat voorbeeld van Dime en aangezien je nogsteeds niet echt hebt aangegeven wat je wilt kunnen we allemaal wel delays gaan opnoemen (wat we gedaan hebben), dus ik wens je er succes mee.

JGD
23 mei 2012, 13:38
"en aangezien je nogsteeds niet echt hebt aangegeven wat je wilt "

dank voor je tips maar als ik nu nog niet duidelijk genoeg ben geweest, weet ik het niet meer hoor....


heb 2 mensen op marktplaats gemaild inzake de SDE 100 inmiddels, maar nog weinig reactie.

DemolitionColorScheme
23 mei 2012, 22:37
"en aangezien je nogsteeds niet echt hebt aangegeven wat je wilt "

dank voor je tips maar als ik nu nog niet duidelijk genoeg ben geweest, weet ik het niet meer hoor....
Niet om een douche te zijn, maar 4 pagina's om te achterhalen dat je 'alleen een delay wilt die goed klinkt en zonder fratsen' - dat is gewoon niet duidelijk. Als je dan ook nog niet eens echt het verschil weet tussen analoog en digitaal (met het idee dat een 2 seconden analoge delay sowieso onzin is), dan ben je gewoon niet duidelijk, of beter gezegd, te vaag. Het zoek-spectrum is dan zo groot dat iedereen èlke random delay wel kan aanraden aan je. Je criterium is gewoon te simpel en te vlak.

Ik zou zeggen, ga voor die SDE-1000 en dan zit je wel goed.

onrust nv
19 juni 2012, 20:51
Nee man een yamaha E1005 of E1010 of een ibanez AD-202, dat zijn de rackies met tof geluid.

Kortere delay is niet erg, het geluid maakt veel goed.
Die Boss RSD-10 daar zit toch ook pitchshift in?

moscowits
23 september 2012, 01:20
Als je voor het beste geluid wilt gaan is er tot op heden maar een delay die dat echt waar maakt nl. TC2290.
Ondanks hij niet meer wordt gemaakt is hij nog steeds niet ge-evenaard.
Hij laat je geluid compleet ongemoeid als hij in de bypass staat.
Ze zijn nog vrij prijzig maar daar lig je niet lang wakker van als je zijn geluid met eigen gehoor hebt gehoord.

arjanb01
23 september 2012, 07:27
+1 voor de tc 2290. Probeer anders een gmajor 1 op de kop te tikken, nog in denemarken gemaakt met goeie converter! Tweedehands voor nop te koop en de delays zijn van 2290 kwaliteit!

muziekschuur
23 september 2012, 09:49
Zou een intellifex wat zijn? Dan heeft de OP direct een alles in een apparaat? Of is dat niet echt..... acceptabel?

DemolitionColorScheme
23 september 2012, 10:41
Aangezien dit topic al 5 maanden stil heeft gelegen lijkt me dat de OP wel voorzien is. De 2290 is een geweldig ding, heb hem ook een tijd gehad, maar gezien de benodigdheden van de OP lijkt me een 2290 een beetje overkill, al geheel gezien de prijs. Met geluk kun je er een scoren voor rond de €800,- / €900,-

flaintlead
8 oktober 2012, 22:30
Voor de mensen die het over de tc2290 hebben, de TS heeft het over een budget van €500,-. Als jullie de 2290 voor dat bedrag kunnen vinden dan moeten we toch eens even babbelen. Ik zag er laatst 1 staan op marktplaats (met alle uitbreidingen) voor meer als €1800,-.

Ik sluit me bij Lordriffenstein en ateng aan, ga gewoon voor de TC D-two. Dirk Hendriks had het over de slechte converters, maar ik vind ze nog helemaal zo slecht nog niet, zeker in vergelijking met de half 19" kastjes waar de TS nu mee speelt. Zelf zou ik hem wel in een mixertje plaatsen, heb je er sowieso geen last meer van.

Wat ook leuke opties zijn, zijn de Strymon Timeline, of de TC electronic Flashback X4 (zeker voor die prijs). Beiden pedalen, maar met midi en meer opties dan je nodig hebt.

ateng
12 oktober 2012, 02:48
Yep D-two in een line mixer!

Dirk_Hendrik
12 oktober 2012, 20:42
. Dirk Hendriks had het over de slechte converters, maar ik vind ze nog helemaal zo slecht nog niet,

Zie ik deze ook 4 dagen te laat,

Zie even post waaraan je refereert. Ik maak daar ook een opmerking over een smiley. Dat is omdat ik tuureluurs wordt van het gejank over "slechte converters" onder gitaristen terwijl diezelfde converters door volksstammen aan andere muzikanten en muziekgebruikers worden gebruikt zonder een enkele klacht.

Maar bij gitaristen zijn ze ineens zo digitaal, koud, kil en kul.

Ik heb geen idee over watvoor half 19" kastje de TS speelde. Ik zie echter niet hoe het formaat invloed heeft op de klank. Ik vermoed alleen dat het zo'n ouwe RDD10 oid is. En ja... da's een 12-bitter. Dat kan wel iets beter ja.

dml
12 oktober 2012, 22:03
Zie ik deze ook 4 dagen te laat,

Zie even post waaraan je refereert. Ik maak daar ook een opmerking over een smiley. Dat is omdat ik tuureluurs wordt van het gejank over "slechte converters" onder gitaristen terwijl diezelfde converters door volksstammen aan andere muzikanten en muziekgebruikers worden gebruikt zonder een enkele klacht.

Maar bij gitaristen zijn ze ineens zo digitaal, koud, kil en kul.



+heul veul.
Ze zitten in menig PA effectenrek, waar ze dus over het volledige frequentiebereik worden gebruikt i.t.t. die van gitaristen, om nog maar te zwijgen over het dynamisch bereik. Rare gasten, die gitaristen.

flaintlead
13 oktober 2012, 09:56
Klopt Dirk_Hendrik, formaat heeft inderdaad niets te maken met kwaliteit. Had je post ook inderdaad verkeerd begrepen. Sorry daarvoor.

Nogmaals voor de TS. Koop die D-two. Vindt je de converters niet helemaal optimaal, haal er een mixer bij.

peter_heijnen
13 oktober 2012, 10:09
+heul veul.
Ze zitten in menig PA effectenrek, waar ze dus over het volledige frequentiebereik worden gebruikt i.t.t. die van gitaristen
Ja, maar altijd paralel gebruikt, dat maakt echt alle verschil. Niet iedere gitarist heeft/gebruikt een paralelle loop.

Maar idd, er wordt ook veel kul geleuterd. ;)

LordRiffenstein
14 oktober 2012, 10:59
Ja, maar altijd paralel gebruikt, dat maakt echt alle verschil. Niet iedere gitarist heeft/gebruikt een paralelle loop.

Maar idd, er wordt ook veel kul geleuterd. ;)

+ heul veul