PDA

View Full Version : Neunaber Wet Stereo Reverb



The Lo Lands
15 mei 2012, 10:53
Na veel lezen van divers reviews en beluisteren van diverse demo's heb ik besloten de Neunaber Wet Stereo Reverb aan te schaffen. Ik heb op mijn Orange amp een spring reverb welke prima klinkt maar soms mis ik toch net dat beetje extra reverb wat je geluid doet opstijgen tot hemelse proporties :-)

De keuze ging tussen de Strymon Bluesky, TC electronic Hall of Fame en de Neunaber Wet Stereo Reverb. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de Wet omdat ik de eenvoud van bediening prefereer boven diverse instellingen en settings die ik naar mijn ervaring toch niet actief ga gebruiken. Dan zou ik nog eerder kiezen voor twee reverb pedalen ingesteld met diverse settings. Daarnaast denk ik op beoordeling van de reviews en demo's dat de Wet het meest organisch en lush klinkt dan de twee andere opties! In veel reviews kwam ook naar boven dat de Wet binnen bandverband beter overeind blijft dan zeg maar de Strymon (mening of feit??). Helaas kan ik ze niet alle drie testen omdat simpelweg de Strymon en Wet bij veel muziekzaken uitverkocht of niet verkrijgbaar zijn. De TC wel maar deze stond bij mij op nummer 3, zeg maar een goede prijs/kwaliteit reverb.

Ik ben eigelijk benieuwd of er meerdere Neunaber Wet Stereo Reverb (of de mono versie) gebruikers hier aanwezig zijn en wat jullie bevindingen zijn met dit pedaal. Het blijft uiteindelijk ook een smaak kwestie maar hoor graag anderen hun ervaringen!

DemolitionColorScheme
15 mei 2012, 12:00
Goede keuze! Ik heb de mono versie gehad en dat was echt een prima pedaal. Het enige jammere aan de Stereo vind ik dat die niet 100% wet kan. Voor de rest ... tja, stereo reverb - that's where it's at! Ik wil nog weleens de Stereo aan de tand voelen, staat namelijk nog op mijn lijstje.

Lantern Tree
15 mei 2012, 13:07
Absoluut zeer goede keuze, ik heb zowel de zwarte mono versie als de nieuwe blauwe/zwarte stereo versie.

Ik mis de 100% reverb bij de stereo niet echt (misschien ook wel omdat dit met de mono wel kan, maar goed.. daarentegen heeft de oude mono niet de mogelijkheid om de trails aan te houden. Wat ik weer superfijn vind van de stereo versie).

All in all, ik kwam ook op dezelfde pedalen uit. Strymon Bluesky of Neunaber Reverb. Uiteindelijk erg tevreden dat ik voor de Neunaber ben gegaan. Ik gebruik sowiezo geen shimmer effecten (brrrrrr!) en ik heb het idee dat de Neunaber een veel minder 'in your face' gehalte heeft dan de bluesky.

The Lo Lands
15 mei 2012, 13:29
Absoluut zeer goede keuze, ik heb zowel de zwarte mono versie als de nieuwe blauwe/zwarte stereo versie.

Ik mis de 100% reverb bij de stereo niet echt (misschien ook wel omdat dit met de mono wel kan, maar goed.. daarentegen heeft de oude mono niet de mogelijkheid om de trails aan te houden. Wat ik weer superfijn vind van de stereo versie).

All in all, ik kwam ook op dezelfde pedalen uit. Strymon Bluesky of Neunaber Reverb. Uiteindelijk erg tevreden dat ik voor de Neunaber ben gegaan. Ik gebruik sowiezo geen shimmer effecten (brrrrrr!) en ik heb het idee dat de Neunaber een veel minder 'in your face' gehalte heeft dan de bluesky.Altijd fijn om te horen als je een goede keuze maakt, nog wel even afwachten tot ik het pedaal binnen heb natuurlijk ;-)

Het shimmer effect van de Bluesky is best gaaf maar ook hiervan denk ik liever praktisch, ga je dit nou heel veel gebruiken, ik niet in iedergeval. Zodra een pedaal op mijn plank ligt raak ik deze niet veel aan als je deze perfect hebt ingesteld. De Wet mono versie met 100% reverb is super handig in een parallele effects loop, die van mij is een serie loop dus een blend mix is dan handiger. Heb hierover nog wel even getwijfeld maar misschien wordt deze functionaliteit met de extra software update nog wel eens aangeboden??

Verder als ik naar de online demo's van de Wet en Bluesky luister klinkt de Wet in mijn beleving veel organischer dus hierdoor zoals je zegt minder 'in your face'. Dit vind ik zeker een pluspunt.

Dank alvast voor jullie reacties!

toddzilla
15 mei 2012, 14:35
Mijn eerstvolgende aankoop voor m'n pedalboard gaat ook een nieuwe reverb zijn, en ik kom precies op dezelfde drie uit als TS dus ik volg dit topic met interesse! Momenteel gaat mijn voorkeur op basis van reviews en video's uit naar de Strymon, juist vanwege de tweakability, de favorite-mogelijkhed en de shimmer (wel subtiel ingezet natuurlijk!). Heb de WET en BlueSky helaas ook nog niet zelf kunnen testen dus inhoudelijk heb ik weinig te melden...

The Lo Lands
15 mei 2012, 14:57
Mijn eerstvolgende aankoop voor m'n pedalboard gaat ook een nieuwe reverb zijn, en ik kom precies op dezelfde drie uit als TS dus ik volg dit topic met interesse! Momenteel gaat mijn voorkeur op basis van reviews en video's uit naar de Strymon, juist vanwege de tweakability, de favorite-mogelijkhed en de shimmer (wel subtiel ingezet natuurlijk!). Heb de WET en BlueSky helaas ook nog niet zelf kunnen testen dus inhoudelijk heb ik weinig te melden... Qua diversiteit en instellingen is de Strymon de betere kandidaat! Ik vond het ook lastig maar voor mij is de belangrijkste keuze toch 'eenvoud' maar wel een reverb met een geweldige klank. De Strymon lijkt mij ook geweldig maar juist die tweakabilty houd mij dus tegen.

Er wordt ook veel geschreven over de Eventide Space, naast de hoge prijs wel een reverb die nog breder instelbaar is dan de Strymon en volgens zeggen echt 'helemaal top' klinkt. Wel weer een groot pedaal maar als je gaat voor diversiteit aan reverbs en instelbaarheid zeker één die je in overweging zou kunnen nemen.

De EHX cathedral krijgt ook aardige reviews maar schijnt vooral bij lange decay instelling last te hebben van digitale artifacts. De demo's die ik van dit pedaal heb gezien klinken wel erg goed overigens!

De TC electronic Hall of Fame is nog weinig over gezegt. Ben benieuwd of iemand hier goede bevindingen mee heeft?

onrust nv
15 mei 2012, 16:27
Ik wilde ook nog wel de analoge Vermona retro-verb noemen. Dikke spring sound met filter EQ envelope en LFO. Die ik heb(oud model) heeft ook nog normaal of inverted phase out waardoor je geluid nog breder/ruimtelijker klinkt.

Maar de eventide space staat ook hoog op mijn GAS lijst.

The Lo Lands
15 mei 2012, 21:56
Ik wilde ook nog wel de analoge Vermona retro-verb noemen. Dikke spring sound met filter EQ envelope en LFO. Die ik heb(oud model) heeft ook nog normaal of inverted phase out waardoor je geluid nog breder/ruimtelijker klinkt.

Maar de eventide space staat ook hoog op mijn GAS lijst. Dit is een reverb die je niet op je pedalboard legt ;) Ziet er wel nifty uit!

Lantern Tree
16 mei 2012, 09:48
Altijd fijn om te horen als je een goede keuze maakt, nog wel even afwachten tot ik het pedaal binnen heb natuurlijk ;-)


Tuurlijk, geef even een schreeuw zodra je hem binnen heb :-) ben benieuwd naar je conclusie.

h.maes
16 mei 2012, 10:23
Na veel lezen van divers reviews en beluisteren van diverse demo's heb ik besloten de Neunaber Wet Stereo Reverb aan te schaffen.

Van wat ik hoor op de demo's van Brett Kingman en Mike Hermans lijkt me dit een zeer bruikbaar reverb pedaal. Ik las op de website dat je met de Pedal Customizer dit pedaal zou kunnen omzetten in de Chroma Stereo Chorus. ;-)
Ik ben benieuwd wat je ervan vind als je hem binnenkrijgt?

Grtz, Harry

The Lo Lands
16 mei 2012, 10:35
Tuurlijk, geef even een schreeuw zodra je hem binnen heb :-) ben benieuwd naar je conclusie.
Zal ik doen! Pedaal gaat vandaag verstuurd worden en zal eind van de week of uiterlijk begin volgende week binnenkomen.

Ik heb inmiddels de speciale NT Pedal Customizer™ software gedownload. Nog niet heel veel varianten beschikbaar maar dat zal in de loop der tijd wel toenemen hoop ik. Groot voordeel is wel dat je de Wet Stereo middels de software en mini USB poort kan updaten. Bij de Wet mono zal je een 'nieuw' pedaal moeten aanschaffen. Je hebt hier inmiddels al versie 3 van waarbij je standaard in bypass de trails hebt!

Dus in vergelijking met de TC electronic pedalen met tone Print heeft de Wet dus een soortgelijke functionaliteit met de Pedal Customizer™ software en de mini USB poort.

telecastermaster
16 mei 2012, 15:44
Heeft die Neunaber nog een spring reverb erin zitten?

[edit] Ik heb het al gevonden in FAQ [edit/]

Is the Wet™ Reverb a spring emulation?

No. The Wet™ Reverb does not emulate, simulate, model, or imitate other reverbs—it does it's own thing.

I recently found the source of confusion over why some people think the Wet™ Reverb is a spring emulation, which it is not. Apparently, some people believe the term "wet" was coined to describe the characteristic sound of a spring reverb, particularly with its use in surf music. While this may be true—I don't know—the term "wet" has since taken on a broader meaning to describe the effect level of reverberation in general. It is even used in reference to non-reverb effects (delay, etc.).

"Digital" has become so intertwined with "emulation" and "modeling" in the audio lexicon that some people assume everything digital must emulate something analog. This could not be further from the truth. Digital technology opens an entirely new spectrum of sound processing, most of which has yet to be explored. Neunaber Technology never uses digital processing to emulate or model analog technology.

The Lo Lands
16 mei 2012, 16:15
Heeft die Neunaber nog een spring reverb erin zitten?

[edit] Ik heb het al gevonden in FAQ [edit/]

Is the Wet™ Reverb a spring emulation?

No. The Wet™ Reverb does not emulate, simulate, model, or imitate other reverbs—it does it's own thing.

I recently found the source of confusion over why some people think the Wet™ Reverb is a spring emulation, which it is not. Apparently, some people believe the term "wet" was coined to describe the characteristic sound of a spring reverb, particularly with its use in surf music. While this may be true—I don't know—the term "wet" has since taken on a broader meaning to describe the effect level of reverberation in general. It is even used in reference to non-reverb effects (delay, etc.).

"Digital" has become so intertwined with "emulation" and "modeling" in the audio lexicon that some people assume everything digital must emulate something analog. This could not be further from the truth. Digital technology opens an entirely new spectrum of sound processing, most of which has yet to be explored. Neunaber Technology never uses digital processing to emulate or model analog technology.Zonder dit op waarde in te schatten ben ikzelf nooit op zoek geweest naar een simulatie of emulatie van een type reverb. Ik zocht een reverb die qua sound en kleuring aanspreekt tot mijn verbeelding van mijn eigen muziek. Of dit nu een plate/room/hall/spring e.d. is vind ik persoonlijk dan niet belangrijk. Een prima spring reverb zit in mijn amp en daarnaast was één extra type reverb die lush en organisch klinkt mijn wens. Uiteraard is dit uitgangspunt voor iedere gitarist anders :)

Een reverb is volgens mij analoog in compacte pedaalvorm niet te maken dus de uiteindelijke digitale uitvoering is misschien altijd wel terug te herleiden tot een bepaald type reverb?

The Lo Lands
19 mei 2012, 21:12
Vandaag de Neunaber Wet Stereo Reverb binnen gekregen!!

Hierbij mijn korte eerste impressie:

De demo's, reviews en mijn hoge verwachtingen zijn helemaal waar gemaakt. Wat een fantastisch compact pedaal met een reverb om bij weg te dromen. Van super lush tot zeer korte delay achtige reverb sounds zijn mogelijk middels de 3 knoppen (mix/depth/tone). Wat mij als eerste opviel dat ik dit pedaal in mijn effects loop aansluitte was het behoud van je toon zonder verlies van hoog/laag of volume. Ook totaal geen ruis of andere bijgeluiden in iedere setting. De buffer zal hier wel een steentje aan bijdragen :-) Daarbij is de tone control een prettige aanwinst als je wat warme of juist een meer heldere reverb wil.

Het lijkt me zeker de moeite waard om eens twee expressiepedalen aan te sluiten aan de achterzijde voor volledige controle over de mix en depth. Zeker in combinatie met de te maken trails is dit zeer bruikbaar. Daarnaast is dit pedaal voor de te komen jaren verzekerd van firmware updates en extra patches welke met de speciale software is in te laden. Of het echt nodig is??

Naast mijn spring reverb in mijn amp is dit pedaal voor mij de perfecte aanvulling voor als het net even meer ambiance nodig heeft. Daarnaast de eenvoudige bediening en geloof mij als ik zeg dat iedere instelling goed klinkt en dat er van een leercurve niet te spreken valt. De Wet is goedkoper dan de Strymon en duurder dan de Hall of Fame. Een shimmer effect zit er nog niet in maar wie weet met toekomstige patch updates?? Mij maakt het in iedergeval niet meer uit. Ik ben verkocht ;)

onrust nv
21 mei 2012, 09:30
Een reverb is volgens mij analoog in compacte pedaalvorm niet te maken dus de uiteindelijke digitale uitvoering is misschien altijd wel terug te herleiden tot een bepaald type reverb?

er zijn echt analoge reverbs die met BBD chips gemaakt zijn, of die ook in kleine behuizing zijn weet ik niet maar dat zou me niks verbazen

The Lo Lands
21 mei 2012, 10:21
er zijn echt analoge reverbs die met BBD chips gemaakt zijn, of die ook in kleine behuizing zijn weet ik niet maar dat zou me niks verbazen Dan zijn dit meer reverbs gebaseerd op een analoog delay ontwerp!? Niet dat ik opzoek ben naar een analoge reverb maar ik ben deze in kleine behuizing nog niet tegengekomen. Waarom ook eigelijk :satisfie:

toddzilla
22 mei 2012, 22:18
Mooi dat je zo enthousiast bent over de WET! Je bracht me weer even flink aan het twijfelen haha. Die decay van de WET is toch wel heel erg mooi in de demo's... Toch denk ik dat ik deze week de BlueSky ga testen. Pedalboardje en gitaar mee en gewoon horen hoe hij in het echt klinkt en hoe hij combineert met de pedalen die ik heb. Ben heel benieuwd, maar het is sowieso goed om te weten dat de WET mega is (voor het geval de BlueSky toch tegenvalt ;)).

The Lo Lands
22 mei 2012, 22:53
Mooi dat je zo enthousiast bent over de WET! Je bracht me weer even flink aan het twijfelen haha. Die decay van de WET is toch wel heel erg mooi in de demo's... Toch denk ik dat ik deze week de BlueSky ga testen. Pedalboardje en gitaar mee en gewoon horen hoe hij in het echt klinkt en hoe hij combineert met de pedalen die ik heb. Ben heel benieuwd, maar het is sowieso goed om te weten dat de WET mega is (voor het geval de BlueSky toch tegenvalt ;)).
De decay van de Wet gaat van heel kort tot mega wijd waarin hij blijft hangen tot eternity :)

Zoiezo goed dat je de Bluesky kan en gaat testen! Blijft voor mij naast de Wet een grote winaar als je toch een compact reverb pedaal zoekt. De Hall of Fame ga ik ook nog wel eens uitproberen, al is het alleen maar om te testen of deze misschien net zo kan klinken als de Wet.

Laat ons nog even weten wat je ervaring met de Bluesky is! Binnenkort ga ik mijn eerste nummer met de Wet opnemen die ik tzt wel ga posten en als zodanig ga aankondigen.

toddzilla
29 mei 2012, 21:29
Vandaag ben ik de BlueSky wezen testen, en ik heb 'm meegenomen. Was flink onder de indruk! Voorheen gebruikte ik een Holy Grail, maar dat is natuurlijk nauwelijks een eerlijke vergelijking.

Het viel me mee hoe gemakkelijk het is om een fijne reverb in te draaien. Vooralsnog ben ik vooral fan van de plate en room mod sounds. Echt super (ik haat dat woord) lush en ook heel goed in te stellen op vrij extreme settings zonder dat het een grote rommel wordt. De shimmer modus is leuk om wat mee aan te kloten, maar ik denk toch niet dat die echt heel erg bruikbaar is (ok misschien ergens heel erg op de achtergrond in een pad ofzo).
De decay en mix knoppen werken prima en geleidelijk over het bereik, decay van erg kort tot eindeloos en mix van helemaal dry tot volledig wet. De damping knoppen werken goed om het geluid helemaal precies te finetunen. De pre-delay knop ga ik niet echt gebruiken denk ik (heb m helemaal dicht gedraaid zodat de reverb direct bij het aanslaan begint).
Wat me vooral opvalt is dat het een super stil pedaal is en dat er geen volume drop optreedt als je m aan zet (aan beide dingen was ik al gewend geraakt met de Holy Grail). Ik heb hem helaas nog niet in stereo kunnen horen, maar ben van plan om dat binnenkort eens te proberen. :)

Lantern Tree
30 mei 2012, 10:51
De demo's, reviews en mijn hoge verwachtingen zijn helemaal waar gemaakt. Wat een fantastisch compact pedaal met een reverb om bij weg te dromen. Van super lush tot zeer korte delay achtige reverb sounds zijn mogelijk middels de 3 knoppen (mix/depth/tone). Wat mij als eerste opviel dat ik dit pedaal in mijn effects loop aansluitte was het behoud van je toon zonder verlies van hoog/laag of volume. Ook totaal geen ruis of andere bijgeluiden in iedere setting. De buffer zal hier wel een steentje aan bijdragen :-) Daarbij is de tone control een prettige aanwinst als je wat warme of juist een meer heldere reverb wil. Naast mijn spring reverb in mijn amp is dit pedaal voor mij de perfecte aanvulling voor als het net even meer ambiance nodig heeft. Daarnaast de eenvoudige bediening en geloof mij als ik zeg dat iedere instelling goed klinkt en dat er van een leercurve niet te spreken valt. De Wet is goedkoper dan de Strymon en duurder dan de Hall of Fame. Een shimmer effect zit er nog niet in maar wie weet met toekomstige patch updates?? Mij maakt het in iedergeval niet meer uit. Ik ben verkocht ;)

Hahah.. ik had al zo'n vermoeden ;-) Fijn dat hij je zo goed bevalt!

Bates15
30 mei 2012, 10:55
De HolyGrail is alleen leuk met de Flerb functie... Daar staat hij altijd op in mijn setup. Voor de galm is de HG inderdaad wat flauwtjes. Mooie review... GASSSSSSSSSSsssssss

Dweezman
30 mei 2012, 11:29
@The Lo Lands: Wáár heb je 'm gekocht? Ik heb ietwat gas.

Dweezman
30 mei 2012, 12:20
HEY! Ik wacht al 5 minuten..

The Lo Lands
30 mei 2012, 15:05
HEY! Ik wacht al 5 minuten..
:seriousf: Ik heb dit pedaal bij een webshop uit Finland besteld! Crush the Button (BE) verkoopt deze ook alleen die heeft het pedaal nog niet op voorraad. De Finse webshop is nu ook uitverkocht, zie link:

http://www.suomenmusiikkituonti.com/neunaber-stereo-reverb-p-991.html?language=en

Als je naar de website van Neunaber gaat staat er een lijst met verkoopadressen in Europa (waaronder die in Finland). Je kunt ook overwegen het pedaal direct via de Neunaber website te bestellen. Met invoerrechten kom je ongeveer op hetzelfde bedrag uit dan als je deze in Europe besteld.

The Lo Lands
30 mei 2012, 15:36
Vandaag ben ik de BlueSky wezen testen, en ik heb 'm meegenomen. Was flink onder de indruk! Voorheen gebruikte ik een Holy Grail, maar dat is natuurlijk nauwelijks een eerlijke vergelijking.

Het viel me mee hoe gemakkelijk het is om een fijne reverb in te draaien. Vooralsnog ben ik vooral fan van de plate en room mod sounds. Echt super (ik haat dat woord) lush en ook heel goed in te stellen op vrij extreme settings zonder dat het een grote rommel wordt. De shimmer modus is leuk om wat mee aan te kloten, maar ik denk toch niet dat die echt heel erg bruikbaar is (ok misschien ergens heel erg op de achtergrond in een pad ofzo).
De decay en mix knoppen werken prima en geleidelijk over het bereik, decay van erg kort tot eindeloos en mix van helemaal dry tot volledig wet. De damping knoppen werken goed om het geluid helemaal precies te finetunen. De pre-delay knop ga ik niet echt gebruiken denk ik (heb m helemaal dicht gedraaid zodat de reverb direct bij het aanslaan begint).
Wat me vooral opvalt is dat het een super stil pedaal is en dat er geen volume drop optreedt als je m aan zet (aan beide dingen was ik al gewend geraakt met de Holy Grail). Ik heb hem helaas nog niet in stereo kunnen horen, maar ben van plan om dat binnenkort eens te proberen. :)
Ik heb de Wet ook nog niet in stereo gebruikt maar ik denk dat dit helemaal hemels gaat klinken :) Tof dat je zo tevreden bent over de Bluesky!

Dweezman
30 mei 2012, 15:58
Nou, gekocht.

EN BEDANKT HÈ?!

vinni
31 mei 2012, 18:47
Ik ook, ik ook, ik ook! :blast:

Zal'm eens testen naast de Hall of Fame.

Vinni

Dirk_Hendrik
31 mei 2012, 18:56
er zijn echt analoge reverbs die met BBD chips gemaakt zijn, of die ook in kleine behuizing zijn weet ik niet maar dat zou me niks verbazen

Ja. Er is en eentje van DOD en eentje van Arion. Ik heb de Arion. Klinkt lousy en volstrekt niet realistisch. Maar voor een reverb met de beperkingen van BBD's (het blijven gemixte delaytjes met feedback) erg goed. Ik had een goedkope karaokedelay verwacht maar het was beter dan dat. Wil je reverb, pak een veer of plate en ga anders digitaal.

vinni
4 juni 2012, 23:43
Nou....

De stereo Wet getest.
Kon me niet bekoren.
Lijkt wel over er naast de reverb ook een soort delay IN de reverb zit.
Niet mijn sound.

Gaat dus retour.

Vinni

joesman
5 juni 2012, 06:27
Ik had hetzelfde gevoel als Vinni, maar dan met de Neunaber wet, blind gekocht owv de hele hype errond, maar meteen terug verkocht en nu staat mijn Boss RV-5 weer terug op mijn plankje en daar ben ik nog steeds super tevreden mee. Let op, de klank van de neunaber is op zich wel mooi, maar voor subtiel gebruik niet perfect vind ik.

The Lo Lands
5 juni 2012, 09:17
Ik had hetzelfde gevoel als Vinni, maar dan met de Neunaber wet, blind gekocht owv de hele hype errond, maar meteen terug verkocht en nu staat mijn Boss RV-5 weer terug op mijn plankje en daar ben ik nog steeds super tevreden mee. Let op, de klank van de neunaber is op zich wel mooi, maar voor subtiel gebruik niet perfect vind ik.
Veel vergelijkingsmateriaal had ik niet, behalve dan de spring reverb in mijn amp en de demo's online. Wat je zegt is helemaal niet raar. Ik gebruik namelijk mijn spring reverb voor de korte reverbs en de Wet voor de lange reverbs. Mijn spring reverb klinkt als lange reverb namelijk niet lekker wat de Wet juist wel doet. Ik heb de Wet als korte reverb nog niet actief toegepast maar tot op heden ben ik meer dan tevreden. Het voordeel van bijvoorbeeld de RV-5, HOF of Strymon is natuurlijk ook de keuze uit meerdere type reverbs. Ik hoef dat zelf niet maar ik kan goed begrijpen als mensen om deze reden de Wet te beperkt vinden :)

The Lo Lands
5 juni 2012, 09:27
Nou....

De stereo Wet getest.
Kon me niet bekoren.
Lijkt wel over er naast de reverb ook een soort delay IN de reverb zit.
Niet mijn sound.

Gaat dus retour.

Vinni
Jammer maar je moet nooit iets kopen wat je niet qua sound goed vind klinken!

Wbt de delay zit er bij extreme settings inderdaad een soort modulatie (swirl) over de reverb heen. Dit is middels de bijgeleverde software aan te passen (LoMod with less "swirl"). Persoonlijk vind ik dit pedaal helemaal geweldig dus over smaak valt niet te twisten.

Wel goed te lezen dat er ook muzikanten zijn die er een kritische noot bij zetten!

Dweezman
7 juni 2012, 12:55
Ik hoopte juist al op dat modulatie-laagje wat ik hoor op de demo's. De MMdlx is niet voor niets mijn favo-pedal. Met mijn Twin en Vibroverb amp ben ik riant voorzien van hele mooie authentieke reverb. Met de Neunaber hoop ik op iets extra's.

The Lo Lands
7 juni 2012, 16:20
Ik hoopte juist al op dat modulatie-laagje wat ik hoor op de demo's. De MMdlx is niet voor niets mijn favo-pedal. Met mijn Twin en Vibroverb amp ben ik riant voorzien van hele mooie authentieke reverb. Met de Neunaber hoop ik op iets extra's. Dat was mijn insteek ook :) De demo's online geven een zeer goed (geluids)beeld van de Wet.

Dweezman
16 juni 2012, 14:55
Binnen. U hoort van mij!

The Lo Lands
26 juni 2012, 08:59
Inmiddels een nieuwe update voor de software van het pedaal:

Updated Pedal Customizer software with experimental Modulation control for the Wet Stereo Reverb.

- - -

Ben benieuwd Dweezman!

Ik ben nog steeds erg happy met de Wet en weet zeker dat dit pedaal de komende jaren mijn pedalboard niet zal verlaten!

h.maes
4 juli 2012, 10:13
Stereo Wet is een mooie reverb. Ik heb echter besloten om toch voor de Strymon Flint te gaan vanwege de meerdere typen reverb en tremolo. De Wet staat op marktplaats.

The Lo Lands
4 juli 2012, 13:52
Stereo Wet is een mooie reverb. Ik heb echter besloten om toch voor de Strymon Flint te gaan vanwege de meerdere typen reverb en tremolo. Jammer, maar als één reverb niet genoeg is dan heb je meer aan de Strymon. Gisteravond eens een expressiepedaal aan de WET (depth) gehangen en vond dit wel erg cool werken! Instelling van een neutrale reverb naar de extreme trail setting. Dit is toch iets wat bij andere reverbs nog ontbreekt, de mogelijkheid de controls te bedienen met een expressiepedaal.

h.maes
4 juli 2012, 14:25
Jammer, maar als één reverb niet genoeg is dan heb je meer aan de Strymon. Gisteravond eens een expressiepedaal aan de WET (depth) gehangen en vond dit wel erg cool werken! Instelling van een neutrale reverb naar de extreme trail setting. Dit is toch iets wat bij andere reverbs nog ontbreekt, de mogelijkheid de controls te bedienen met een expressiepedaal.

Inderdaad, Strymon it is. Flint is binnen en ik ben er erg tevreden over. Reverbs zijn m.i. gelijkwaardig aan de Wet en bediening van de verschillende knoppen is ook mogelijk via een expressie pedaal.
Deze vergelijking is wel interessant: http://soundcloud.com/nathan-sousa/boutique-reverb-shootout

The Lo Lands
4 juli 2012, 15:33
Inderdaad, Strymon it is. Flint is binnen en ik ben er erg tevreden over. Reverbs zijn m.i. gelijkwaardig aan de Wet en bediening van de verschillende knoppen is ook mogelijk via een expressie pedaal.
Deze vergelijking is wel interessant: http://soundcloud.com/nathan-sousa/boutique-reverb-shootout Bediening van de Strymon Reverbs met tevens een expressiepedaal wist ik niet! Super!

Zojuist die vergelijkingstest beluisterd, erg goed gedaan! Op zich komen ze allemaal wel lekker uit de verf. De verschillen zijn bij sommigen reverb settings zelfs minimaal. Uiteindelijk is de keuze of je één type reverb pedaal wilt hebben of een reverb pedaal met meerdere type reverbs/anders aan boord.

h.maes
4 juli 2012, 17:20
Uiteindelijk is de keuze of je één type reverb pedaal wilt hebben of een reverb pedaal met meerdere type reverbs/anders aan boord.

Inderdaad. De tremolo van de Flint heeft me doen besluiten om toch hiervoor te gaan.

The Lo Lands
31 augustus 2012, 18:08
Heb even geduld en dan...

New experimental SHIMMER REVERB now available in Pedal Customizer software! Check it out with your NT stereo pedal and let me know what you think: http://www.neunabertechnology.com/gear/pedal-customizer

Met mijn expressie pedaal aangesloten aan de WET kan ik dus nu van alleen reverb (pedal up) naar subtiel tot maximaal (pedal down) shimmer effect! Klinkt goed.

soup
14 december 2013, 19:51
Lo lands, nog altijd tevreden over je pedaaltje?


Heeft iemand dit pedaal in de afgelopen x maanden nog gekocht? Op die Finse site en Crush the button staan ze beide op "out of stock". Misschien is dit al meer dan een jaar zo? Heb ze al een mailtje gestuurd.

ellisvertellis
15 december 2013, 01:47
Ben er ook naar op zoek en blijkbaar hebben ze ze bij "music & sound" in Brussel in stock..

soup
15 december 2013, 15:01
Ben er ook naar op zoek en blijkbaar hebben ze ze bij "music & sound" in Brussel in stock..
Ik keek gisteren toevallig op gearspot en zag het ook.

Ik hoop dat CrushTheButton ze daar kan halen en dan naar me opstuurt indien ik er eentje bestel want ik hou er niet van om naar Brussel te rijden. Eén keer gedaan voor mijn Malekko delay en ondanks dat het een leuke winkel is ben ik geen fan van Brussel, de rit alleen al duurt gigantisch lang en dan moet je daar nog eens parking vinden.

toddzilla
22 december 2013, 19:02
Heeft iemand dit pedaal in de afgelopen x maanden nog gekocht? Op die Finse site en Crush the button staan ze beide op "out of stock". Misschien is dit al meer dan een jaar zo? Heb ze al een mailtje gestuurd.

Deze site geeft aan hem op voorraad te hebben http://www.guitarplayer.nl/Neunaber-Technology Ik heb hier laatst een EQD pedaal gekocht en die werd snel en netjes verpakt geleverd.

FruscianteFan
22 december 2013, 19:10
Ben Fletcher, gitarist van Sarah Blasko heeft er ook een en ik heb hem er laatst uitgebreid over gesproken. Klonk ook erg lekker, al wist ik tijdens het optreden zelf niet dat het een reverb was (en er stond ook een Boss Reverb)...

onrust nv
23 december 2013, 13:18
Ja. Er is en eentje van DOD en eentje van Arion. Ik heb de Arion. Klinkt lousy en volstrekt niet realistisch. Maar voor een reverb met de beperkingen van BBD's (het blijven gemixte delaytjes met feedback) erg goed. Ik had een goedkope karaokedelay verwacht maar het was beter dan dat. Wil je reverb, pak een veer of plate en ga anders digitaal.

We hebben een pioneer sr-303 BBD reverb die echt wel heel mooi klinkt en een zeer herkenbare sound, jammer dat ze dat nooit een een gitaar effect hebben gestopt.
Veer en plate hebben natuurlijk ook een zeer herkenbaar geluid. Welke van de 2 is beter de arion of de DOD?

apekop
21 februari 2014, 21:54
Beetje gas aan het krijgen voor dit pedaal. Klinkt erg tof! wat zijn inmiddels de bevindingen?

The Lo Lands
22 februari 2014, 14:40
Beetje gas aan het krijgen voor dit pedaal. Klinkt erg tof! wat zijn inmiddels de bevindingen?
Pedaal ligt nog steeds op mijn plank en bevalt mij prima! Naast reverb kun je dit pedaal ook als delay of chorus gebruiken. Je koopt één versie van dit merk en alle presets uit de software (te downloaden van website) kun je met een usb kabel inladen. Reverb (live mono/studio stereo) waarvoor ik deze hoofdzakelijk gebruik werkt goed met overige effecten en smelt muzikaal in de (band)mix. Er zijn uiteraard meer goede reverb pedalen op de markt, het is maar net wat je er van verwacht en mee wilt doen, maar overall een prima reverb waar je bij aanschaf geen spijt van zult krijgen.

ellisvertellis
22 februari 2014, 19:50
Je moet dan wel de stereo versie kopen, anders kan je niks uploaden.

Ze hebben nu ook een "slate" versie, een zwart titelloos pedaal waar je dan met witte stift op schrijft welk effect er op dat moment ingeladen is. Niet slecht gezien! De looks van het pedaal kunnen er, afhankelijk van de grafische skills van de gitarist, op vooruit gaan... of juist niet. :)

Verder kan je het gewenste effect behoorlijk afstellen naar eigen smaak via de software. Alle effecten die ik tot hier toe probeerde klinken heel hifi/modern, sommige mensen zullen het maar niks vinden, maar voor mij werkt het wel! Dit pedaal blijft op mijn plank!

De "shimmer" reverb echter vond ik dan weer niet erg bruikbaar...

apekop
22 februari 2014, 22:59
Beide bedankt voor de tips!


Je koopt één versie van dit merk en alle presets uit de software (te downloaden van website) kun je met een usb kabel inladen.

ok, dit wist ik niet. Ik dacht dat je bij de Reverb ook alleen maar de geluiden van de reverb via de software kon aanpassen. Je moet dus wel kiezen of je hem als delay, chorus of reverb gebruikt? het kan niet tegelijkertijd tijd toch?

The Lo Lands
22 februari 2014, 23:44
Beide bedankt voor de tips!

ok, dit wist ik niet. Ik dacht dat je bij de Reverb ook alleen maar de geluiden van de reverb via de software kon aanpassen. Je moet dus wel kiezen of je hem als delay, chorus of reverb gebruikt? het kan niet tegelijkertijd tijd toch?
Graag gedaan, dat is waar een forum voor dient :-)

De keuze welk pedaal jij hebben wilt is alleen gebaseerd op de looks van de buitenkant, de pedalen zijn naast de mono WET en de Slate versie allemaal voor dezelfde prijs aan te schaffen en hebben dezelfde hardware en bedieningsfuncties.

In principe upload je één preset in het pedaal (reverb, delay, chorus e.d.). Er is wel een mogelijkheid bij gebruik stereo de stereo outputs te splitten als twee mono kanalen om aparte presets in te laden, maar ik heb dit zelf nog niet geprobeerd via de software. Er zijn op de website van Neunaber instructie filmpjes hierover te vinden! Je moet inderdaad wel de stereo variant aanschaffen met usb aansluiting als je de diverse modules wilt gebruiken!

apekop
23 februari 2014, 00:15
leuk concept! doet me denken aan de Digitech Istomp, maar dan via usb ipv Iphone. Dus eigenlijk zijn alle pedalen (op de mono revrb na) precies hetzelfde op de behuizing na? Dat omwisselen is thuis wel leuk of bij opnames, maar live zul je waarschijnlijk altijd hetzelfde pedaal gebruiken.

FrankC
17 mei 2014, 14:46
Pedaaltje is overal uitverkocht. Weet iemand nog een dealer? De WET Stereo bedoel ik.

Timotio
24 mei 2014, 16:18
Inmiddels is je post een week geleden, maar ik zag net dat hij weer op voorraad is bij Guitarplayer, dus mocht je hem nog zoeken:

http://www.guitarplayer.nl/Webwinkel-Product-33739009/Neunaber-Technology-Wet%E2%84%A2-Stereo-Reverb-Pedal.html?sid=v6rgusrm8pa014su0lvm6r1g87.html

FrankC
25 mei 2014, 22:56
Besteld! Bedankt Timotio!


Inmiddels is je post een week geleden, maar ik zag net dat hij weer op voorraad is bij Guitarplayer, dus mocht je hem nog zoeken:

http://www.guitarplayer.nl/Webwinkel-Product-33739009/Neunaber-Technology-Wet™-Stereo-Reverb-Pedal.html?sid=v6rgusrm8pa014su0lvm6r1g87.html

Timotio
26 mei 2014, 17:38
Besteld! Bedankt Timotio!

Alstu :)

10 tekens

apekop
27 mei 2014, 00:27
Besteld! Bedankt Timotio!

goede keus! laat je even weten wat je ervan vindt?

govertm
10 juni 2014, 19:19
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een reverb pedaal en als ik dit forum zo lees is die neuaber geen verkeerde keuze. Ik ben toch nog een beetje in dubio. Ik speel mono en heb dus niet perse een stereo pedaal nodig. Voor een budget tot ongeveer €200,- is de wet (ook de mono) iets aan de hoge kant. Ik heb nog wat concurrenten gevonden. Heeft er een van jullie ervaringen met de splash of de supernatural?

http://crazytubecircuits.com/wp/products/pedals/splash-mk-ii/

http://digitech.com/en-US/products/supernatural

Hou van de mogelijkheid om van een wat subtielere reverb naar all out ambiant te gaan.
Allebei klinken ze goed op youtube.
Hebben jullie nog raad?

Bedankt

Riky
11 juni 2014, 01:44
TC hall of fame. Heb tijd terug de mini gekocht. Erg goed.

De Supernatural is ook zeker goed.

soup
6 oktober 2014, 11:33
Er komt een nieuwe versie uit deze maand waarbij je ook gebruik kunt maken van een exp. pedal waardoor je veel meer effecten tot je beschikking hebt.



And do I understand correctly that with a V.2 and the ExP I can have 4 effects available (one at a time) with 2 presets each, like this:
2 reverb presets
2 more reverb presets (maybe a different version of the reverb)
2 delay presets, plus tap
2 shimmer presets
plus expression?
for $328?


https://www.youtube.com/watch?v=UEorb3FV_nI

https://z-n.ak.fbcdn.net/sphotos-h.ak/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10456038_10152351900311711_1563842679368068965_n.j pg?oh=204bc56fca32dc668bbdb97ab21d9a23&oe=54D006A3&__gda__=1422827445_c77430499adeacd5e02789a68c79fa3 5

https://pbs.twimg.com/media/By9YW6IIEAAR7kL.jpg:large

apekop
6 oktober 2014, 11:51
Wel erg omslachtig en onpraktisch dat je daar weer een extra kastje voor moet bij kopen. 2 presets is ook eigenlijk veel te weinig. Ik snap het niet helemaal. Blijft wel een van de mooiste ambient reverbs in pedaal vorm.

The Lo Lands
6 oktober 2014, 14:12
Wel erg omslachtig en onpraktisch dat je daar weer een extra kastje voor moet bij kopen. 2 presets is ook eigenlijk veel te weinig. Ik snap het niet helemaal. Blijft wel een van de mooiste ambient reverbs in pedaal vorm.

Mee eens! Verder nog steeds een mooie reverb en is ook waar ik deze nog steeds voor gebruik zonder de extra poespas :-) Neunaber is blijkbaar ook zoekenden en proberen het wiel opnieuw uit te vinden. Maak dan een compact programmeerbaar multi-effect bijvoorbeeld!

soup
11 december 2015, 22:08
Het heeft heel lang geduurd maar ik heb er eindelijk eentje besteld, ben benieuwd. :crazyhappy: Heb ook het exp pedal er bij genomen.

tnijland
11 december 2015, 22:25
Gefeliciteerd! Heb er zelf ook eentje op het pedalboard staan ;-)

telecastermaster
12 december 2015, 00:19
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een reverb pedaal en als ik dit forum zo lees is die neuaber geen verkeerde keuze.

...

Hebben jullie nog raad?

Bedankt

Ik heb recentelijk de Boss RV-6 gekocht en ik moet zeggen dat ik er erg content mee ben.
Naar mijn idee gelijkwaardig met mijn Strymon Flint, met uitzondering van de spring reverb.
(En ik vond de Flint weer beter dan de TC Hall of Fame).
Volgens mij kun je je i.i.g. geen buil vallen aan die Boss.
Hij is wel onlangs iets duurder geworden (tsja, zwakke euro, he!).



http://www.youtube.com/watch?v=2o0gVryKeLQ

soup
25 december 2015, 20:24
Wat een heerlijk pedaal, ik heb het nog niet al te uitgebreid kunnen testen maar alleen al het switchen en instellen van andere pedalen is prachtig (chorus, delay, ...).

The Lo Lands
25 december 2015, 23:51
De Neunaber Wet Stereo Reverb ligt nog steeds op mijn plank, en nog steeds naar volle tevredenheid :-)