PDA

View Full Version : Nova System -> versus -> G-Force



groovieguitarguus
12 mei 2012, 11:23
Op dit moment heb ik een 2-kanaals Top + Cab

En een 19" Rack met Effecten:
- G-Force
- Lade met diverst Overdrive/ Boost pedalen

Op de grond ligt een flink Floorboard om alles aan te sturen.

Nu wil ik een kleinere SetUp. Dus alleen een pedalboard.
Ik wil alleen ook sounds met fraaie Chorus / Delay / Compressie en Pitch (D-tune) kunnen maken t.b.v.
wat Lukather achtige sounds.
Ik zat te denken aan een Nova System, maar wellicht zijn er betere / andere oplossingen ideeën.
Ik heb ook nog een losse Boss DD3 liggen die ik in het board kan verwerken.

Ik lees het graag!

Dank alvast... Guus

LordRiffenstein
12 mei 2012, 15:38
Ik heb beide, GForce in mijn rack en Nova System op mijn board.

335

Ik heb de GForce in parallel met een mixer en de Nova System in series in de loop. De Gfoce klinkt beter dan de Nova System, de GF is transparanter dan de NS, ook als die in series gebruikt wordt. De NS werkt prima in een series loop, is helaas niet geschikt om in parallel te gebruiken. Je moet er voor zorgen dat je genoeg level hebt naar de NS en dan de input en output goed afregelen. De FX zijn van gekende TC kwaliteit en daar ben ik uiterst tevreden mee. De FX op de GForce kan je meer tweaken dan op de NS maar die is ook perfect in te stellen. Ik heb ook enkele eighties sounds op mijn NS en zelfs een harmonizing preset voor de solo van Owner of a lonely heart en het klinkt allemaal erg lekker.

Mijn board doet eigenlijk wat jij ook wil doen en ik ben er ZEER tevreden mee. Ik gebruik dit met een Elmwood top + 2x12 en die setup klinkt echt te gek. Ik speel in een bandje dus ook wat eighties dingen (Toto, Yes etc) en je kan perfect die sounds uit de NS halen.

groovieguitarguus
12 mei 2012, 16:15
Hoi Lord R.... Fraai hoor!!! (goeie Wha ook.. ;-)

Waarom is de Nova S. NIET geschikt voor een parallele loop? Killdry o.i.d?

LordRiffenstein
12 mei 2012, 16:55
Kill Dry kan je enkel via de niet-officiele editor, die je op de Yahoo-group kan vinden, aanzetten, is geen parameter op het toestel. Maar dan heb je nog steeds het probleem dat de aparte effecten GEEN volume regeling hebben. Ze hebben enkel een mix parameter die bij de Kill Dry eigenlijk vervalt aangezien je de mix op 100% moet zetten. Het gevolg is dus dat met de Kill Dry aan, je geen balans kan maken tussen de FX blokken.

Nielsje
12 mei 2012, 17:08
Zijn er eigenlijk nog meer dingen die je kan instellen via de niet-officiële editor?
Heb geen Nova System, maar het ding trekt mij ontzettend qua mogelijkheden vs afmetingen vs bouwkwaliteit.
Lijkt me wel wat om de NS te combineren met een wah en een expressie pedaal. Alles op een PT junior, gaan!

LordRiffenstein
12 mei 2012, 21:43
Ik heb enkel weet van die Kill Dry. Voor de prijs is de NS een te gek apparaat. Helaas heb ik met die van mij een probleem. De eerste keer met een TC apparaat (heb een GForce, D-Two en een Gmajor en M-one gehad) dus maandag gaat hij terug nr Thomann. Ik heb een probleem met de tap tempo switch en de expression input reageert soms bizar en 'leest' mijn expressiepedaal niet goed.

Wimme V
13 mei 2012, 10:57
Misschien kun je hier inspiratie opdoen vwb Lukather sounds?

http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=82942

Wim

Swaag
13 mei 2012, 11:43
.....en de expression input reageert soms bizar en 'leest' mijn expressiepedaal niet goed.Bekend verhaal bij de NS. Ik gebruik nu een Ernie Ball JR VP en dat werkt goed. Wel even per pre-set moeten instellen en calibreren, en de juiste kabel moeten vinden. Zowel in als uit op de VP is nu verbonden met de pedalingang op de NS.

LordRiffenstein
13 mei 2012, 12:01
Bekend verhaal bij de NS. Ik gebruik nu een Ernie Ball JR VP en dat werkt goed. Wel even per pre-set moeten instellen en calibreren, en de juiste kabel moeten vinden. Zowel in als uit op de VP is nu verbonden met de pedalingang op de NS.

Ik heb ook een EB Jr zoals je op de foto kan zien en die doet het gewoon niet goed. Heb 2 van die EBs en zelfde probleem met beiden, heb ook verschillende kabels getest, zonder succes. Het gaat al enigszins mis bij het calibreren dus er is echt iets mis met mijn NS. Trouwens, calibreren per preset zou echt niet moeten, gewoon 1 keer en klaar.

Swaag
13 mei 2012, 18:55
Bij mij werd het pas wat toen ik deze kabel ging gebruiken:
http://dbinstrumentamp.com/drupal/content/easy-expression-converter

Verder heb ik per pre-set weer een andere parameter die ik met het pedaal regel. op de ene preset bijvoorbeeld volume, bij een andere weer de hoeveel gain op de overdrive, bij een andere het aantal repeats van de delay etc.

groovieguitarguus
13 mei 2012, 21:53
Die vent heeft 't natuurlijk in zijn vingers... maar dit is ook wel een gave clip:

http://www.youtube.com/watch?v=5s_SMiqtyXU

Wimme V
15 mei 2012, 19:28
Inderdaad deze man heeft de toon zeker in zijn vingers, mooi clipje!

groovieguitarguus
21 mei 2012, 10:50
Ik heb beide, GForce in mijn rack en Nova System op mijn board.

335

Ik heb de GForce in parallel met een mixer en de Nova System in series in de loop. De Gfoce klinkt beter dan de Nova System, de GF is transparanter dan de NS, ook als die in series gebruikt wordt. De NS werkt prima in een series loop, is helaas niet geschikt om in parallel te gebruiken. Je moet er voor zorgen dat je genoeg level hebt naar de NS en dan de input en output goed afregelen. De FX zijn van gekende TC kwaliteit en daar ben ik uiterst tevreden mee. De FX op de GForce kan je meer tweaken dan op de NS maar die is ook perfect in te stellen. Ik heb ook enkele eighties sounds op mijn NS en zelfs een harmonizing preset voor de solo van Owner of a lonely heart en het klinkt allemaal erg lekker.

Mijn board doet eigenlijk wat jij ook wil doen en ik ben er ZEER tevreden mee. Ik gebruik dit met een Elmwood top + 2x12 en die setup klinkt echt te gek. Ik speel in een bandje dus ook wat eighties dingen (Toto, Yes etc) en je kan perfect die sounds uit de NS halen.


Hoi Lord R... wat is dat voor een Looper????

LordRiffenstein
24 mei 2012, 11:15
Hoi Lord R... wat is dat voor een Looper????

http://www.musicomlab.com/efxmkiii+.htm

groovieguitarguus
26 mei 2012, 22:16
Gaaf ding.... Wel een stevig prijskaartje... Circa € 575,-

wel meteen midi...

Opent perspectieven!!! ;-)

Thanx