PDA

View Full Version : ff duimen!



Dandelion
10 juni 2003, 16:14
mensen, willen jullie morgen even voor me duimen, ik moet namelijk toelatingsexamen doen voor het conservatorium...
En ik begin nu behoorlijk zenuwachtig te worden, moet ik bekennen :amp:

Ik laat jullie wel horen of het is gelukt

:harmony:

Clunk
10 juni 2003, 16:28
oke.. en duim jij dan voor mij?
ik heb morgen ook 2 hele belangrijke pw's :D

ghehe,, succes ermee btw!

wel koel.. ik moet ook naar zon conservatoium.. ik hoop alleen niet dat je in alkmaar komt.. die schijnt minder te zijn... ofzo :D

bassopotmus
10 juni 2003, 16:31
Doen we!, wat moet je doen? Wat scales ofzo?

basswasp
10 juni 2003, 16:53
't zal wel iets meer zijn dan wat basloopjes spelen, ze moeten zien of je een beetje feeling voor 't instrument hebt, denk ik.

Succes ermee! :B

koen_V
10 juni 2003, 17:02
gaan we doen :dance:

Easy Rider
10 juni 2003, 17:55
Doen we zeker. Veel succes, dude!

EZ

Pöl
10 juni 2003, 17:59
Ik ben jaloers...

Thumbs UP, man :razz:

Fred at the Bass
10 juni 2003, 18:04
Succes...


maar wat moet je juist spele ?

AllodoX
11 juni 2003, 08:05
Hehe.. toelating voor conservatorium is wel meer dan " ff " wat spelen hoor.

Je moet eerst laten zien dat je je instrument beheerst. ze laten je een toon horen en die moet je zonder te kijken naspelen ( welke noot zit waar, en herken je de noten ? ). ze laten je noten lezen.. je moet meespelen met melodietje ( improvisatie vermogen en artistiek vermogen ). Je moet alle ladders kennen. Etc, etc.

't is wel meer dan een auditie voor een garage-bandje hoor. met alleen een paar jaartjes pingelen op je zolderkamertje kom je er niet.

maar we duimen voor je :)

Chris Wolstenholme
11 juni 2003, 08:33
:o

De Teng
11 juni 2003, 09:03
Maak die jongen nu ff bang he?

Gisteren was er een kerel (bleek een bassist te zijn die er al twintig jaar zijn brood mee verdiende) en die kwam met een bag-end speakerkastje langs, die ik wilde kopen. Toen keek hij raar op dat ik diergeneeskunde deed, 'omdat ik nogal technisch aangelegd was.' :D

Toch een leuk complimentje....*kwijl kwijl*

Elaine
11 juni 2003, 09:16
succes!!!

Clunk
11 juni 2003, 11:09
Hehe.. toelating voor conservatorium is wel meer dan " ff " wat spelen hoor.

Je moet eerst laten zien dat je je instrument beheerst. ze laten je een toon horen en die moet je zonder te kijken naspelen ( welke noot zit waar, en herken je de noten ? ). ze laten je noten lezen.. je moet meespelen met melodietje ( improvisatie vermogen en artistiek vermogen ). Je moet alle ladders kennen. Etc, etc.

't is wel meer dan een auditie voor een garage-bandje hoor. met alleen een paar jaartjes pingelen op je zolderkamertje kom je er niet.

maar we duimen voor je :)

nou zeg je wel.. maar ik denk dat je met 4 jaar erugver kan komen.. op je zolderkamer :D

Rhinus
11 juni 2003, 11:26
Succes.
Maare, je bent goed dus. Anders mag je neem ik aan ook niet zo'n toelatingstest doen bij een conservatorium. Maare, succes!

bassopotmus
11 juni 2003, 11:46
Goed we duimen al!!!!!!!

FleaBass
12 juni 2003, 04:43
hé vet man, veel succes!!

Elaine
12 juni 2003, 12:09
en??? gehaald?

Dandelion
12 juni 2003, 15:10
Fuck...

niet gehaald dus. :cry:

Ik had het al een beetje verwacht dus de schok is niet al te groot, maar ik baal natuurlijk als een stekker.

Zoals ik al eens eerder verteld heb (geloof ik) heb ik van mijn 14de tot mijn 18de basles gehad. Wat ik daar vooral heb gedaan is wat nummers leren spelen enzo, maar ik heb het zelf nooit uitgediept.
Daarna heb ik 4 jaar (bijna) niets met mijn bas gedaan, en afgelopen september de boel weer op gepakt. Ik zat afgelopen school jaar in mijn laatste jaar van de hotelschool en heb eindelijk de moed opgepakt om dus wel verder te willen met het bassen, en ben dus eind 2002 als een malloot weer aant lessen geslagen, en elk momentje van mijn vrije tijd gaan spelen en oefenen. Het doel was eigenlijk om dit jaar toelating te doen en te zien wat er van kwam (met als verwachting niet halen) en dan volgend jaar voor het echie te gaan.
Maar goed, ik zag zelf wel behoorlijke verbetering het laatste jaar en dan ga je toch hopen op meer dan eigenlijk mogelijk is he...
Dat bleek dus ijdele hoop te zijn en ik zal me er dus voor het volgende jaar op moeten storten.

Allodox zat opzich wel een aardig eind in de richting over de zwaarte, maar daar was ik wel van op de hoogte.
Helaas werd er meer aandacht gelegd op dingen die ik niet verwachte, zoals het zingen van blad (noten dus). Daar ligt duidelijk niet mijn talent, en ik was er nog niet genoeg op getrained. Ik weet nu iig voor volgend jaar wat ik ongeveer kan verwachten en waar ik op moet letten.

Thanx voor alle succeswensen en het geduim overigens ;)

En clunkyboy, hoe gingen de pw's?

:harmony:

Clunk
12 juni 2003, 15:25
nou, naar mijn gevoel wel oke, alleen, tja, ik hoor het over een week..
en ik heb morgen scheikunde.. BAH! :P reactie formules gelijkstellen enzo.. bah bah bah// nouja..ik zie wel, als ik maar met een hele stoet mooie 6en over ga zit het mij wel gescheten, en owja.. ik sta een 9 muziek :D ghehe.. das ook helaas de enige.. hmmz hebbik volgend jaar niet meer.. nouja, denk dak wel overga..

naja. .jammer dat je het niet gehaald heb, ik wil laters eig ook wel naar conservatorium, maar noten lezen zuigt.. ik ken het wel, maar vergt moeite, omdat ik alles op mn gehoor speel, k ken nu wel alle noten als je ze vraagt zo domweg spelen, maar van blad, met die rusten enzo zuigt,.,. dan heb je ook geen feel, nee, dan zit je domweg nootjes te spelen, ach.. wtf.. ik gaat weer :D mazzul!

bassopotmus
12 juni 2003, 17:22
Trouwens ik hoorde dat ik vandaag geslaagd was, goh big shock!
Jammer man, maar je hebt nu wel een richtlijn, ik denk dat ik ook es toelating doe, voor de gein dan, met me olp met vlammen erop en mischien leds dan helemaal jumpen en flippen....en gehaald?? :lol:

basswasp
13 juni 2003, 09:23
Gefeliciteerd met je examen 8-)

Maar dat van dat toelatingsexamen kunnen waarschijnlijk weinig mensen om lachen, 't is geen Idols... :wink:

Dandelion
13 juni 2003, 12:52
Gefelici basso!
en nu naar de hotelschool?

:harmony:

Emeth
13 juni 2003, 15:43
Gefeliciteerd :dance:

bassopotmus
13 juni 2003, 18:16
hoger hotel management, notenboom..

Dandelion
13 juni 2003, 20:37
Lachen.
Is dat prive ofzo?
En is dat een officele HBO, of hoe moet ik het me voorstellen, heb namelijk nog nooit van die opleiding gehoord...

:harmony:

Elaine
13 juni 2003, 20:38
Fuck...

niet gehaald dus. :cry:

Ik had het al een beetje verwacht dus de schok is niet al te groot, maar ik baal natuurlijk als een stekker.

Zoals ik al eens eerder verteld heb (geloof ik) heb ik van mijn 14de tot mijn 18de basles gehad. Wat ik daar vooral heb gedaan is wat nummers leren spelen enzo, maar ik heb het zelf nooit uitgediept.
Daarna heb ik 4 jaar (bijna) niets met mijn bas gedaan, en afgelopen september de boel weer op gepakt. Ik zat afgelopen school jaar in mijn laatste jaar van de hotelschool en heb eindelijk de moed opgepakt om dus wel verder te willen met het bassen, en ben dus eind 2002 als een malloot weer aant lessen geslagen, en elk momentje van mijn vrije tijd gaan spelen en oefenen. Het doel was eigenlijk om dit jaar toelating te doen en te zien wat er van kwam (met als verwachting niet halen) en dan volgend jaar voor het echie te gaan.
Maar goed, ik zag zelf wel behoorlijke verbetering het laatste jaar en dan ga je toch hopen op meer dan eigenlijk mogelijk is he...
Dat bleek dus ijdele hoop te zijn en ik zal me er dus voor het volgende jaar op moeten storten.

Allodox zat opzich wel een aardig eind in de richting over de zwaarte, maar daar was ik wel van op de hoogte.
Helaas werd er meer aandacht gelegd op dingen die ik niet verwachte, zoals het zingen van blad (noten dus). Daar ligt duidelijk niet mijn talent, en ik was er nog niet genoeg op getrained. Ik weet nu iig voor volgend jaar wat ik ongeveer kan verwachten en waar ik op moet letten.

Thanx voor alle succeswensen en het geduim overigens ;)

En clunkyboy, hoe gingen de pw's?

:harmony:

da's kut

sterkte en gewoon opnieuw proberenn!

JoVe
13 juni 2003, 22:43
Echt niet lief dat je moet kunnen zingen om toegelaten te worden tot het conservatorium. Dat kan ik dus echt niet.

Ik vind het opzich wel een beetje raar.
Als ik probeer te zingen heb ik wel de noot in m'n hoofd zitten, maar ik krijg meestal niet juist m'n strot uit. Iets van een communicatiefout tussen m'n hoofd een stemwanden of zo. Maar dat zegt toch nog niet helemaal dat je niet muzikaal bent? Je komt daar toch om te bassen, niet om te zingen.

Dandelion
14 juni 2003, 14:56
Echt niet lief dat je moet kunnen zingen om toegelaten te worden tot het conservatorium. Dat kan ik dus echt niet.

Ik vind het opzich wel een beetje raar.
Als ik probeer te zingen heb ik wel de noot in m'n hoofd zitten, maar ik krijg meestal niet juist m'n strot uit. Iets van een communicatiefout tussen m'n hoofd een stemwanden of zo. Maar dat zegt toch nog niet helemaal dat je niet muzikaal bent? Je komt daar toch om te bassen, niet om te zingen.

Tja opzich klopt het verhaal wel, want het staat allemaal in verbinding met elkaar: Kan je noten lezen --> dan kan je spelen wat daar staat --> weet je wat je speelt --> kan je zingen wat daar staat.
Dat is zeg maar de gedachte gang: als je een lick kan zingen, dan kan je em ook spelen. Zo zien ze dat.
Het idee is ook: alles wat je speelt mee zingen (zeg maar zoals je de drummer van Metallica ziet mee zingen wat hij drumt.... ;) )

En dat is uiteraard niet het enige waarop ik ben afgewezen. Ook kwa noten lezen zat ik gewoon niet op niveau enzo.
En dan is de redenatie: Jij doet dan volgend jaar je stinkende best, terwijl je ook een remmende factor bent voor diegenen waarmee je samenwerkt. Dat is dus voor niemand positief.

Dus ik ga dit jaar veel notenlezen, zingen en spelen, en dan zien we volgend jaar wel weer

:harmony: