PDA

View Full Version : Spelen met delay hellupp :-P !!



Cubone
11 mei 2012, 13:53
Hallo mensen heb jullie hulp nodig...

Ik wil dus big sur moon gaan coveren van Buckethead. Maar wil graag ook mijn eigen 'ding' erin verwerken. Ik weet niet in hoeverre het mijn eigen 'ding' is want het is een stukje wat in mijn hoofd zit en waarschijnlijk ooit ergens heb gehoord. Iig vind ik het behoorlijk cool klinken :metal:

Het gaat vanaf 0.13 sec vandaar is er een overgang naar mijn eigen stuk. Maar ik weet niet of die overgang zo vloeiend is....

Anders moet ik een ander stukje gaan bedenken dat misschien wel beter past.

http://dl.dropbox.com/u/23133907/spaceeee%20man.wav


Ik hoor van jullie !

Greetz,

:grouphug:

MichaelSS
11 mei 2012, 14:31
Dit zul je nooit voor elkaar krijgen met enkel een delay.. volgens mij hoor ik er hier zeker 2 of 3.

Want wat is je vraag? Of het vloeiend is? Hoe heb je het in gedachten dan??

Cubone
11 mei 2012, 14:42
Wat zal ik nooit voor mekaar krijgen ??? 2 of 3 wat ?

Nou mijn vraag is. vanaf 0.20 ga ik over in een ander toonsoort...En ik vroeg me af of dit als hinderlijk word ervaren, ik vind het persoonlijk niet hinderlijk, alleen valt het mij wel op..

maar ik weet niet of ik dit zelf objectief kan beoordelen dus vandaar misschien wat input van andere mensen :P


Greetz,

Duhsjaak
12 mei 2012, 09:09
Hi
Ik heb iemand anders hier op GN (of beter: Van GN) twijfelkont genoemd. Bij diegene staat niet zo zeer de kwaliteit van de prestatie ter discussie als wel de mate waarin de persoon in kwestie in staat is geweest voluit zijn/haar ding te doen zonder teveel door twijfel te worden geplaagd.

Als je deze zin nog snapt, mag je het zeggen.

Wat je doet is een mash up maken (het verweven van twee verschillende melodietjes) en vervolgens schrik je ervan dat het lijkt te lukken.

Ik stel met plezier vast dat je zowat alles kunt spelen wat je wilt en dat ik wou dat ik dat ook zou kunnen. Misschien moet ik in een volgend leven iets meer op techniek letten.

Wat mij betreft zouden er twee mogelijkheden zijn:
- je ziet dit als experiment en wat mij betreft is dat excentriek, maar behoorlijk geslaagd
- je ziet dit als proefje en dan zou je je zelfvertrouwen op overdrive moeten zetten en het iets verder uitwerken

Zelfoverschatting gets you nowhere en bescheidenheid is een mooie karaktertrek. Jij lijkt al die lessen te overdrijven. Ik hoop je tot iets minder bescheidenheid aan te kunnen zetten. Da's puur eigenbelang. Ga je steeds mooie dingen op 'sounds' blijven posten.

Vriendelijke groet, Gus

Cubone
13 mei 2012, 17:58
Hi
Ik heb iemand anders hier op GN (of beter: Van GN) twijfelkont genoemd. Bij diegene staat niet zo zeer de kwaliteit van de prestatie ter discussie als wel de mate waarin de persoon in kwestie in staat is geweest voluit zijn/haar ding te doen zonder teveel door twijfel te worden geplaagd.

Als je deze zin nog snapt, mag je het zeggen.

Wat je doet is een mash up maken (het verweven van twee verschillende melodietjes) en vervolgens schrik je ervan dat het lijkt te lukken.

Ik stel met plezier vast dat je zowat alles kunt spelen wat je wilt en dat ik wou dat ik dat ook zou kunnen. Misschien moet ik in een volgend leven iets meer op techniek letten.

Wat mij betreft zouden er twee mogelijkheden zijn:
- je ziet dit als experiment en wat mij betreft is dat excentriek, maar behoorlijk geslaagd
- je ziet dit als proefje en dan zou je je zelfvertrouwen op overdrive moeten zetten en het iets verder uitwerken

Zelfoverschatting gets you nowhere en bescheidenheid is een mooie karaktertrek. Jij lijkt al die lessen te overdrijven. Ik hoop je tot iets minder bescheidenheid aan te kunnen zetten. Da's puur eigenbelang. Ga je steeds mooie dingen op 'sounds' blijven posten.

Vriendelijke groet, Gus

Hahahaha thanks Gus !! :ok:

Altijd gaaf om jouw reacties te lezen/ontvangen. Je hebt gelijk, gewoon mijn eigen ding doen en als het mensen niet bevalt..tjaaa i did my best ;-)

Thanks again !


Greetz,

Duhsjaak
14 mei 2012, 08:00
Hahahaha thanks Gus !! :ok:

Altijd gaaf om jouw reacties te lezen/ontvangen. Je hebt gelijk, gewoon mijn eigen ding doen en als het mensen niet bevalt..tjaaa i did my best ;-)

Thanks again !


Greetz,

Hi
Altijd leuk om posts van je te horen/zien.
Ik probeer je na te laten denken over het volgende:

In NL zeggen we altijd dat je moet doen waar je goed in bent. Om vervolgens te gaan hakketakken over wat er niet deugt of wat er aan moet worden verbeterd.

Zelfs in je reactie ga je uit van twijfel. Niet doen!

Stelling: Je zult altijd een bepaald publiek aanspreken. Ook als je eigenlijk niet zo goed bent (voor het goede begrip: dat klopt niet, je bent wel goed). Ook als je eigenlijk wel schoonheid of emotie laat zien en over weinig techniek beschikt.

Paar voorbeelden:
- Randy Newman, fabelachtig componist, kan totaal niet zingen
- Leonard Cohen, hetzelfde

Zo kan ik het rijtje nog veel langer maken. Zij hebben het achter zich gelaten in dit leven nog een knap zanger te worden. Dat gaat echt niet meer lukken. Zij concentreren zich op hun goede punten. En kijk eens wat er gebeurt? Cohen's concertenserie van de afgelopen jaren is legendarisch. Gezien in het Westerpark (Amsterdam), publiek platgespeeld.

Ik hoop dat jij dat ook gaat doen. Als je je goede punten gaat proberen te verbeteren, dan worden je minder goede punten vanzelf minder belangrijk. Of gewoon zelfs beter.

Hardlopen heb ik een hekel aan. Maar hardlopers produceren stofjes, waardoor ze zich prettiger gaan voelen. Dat kan met gitaar spelen ook. Het zijn nog dezelfde stofjes ook.

Ga doen waar je goed in bent, dan zul je zien dat je steeds beter wordt. Zet je twijfel opzij: Zelfs ik heb een bepaalde groep mensen die mijn muziek waarderen. Kun je nagaan wat er gebeurt als jij loos gaat.

Het is allemaal een beetje egoïstisch van mij; hoe beter jij wordt, hoe meer lol ik heb.
Vriendelijke groet, Gus