PDA

View Full Version : Probleem met audacity



VLP
10 mei 2012, 21:17
Beste,

Ik ben al een paar weken aan het prullen met audacity en het lukt al aardig.
Nu merk ik dat mijn wave zeerlaag blijft wanneer ik iets inspreek via de micro.
Wanneer ik een tutorial bekijk op youtube gaat de wave een pak hoger.
Mijn ingangsvolume staat al op het maximum.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen ?
Ik probeer nopg een foto te uploaden.

Greetzz

VLP
10 mei 2012, 21:56
http://dl.dropbox.com/u/78726030/audacity.png

Plant
10 mei 2012, 22:57
Hoe neem je dan op? Met een externe microfoon naar een geluidkaart? Waarschijnlijk zit je dan op een ingang voor lijnniveau o.i.d. Dan moet je er nog een microfoon voorversterker tussen steken. Of misschien kun je nog ergens iets voor de geluidskaart instellen.

Natuurlijk kun je ook nog nu in audacity middels 'effect' en dan 'amplify' de boel versterken, maar dan versterk je mogelijk nog een hoop storing mee. Het is te proberen.

Zo kreeg ik afgelopen jaar opnamen die een zangeres tijdens een repetitie met zo'n Zoom portable recorder had gemaakt. Ze wist niet hoe ze die moest instellen en het geluidsniveau zat achteraf op zo'n -30 dB piek. Ik heb die opnamen ook op deze manier naversterkt en dat ging prima.

VLP
11 mei 2012, 14:14
Bedankt voor de reactie

Mijn laptop geeft geen geluidskaart. Is dit nodig als je een micro hebt ? Ik heb een micro met een stereo uitgang.
Misschien ligt het aan de micro want deze is niet van hoge kwaliteit?

Terminus
11 mei 2012, 15:21
Kijk bij de instellingen van je geluidskaart (in Windows vaak als je op het speakertje rechts onder in beeld klikt) of je een 18 db boost kan krijgen.

Plant
11 mei 2012, 18:52
Mijn laptop geeft geen geluidskaart. Is dit nodig als je een micro hebt ?

Waar sluit je de micro dan op aan op de laptop?


Ik heb een micro met een stereo uitgang.
Misschien ligt het aan de micro want deze is niet van hoge kwaliteit?

Het geluidsniveau heeft niets met de kwaliteit te maken. Welke microfoon (merk, type) is het? Is de ingang op je laptop dan ook stereo? Als het gewoon zo'n 3.5 mm jack aansluiting is, is deze waarschijnlijk mono en sluit je het rechter kanaal van je stereo micro kort. Ik zie dat ook op je plaatje, je hebt alleen maar links signaal staan.

VLP
12 mei 2012, 17:11
Het is een micro van philips SBC MD150. Ik sluit de mic rechtstreeks aan op de pc.
Aan de pc is een speciale input voor een micro.

Arno048
12 mei 2012, 17:24
Als je echt kwalitatief goed wilt kunnen opnemen zou ik je adviseren een externe geluidskaart te kopen en een goede (condensator) microfoon. Krijg je veel betere opname's van ;)

bass blom
12 mei 2012, 17:28
je moet in je windows geluid instellingen op zoek naar opname niveau, dat staat heel laag zo te zien.
maar beter inderdaad een interface en een niet speelgoed microfoon kopen.

Plant
12 mei 2012, 18:43
Volgens de Philips (http://www.philipsstore.nl/store/catalog/accessoires-voor-audio-video-en-gaming/microfoons/-/productdetail/SBCMD150_00_NL_SHOPPUB/NL/nl?active_tab=specifications#productDetailtabs) site is ie idd gewoon mono met 3.5mm plug en verloop naar 6.3mm plug

VLP
12 mei 2012, 19:13
Ok ik weet genoeg denk ik.
Ik dacht ook al dat die micro kwalitatief nogal laag is.

Als ik een interface wi aanschaffen rond welke prijsklasse zit ik dan het best ? Ik blijf lieft onder de honderd euro.

harrie-beton
12 mei 2012, 19:27
79 euro, goede kwaliteit: M AUDIO USB

http://www.feedbackmusic.com/computer-en-recording/m-audio-fast-track-usb-ii/100006223/112151

DvU
12 mei 2012, 20:57
Heb laatst hetzelfde gehad met een laptop van een vriend. Daar stond de boost voor de microfoon uit.
at is leuk als je een mp3/minidisk etc erop aan sluit, maar met een microfoon heb je die boost echt wel nodig.
Een externe kaart is wel beter heb ik inmiddels ervaren, maar afhankelijk van het model wel minder mobiel.

Arno048
12 mei 2012, 21:35
Met alleen een interface ben je er nog niet,, goede microfoon is ook belangrijk anders heb je er nog niks aan..