PDA

View Full Version : Welke Line 6 M5 of TC nova delay



chrisfloyd
15 mei 2012, 19:28
Hallo,

ben op zoek naar een effecten paneel en kwam op Line 6 M5 of een TC Nova delay uit.

Heeft iemand met deze twee ervaring en voor welke zou je kiezen.

Mijn keuze is een van deze twee, maar welke?

Groet,
Chris

grayfink
15 mei 2012, 19:52
Het is of de ene of het andere effectenpaneel? Maar het zijn verschillende apparaten, en geen van beiden een "effectenpaneel".
Verklaart u zich nader.

Gitaar4LifeDude
15 mei 2012, 19:53
Hallo,

ben op zoek naar een effecten paneel en kwam op Line 6 M5 of een TC Nova delay uit.

Heeft iemand met deze twee ervaring en voor welke zou je kiezen.

Mijn keuze is een van deze twee, maar welke?

Groet,
Chris

Ik neem aan dat je eigenlijk een m9 bedoeld? Een m5 kan maar 1 effect tegelijk en een nova system kan er meerdere tegelijk dus het is een beetje appels met peren vergelijken.
Een m9 kan 3 effecten tegelijk aan. Ik vind het zelf een geweldig apparaat dat makkelijk in te stellen is terwijl ik de nova system een nogal moeilijk werkend apparaat vind, vooral met presets e.d.
Het geluid van beiden is wel echt goed.
De m5 is zegmaar een kleine m9 en is dus meer te vergelijken met 1 losse stompbox zoals de flashback delay.

chrisfloyd
15 mei 2012, 20:52
Bedankt voor jullie reactie. Ben zelf beginnend gitarist en wil er een delay erbij hebben vond die TC nova delay mooi kan je aardig wat uithalen met tap functie. Line 6 M5 is ook mooi vandaar deze vraag.

Groet,
Chris

DemolitionColorScheme
15 mei 2012, 22:11
en een nova system kan er meerdere tegelijk
Hij bedoelde een Nova DELAY. ;)
Anyways, ligt er puur aan wat je nodig hebt. Eventjes neerzetten wat je zoekt is een kleine moeite.
Als je puur gegevens wilt, dan kun je ze op internet vergelijking qua specs en bepaalde video's kijken.

Eerste conclusie: M5 heeft meer delays èn dus andere effecten. Nova heeft minder opties, maar nogsteeds vrij veel (ook die kun je op de websites lezen).

Mijn voorkeur: M5 gehad om uit te proberen. Klinkt naar mijn mening vrij plastic. Op de een of andere manier heb ik weinig met de M-series en klinken de originele modelers, zoals de DL-4, ietsjes beter. De Line 6 Echo Park zou een handig overweging zijn: andere algoritmes dan de andere Line 6 gear. Naar mijn mening is dat de enige ècht goede unit die Line 6 in de jaren heeft uitgebracht.

Betreffende de Nova; prima pedaal. Hoge qualiteit. Naar mijn mening een stuk beter dan de M5 qua geluid.

Gitaar4LifeDude
15 mei 2012, 23:08
Hij bedoelde een Nova DELAY. ;)


oh oh, iets te snel gelezen, my bad! :)

De nova delay heb ik gehad en die leek m'n amp op de een of andere manier een beetje de oversturing in te duwen.
De m-serie effecten vond ik zelf echt heel prima maar toch miste ik wel iets.
Ik heb verder niemand ooit gehoord over mijn kwaal met de nova delay dus je kan hem zeker eens gaan testen.