PDA

View Full Version : Acoustic thumpin' blues!



YoramRE
15 mei 2012, 00:17
Hey hey
Vandaag weer lekker bezig geweest op zolder: http://db.tt/uJraXXro
Brand maar los!

MichaelSS
15 mei 2012, 14:03
Welkom.

Welk gedeelte van het nummer speel jij? Ook het begin??

Ik hoor pas een solo gitaar vanaf 23 seconden. Ik ben geen blues kenner, maar het mag wel wat spannender allemaal.

YoramRE
15 mei 2012, 14:55
Thx voor de feedback. Heb je concrete tips wat misschien nog beter kan? Jup ook de begeleiding is zelf bedacht/opgenomen.

Met vr gr

Riky
15 mei 2012, 16:07
Leuk deuntje! Mix ik redelijk belabberd.
Een bak koffie er bij maakt het sfeertje compleet.

Verder vind ik het te kort om er echt mega zinnige dingen over te kunnen zeggen.

YoramRE
15 mei 2012, 16:20
Hey Riky,

Thx voor je feedback! Mix ga ik zeker nog wat aan doen, maar vind het altijd moeilijk de juiste verhoudingen/tone te mixen.

Zal binnenkort een langere versie opnemen, wellicht in het Hemelvaart weekend ;)

vr. gr.
YoramRE

EBOUE
15 mei 2012, 19:49
Best lollig, het mag wat meer balletjes krijgen. Nu is't wat 'ploink-ploink', structureel klopt het wel, maar het stinkt niet echt. Althans, zo omschrijf ik goede blues graag. Of dat weer klopt mag je zelf uitmaken. Probeer je zelf niet teveel in te houden omdat je opneemt, zonder het ten koste te laten gaan van de sound. Dat is vreselijk moeilijk, maar dat is denk ik wel een tip? Dan komt die juice ook wel in de opname.



Ik hoor pas een solo gitaar vanaf 23 seconden.

Ja, want bij een gitaartrack moet natuurlijk binnen 3 seconden een solo te horen zijn. Kom nou.

MichaelSS
15 mei 2012, 21:14
@EBOUE: Alle respect voor topicstarter maar als hij zijn topic begint met "lekker bezig geweest op zolder" verwacht ik geen nummer van 46 seconden waarvan de eerste 23 een eentonig melodietje is met een gitaarloopje en een drumpartij.

Ik zeg daarnaast nergens dat er binnen 3 seconden een solopartij moet komen, ik constateer alleen (en als jij je oren open doet hoor je dat ook) dat er na 23 seconden pas een gitaarsolo komt.

Nogmaals: niet slecht, wel saai en daarmee heb ik niks teveel gezegd.

EBOUE
15 mei 2012, 22:12
Ik constateer dat jij door het woord 'pas' te gebruiken, je dat te laat vindt. Dus je wilt het eerder. Veel mensen hebben verschillende doelen met het posten van tracks. De meesten doen dat om positieve kritiek te ontvangen binnen hun mogelijkheden, meestal hoor je dat laatste wel aan de track zelf af. Maar goed, misschien drijf ik af.

YoramRE
16 mei 2012, 08:57
Beiden thx voor de comment.

@EBOUE Dank voor de tip! Ga er zeker aan werken maar het blijft inderdaad pittig, wat je zegt. Het gaat me inderdaad gewoon om dit soort constructieve feedback waar ik mee verder kan

@MichaelSS Over het moment van de solo kunnen we discussieren, echter het idee was om eerst de riff (zelf verzonnen/ingespeeld/geen loop) te laten horen alvorens er over heen te pingelen. Wellicht had ik in mijn eerste post iets duidelijker moeten omschrijven dat het ging om een paar uurtjes op zolder voor het verzinnen en opnemen van dit demo'tje, zodat niet de verwachting van een studiosessie geschapen zou worden, zal er op letten.

Groeten!

smullie
16 mei 2012, 11:26
Beiden thx voor de comment.

@EBOUE Dank voor de tip! Ga er zeker aan werken maar het blijft inderdaad pittig, wat je zegt. Het gaat me inderdaad gewoon om dit soort constructieve feedback waar ik mee verder kan

@MichaelSS Over het moment van de solo kunnen we discussieren, echter het idee was om eerst de riff (zelf verzonnen/ingespeeld/geen loop) te laten horen alvorens er over heen te pingelen. Wellicht had ik in mijn eerste post iets duidelijker moeten omschrijven dat het ging om een paar uurtjes op zolder voor het verzinnen en opnemen van dit demo'tje, zodat niet de verwachting van een studiosessie geschapen zou worden, zal er op letten.

Groeten!
Ik had bij het horen van de eerste 23 seconden goesting om mijn gitaar te pakken en er wat op te liggen pingelen. Als je er ooit een backing track van maakt, dan mag je die altijd wel eens ter beschikking stellen. :makeup: (ze mag wel een paar minuten langer zijn, maar dat kan je moeilijk kritiek noemen. Eerder wishful thinking)
Hetgeen je er vervolgens over speelt is beter dan wat ik er van zou kunnen maken, dus van mij zal je niets slecht horen... :ok:

En voor mij moet blues niet altijd tranen met tuiten huilen... ;)

YoramRE
16 mei 2012, 12:02
@Smullie: Dank! Wellicht neem ik binnenkort (lees Hemelvaart of Pinksteren) een langere versie op, en dan post ik er wel eentje mét, en een eentje zonder leadpartij :ok: Kunnen de mensen hier, indien gewenst, er overheen knallen.
Opzet van dit demo'tje was ook niet de jankende blues, eerder een relaxt countryblues achtig deuntje.

Groet!