PDA

View Full Version : Powerball & FCB1010



Raffel
10 juni 2003, 16:34
Goedemiddag, ja weer een vraag over de powerball. Die van mij zit er over 2 weken aan te komen. Nu zit ik met het volgende dilemma:

Ik kan de powerball dus kopen met vloerbord, maar waarschijnlijk koop ik enkele maanden erna een G-major met fcb1010. Nu is mijn vraag, kan ik niet beter de FCB1010 meteen erbij kopen in plaats van de Z5 footswitch? Ik weet alleen niet of ik via de FCB1010 uberhaupt iets kan veranderen qua channels. En werkt het Master A/B switchen dan nog? Tips????

P.s. ik weet wel dat het channel switchen iig via de G-major moet gaan...

LordRiffenstein
10 juni 2003, 17:33
Ik denk dat je 6 switches nodig hebt om alle opties van de Powerball te kunnen bedienen, 4 kanalen, master en open/focused. Als je zeker bent dat je met midi wil werken koop je inderdaad beter die Behringer MAAR je zal nog steeds een toestel moeten hebben de Powerball volledig met midi aan te sturen. Die FCB kan maar 2 dingen schakelen dus dat zijn maximaal 4 van de 6 opties, de G-Major idem dus ook maar 4 opties tenzij je natuurlijk de schakel mogelijkheden van de G-Major EN de FCB gaat combineren maar dan heb je steeds die extra kabel van FCB nr amp nodig en ik vrees dat het dan een heel gedoe wordt. Wat je eigenlijk nodig hebt is iets als de Z-11 van Engl, er zijn nog andere toestellen maar die is zeker goed om de Powerball volledig met midi aan te sturen.

Raffel
10 juni 2003, 22:57
ok, maar het gaat er in principe om wat ik dus als vloerbord het beste aan kan schaffen. aangezien die Z-5 er na een paar maanden waarscijnlijk als een stofvanger bij ligt :S