PDA

View Full Version : Epiphone



BramT
14 mei 2012, 12:02
Beste Leden,

Dit weekend heb ik voor het eerst op een Epiphone gespeeld. Ik speel al jaren Gibson en was benieuwd naar de kwaliteit van een Epiphone. Ik was aangenaam verrast vooral vanwege de lage prijs en de redelijke kwaliteit.

Nu heb ik op internet een mooi Epiphone gevonden en heb het volgende serial number ontvangen: 05071912279
0507= juli 2005
19= Factory??

Kunnen jullie mij zeggen wanneer deze gitaar gemaakt is en in welke fabriek.

Alvast bedankt voor de informatie.


Groet
Bram

Venlonaer
14 mei 2012, 12:09
The guitar dater project?

BramT
14 mei 2012, 12:14
Het schijnt zo te zijn dat gitaren na productie datum 2009 niet meer op de Guitar Dater staan. Heb ik me laten vertellen. Als ik het serienummer op de website in tik krijg ik niet gevonden. Daarom heb ik het vermoeden dat er iets niet klopt. Zijn er veel Epiphones waar mee gerommeld wordt?

Venlonaer
14 mei 2012, 12:16
Klopt krijg ik ook. Moeten de eerste 2 cijfers ook geen letters zijn? OS ipv 05?

BramT
14 mei 2012, 12:19
Heb dat al nagevraagd en hij zegt echt dat het cijfers zijn.

BramT
14 mei 2012, 12:20
OS is ook geen fabriekscode volgens mij

macwilliams
14 mei 2012, 12:47
Is vermoedelijk een uit china. Is het een standaard of een custom uitvoering?

BramT
14 mei 2012, 12:58
standard uitvoering:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/559477149-epiphone-les-paul-standard-honey-sunburst-en-custom-goldtop.html

Deze is het

Venlonaer
14 mei 2012, 13:11
Stickers op de pickup covers......

BramT
14 mei 2012, 13:15
Ze zeggen dat de gitaar nieuw is, vandaar de stickers op het slagblad en de pick-ups. Het zijn Chinezen die hem verkopen.

Wat denken jullie?

pannekoek
14 mei 2012, 13:18
Deze zijn hardstikke nep!
Potmeters zitten niet goed, is goed te zien bij de goldtop!

De hele advertentie ruikt naar oplichting.

BramT
14 mei 2012, 13:21