PDA

View Full Version : aanschaf buizenversterker 20w Blackstar?



Matthijs Vergeldt
14 mei 2012, 13:06
voor thuis en misschien een klein optreden zoek ik een buizenversterkertje van 20watt. Het geluid waar ik naar op zoek ben is blues/rock/hardrock (beetje metal). dus de oversturing is vele malen belangrijker dan het clean geluid. al is een mooie clean sound met een randje natuurlijk wel iets wat een buizenversterker moet kunnen vind ik.

Zelf denk ik aan een Blackstar. Is er misschien ook iets van Engl? (die Steve Morse 100w top klinkt echt goed). Dus Blackstar, of Engl.

Iemand nog meer ideeën? ik wil ze ook graag uit proberen, dus adressen van muziekwinkels in regio Brabant/Limburg zijn ook welkom.

alvast bedankt voor de reacties!

gr Matthijs

RoelSmoel
14 mei 2012, 21:42
Muziekhuis Guus Arons in Heerlen is sinds kort Blackstar Premium/Platinum (?) dealer, en hebben nogal wat van Blackstar staan. Zo. Dat adres dan.

Sinner1980
14 mei 2012, 23:21
20 watt buizen voor thuis? Fijne wedstrijd en de groeten aan je buren! 😁

RoelSmoel
14 mei 2012, 23:38
Hangt maar net van je buren en het tijdstip af.. Als je steevast elke avond om 10 uur je buizenbak open gooit schept dat een mindere sfeer dan wanneer je duidelijke afspraken hebt.

Ijselrobo 07
15 mei 2012, 07:51
20 watt kan best zacht. heb zelf ook de HT-20 en nadat de buren hadden geklaagd (over de Marshall JTM45) gebruik ik de blackstar om thuis te spelen. geen enkel probleem en klinkt ook nog goed op dat volume :ok:

Liquid_Metal
15 mei 2012, 08:04
Blackstar en ENGL zijn héél anders dus volgens mij weet je nog niet wat je wilt. Ga eens lekker een dagje naar een muziekzaak om verschillende amps te proberen. Gewoon veel uitproberen en proberen te ontdekken wat je mooi vindt klinken.

o0rollo0o
15 mei 2012, 09:26
Die HT-20 is een diode clipper geloof ik dus die kan ook op laag volume oversturen.

Triggy
16 mei 2012, 00:22
Tip: Ibanez TSA-15 (dus 15 watt) met ingebouwde tubescreamer en schakelbaar naar 5 watt.
Is er zowel in combo als head/cab.

SvennStar
16 mei 2012, 08:12
Tip: Ibanez TSA-15 (dus 15 watt) met ingebouwde tubescreamer en schakelbaar naar 5 watt.
Is er zowel in combo als head/cab.
Leuk versterkertje, maar voor flinke oversturing? Nah...

tidalwave_sideburns
16 mei 2012, 09:03
Mijn TubeMeister heeft best een flinke bak gain met de lead boost aan, kan op 1 watt en silent mode, klinkt best behoorlijk met een koptelefoon over de mixer, clean met een randje kan-ie zeker, slikt pedalen als geen ander en heeft een fx loop. Ben ontzettend blij met dit ding!

terrasbeest
16 mei 2012, 10:13
http://www.youtube.com/watch?v=Lmvq63A08nk&feature=player_embedded


Laney Cub serie.

Terminus
16 mei 2012, 10:15
Die HT-20 is een diode clipper geloof ik dus die kan ook op laag volume oversturen.

Een voorversterker overstuurt (als hij daarop is afgesteld) altijd, ongeacht het volume. Dat heeft niks te maken met diode clipping (waarvan het de vraag is of de HT-20 dat heeft).

kokeleko
16 mei 2012, 12:42
Mijn TubeMeister heeft best een flinke bak gain met de lead boost aan, kan op 1 watt en silent mode, klinkt best behoorlijk met een koptelefoon over de mixer, clean met een randje kan-ie zeker, slikt pedalen als geen ander en heeft een fx loop. Ben ontzettend blij met dit ding!

Ik ben er ook blij mee met de Tubemaster18 op 1 wat met de master verder open, lekker hoor.
Kan niet wachten tot de 36 uitkomt.

Napoje
16 mei 2012, 14:06
volgens mij kan zelfs een ht5 een klein optreden wel aan

MjS
17 mei 2012, 01:34
Een voorversterker overstuurt (als hij daarop is afgesteld) altijd, ongeacht het volume. Dat heeft niks te maken met diode clipping (waarvan het de vraag is of de HT-20 dat heeft).

Of de HT20 diode clipping heeft weet ik niet, maar ik heb m weggedaan omdat ik m een beetje te vlak vond. Clean en crunch met name. Hi gain od was erg goed, maar volumeknop op gitaar terugdraaien zorgde voor een wat cleanere sound maar zonder ballen en met teveel fizz of zo. Net niet.

o0rollo0o
17 mei 2012, 19:04
Een voorversterker overstuurt (als hij daarop is afgesteld) altijd, ongeacht het volume. Dat heeft niks te maken met diode clipping (waarvan het de vraag is of de HT-20 dat heeft).

Heeft die. Diodes clippen veel eerder dan buizen. Een jcm800 2203 type moet bijv flink hard om ruig te oversturen terwijl een 2205 welke ook een diodeclipper is veel meer distortion kan geven op laag volume.

Terminus
17 mei 2012, 19:20
Heeft die. Diodes clippen veel eerder dan buizen. Een jcm800 2203 type moet bijv flink hard om ruig te oversturen terwijl een 2205 welke ook een diodeclipper is veel meer distortion kan geven op laag volume.

Je haalt twee dingen door elkaar. De diodeclipper in de 2205 zorgt voor meer distortion in de voorversterker, dat heeft niks te maken met hoe hard de versterker staat. Wanneer je beide versterkers hard zet hebben ze allebei meer vervorming dan op laag volume, omdat de eindversterker dan gaat oversturen. Een Soldano SLO heeft veel meer gain dan een 2203, maar geen diode clipping. Ze hebben gewoon meer buizen gebruikt in de voorversterker om zo meer versterking en meer vervorming te krijgen. Je kan alle distortion van de wereld krijgen uit buizen, op elk volume, er zitten alleen praktische limieten aan.

Stillborn
17 mei 2012, 21:23
volgens mij kan zelfs een ht5 een klein optreden wel aan

Die van mij haalt 't net niet dan. Onze drummer speelt ook wel hevig.

Ron Houben
19 mei 2012, 11:21
Koch Studiotone. Heeft een Dummy Load en kan je met koptelefoon goed gebruiken. Fulltube, 20 Watt. Verdraagt pedalen bijzonder goed.