PDA

View Full Version : Epiphone



BramT
14 mei 2012, 12:02
Beste Leden,

Dit weekend heb ik voor het eerst op een Epiphone gespeeld. Ik speel al jaren Gibson en was benieuwd naar de kwaliteit van een Epiphone. Ik was aangenaam verrast vooral vanwege de lage prijs en de redelijke kwaliteit.

Nu heb ik op internet een mooi Epiphone gevonden en heb het volgende serial number ontvangen: 05071912279
0507= juli 2005
19= Factory??

Kunnen jullie mij zeggen wanneer deze gitaar gemaakt is en in welke fabriek.

Alvast bedankt voor de informatie.


Groet
Bram

Venlonaer
14 mei 2012, 12:09
The guitar dater project?

BramT
14 mei 2012, 12:14
Het schijnt zo te zijn dat gitaren na productie datum 2009 niet meer op de Guitar Dater staan. Heb ik me laten vertellen. Als ik het serienummer op de website in tik krijg ik niet gevonden. Daarom heb ik het vermoeden dat er iets niet klopt. Zijn er veel Epiphones waar mee gerommeld wordt?

Venlonaer
14 mei 2012, 12:16
Klopt krijg ik ook. Moeten de eerste 2 cijfers ook geen letters zijn? OS ipv 05?

BramT
14 mei 2012, 12:19
Heb dat al nagevraagd en hij zegt echt dat het cijfers zijn.

BramT
14 mei 2012, 12:20
OS is ook geen fabriekscode volgens mij

macwilliams
14 mei 2012, 12:47
Is vermoedelijk een uit china. Is het een standaard of een custom uitvoering?

BramT
14 mei 2012, 12:58
standard uitvoering:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/559477149-epiphone-les-paul-standard-honey-sunburst-en-custom-goldtop.html

Deze is het

Venlonaer
14 mei 2012, 13:11
Stickers op de pickup covers......

BramT
14 mei 2012, 13:15
Ze zeggen dat de gitaar nieuw is, vandaar de stickers op het slagblad en de pick-ups. Het zijn Chinezen die hem verkopen.

Wat denken jullie?

pannekoek
14 mei 2012, 13:18
Deze zijn hardstikke nep!
Potmeters zitten niet goed, is goed te zien bij de goldtop!

De hele advertentie ruikt naar oplichting.

BramT
14 mei 2012, 13:21
Thanks Pannenkoek. Dat denk ik namelijk ook. Ook de Serial Numbers klopten niet.

Daar drinken we vanavond maar een biertje op ;-)

Venlonaer
14 mei 2012, 13:31
Same thoughts. Laat deze maar fijn links liggen.

nickofzo
14 mei 2012, 13:44
Stickers op de pickup covers......

zegt ook niet altijd alles, heb zelf destijds een koreaanse epiphone nieuw gekocht met stickers op de pickups.

___

dat deze nep zijn, ja schroefje in de slagplaat zit inderdaad erg ver naar buiten bij allemaal

Mitch
14 mei 2012, 13:57
Afgezien daarvan, in het topic over mijn nieuwe Epiphone aanwinst (te vinden in dit subforum) heb ik een link geplaatst naar een site die de nieuwe manier van nummeren verklaart, inclusief codes van de fabrieken. Na 2009 inderdaad alleen nummers, YY DD FF (fabriekscode), dus 2005 klopt al niet. In die tijd hadden ze twee cijfers als eerste om de fabriek aan te duiden.

macwilliams
14 mei 2012, 14:39
Dat is een Nepiphone...
Laat gaan dat ding.

bass blom
14 mei 2012, 15:29
idioot dat die neppers allemaal een 2005 serienummer lijken te hebben.

smullie
14 mei 2012, 15:59
idioot dat ze zelfs van een epiphone namaak gaan maken...

Zijn er dan ook al Squier namaak gitaren?

pannekoek
14 mei 2012, 16:05
Iemand die een gibson koopt weet in veel gevallen waar hij/zij op moet letten. Een epiphone kopie maak je minder winst op maar is makkelijker te slijten aan onwetenden = meer winst onder aan de streep.

nickofzo
14 mei 2012, 16:23
idioot dat die neppers allemaal een 2005 serienummer lijken te hebben.

je bent zelf een nepper!

:D (geregistreerd bla bla 2005)

Pepe
14 mei 2012, 16:44
idioot dat ze zelfs van een epiphone namaak gaan maken...

Zijn er dan ook al Squier namaak gitaren?

Prijs heeft er niks mee te maken, het gaat om de bekendheid van de naam natuurlijk, de marketing.

bass blom
14 mei 2012, 17:05
je bent zelf een nepper!

:D (geregistreerd bla bla 2005)

:crazyhappy: OMG :D

Nobler
14 mei 2012, 17:13
Dit weekend heb ik voor het eerst op een Epiphone gespeeld. ... Ik was aangenaam verrast vooral vanwege de lage prijs en de redelijke kwaliteit.

De advertentie is al van MP verwijderd. Begrijp ik dat de gitaar op MP niet de gitaar was waardoor je aangenaam verrast was? Als het dat wel zou zijn: lage prijs en redelijke kwaliteit: wie kan het dan schelen of hij 'officieel' in China is gebouwd, of 'illegaal' in China is gebouwd?

BramT
14 mei 2012, 17:48
Iemand die een gibson koopt weet in veel gevallen waar hij/zij op moet letten. Een epiphone kopie maak je minder winst op maar is makkelijker te slijten aan onwetenden = meer winst onder aan de streep.

Ey Pannekoek,

Waar moet je op letten bij een Gibson. Ik weet alleen dat ze super fijn spelen. Maar verder heb ik er ook weinig verstand van.

Groet
Bram

BramT
14 mei 2012, 17:50
De advertentie is al van MP verwijderd. Begrijp ik dat de gitaar op MP niet de gitaar was waardoor je aangenaam verrast was? Als het dat wel zou zijn: lage prijs en redelijke kwaliteit: wie kan het dan schelen of hij 'officieel' in China is gebouwd, of 'illegaal' in China is gebouwd?

ik heb aan de verkoper even uitgelegd dat het een nep gitaar was. Wellicht heeft hij het licht gezien en daardoor de advertentie verwijderd van marktplaats.

Ik heb niet op die gitaar gespeeld. Een goede vriend van me was bij me en we hebben een avondje lekker muziek gemaakt. Hij had een Epiphone gekocht.

jan jansen
14 mei 2012, 19:14
:crazyhappy: OMG :D

en dan ook net niet in friesland.....een nepfries....:crazyhappy:

bass blom
14 mei 2012, 19:27
en dan ook net niet in friesland.....een nepfries....:crazyhappy:

ja, dat kan niet hè :sneaky:
net niet in friesland kan ik toch echt in mijn boekje geen nepfries zijn.
(alhoewel mijn roots er wel liggen, drie generaties terug) :sssh:

jan jansen
14 mei 2012, 19:30
ja, dat kan niet hè :sneaky:
net niet in friesland kan ik toch echt in mijn boekje geen nepfries zijn.
(alhoewel mijn roots er wel liggen, drie generaties terug) :sssh:

een steenwijker...tja heb ik als echte fries ook nog eens gewoond.....:soinnocent:

bass blom
14 mei 2012, 19:33
een steenwijker...tja heb ik als echte fries ook nog eens gewoond.....:soinnocent:

verdere beledigingen maar PM doen? :D

jan jansen
14 mei 2012, 19:37
:sssh:
verdere beledigingen maar PM doen? :D:crazyhappy:

nickofzo
14 mei 2012, 20:55
Ey Pannekoek,

Waar moet je op letten bij een Gibson. Ik weet alleen dat ze super fijn spelen. Maar verder heb ik er ook weinig verstand van.

Groet
Bram

ik ben weliswaar geen pannekoek, maar kan je wel antwoord geven:

-plaatsing potmeters hoort parallel te lopen met de hals
-ook hoort (als er een slagplaat op zit) het schroefje ongeveer tegelijk te lopen
-in het afdekplaatje op de kop (trussrodcover) horen 2 schroefjes, vaak zie je nepperts met 3 schroefjes.
-ook zie je vaak afwijkingen in de "snor" op de kop (mislukte open book headstock)
-plaatsing van de tuners te dicht bij de rand of over the binding heen kloppen ook niet.
-de hoek van de kop wijkt ook vaak af bij neppers.
-plaatsing van het logo kan afwijken
-de letter O is normaliter gebroken (bij het huidige logo) maar moet geen U zijn geworden.
-vaak zie je bij neppers het serienummer gekleurd zijn, bij de echte is het erin gestanst

zoiets ongeveer ;)

pannekoek
15 mei 2012, 09:10
Tadaa:

http://www2.gibson.com/News-Lifestyle/Features/en-us/CounterfeitGibsons.aspx

een lijstje op de website van Gibson hoe je een GibsUn herkent.

LPNils
15 mei 2012, 21:03
Hier een geweldig topic op het 'My Les Paul' forum.

http://www.mylespaul.com/forums/epiphone-les-pauls/12286-fake-epiphone-thread.html

Staat vanalles op waar je op moet letten.

BramT
16 mei 2012, 13:55
Thanks Guys