PDA

View Full Version : Onespot probleempje



Strat91
13 mei 2012, 14:25
Ik gebruik nu de onespot voor mijn pedalen. Maar als ik bijvoorbeeld een dunlop dc brick gebruik is de kans dan kleiner dat er knallen uit mijn versterker komen als ik switch met mijn lehle 3@1.
Soms als ik de phaser in en uit schakel dan knalt het soms ook. Hoe kan ik dit oplossen?

Dit is de lehle 3@1 voor de mensen die het niet kennen:
http://www.stevesmusiccenter.com/Lehle1@3SGoSBig.jpg

Nielsje
13 mei 2012, 14:53
Ik begrijp je omschrijving niet.
Waarom is de kans kleiner dat bijgeluiden optreden als je de DC Brick gebruikt?
Heb je zo'n ding, of niet? Ik kan dat niet opmaken uit je verhaal.
Waarmee treden er nou problemen op? Met je Lehle? En soms met je phaser als je die soms gebruikt (dus heel erg weinig? soms soms)?

Welke phaser heb je?
Effecten ploppen wel vaker, dat kan te maken met bla bla lang technisch verhaal wat D_H veel beter weet. Heb je het ook met alleen één pedaal aan je one-spot? Ik vermoed dat het probleem bij je pedalen zit, en dat je dat dus niet oplost met een andere voeding.

De DC brick is gewoon een adapter en een daisy chain in een doosje, en dat zal je waarschijnlijk niet veel helpen.

Strat91
13 mei 2012, 14:57
Ik heb nu 6 pedalen op mijn one spot aangesloten

- Boss TU-3
- MXR Dyna Comp vintage
- MXR distortion +
- Ibanez TS-808
- MXR Phase 90 vintage
- MXR carbon copy


De Lehle 1@3 heb ik op een aparte adapter aangesloten.

Als ik schakel tussen A/B/C met mijn lehle dan komen er knallen en ook als ik mijn Phase 90 aan of uit zet.
Dus ik dacht als ik alles aansluit op een DC Brick dat ik dan minder knallen zou krijgen omdat ze dan niet in een lus aan elkaar zitten qua voeding.

Strat91
13 mei 2012, 17:53
Iemand nog een idee?

Nielsje
13 mei 2012, 21:34
Heb je mijn post gelezen?

Strat91
14 mei 2012, 07:51
Ja en daar heb ik op gereageerd.

iWishmaster
14 mei 2012, 22:50
Probeer eens alleen je phase 90 aan te sluiten (alle overigens pedalen, incl. de lele even er tussenuit). Daarna hetzelfde met alleen de Lele, desnoods met een batterij in plaats een voeding. Als het dan nog knalt, gaat geen enkele voeding je helpen, dan ligt het eenvoudigweg aan de pedalen en valt het niet te voorkomen zonder je pedalen te modificeren of andere te kopen.