PDA

View Full Version : Hmmmm... BothVerbMod voor € 39,95?!..



PeeVee
10 juni 2003, 16:55
Hmmm... Hebben jullie dit wel eens gezien?!...

http://home.hetnet.nl/~chrisdus/index.html

Dan doel ik m.n. op de "BothVerbMod" (let op de prijs!!):

met deze modificatie krijg je reverb en tremolo op beide kanalen bij modellen met reverb . Tevens heb je geen fase problemen meer als je de kanalen patched of linkt. € 39,95

Da's toch best prijzig voor een mod waarbij je maar 1 draadje hoeft te verleggen. Er staan nog meer fantastisch mods b.v. de Soulmod (waarschijnlijk regelbare NFB) € 49,95.

Ik vind het toch altijd een beetje zuur om te zien hoe informatie die vrij beschikbaar is voor het grote publiek, daar anderen wordt gebruikt geld mee te maken. Dat je een uurprijs rekent voor uit- en inbouwen van chassis en het draadje verleggen, evt. materiaal kosten (druppeltje tin) daar kan ik inkomen, maar dit vind ik toch niet echt OK... Zal wel aan mij liggen.

nicoverduin
10 juni 2003, 17:25
Tja,

Ik kan mij voorstellen dat als je er je brood mee moet verdienen, dat de kosten hoger zullen zijn dan als je het als een hobby beschouwt. Zelf reken ik bijna niks omdat ik gewoon bij de baas werk en dit er een beetje bij doe.

Ik heb dus niets te maken met afschrijvingen, investeringen, huur etc etc. Een uurtje echter is gauw voorbij en dan is de prijs op zich redelijk. Het blijft echter wel een hoop geld. Maar ja dat geldt voor alles tegenwoordig als je iets moet laten doen door anderen.

Nico

Mr.Jay
10 juni 2003, 19:03
Ik vind het toch altijd een beetje zuur om te zien hoe informatie die vrij beschikbaar is voor het grote publiek, daar anderen wordt gebruikt geld mee te maken. Dat je een uurprijs rekent voor uit- en inbouwen van chassis en het draadje verleggen, evt. materiaal kosten (druppeltje tin) daar kan ik inkomen, maar dit vind ik toch niet echt OK... Zal wel aan mij liggen.[/quote]


Ligt ZEKER aan jou !
Ik vind een bedrag van 39,95 voor ene minimale klus aan een buizenamp toch vrij redelijk. Zoals Nico verderop al zegt, als dit je beroep is ( en die meneer heeft een bedrijfje weet ik toevallig ), zul je helaas tóch tegen hogere (be-)lasten oplopen, die je in je tarieven zult moeten doorberekenen. Helaas is niet alles hobby Pleun.
Een schilder, of boekhouder , nee sterker nog, een KAPPER krijg je zelfs niet voor DAT tarief.Je moet tóch die klant te woord staan ( 2x ) > amp uitbouwen, weer inbouwen, controleren of alles het weer prima doet, buiten de MOD verrichten. ';n uurtje ben je al snel kwijt.En een BOTH CHANNEL reverb MOD houdt IETS meer in als je het JUIST wil doen.
Check es bij Dave Funk.

>Ik vind het toch altijd een beetje zuur om te zien hoe informatie die vrij beschikbaar is voor het grote publiek,

hier zeg je zoiets ! >>> je hebt gelijk > VEEL info is verkrijgbaar > echter : WIE doet er wat mee ?? toch mensen die kennis van zaken hebben, of zich dit op zijn minst meester hebben gemaakt.
Alle andere " onwetenden" , of zij die alleen een goeie sound willen en er niks voor willen doen ( zijne er ook hoor ) > die moeten gewoon betalen ! punt.
Niet iedereen gaat automonteur spelen, of Piet de behanger, of Jan de schilder etc...moet je ook voor betalen, en vaker nog VETTERE bedragen.

Jay

PeeVee
13 juni 2003, 22:46
Nou, ik vind het goed geld voor chassis uitbouwen, draadje omsolderen en chassis weer inbouwen, want reken er maar op dat dat is wat ze doen. Wat me meer ergert is de toonzetting op de site... Er wordt gesuggereerd dat zijn die kennis in pacht hebben terwijl het algemeen bekende (en flink uitgekauwde) mods zijn. Ik snap het wel, maar leuk vind ik anders.

Zou het overigens zelf in een kwartiertje doen schat ik... Dure boekhouders en glazenwassers heb jij Johnnyboy... Ik geloof trouwens dat Tegelen doorgaat en Tex Free ook (weet niet zeker).

nicoverduin
13 juni 2003, 22:59
Kwartiertje red je niet:

1) amp open schroeven
2) chassis eruit
3) mod aanbrengen
4) testen
5) chassis er weer in
6) amp dicht schroeven
7) klant bellen

No way
En vergeet niet..."haastige spoed is zelden goed"!!

Nico

Al
14 juni 2003, 00:39
Kwartiertje red je niet:

1) amp open schroeven
2) chassis eruit
3) mod aanbrengen
4) testen
5) chassis er weer in
6) amp dicht schroeven
7) klant bellen

No way
En vergeet niet..."haastige spoed is zelden goed"!!

Nico

Ja dat klopt. Vergeet niet het "klant brengt amp en blijft nog even hangen" scenario en "klant komt amp halen en uitgebreid uitproberen"
Bovendien het zit ook wel eens tegen --> kat piest in amp van klant.

Al

PeeVee
15 juni 2003, 03:07
10 minuten! Easy! Ik gebruik natuurlijk wel mijn trouwe B&D schroefboormasjientje en een fabuleus Weller boutje...

Dude
15 juni 2003, 09:05
Ja dat klopt. Vergeet niet het "klant brengt amp en blijft nog even hangen" scenario en "klant komt amp halen en uitgebreid uitproberen"
Bovendien het zit ook wel eens tegen --> kat piest in amp van klant.

Al[/quote]

ok, bij jouw brengen we dus ook nooit meer versterkers ! ! ! :lol:

Mr.Jay
15 juni 2003, 09:08
10 minuten! Easy! Ik gebruik natuurlijk wel mijn trouwe B&D schroefboormasjientje en een fabuleus Weller boutje...

zo zeg, jij bent een carrière als MISTER MINIT misgelopen.

Jay

Biasmongool
15 juni 2003, 23:21
10 minuten! Easy! Ik gebruik natuurlijk wel mijn trouwe B&D schroefboormasjientje en een fabuleus Weller boutje...

Ik ga het even doen en timen,

1) amp open schroeven -1min. (incl chassisschroeven)
2) chassis eruit -10sec
3) mod aanbrengen -30sec
4) testen -1min.
5) chassis er weer in -10sec
6) amp dicht schroeven -1.20
7) klant bellen -1min

Totaaltijd 5.10

Biasmongool
BM-amps

nicoverduin
15 juni 2003, 23:40
Wat moet jij dan veel klantjes hebben om te overleven.....

EdJ
16 juni 2003, 01:09
Ik vind het een faire prijs voor een pro.Je kunt niet een hobby met een beroep vergelijken.Denk eens na 8-)

Biasmongool
16 juni 2003, 12:49
Ik vind het een faire prijs voor een pro.Je kunt niet een hobby met een beroep vergelijken.Denk eens na 8-)

Ik moet even kwijt dat ik vind dat je helemaal gelijk hebt.

Biasmongool

PeeVee
16 juni 2003, 13:18
Ik heb er nog eens een weekendje over nagedacht maar ik ben het (niet schrikken) bij nader inzien toch eigenlijk wel eens met de rest.

Het lijkt een beetje zuur omdat er letterlijk maar 1 draadje verlegd moet worden. Desondanks is uurtarief van 40 Euro redelijk en als je echt alleen maar die mod uitvoert, is het ook we redelijk een uur te tellen.

Als je er van moet leven, dan moet je inderdaad toch ook wat tijd rekenen voor in ontvangst nemen van de amp, later afhalen, testen en uiteraard het praatje maken met klant. etc. Dan nog overhead van administratie, factuurtje etc.

Bovengenoemde situatie (alleen 1 mod) is denk ik ook niet reëel en geeft daarom een vertekend beeld. Als iemand zijn amp naar een tech brengt , dan laat hij/zij waarschijnlijk alle wenselijke mods doorvoeren in combinatie met b.v. een service beurt (recap). Ik neem aan (hoop) dat dat bedrijfje dan gewoon de uren telt want anders dan wordt het echt een beetje gortig:

+ BothVerb mod (1 draadje) 39,95
+ MV (1 pot inbouwen) 39,95
+ ShakeMod (1 extra capje) 39,95
+ Half Power (Pentode / triode schakelaar?) 49,95
+ SoulMod (regelbare NFB?) 49,95

Totaal ong. 220 Euro oftwel vijf en een half uur werk... ahum...

Case closed?

Mr.Jay
16 juni 2003, 14:10
[quote="PeeVee"]Ik heb er nog eens een weekendje over nagedacht maar ik ben het (niet schrikken) bij nader inzien toch eigenlijk wel eens met de rest.

hè hè.......hefet effe geduurd.

>Als je er van moet leven, dan moet je inderdaad toch ook wat tijd rekenen voor in ontvangst nemen van de amp, later afhalen, testen en uiteraard het praatje maken met klant. etc. Dan nog overhead van administratie, factuurtje etc.

KIJK......hij heeft NAGEDACHT !!! da's alvast vooruitgang.

Alle prijzen van die MODS zullen PER STUK zijn neem ikaan > lijkt me reeël als je er 3 van laat uitvoeren dat TOTAAL goedkoper zal zijn, want div. karweien zullen dan elkaar overlappen.

Jay

Al
16 juni 2003, 15:42
> Jay: hè hè.......hefet effe geduurd.
> KIJK......hij heeft NAGEDACHT !!! da's alvast vooruitgang.

Heeeejjj DieDjeeeeejjj

haha
Waar zo'n Forum wel niet goed voor is.

> Alle prijzen van die MODS zullen PER STUK zijn neem ikaan > lijkt me reeël als je er 3 van laat uitvoeren dat TOTAAL goedkoper zal zijn, want div. karweien zullen dan elkaar overlappen.

Dat denk ik ook wel. Als zo'n amp open ligt kan je makkelijk even doortrekken. Kwestie van uren/materiaal optellen

Al

pimmetje
16 juni 2003, 16:17
Ik vind het een faire prijs voor een pro.Je kunt niet een hobby met een beroep vergelijken.Denk eens na 8-)

Idd... altijd maar meteen duur roepen (soms terecht maar ok).
Die overhead die PeeVee noemde, gaat echt al vrij snel in de papieren/uren lopen.

De beste man heeft waarschijnlijk huurkosten voor die zaak en heeft er allerlei apparatuur en meubilair voor aan moeten schaffen. Hij heeft reclame moeten maken en misschien zelfs iemand in dienst moeten nemen die de helft van de tijd eigenlijk vooral op de tent past terwijl de eigenaar zelf bij/voor een grote(re) klant wat regelt. De boekhouder moet betaald worden... of je moet 't zelf doen (ook met een boekhouder kost overigens nog wel wat tijd van jezelf.

Dan komt nog 't deel aan de prijs waar je de meeste niet-zelfstandigen totaal niet over nadenken: btw, pensioen, verzekeringen voor arbeids-ongeschiktheid, loonbelasting.

Van een mod van 49,95 euro mag hij 41,97 euro als opbrengst verkopen boeken. Let op: dit is nog lang geen winst!. Nu gaan pas de kosten voor huur, apparatuur, materiaal, rente op leningen, boekhouder, reclame, auto('s), personeel, etc. ervanaf.

Pensioen en allerlei heffingen voor sociale zekerheid moet hij zelf regelen. Anders dan de werknemer die akkoord gaat met een netto loon (of een bruto loon op basis van wat hij netto ongeveer wil overhouden).

Naast dat hij dat allemaal zelf moet regelen, moet de loonbelasting ook nog betaald worden van dat bedrag. Dat wordt bij hem niet standaard door de werkgever ingehouden en afgedragen... hij is immers de werkgever. 't Is heel anders dan bij werknemers dat ze 't bedrag dat ze op de bank krijgen volledig aan eigen persoonlijke huur, kleding, voer en lol kunnen besteden (en dan met plezier naar de inkomstenbelasting kijken voor teruggaaf). Voor de werkgever wordt die hele heisa niet vrijwel onzichtbaar geregeld.

Bij al dat puur financiele geneuzel komt dus nog die door enkele anderen genoemde extra tijd die je aan de klant en evt tegenslagen kwijt bent. Dáárbij ook nog 't feit dat hij risico neemt: komen er wel voldoende klanten voor zijn produkt? (Ook fundamenteel anders van de werknemer of hobbyist).

Helemaal op 't eind van 't verhaal moet er dan nog winst zijn, waarvan hij uiteindelijk moet kunnen leven... en ook nog investeren voor verdere ontwikkeling van z'n zaak.

Mr.Jay
16 juni 2003, 16:48
Idd... altijd maar meteen duur roepen (soms terecht maar ok).
Die overhead die PeeVee noemde, gaat echt al vrij snel in de papieren/uren lopen.

Zo he.....eindelijk eens het "zelfstandige " zijn tot in de details weergegeven, het is weliswaar triest dat al;les hierdoor hoog in de prijzen lootp, maar het is niet anders........
Kijk PEEVEE > dat geldt dus ook voor die schilder, kapper , garage etc. > ik had geen dure hoor > gewoon de feiten.

Jay

PeeVee
19 juni 2003, 19:28
Jajajaja... Zie ook ook een paar mailtjes terug. We zijn het inmiddels allemaal alweer met elkaar eens, verdere discussie is niet echt nodig, kappen nou dus, thanks!

Mr.Jay
19 juni 2003, 21:12
Jajajaja...kappen nou dus, thanks!

KAP

Jay

manny
3 juli 2003, 13:40
Wat voor mods kan ik zelf eventueel uitvoeren.
Ik zou bijv. een bias regeling en een masterswitch willen op mijn vibroverb

PeeVee
3 juli 2003, 14:49
Een RI Vibroverb bedoel je? Die is niet point-to-point maar heeft printplaten. Is trouwens ook niet van voor 1983 dus misschien niet eens toegestaan om hier over te praten in dit forum :-D

Is beetje lastiger (understatement) om te modden, niet onmogelijk, maar ook niet "zomaar maar even". :-(

Wat bedoel je met een "master switch" ?! :???:

Al
4 juli 2003, 17:59
> Is trouwens ook niet van voor 1983 dus misschien niet eens toegestaan om hier over te praten in dit forum

Ssssssssst!!!!

> Wat bedoel je met een "master switch" ?!

Ja, wat is die meesterschakelaar.

Al

Chris Winsemius
23 september 2003, 01:08
Hi PeeVee

Ik moet niet alléén draadje toevoegen , ik moet zelfs één of twee onderdelen verwijderen :D :lol: :-D :lol: :D

Als je dit werk beroepsmatig doet zul je het kunnen begrijpen , ik heb zelfs meegemaakt dat andere technici mij mailen om te vragen hoe ik dat doe .....

Naast de kosten van onderdelen , de tijd die het kost ( inclusief uit elkaar halen en in elkaar zetten ) , testen en zorgen dat het op kwalitatief hoog nivo gebeurt heb je nog meer kosten : website , administatie , onderzoek ( het meeste wordt hier door uren , dagen , maanden , jaren te tweaken ontwikkeld ) , elk emailtje en telefoontje prof. en ruimschoots beantwoorden .

Niet alle mods in zijn in boeken of op internet te vinden :-D

Als je het voor de onderdelen-prijs kan doen mag je bij mij werken :lol:

Bij meerdere mods , revisie , etc. krijgt de klant korting .

Chris

Ps Géén enkele mod is goed geraden :lol:

Ik wil trouwens diverse GitaarNetForumVersterkerLeden bedanken voor hun reactie en de mededeling over dit onderwerp .

Al
23 september 2003, 02:57
Hi PeeVee

Ik moet niet alléén draadje toevoegen , ik moet zelfs één of twee onderdelen verwijderen

Dat draadje zit er al, bovendien hoef je echt niks te verwijderen. Sterker nog, laat maar lekker zitten in oude ptp Fenders!


> Als je dit werk beroepsmatig doet zul je het kunnen begrijpen , ik heb zelfs meegemaakt dat andere technici mij mailen om te vragen hoe ik dat doe .....

Fijne technici. Torres durft nog geld te vragen om het "schema" te mogen zien:

http://www.torresengineering.com/amptipar.html

Alsof hij het heeft uitgevonden. In 1964 deden ze het al. Je kan die mod bekijken bij:

http://blueguitar.org/

dan naar "schematics and links" en "misc amp mods"
Er staat nog meer.


Niet alle mods in zijn in boeken of op internet te vinden

Internet is rijk, er is veel te vinden.


Bij meerdere mods , revisie , etc. krijgt de klant korting . Ps Géén enkele mod is goed geraden

Was er een mod te raden dan? Ging het om een CW amp mod? Leg eens uit wat dan precies? Daar hebben we hier wat aan!! Laten we AUB niet mistig lopen doen over mods als both channel reverb. Dat is flauw. Ik hoop niet dat we op dit Forum te maken krijgen met Torres-style rookgordijnen, manier van hypen en geldklopperij. Dat zou ik jammer vinden en me tegenvallen.

Al

Chris Winsemius
23 september 2003, 03:36
Hoi Al

Een vergelijkbare mod maar dan voor een bruine VibroVerb ( 6G16 ) staat op http://www.blueguitar.org van Steve Ahola , had ik hem gestuurd .
De verwijderde onderdelen zijn de R en C naar de PI toe , werkt anders als "antenne" . Die reverb-op-beide kanalen mod kan trouwens op verschillende manieren gedaan worden .
Zoals je misschien kunt begrijpen kan ik niet allerlei ins en outs van mods posten . Ik ben niet te beroerd om op een forum mensen verder te helpen ( kijk anders 'ns op Ampage ) .
Er is inderdaad veel op internet te vinden ( gelukkig ! ) maar dat is meestal niet voldoende om bepaalde resultaten te behalen .

prettige nacht ,

Chris

PeeVee
23 september 2003, 20:02
Als je dit werk beroepsmatig doet zul je het kunnen begrijpen , ik heb zelfs meegemaakt dat andere technici mij mailen om te vragen hoe ik dat doe .....
Laten we deze discussie a.u.b. niet weer oprakelen en/of lees de hele thread even, dan zie je dat ik me heb laten overtuigen, en mens kan van gedachten veranderen nietwaar?


Niet alle mods in zijn in boeken of op internet te vinden
Als je het concept van een buis(je) eenmaal begrijpt, dan is er veel mogelijk ja. Ik tune mijn versterkers dus ook naar smaak, niet naar "circuitjes" of "modjes" die ik op internet vind (en vaak niet eens kloppen, zie ook "hotrod Super Reverb", wat een bullshit).


Ps Géén enkele mod is goed geraden
Oh dat wou je nog even zeggen, nou fijn voor je zeg. We zullen overigens nooit de waarheid weten als je niet verteld wat het dan wel is, maar laat me eens raden, da's ongetwijfeld het (rook)geheim van de smid? Ik sluit me verder aan bij Al.


Ik wil trouwens diverse GitaarNetForumVersterkerLeden bedanken voor hun reactie en de mededeling over dit onderwerp.
Graag gedaan :wink:

Succes met het winkeltje! (en dat was niet cynisch of onvriendelijk bedoeld en zo heb je het gelukkig ook niet opgevat zie ik, prima!)

Chris Winsemius
23 september 2003, 20:42
Hoi PeeVee

No hard feelings wederzijds hoop ik !
Omdat ik namen moest hebben voor een aantal tweaks heb ik gekeken naar een soort vlag die de lading dekt en ook voor niet-technici te begrijpen is .
Een klant van mij vertelde trouwens een tijdje geleden over jouw site ; erg mooi en duidelijk ! Ik heb trouwens zeer veel respect voor het feit dat je ook dingen op je eigen manier "afstelt" .
Veel aanpassingen die ik doe staan trouwens niet op m'n website omdat ie per versterker maar vooral per klant verschillen .

Ben benieuwd naar je PV49 !

Voor alle duidelijkheid : zand er over ! Ik zag deze thread pas heel laat , had nog nooit aan dit forum meegedaan en wilde toch even zelf reageren .

keep on rockin' & tweakin' !

Chris

PeeVee
23 september 2003, 21:04
No hard feelings wederzijds hoop ik !
In tegendeel zou ik bijna zeggen, iedere "amp modder" is er eentje, mijn motto op internet is altijd "share what you know, learn what you don't"


Omdat ik namen moest hebben voor een aantal tweaks heb ik gekeken naar een soort vlag die de lading dekt en ook voor niet-technici te begrijpen is.
Prima idee en zeker klantgericht, je kunt de techneuten later in wat meer detail uitleggen wat het plan is, sommige niet-techneuten vinden het ook wel leuk om dat te horen (in simpele terminologie).


Een klant van mij vertelde trouwens een tijdje geleden over jouw site; erg mooi en duidelijk !
Thanks... Er zijn mensen die het een beetje "patserig" vinden, het gaat mij niet om het pronken (beetje wel) maar vind het ook heel leuk om kennis en informatie te delen via internet, is toch prachtig dat ik met een gozer ergens uit de USA ervaring kan uitwisselen over Weber speaker configuraties voor onze Vibroluxen Reverb... echt kicken!


Ik heb trouwens zeer veel respect voor het feit dat je ook dingen op je eigen manier "afstelt"
Niet overdrijven, ik rommel ook maar wat aan, in het verleden flink geholpen door Al en Jay. Heb ook natuurkunde in 't pakket gehad en ben gelicenceerd (zo heet dat tegenwoordig niet meer trouwens) radiozendamateur (CEPT klasse I) dus weet wel wat van techniek. Ben nu sinds kort "in de leer" bij kennis van me die echt buizen guru is, ex-gitarist (maar knutselt nog graag aan zijn PVG30, voorheen AC30) maar veel actiever in Hifi (wow... mooie sound heeft hij in zijn huiskamer, dat wil je niet weten!). Anyway, ik was teveel bezig met schemaatjes kopiëren, wist wel waar de componenten afzonderlijk voor dienden, maar snapte de geintegreerde schakeling eigenlijk niet goed. Ben nu vanaf het begin af aan bezig, dus begin met "de triode", weet nu hoe ik daar zelf iets mee kan, woensdag a.s. "de pentode". We wisselen theorie af met praktijk, erg leuk. Het geleerde kan ik gelijk ook weer in de praktijk brengen.


Veel aanpassingen die ik doe staan trouwens niet op m'n website omdat ie per versterker maar vooral per klant verschillen.
Snap ik, is ook prima, wat voor de één goed is, is voor de ander juist niet goed, ook een smaakkwestie. Beter om "de klant" te laten vertellen wat ie niet goed vind en daar een realistisch "plan van aanpak" voor maken. Mijn Vibrolux Reverb (zie andere thread) ben ik overigens nog steeds niet tevreden over, blijft zoeken / proberen etc.


Ben benieuwd naar je PV49 !
Nou, da's een 5 jaren project vrees ik... bij die amp gaat het meer om het spel dan om de knikkers. Experimenteren met vervorming, maar is moeilijk zeg, gaat al gauw over z'n nek, wordt raspig / knetterig. Experimenteer met meerdere gainstages, volume knijpen op meerdere plekken etc. Mijn PV49 heeft nu inmiddels 4 volume regelingen (na iedere gainstage) waarvan één of twee tijdelijk, gewoon om te kijken / testen / experimenteren wat goed werkt en wat niet. Het is uiteindelijk wel de bedoeling om met één gain en één mastervolume voor het scheurkanaal te werken, ga er dan ook weer het cleane Fender AB763 kanaal bij maken en channel switching. Misschien klein reverbje middels FET-jes.


keep on rockin' & tweakin' !
Uiteraard same to you!

Al
24 september 2003, 01:39
Zoals je misschien kunt begrijpen kan ik niet allerlei ins en outs van mods posten

Ik snap dat, we hebben het daar ook over gehad. Zoals je dan ook weet wil ik waken voor verstrengeling van commerciële belangen en schrijven op dit forum.

Voor alle duidelijkheid

--> Als je hier mods etaleert dan vind ik je dat met openheid en gedetaileerd moet doen zodat iedereen deel kan nemen aan de discussie.

--> Als je dat niet doet en mods alleen beschrijft in suggestieve termen en vervolgens verwijst naar je site met de prijslijsten dan is dit niet de plek om er over te schrijven. Dat is ook de reden dat ik effe zat door te vragen om te kijken hoe je daar mee omging.

Al

PS no hard feelings

Mr.Jay
24 september 2003, 10:59
Thanks... Er zijn mensen die het een beetje "patserig" vinden, het gaat mij niet om het pronken (beetje wel)

HAHA, beetje wel......................... :-D :-D

JaY

PeeVee
24 september 2003, 11:10
het gaat mij niet om het pronken (beetje wel)

HAHA, beetje wel......................... :-D

Jij stuurt ook graag fotootjes rond van je nieuwe hebbedingetjes of voortgang van de project Jay, is een zelfde soort exhibitionisme... Je speelt niet op mijne amps om ze in een hoekje in de schaduw te zetten... toch?

Mr.Jay
24 september 2003, 11:48
>Jij stuurt ook graag fotootjes rond van je nieuwe hebbedingetjes of voortgang van de project Jay, is een zelfde soort exhibitionisme

privé stuur ik wel es wat ja....minder openbaar toch ?


>... Je speelt niet op mijn amps om ze in een hoekje in de schaduw te zetten... toch?[/quote]

uhh? ik speel sowieso nooit op jouw maps :wink:

JaY

PeeVee
24 september 2003, 12:04
privé stuur ik wel es wat ja.... minder openbaar toch ?
Ik zie het verschil niet zo. Afgezien daarvan vind ik het leuk als mensen laten zien wat ze hebben en hun ervaringen er over vertellen, that's what's internet is all about: share what you know, learn what you don't

Al
24 september 2003, 14:43
privé stuur ik wel es wat ja....minder openbaar toch ?



Net mijn nest uit.... (griepje)

Alle input is welkom. Ook veel input. Ik weet zeker dat er altijd mensen zijn die er lol aan beleven terwijl anderen het niet eens lezen.

Stangen mag maar vergeet NIET die knipoog, da's wel belangrijk! Geschreven tekst is nou eenmaal wat onderbuikgevoeliger.....

Al

PS ik beleef veel lol aan de karakterverschillen die juillie uitdragen, maakt de boel kleurrijk.

Chris Winsemius
24 september 2003, 15:11
Hoi Al !

Alles is nu duidelijk . Ik ben nooit te beroerd om mensen te helpen ( heb zelfs 'n linkshandige strat in amerika bezorgd in september 2001 ) maar de exacte waarden van bepaalde eigen mods kan ik niet posten .
Als mensen bezig zijn met hun versterker wil ik hen absoluut verder helpen als dat in m'n vermogen ligt , met ervaringen , suggesties en tips .

Op http://www.blueguitar.org zijn trouwens veel schema's , mods en tips te vinden , ik heb Steve Ahola 'n aantal keren geholpen met schema's / etc. , hele aardige gozer die Steve !

bijna bier ? :lol:

Chris

Al
24 september 2003, 15:21
Hoi Al ! .............. ttp://www.blueguitar.org zijn trouwens veel schema's , mods en tips te vinden , ik heb Steve Ahola 'n aantal keren geholpen met schema's / etc. , hele aardige gozer die Steve !

bijna bier ? :lol:

Chris


Joo Chris, Ok!

pffff even geen bier...... ga zo mijn nest weer in (griepje ofzo)

Zieje

Al

Chris Winsemius
24 september 2003, 15:45
BETERSCHAP !

kruidenthee dan maar :wink:

Chris

PeeVee
25 september 2003, 00:47
PS ik beleef veel lol aan de karakterverschillen die juillie uitdragen, maakt de boel kleurrijk.

Zie je wel Jay, wij zijn goed bezig hiero 8-)

Ober... doe mij een grote bier en geef die kleurrijke Mr. Jay ook wat te zuipeuh. Schrijf het maar op de rekening van die man die hier gisteren al zat te sniffen, zijn bier niet meer lustte en bij het verlaten van het etablissement mompelde dat ie met een kruidentheetje en een 12AT7-tje lekker vroeg onder de grillcloth zou kruipen in zijn solid pine bed met plywood lattenbodem

:-D

Dirtypool
25 september 2003, 02:02
kruidenthee dan maar

Zou je dat wel doen??
Las vandaag in de Metro dat dit ten koste van kwalitatief hoogwaardig genetisch matrieel kan gaan.
Blijf in elk geval uit de buurt van de heggeschaar!! :-D

Richard

Al
26 september 2003, 16:57
Las vandaag in de Metro dat dit ten koste van kwalitatief hoogwaardig genetisch matrieel kan gaan. Richard


Fuck!

Al

jpb
26 september 2003, 22:22
Als je op beide kanalen reverb hebt, dan heeft ook het normal kanaal drie voortrappen (in plaats van twee ivm reverb recovery), en dus is het minder clean. Klopt dit? Zo ja, waarom zou je het dan doen?, want dan ben je je (cleanere) normal kanaal kwijt.......
Hoe zit dat nou? :???: :???: :???:

Chris Winsemius
26 september 2003, 22:58
Zelfs met 3 trapjes in de voorversterker is het nog steeds een cleane Fender . Het verschil tussen het ( standaard ) normale en het vibrato kanaal is niet zo groot/sterk als tussen moderne clean en scheur-kanalen .
Door de toonregeling na de 1e trap en de weerstanden tussen de 2e en 3e trap blijft/is die Fender behoorlijk clean .

hoop dat ik het een beetje heb uit kunnen leggen

Chris

Al
27 september 2003, 01:34
Als je op beide kanalen reverb hebt, dan heeft ook het normal kanaal drie voortrappen (in plaats van twee ivm reverb recovery), en dus is het minder clean. Klopt dit? Zo ja, waarom zou je het dan doen?, want dan ben je je (cleanere) normal kanaal kwijt.......
Hoe zit dat nou? :???: :???: :???:

Chris zei het al. De toonregeling "gooit" een hoop weg. In het geval van een galm wordt het signaal daarna na de toonregeling ook nog eens door die 3,3M weerstand geperst. Dat is een behoorlijke signaalkiller natuurlijk. Reden is om het droge signaal met de galm te in balans te brengen. Hier na komt die derde trap. Door al dat gedoe heb je wel meer compressie. Om trap 3 over zijn nek te krijgen in Fenders moet de boel behoorlijk openzetten en hard insturen. Als je de hele balans van oversturen in beschouwing neemt dan leunt een klassieke AB763 Fender daarin nogal zwaar op de eindbuizen.

Je kan een beetje spelen met de 220K aan aarde die voor de reverb- recovery zit. Je kan hier een hogere waarde nemen en dat bijvoorbeeld schakelbaar maken. Je krijgt dan meer gain en trap 3 gaat dan eerder nekken. De balans met de galm verandert dan wel maar kan wel wat hebben omdat de meeste Fenders verzuipen in de galm. Ik heb dat wel eens gebruikt als "fatmod" en een Twin gehad die daar heel mooi op reageerde.

Al

Mr.Jay
27 september 2003, 12:03
>Je kan een beetje spelen met de 220K aan aarde die voor de reverb- recovery zit. Je kan hier een hogere waarde nemen en dat bijvoorbeeld schakelbaar maken. Je krijgt dan meer gain en trap 3 gaat dan eerder nekken. De balans met de galm verandert dan wel maar kan wel wat hebben omdat de meeste Fenders verzuipen in de galm. Ik heb dat wel eens gebruikt als "fatmod" en een Twin gehad die daar heel mooi op reageerde.

Al[/quote]


TOON wordt wel anders, donkerder.

JaY

emeas
12 september 2004, 21:40
+ BothVerb mod (1 draadje) 39,95
+ MV (1 pot inbouwen) 39,95
+ ShakeMod (1 extra capje) 39,95
+ Half Power (Pentode / triode schakelaar?) 49,95
+ SoulMod (regelbare NFB?) 49,95

Totaal ong. 220 Euro oftwel vijf en een half uur werk... ahum...

Vraag maar eens wat van Weelden of Fns of een andere vakman rekent eigenlijk is dit heel goedkoop.
Laten we blij zijn dat er in NL nog mensen zijn met voldoende kennis van zaken om onze geliefde amps(&guitars)in optimale staat te houden en zelfs bereid zijn om ons dappere amateurs ook nog eens van de nodige informatie te voorzien om zelf ook nog wat te knutselen aan onze spullen.

PeeVee
14 september 2004, 16:32
Vraag maar eens wat van Weelden of Fns of een andere vakman rekent eigenlijk is dit heel goedkoop.

Pfff... da's lang geleden zeg... Volgens mij waren we hier al lang uit hoor. Ja commerciëel gezien (winkelpand, garantie, factuurtje, praatje maken, onderdelen bestellen, sociale lasten & verzekeringen afdragen, afschrijving apparatuur/gereedschap etc.) is het echt waarschijnlijk echt sappelen voor die mannen. Het is een wonder dat ze voor zo'n schijntje met de soldeerbout onze amps in willen. Ik geef het toe, I was wrong, €220 is echt een koopje...

Ik vind de postings van de vakmannen waarin ze hun mods in aanprijzen maar niet uitleggen hoe het precies werkt niet bepaald een zegen voor dit forum maar dat is mijn persoonlijke mening.

Zo werd mij (alweer een aardige tijd geleden) op een beurs eens een mysterieuze "brilliance control" gedemonstreerd, echt uniek. Toegegeven: een hele zinvolle feature nl. een soort regelbare brightness met 2 smaken. Zit ik vorige week gisterenavond eens in mijn Aspen Pittman boek te staren, staat daar gewoon een circuit van een VOX (dacht ik?) waar hetzelfde truukje inzit... Even nagebouwd en jawel... same thing! Zit nu in mijn PeeVee concept Amp 50 uitgerust met EF86 clean kanaal en een hi-gain kanaal, EL34 eindbpitten én dus een brilliance control ;-)

Natuurlijk heeft heeft iedere tech zo wel zijn eigenlijk kunstjes en truukjes, maar de "both verb mod" e.d. zijn gewoon algemeen bekende 10 minuten klusjes. Er zijn overigens nog maar weinig dingen die niet al gedaan zijn. Zelfs Leo Fender haalde zijn eerste circuitjes gewoon vanaf de bijlage van de buizenfabrikant (net zoals het recept voor pannenkoeken dat op een pak meel staat). Dat geeft niets, maar is gewoon "common knowledge" en ik vind dat daar dus ook niet zo geheimzinnig over gedaan moet worden:

share what you know, learn what you don't!

emeas
14 september 2004, 20:17
precies dat is wat wij forumbezoekers graag doen ,maar er zijn er zat die niet zelf kunnen biasen, modden of een halsje of een brug kunnen afstellen maar toch wel erg goed gitaar kunnen spelen.
In mijn hobbyschuur komen ook regelmatig gitaristen die vragen of ik een klusje aan hun amp of gitaar wil doen en zolang ik denk dat ik dat aan kan is dat wel ok maar ik ben toch altijd weer blij dat ik ze naar een vakman kan sturen als ik het niet weet of kan .